Suositut herkut, joista et tykkää?
Kommentit (1496)
Basilika. Kaikissa muodoissaan, silppuna koristelussa, pestona, mausteena ruuassa. Yök.
Kaakao, maitokahvi, donitsit ja munkit, kuivat keksit ja leivonnaiset, maito- ja valkosuklaa.
Alkoholin mausta myöskään en pidä.
Vierailija kirjoitti:
Basilika. Kaikissa muodoissaan, silppuna koristelussa, pestona, mausteena ruuassa. Yök.
Minulla taas oregano. Ei edes pizzaan, kiitos!
Karamellit hyvinkin pääsääntöisesti. Salmiakki menee, mutta valikoidusti sekin.
Vierailija kirjoitti:
Tippaleipä
Joo. Se näyttää ihan joltain kastematokasalta tai aivoilta 🤢🤮
Sitruuna kalaruokien kanssa. Mielestäni se pilaa kalan maun. Varsinkaan lohen kanssa ei sovellu ollenkaan.
Puna- ja valkoviinit (minuun ei vaikuta mielikuvalliset "egomausteet", jonka vuoksi esim. punaviinit on mulle "ylikäynyttä puolukkamehua")
Olut (Olen aina ihmtellyt oluen suosiota. Maussa ei okeasti ole mitään makuhermoja hyväilevää. Olut on vain perinteikäs kansan paha tapa)
Kaalikääryleet
Mämmi
Voileipäkakut
Leivonnaiset
Keksit
Perussuklaa (Esim. Fazerin sininen)
Salmiakki
Lampaan liha
Perunalastut
Perusmakkarat (esim. HK:n sininen)
Paistettu makkara
Kirjolohi (ylihypetetty mauton kala)
Mudcake, hyi hitto! Mämmiä kovina paloina.
Tilliliha-> sitkeää lihaa tapettiliisterissä ja tilliä. Mikä älynväläys sotkea tilliä lihakastikkeeseen!
Pinaattikeitto, kuten yllä-> oksensin kun pakotettiin syömään.
Mannapuuro+ruispuuro. Kumpikin oksennuksen kaltaisia tekeleitä.
Mauton karjalainpaisti, ainoat mausteet maustepippuri ja suola
Gazpacho-hätäisesti kyhätty kylmä tomaattimurskakeitto-haloo!
Olen kääntänyt kelkkaani puurojen suhteen ja ne maistuvat oikein hyville!
Jossain vaiheessa kaikki puurot oli valmistettu hienoksi jauhettuihin jauhoihin, joten ne olivat kuin hyllyvää läskiä. Ja koulussa vielä kylmähköä. Ilmankos olin niin laiha kun oli oikeasti karmeaa ruokaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mämmi, lipeäkala, etikkapunajuuret
Anna mun kaikki kestää.... Luitko edes otsikkoa ennenkuin aloit listaamaan inhokkejasi?
En ole kommentin kirjoittaja, mutta nuo yllä mainitut ruuat ovat monen vanhuksen herkkua. Mun pappa rakastaa mämmiä, mihin on sotkettu iso kasa sokeria ja kermaa.
Jäätelötuutit, joissa on pehmeänsitkeä vohveli. Voin pahoin pelkästä ajatuksesta. Rapea vohveli ei haittaa.
Mauton karjalanpaisti, ainoat mausteet maustepippuri ja suola.
Keitetty peruna.
Rehulla kasvatettu kala.
Rannikon ruotsalaiset perinneruoat.
Karjalainen pitopöytä poislukien karjalanpiirakat ja munavoi.
Sipsejä ja suklaata en osta kuin ehkä kerran kahdessa vuodessa, silloinkin vain esim. lasten juhliin tai jos lapset haluaa suklaapatukan lauantaiherkkuna. En vaan tykkää. Joskus nachopallot tai juustonaksut on ihan ok, mutta ei vaan tule ostettua. Muuten syön kyllä kaikki herkut, irtokarkit ja hampurilaiset menee kevyesti.
aurajuusto, mozzarella, parmesaani
letut, pannari, vohveli (ite paistettu)
kala
tomaatti paitsi tuoreena
olut
viini
Vierailija kirjoitti:
Mauton karjalanpaisti, ainoat mausteet maustepippuri ja suola.
Keitetty peruna.
Rehulla kasvatettu kala.
Rannikon ruotsalaiset perinneruoat.
en myös ymmärrä karjalanpaistin ylistystä. niin mautonta ja yksipuolista ettei voi kuvitella
Äkkikseltään tulee mieleen,
lakka eli hilla
Kookos missään muodossa
Pähkinät
Kaakao (suklaasta pidän kyllä, mutta kaakaosta juomana en ole ikinä oppinut tykkäämään)
Alkoholijuomista olut, konjakki, viski ja liköörit ovat kauhistus
Hattara & vaahtokarkit