Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistään ei saa hyviä neuleita, kaikki on samaa akryyli paskaa joka kaupassa!!!!!

Vierailija
26.10.2018 |

Tai sitten jos on varaa voi ostaa kashmirneuleita, mutta 100€ neuleesta, ei kiitos.

Kommentit (180)

Vierailija
161/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää itse. Opettelin neuvomaan pari kuukautta sitten ja nyt on tekeillä kirjoneulepaita. Ostin hyvälaatuista lankaa merinovillalankaa ja pulitin yhteensä 30€. Vajaa viikkohan tuossa vierähtää kun iltaisin kutoo mutta tuleepahan laadukas ja sellaiseen joka kestää vuosia!

Kutoishan sitä, mut iski jokin luupiikki, järkyttävä särky aina käsivarressa, pakko lopettaa oli.

Vierailija
162/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs ainetta sen neuleen sitten pitäisi olla? Puuvillaneuleita löytyy vaikka mistä, samoin villa- ja kasmirvillaneuleita, alpakanvillaisia löytyy....

Eikä löydy, kaikki on akryyliä. En ole nähnyt puuvillaneuleitakaan muutamaan vuoteen. Kerro missä on. Yks kasmirneule mulla on, mut mistä saisin uuden satasella?

Lidlissä oli puuvillaneuleita (en ostanut kun on jo puuvillaneule)ja olen samaa mieltä ketjun aloittajan kans, kohtuuhintaisia kunnon neuleita ei myydä, eikä varaa ostaa kalliita, vituttaa, meidät puetaan kaikki kohta muoviin ja se helvetin sähköisyys niissä :(

Tää on muuten aivan hemmetin totta. Polyesteriä ja akryyliä vaan köyhille.  :(

Oon miettinyt ihan samaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole 20 vuoteen ostanut muita, kuin luonnonkuituisia neuleita. Minua ei tosin haittaa, jos neuleessa on 5-10 prosenttia esimerkiksi polyamidia tai viskoosia (kunhan ei ole akryylia tai polyesteria, ne ovat ehdoton no-no). Villan kanssa kestävä sekoitekuitu voi pienissä määrin olla hyväkin asia. Pääosan materiaalista pitää kuitenkin olla villaa, puuvillaa tai silkkiä. Lempivaatteeni on villa-silkkineule, joka on säännöllisessä käytössä kestänyt pesupussissa konepesua yli viisi vuotta. Yleensä pesen neuleet kuitenkin käsin.

Valitettava tosiasia laadukkaiden neuleiden kanssa on se, että ne maksavat. Hyvänä puolena sitten se, että ne kestävät hyvällä hoidolla vuosikausia. Esimerkiksi tuosta villa-silkkineuleesta maksoin noin 200 euroa, mutta se on jo nyt palvellut monen viidenkympin neuleen edestä, eikä ole edelleenkään mennyt miksikään. Etenkin kashmirissa on valtavasti laatueroja. Ei ole järkeä ostaa huonoa (

Totta. Ostin halvan kashmirneuleen aikoinaan Lidlistä. Se näytti hyvin pian pahemmalta kuin halvat akryylipuserot. Lämminhän se toki on.

Vierailija
164/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.aran.com/ladies-knitwear

Kiitos linkistä. Vaikka neulon itsekin paljon, niin taidan silti tilata tuolta jotain.

Vierailija
165/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon Tommy Hilfigerin puuvilla- sekä villa-cashmirneuleita.

Vierailija
166/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut haussa villainen pipo ja kaulaliina, ja sellaistenkin löytäminen on myös varsin vaikeaa. Urheiluliikkeet kierretty, niissä ei ole kuin akryyli- ja polyesteripipoja ja -huiveja. Samoin kiertämissäni kaikissa ketjuliikkeissä, joita mm H&M, Lindex, Kappahl, Esprit, Luhta,  VeroModa, Only yms.

Kellään vinkkiä mistä löytyisi?

Ihan Prismasta ostin paksun merinovillapipon. Husky ja avainlippu.

Vierailija
167/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stockmannilla on 100% villahuiveja, Sokoksella myös, mutta vain pieni osa.

Oletteko miettineet kuinka moni ihminen ei edes ymmärrä kuinka paljon parempi aito villavaate on vert. akryylivaate? Ohuet villasormikkaat ovat PALJON lämpimämmät mitä paksut akryylirukkaset jne.

Ohuet villasormikkaat ei ole lämpöiset, mutta turkisrukkaset on. Ne ohuet villasormikkaat voi toki sitten laittaa sinne rukkasten alle.

Terkuin huono ääreisverenkierto

Vierailija
168/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää omaksua sellainen asenne, ettei ostele koko ajan uutta. Sellainenkin asia on kuin säästämine. Säästät rahaa, ja ostat sen kunnon villaneuleen tai muun luonnonmateriaalituotteen sitten kun on varaa ja siinä välissä pidät näppisi erossa roskasta. Pitkäjänteisyyttä!

Vierailija
169/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää omaksua sellainen asenne, ettei ostele koko ajan uutta. Sellainenkin asia on kuin säästämine. Säästät rahaa, ja ostat sen kunnon villaneuleen tai muun luonnonmateriaalituotteen sitten kun on varaa ja siinä välissä pidät näppisi erossa roskasta. Pitkäjänteisyyttä!

Itsellä auttaa kalliiden ja laadukkaiden vaatteiden kohdalla laskeminen. Esim. maksoin pitkästä toppatakistani 130 euroa. Nyt sitä on käytetty 5 vuotta, niin ei tuu paha hinta per talvi. 

Vierailija
170/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tunnustaa, että olen joskus ostanut akryylineuleen, koska oli kivannäköinen. Toki toivoin jo ostaessani, että olisi laadukkaammasta materiaalista tehty.

Vierailija
171/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan neuleesta mielelläni sen 200 euroa, joskus jopa enemmän, koska tiedän, että se on hyvä vielä 10 vuodenkin jälkeen. Enkä ole rikas, mutta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. 

Vierailija
172/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä mistään etukäteen tiedä saako rahoilleen vastinetta vaikka kuinka maksaa paljon. On tullut jo näitä huonoja ostoksia vastaan.

Siksi en ole valmis kovin paljon maksamaan kun ei tiedä miten käy.

Esim Stockan essential merkki on nykyään niin huono, että neule nyppyyntyy jo parin pesun jälkeen. Vaikka hinta oli kuitenkin 59e. Olisin luullut sen edes vuoden kestävän hyvänä. Halvempi Espritin neule on nyt käytössä jo toista vuotta eikä vieläkään ole pahan näköinen.

Vierailija
173/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Pitää vain olla valmis maksamaan enemmän kuin parikymppiä. Netti on pullollaan aitoja villapaitoja myyviä liikkeitä. Ja on niitä kivijalkoinakin ainakin isommissa kaupungeissa. 

Vierailija
174/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lager157 miesten osastolla on myynnissä neuleita, joissa on 100% puuvillaa.

Vierailija
175/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä puuvillaisia, villaisia ym luonnonkuituneuleita on, mutta vaatii tosiaan vähän enemmän etsimistä että löytää. Ihan olen kuitenkin jopa henkkamaukalta onnistunut löytämään. Mutta valitettavasti laadusta ei aina tiedä, eikä hintakaan suoraan siitä kerro. Käytän nykyään aika paljon nettikauppoja ja monissa voi valita mitä materiaalia olevia etsii, muutoin olisi kyllä hirveä homma kaivaa niitä muutamaa luonnonmateriaalista mallia kaiken akryylip*skan seasta. 

Vierailija
176/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä maksan neuleesta mielelläni sen 200 euroa, joskus jopa enemmän, koska tiedän, että se on hyvä vielä 10 vuodenkin jälkeen. Enkä ole rikas, mutta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa. 

Teen juuri noin. Yleensä ostan yhden vaatteen talvea, yhden kesää varten. Vaatebudjetti on n.500€. Viime syksynä ostin 210 euron neuleen, keväällä uudet housut 120€. Säästöön jäi170. Niinpä nyt hankin housupun 380€. Ostan yleensä niin, että uudet vaatteet sopivat hyvin entisten kanssa.

Vierailija
177/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä mistään etukäteen tiedä saako rahoilleen vastinetta vaikka kuinka maksaa paljon. On tullut jo näitä huonoja ostoksia vastaan.

Siksi en ole valmis kovin paljon maksamaan kun ei tiedä miten käy.

Esim Stockan essential merkki on nykyään niin huono, että neule nyppyyntyy jo parin pesun jälkeen. Vaikka hinta oli kuitenkin 59e. Olisin luullut sen edes vuoden kestävän hyvänä. Halvempi Espritin neule on nyt käytössä jo toista vuotta eikä vieläkään ole pahan näköinen.

Lisään, että nämä oli siis ihan puuvillaneuleita.

Vierailija
178/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan aina Uniqlolta, siellä merinovillaneuleet 35 euroa ja kashmirneuleet satasen. 

Vierailija
179/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin kirpparilta 100% kashmir-villaneuleen muutamalla eurolla

Kierrän kotikaupungissani (suurehko kaupunki) viikottain kirppareita, mutta ei ole onnistanut villavaatteiden suhteen. Onnittelut löydöstä :) 

Koska kuitenkin kirppareilta noiden löytyminen on ihan sattumankauppaa, toivoisin minäkin suosituksia nettikaupoista tai kivijalkakaupoista joista villavaatetta löytyy.

Merinovillapipoa olen myös metsästänyt töihin päiväkotiin, toistaiseksi huonolla menestyksellä. Olen isopäinen ja vielä ponnarikin tilaa viemässä, niin naisten pipot järjestäen liian pieniä. Miesten pipo-osastoilta ei löydy kuin akryylia.

Äitini osti villapipon Colorful Standard-merkiltä, hän on varsin isopäinen ja ostaa hattunsa yleensä miestenosastolta :)

Vierailija
180/180 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan myös merinoneuleet Uniqlosta. Käytän tosin miesten mallia kun se sopii paremmin ja on napakampi kaulus. Ovat kestäneet vuosia hyvänä, vaikka pesen koneessa villaohjelmalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän