Mistään ei saa hyviä neuleita, kaikki on samaa akryyli paskaa joka kaupassa!!!!!
Tai sitten jos on varaa voi ostaa kashmirneuleita, mutta 100€ neuleesta, ei kiitos.
Kommentit (180)
Kyllä niistä edullisemmistakin kaupoista löytyy puuvillaisia neuleita ja halvalla kunhan vaan osaa etsiä ja jaksaa lukea vaatteen laput. Ihan H&M:stä löytyy, myös Lidlistä saa välillä 100%puuvilla neuleita. H&M basic mallistossa on ainakin ennen ollut 100% puuvillaa. Itse tykkään siitä kun mukana on vähän jotain keinokuitua, koska silloin vaate on sileämmän tuntuinen ja oikenee helpommin. Kokonaan keinokuitua en ostaisi.
Dressmannilla on parillakympillä puuvillaneuleita ja villa- ja merinovillaneuleita 40-50 € (välillä tarjouksessa ~ parillakympillä). Ovat tosin miesten koon ja muodon mukaisia mutta itse olen pari rentoa neuletta ostanut sieltä, olen sen verran pieni että istuvaa neuletta en sieltä valitettavasti löydä. Muutenkin suosittelen tutustumaan avoimesti miesten vaatteisiin, usein laadukkaampia materiaaleja vaikka hinnat samaa luokkaa.
Akryyli on muovia, jonka käyttö vaatetukseen pitäisi ehdottomasti kieltää. Laadukas villatakki kestää monta vuotta ellei kymmeniä vuosia ja on luonnonkuitua vielä kierrätyksen loppupäässäkin. Olen satsannut muutamaan hyvään perusväriseen kashmirneuleeseen enkä kadu. Ovat monikäyttöisiä ja kestäviä. Tuuletus vähentää pesujen määrää (käsinpesu Marseille-saippualla). Pidän mieluummin toimistossa neuletta kuin bleiseriä, ainakin silloin kun ei ole asiakastapaamisia. Paitapuseron ja hameen/pitkien housujen sekä kauniiden toimistokenkien kanssa on mielestäni aivan siisti asu.
Stockmannilta saa Repeat-merkkisiä neuleita. Joskus olen Global Essentialin merkistäkin löytänyt edullisemman ja todella laadukkaan kashmirneuleen.
Alennusmyyntien aikaan kannattaa olla tarkkana. Voi tehdä superlöytöjä. Itse ostin Stockmannilta 128 eurolla Burberryn tummanharmaan kashmirneuleen, jonka alpuperäinen hinta oli lähes 400 euroa. On todella laadukas ja kestävä.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten jos on varaa voi ostaa kashmirneuleita, mutta 100€ neuleesta, ei kiitos.
Minä ostin suomalaisen eläkeläisen villasta kutomaan neuleen satasella ja olen todella tyytyväinen eettiseen ostokseeni.
Vierailija kirjoitti:
En osaa kutoa niin hyvin. Joku ehdotti Uniqloa, oli yksi niiden ohut merinovillainen neule joka hajosi ekassa pesussa, tuli reikiä ja hiutui. Tuolla Stockan nettikaupassa ihan ihme varastot, näyttää että on kyseistä paitaa ja sitten ei olekaan. En asu Stockmann kaupungissa.
ap
Neulekoneita on kierrätyskeskuksissa. Varmaan monella eläkeläisellä on neulekone kotonaan ja voisi tehdä mieleisesi neuleen.
Yhyy, mistään ei saa kunnon kultaisia timanttikoruja! Aina vaan jotain zirkoneita tai kristalleja. Heti kun menee Tillanderille katsomaan aitoa timanttisormusta, niin maksaa vähintään tonnin! Ja kun minä haluaisin maksaa max 50e. Mikä vääryys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ainetta sen neuleen sitten pitäisi olla? Puuvillaneuleita löytyy vaikka mistä, samoin villa- ja kasmirvillaneuleita, alpakanvillaisia löytyy....
sano mistä löytyy puuvillaisia tai villaisia neuleita kohtuu hinnalla?
ap
Ostin viime vuonna Cubuksesta kaksi neuletta 100% puuvillaa. Toinen maksoi 30€ ja toinen 50€.
Neulon itse. Dropsilla on ihanat villaiset, puuvillaiset ja alpakka langat kohtuuhintaan. En juuri koskaan osta valmiita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin suomalaisen eläkeläisen villasta kutomaan neuleen satasella ja olen todella tyytyväinen eettiseen ostokseeni.
Eettinen ostos... ja eläkeläisen villasta :) Huh minkälainen neule! (yök)
Repesin
Hintakaan ei takaa laatua ja kestävyyttä, korkea haittavero vaatteille ja vaatekaupoille samanlainen takaisinottovelvoite kuin elektroniikalle! Loppuu paskan tuottaminen.
Vierailija kirjoitti:
Oon löytänyt kirppareilta siistejä ja laadukkaita villaneuleita edullisesti, kerran löysin myös 100% kasmir neuleen todella halvalla(taisi olla n.15e).
Ihan totta. Minäkin löysin kesällä jo paikalliselta kirpparilta ison kaupungin kupeessa samasta pöydästä kaksi Gantin lampaanvillaneuletta, toinen harmaameleerattu 5 e ja vähän nukkaisempi tummansininen 2 e. Nukanpoistajalla hurruuttelin neuleet läpi ja ovat kuin uudet. Tiedän, että laatu kestää, kun 10 vuotta sitten opiskelijana halusin laadukkaan neuleen kaupan kassalta tienaamilla kesätyörahoilla ja ostin samaa materiaalia olevan neuletakin paikalliselta Stockalta. Käytän kyseistä neuletta edelleen, joten varmaan nuokin kestävät.
Opiskelijana olin tosin hedonistisempi rahankäyttäjä, sittemmin en ole paljoa enää raaskinut uutena aitovillaisia neuleita ostella sen koommin kun eka lapsi syntyi opiskeluiden päätteeksi, Heh. Nykyään shoppailen lähinnä kirppareilta, mutta pyrin etsimään sieltäkin siistiä tavaraa ja yleensä hyvällä menestyksellä siinä onnistunkin. :)
En ymmärrä ongelmaa, olen viime vuosina ostanut lukuisia laadukkaita neuleita, puuvillaa, villaa jne. Katso vaikka boozt.com nettikaupasta. Ai niin, et halunnut maksaa... no sitten odota että alkaa -50 pros alet.
Vierailija kirjoitti:
Yhyy, mistään ei saa kunnon kultaisia timanttikoruja! Aina vaan jotain zirkoneita tai kristalleja. Heti kun menee Tillanderille katsomaan aitoa timanttisormusta, niin maksaa vähintään tonnin! Ja kun minä haluaisin maksaa max 50e. Mikä vääryys!
Vaatteiden surkea laatu on ihan eri asia kuin mistä tuossa nyyhkytät. Jokaisen vaatteen valmistus kuluttaa luonnonvaroja ja jos vaate ei kestä niin se on kaatopaikalla. Vaatteet joissa on akryyliä ovat täyttä roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni varmasti olisi valmis maksamaan vaatteesta, jos voisi luottaa siihen että se kestää vuosia. Mutta kun edes kallis hinta ja se, että tuote on sataprosenttista villaa ei takaa mitään, jos kuidut eivät ole tarpeeksi pitkiä. Minulla ei ole vaatetusalan tutkintoa, en pysty varmasti tunnistamaan laadukasta vaatetta (siihen eivät aina pysty ammattilaisetkaan).
https://yle.fi/uutiset/3-10401150
Tuossa artikkeli, jossa avataan kestävän vaatteen ostamisen vaikeutta.
H&mllä on hyviä kashmir neuleita. 70-120e. Nyt on vielä neuleista-15% :)
Nostalgia-langasta sain hyvän villapaidan, nyt löysin Seta Tweed-langan.
Kirpputorilta ihana villatakki maksoi 1,5 e.
uutena saa varautua että on kallis.
Merineuleesta saa villapaitoja kohtuuhintaan!
Benettonilla on ihan perus merinovillaneuleita.
Jos itse tekee, niin saa just sen mallisen ja värisen ja matskuisen kuin haluaa :) mulla ei ole ole neulomisesta kuin reilu vuoden kokemus takana, aloittelin villasukista, mutta nyt 2 paitaa ja 1 neuletakki tehtynä. Hienot ovat, ja lämmittävät kyllä ihan eri tavalla kuin joku HM akryylireuhka. Jos tekee isommilla puikoilla, siihen ei mene niin kauheasti edes aikaa ja ohjeita löytyy ilmaiseksi tosi simppeleistä koristellumpiin.