Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoilijat jotka yrittävät ajaa päälle

Vierailija
26.10.2018 |

Olin yksin pienessä risteyksessä, muita jalankulkijoita tai autoja ei ollut tulossa mistään suunnasta. Tämän takia en painanut liikennevalojen nappulaa, vaan lähdin ylittämään tietä, jossa yksi kaista molempiin suuntiin. Samaan aikaan kuitenkin parkissa ollut auto n. 30 metrin päässä lähti täysillä ajamaan kohti, kiihdyttäen niin että vauhti oli minut ohittaessaan jo reilusti yli liikennerajoitusten. Molemmat toki rikottiin lakia ja kaduttaa jälkeenpäin että lähdin ylittämään katua vaikkei siinä vaiheessa vielä ketään näkynyt tulevan. Autoilijan käytös kuitenkin mielestäni vielä törkeämpää, kaahailemaan ylinopeudella on päästävä silläkin riskillä että joskus onnistuu "vahingossa" ajamaan jonkun yli. Onko sen arvoista?

Kaduttaa tosiaan etten painanut itselleni vihreää ja jättänyt mahdollisesti tuota kaahailevaa autoilijaa punaisiin valoihin. Aiemmin autoja meni pari, joten sinä aikana oisin voinut painaa nappulaa ja jäädä odottamaan vihreitä. Mutta koska paikka on niin rauhallinen ja nuo olivat ainoat liikkuvat autot silloin, niin ajattelin säästää seuraavia autoja jäämästä valoihin. Ei olisi taaskaan pitänyt, kyllä se on vaan joka kerta hyvin hiljaisessakin risteyksessä painettava sitä nappulaa jotta pääsee rauhassa tien yli.

Muistakaa kaikki muutkin kävelijät AINA painaa sitä nappia vaikkei autoja tai muita jalankulkijoita olisi näkyvissä liikkeellä missään! Varsinkin pimeällä, mutta myös muuten kannattaa tehdä tuo oman henkensä puolesta. Itselläni tämä oli viimeinen kerta kun ajattelen "nopeuttaa" liikennettä turvallisuuteni kustannuksella.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantyyppinen tilanne ollut pari kertaa. Monet silti kävelevät punaisia päin jos ei ketään näy tulevan, sen takia vähitellen se kynnys itselläkin painaa nappia noissa tilanteissa on kasvanut. Täytyy muistaa jatkossa aina painaa vaikka olisi ihan aution näköistä.

Vierailija
2/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen kerran kokenut tällaista, tosin autoilija tuli kolmion takaa kun itse ylitin pyörällä suojatietä. Oli siis pysäyttänyt auton hiljaisessa risteyksessä vanhalle bussipysäkille ja juuri kun huomasi minun lähestyvän suojatietä, lähti kaasuttamaan risteystä kohti. Ehdin onneksi väistää auton takapuolelta. Muutenkin aivan käsittämätön tämä joidenkin autoilijoiden mentaliteetti, että pyöräilijää ei ikinä missään tilanteessa pidä väistää ja pyörän pitää aina väistää. Etenkin liikenneympyrässä väistämisvelvollisuudet ei tunnu menevän jakeluun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo tyyppi joka lähti kaahailemaan ei tehnyt sitä vahingossa vaan pyrki osumaan sinuun. Tilaisuus teki varkaan tuossa tapauksessa. Aivan sairasta.

Vierailija
4/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että -ap- käveli punaisia päin ja pahoitti mielensä autoilijasta, joka noudatti reitillään olevia opasteita....

Vierailija
5/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa jalankulkijat, että sieltä autosta ei varsinkaan hämärällä aina näe kunnolla jos hipsitte milloin mistäkin yli. Tuo apn tapaus kuulostaa kuitenkin aika erikoiselta, eikä itselle ole onneksi tollasia murhanhimoisia tullut vastaan.

Vierailija
6/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis auto oli 30 m päässä ja kiihdytti valoihin niin, että ajoi yli 50 km/h siinä risteyksessä?

Entä jos se kiihdytti ihan siksi, että sille paloi viheä ja se halusi vihreiden aikana eli ihan laillisesti jatkaa matkaansa ja sitten siinä oli minä-minä -jalankulkija, joka oli päättänyt, että hän saa siitä mennä. Faktahan on, että punaisia päin kävelevä jalankulkija tuossa häviää ja vain siksi, että juuri häntä eivät liikennesäännöt koske.

Vierailija
7/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Sulle kirjoitti:

Niin, että -ap- käveli punaisia päin ja pahoitti mielensä autoilijasta, joka noudatti reitillään olevia opasteita....

Autoilija ajoi reilusti ylinopeutta, joten rikkoi myös lakia vähintään yhtä paljon. Mutta ilmeisesti se on kiellettyä jos toinen rikkoo ensin?

Vierailija
8/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Siis sallittua tarkoitin

Vierailija
9/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä Sulle kirjoitti:

Autoilija ajoi reilusti ylinopeutta, joten rikkoi myös lakia vähintään yhtä paljon. Mutta ilmeisesti se on kiellettyä jos toinen rikkoo ensin?

Miten mahdat todistaa tuon ylinopeuden? Ainakaan minulla ei ole nopeusmittaria taskussa otettavaksi käyttöön, kun ylitän suojatietä ja haluan tietää lähestyvän auton nopeuden.

Vierailija
10/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ap:lla tutka mukanaan kun tietää auton nopeuden noinkin tarkkaan...?

Vierailija
11/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin sen vatsallani jo ennakkoon!

Vierailija
12/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaduttaa tosiaan etten painanut itselleni vihreää ja jättänyt mahdollisesti tuota kaahailevaa autoilijaa punaisiin valoihin."

Sitten tuota ei olisi tapahtunut ollenkaan. Autoilija oli narsisti ja halusi näpäyttää sinua laittomasta toiminnastasi omalla vastaavallaan.

Vierailija
13/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis auto oli 30 m päässä ja kiihdytti valoihin niin, että ajoi yli 50 km/h siinä risteyksessä?

Entä jos se kiihdytti ihan siksi, että sille paloi viheä ja se halusi vihreiden aikana eli ihan laillisesti jatkaa matkaansa ja sitten siinä oli minä-minä -jalankulkija, joka oli päättänyt, että hän saa siitä mennä.

Auto kiihdytti hyvin nopeasti kyllä ja ajoi ohi mentyään takuulla ylinopeutta. Laillisesti ei siis liikkunut autoilijakaan. Ja jatkossa aionkin nimenomaan olla enemmän "minäminä" ja painaa joka ikinen kerta sitä nappulaa, koska se on jalankulkijan oikeus.

Toivon että muutkin jalankulkijat käyttävät aina tämän oikeutensa oman turvallisuutensa takia. Vaikkei niitä autoja näkyisi, niin painakaa nappia!

-ap

Vierailija
14/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako autoilijaa siellä (yhdessä) autossa oikein oli?

Vierailija
15/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä Sulle kirjoitti:

Autot kiihtyynkin hurjaan ylinopeuteen noin lyhyellä matkalla. :D

Vierailija
16/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Sulle kirjoitti:

Ei tarvitse varautua autoilijan ylinopeuteen.

Vierailija
17/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Sulle kirjoitti:

Ylinopeuden ajaminen on kyllä suurempi "rike" kuin punaisia päin käveleminen. Toisen tarkoituksellinen yliajaminen on joko murha tai murhan yritys riippuen lopputuloksesta. Ihan aiheesta AP pahoitti mielensä. Ei auton omistaminen anna kuskille mitään erioikeuksia jalankulkijaan nähden.

Vierailija
18/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se kiihdytti ihan siksi, että sille paloi viheä ja se halusi vihreiden aikana eli ihan laillisesti jatkaa matkaansa ja sitten siinä oli minä-minä -jalankulkija, joka oli päättänyt, että hän saa siitä mennä. Faktahan on, että punaisia päin kävelevä jalankulkija tuossa häviää ja vain siksi, että juuri häntä eivät liikennesäännöt koske.

En tiedä missä minä-minä-maassa sinä asut, mutta kyllä täällä Helsingissä on suurimmassa osassa valo-ohjattuja risteyksiä 40 km/h rajoitus.

Vierailija
19/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos se kiihdytti ihan siksi, että sille paloi viheä ja se halusi vihreiden aikana eli ihan laillisesti jatkaa matkaansa ja sitten siinä oli minä-minä -jalankulkija, joka oli päättänyt, että hän saa siitä mennä.

Auto kiihdytti hyvin nopeasti kyllä ja ajoi ohi mentyään takuulla ylinopeutta. Laillisesti ei siis liikkunut autoilijakaan. Ja jatkossa aionkin nimenomaan olla enemmän "minäminä" ja painaa joka ikinen kerta sitä nappulaa, koska se on jalankulkijan oikeus.

Toivon että muutkin jalankulkijat käyttävät aina tämän oikeutensa oman turvallisuutensa takia. Vaikkei niitä autoja näkyisi, niin painakaa nappia!

-ap

Niin minä olen aina painatutkin. Ei sitäkään siihen ole kenenkään kiusaksi asennettu. Kuten ei ole suojatietä maalattu, laitettu valoja risteyksiin jalankulkijoille, kaivettu alikulkuntunneleita ja keksitty heijasmia. Silti teitä tuolla liikenteessä riittää päivittäin, jotka ylittää tien mistä sattuu ja miten sattu ilman heijastimia.  

Vierailija
20/60 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltako kommentoijalta meni ohi AP:n kirjoitus, että auto oli parkissa? Pysähtyneenä siis.

Ensin itsekin ajattelin, että kuka hullu lähtee ylittämään tietä punaisilla valoilla jos auto on tulossa tiellä 30 metrin päässä ennen kuin lukaisin uudestaan ja huomasin, että AP puhuu parkissa ollesta autosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi