Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä miten sushia syödään. Tekis joskus mieli kokeilla.

Vierailija
26.10.2018 |

Miten niitä syödään?
Lisäksi pelottaa että ne on pilaantuneita.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat palleron, kastat haluamaasi mausteliemeen ja pistät suuhun. Pureskelet ja nielaiset. Älä osta marketista vaan ravintolasta niin on tuoretta eikä pääse pilaantumaan.

Vierailija
2/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa suu ja tunge pala sinne. Pureskele, niele ja repeat. Älä hae sushia epämääräisestä paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pistät vaan suuhun ja pureksit. Ei siinä sen kummempaa. Ihan sama tökikkö puikoilla vai otat rennosti haarukkaan. Ja onhan siinä riski jotta ovat pilaantuneita, mutta aika pieni kuitenkin. Johan saisi ruokapaikka noloa mainetta pilaantuneella ruualla.

Vierailija
4/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia voi syödä myös käsin.

Vierailija
5/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushin syömisessä tyyli on varmaan aika vapaa, voi syödä tikuilla tai haarukalla tai sormin. Kastat pikkaisen soijakastikkeessa (tai mitä kastiketta onkaan) ja laitat palan suuhun. Olen syönyt sushia lukemattomia kertoja enkä vielä koskaan ole saanut mitään pöpöä, joten etköhän sä aika turvassa ole.

Vierailija
6/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opettelin tikuilla ihan oman tyylin. Pääasia on että ruuan saa jotenkin suuhunsa.

Sushi on todella hyvää. Ja aika terveellistä.

Vierailija
7/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastat vähän soijaan ja suuhun. Puikoilla tai käsin, molemmat tavat oikeita.

Vierailija
8/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia ei syödä haarukalla.

Vierailija
9/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se huvittavan näköistä, kun 90 % suomalaisista ei osaa käyttää puikkoja, vaikka silti sinnikkäästi syövät niillä. T: 2 vuotta Japanissa asunut

Vierailija
10/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin käsin sitten.

Vierailija
11/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Japanilaisen ystäväni mukaan aivan hyvin voi syödä haarukalla tai sormin. 

Kiotossa pienessä japanilaisessa ravintolassa minulta kysyttiin haluanko haarukan ja veitsen. Olin samaisen japanilaisen ystäväni kanssa reissussa. Tosin sushia emme dilloin syöneet, mutta minulle blondille noita välineitä tarjottiin. Sattuneesta syystä osaan syödä puikoilla, mutta kiva että kysyivät.

Vierailija
12/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi on alunperin ollut katuruokaa joten ei huolta. Jopa hienoissa japanilaisissa ravintoloissakin syödään sushipaloja käsin, kokki ojentaa palan kerrallaan.

Vierailija
13/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaiselle ruuan (tässä tapauksessa sushin) lävistäminen puikolla tai haarukalla tarkoittaa kuolemaa.

Vierailija
14/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan hieman Wasabia sojakastikkeeseen, sekoitan. Kastan sushi palat tähän sekotukseen ja päälle hieman syltad ingifära.Nam. Syön haarukalla ja veitsellä.

15/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niitä syödään?

Lisäksi pelottaa että ne on pilaantuneita.

Sitä syödään kuten muitakin ruokia :D

Ihan sormilla itse kun kepit on semmosta värkkäämistä. Tykkään dipata soija-wasabiseoksessa ennen kitaan tukkimista.

Noita on helppo itse tehdä, pilaantumishommat oon ratkaissut siten että otan kylmä tai lämminsavukalaa raaka-aineeksi.  Aikaa tosin siinä näprätessä kuluu mutta tulee hyvää. Minusta sushi on tavallaan tuoreruokaa sillä jos jää yli ja pistää jääkaappiin niin seuraavana päivänä ei ole enää niin hyviä. Toi liittyy ilmeisesti jotenkin sushiriisiin johon lisätään loppuvaiheessa sokeria/etikkaa ja ne ei tykkää kylmästä.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
16/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan hieman Wasabia sojakastikkeeseen, sekoitan. Kastan sushi palat tähän sekotukseen ja päälle hieman syltad ingifära.Nam. Syön haarukalla ja veitsellä.

Jep paitsi että se inkivääritahna syödään sushipalojen välissä - neutraloimaan aina makuaisti eri makuisten sushiin välillä.

Ja wasabia kannattaa laittaa hyvin varoen - se voi olla ihan älyttömän tulista.

Vierailija
17/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä susheja aloittelijan kannattaa ostaa? Haluaisin maistaa ja käydä ostamassa ravintolasta, mutta en tiedä yhtään mitä tilata!

Vierailija
18/27 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä helpot (ja oikeat!) sushinsyöntitavat:

1. Sushi syödään käsin! puikot myös nykyään ok.

2. Wasabitahna sekoitetaan soijakastikkeeseen, johon sushia dipataan ennen suuhunlaittoa jos haluaa!

3. Inkivääriä syödään VAIN sushien välissä, ei sushin päällä! Puhdistetaan suu. Ihan pieni palanen riittää.

Vierailija
19/27 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai niin. Japanilaisen ystäväni mukaan aivan hyvin voi syödä haarukalla tai sormin. 

Kiotossa pienessä japanilaisessa ravintolassa minulta kysyttiin haluanko haarukan ja veitsen. Olin samaisen japanilaisen ystäväni kanssa reissussa. Tosin sushia emme dilloin syöneet, mutta minulle blondille noita välineitä tarjottiin. Sattuneesta syystä osaan syödä puikoilla, mutta kiva että kysyivät.

Jospa se johtui siitä, että olet länsimaalainen.

Vierailija
20/27 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita suuhun, pure ja niele

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän