Missä paikassa mielestäsi kaikkein teennäisin/ "överi" asiakaspalvelu?
Tuntuu omasta mielestä todella kiusalliselta sellainen, jossa henkilökunta vetää suoraan jostain käsikirjoituksesta....
Kommentit (293)
Puhelinmyyjät ja tyrkyttäjät kauppakeskuksissa
Se on kyllä aika hauskaa. Parempi kuitenkin kuin huono palvelu. Tulee heti mieleen kaksi paikkaa, mut en nyt tästä niitä halua mustamaalata.
Yksi vaateliike Turussa. Myyjät kehuvat ylisanoin kaikki vaatteet, jotka päällesi laitat, vaikka näkisit ihan selvään, että malli, koko tai väri ei sovi. Liikkeessä on hyviä vaatteita, mutta täytyy koko ajan pitää tiukasti kiinni omasta mielipiteestä, muuten päätyy ostamaan jotain kamalaa.
Espresso House. Ne myyjät vaikuttaa siltä kuin vetäisivät muutakin kuin kofeiinia:D
Ärsyttää mm. Glitter, Suomalainen kirjakauppa ja H&M siinä että yritetään väkisin myydä jotain lisää esim. jos ostan kirjakaupasta vihon niin aletaan tyrkyttää lisäksi kyniä tms, ikään kuin en itse tietäisi mitä tarvitsen.
Juuri tämän takia välttelen työssäni kaikkia myyjien muotifraaseja, ja juttelen normaalisti ihmisten kanssa. Joidenkin asiakkaiden kanssa synkkaa todella hyvin ja on luonnostaan erittäin mukavaa. Mutta pyrin olemaan kohtelias ja auttavainen ihan kaikille.
Tosin pelkään, koska saan potkut, kun en hoe näitä käsikirjoituksen mukaisia tyhjiä tervehdyksiä. En vaan voi sietää niitä itsekään. Lisäksi pelottaa, kun en tunne asiakkaita, jos toivotankin hyvää loppupäivää tai viikonloppuja jollekin joka on menossa esim. syöpähoitoon tai hautajaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Nordeassa
No ei ole kyllä Nordeassa mitään palvelua ollut!
Olen viimeaikoina asioinut ruokakaupoissa,joissa myyjät toivottavat hyvää päivänjatkoa. Omasta mielestäni jo ahdistavaa, vaikka itse en jaksaisi edes tuskin sanoa hei, pitää pinnistellä, kun myyjäparka joutuu olemaan ystävällinen sen kahdeksan tuntia ja hokemaan hyvää päivänjatkoa. Eli yritän vastata myyjälle aina paremminkin säälistä ja se tuntuu teennäiseltä omasta mielestäni.
Onhan se tietysti mukavaa, kun monet näistä myyjistä ystävällisiä, itse vaan olin helpottunut, kun kävin vanhemman rouvan kassalla ja tämä sanoi vain normaalisti ja ystävällisesti kiitos ja ole hyvä.
Glitter. Ketjuliikkeet esim lindex, h&m missä myyjä lähtee valvontaa seuraamaan takahuoneeseen, sitten ilmaantuu takaisin kun on kassalla maksamassa. Voi harmi, kun ei jäänytkään kiinni, olikin rehellinen asiakas.
Muutamassa Vilan liikkeessä on ollut niin yli-innokas ja ylipirteä myyjä ja kauhea tuputus, että on tehnyt mieli sanoa, että jos nyt et lopeta niin lähden mitään ostamatta pois.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia välttelen työssäni kaikkia myyjien muotifraaseja, ja juttelen normaalisti ihmisten kanssa. Joidenkin asiakkaiden kanssa synkkaa todella hyvin ja on luonnostaan erittäin mukavaa. Mutta pyrin olemaan kohtelias ja auttavainen ihan kaikille.
Tosin pelkään, koska saan potkut, kun en hoe näitä käsikirjoituksen mukaisia tyhjiä tervehdyksiä. En vaan voi sietää niitä itsekään. Lisäksi pelottaa, kun en tunne asiakkaita, jos toivotankin hyvää loppupäivää tai viikonloppuja jollekin joka on menossa esim. syöpähoitoon tai hautajaisiin.
Olen itse töissä lähikaupassa ja välttelen myös teennäisyyttä. Ja todennäköisesti myös vakkariasiakkaat luulisivat minun seonneen, jos yhtäkkiä alkaisin hokemaan hyvää päivänjatkoa.
Kirjakauppa! Kirjakaupassa jos missä pitäisi olla rauha valikoida kirja, yksi kohtelias kysymys tarvitsenko apua on o.k, mutta kolmas kerta oli vähän liioittelua. Ostan siis kirjani netistä.
### kirjoitti:
Muutamassa Vilan liikkeessä on ollut niin yli-innokas ja ylipirteä myyjä ja kauhea tuputus, että on tehnyt mieli sanoa, että jos nyt et lopeta niin lähden mitään ostamatta pois.
Mä en mene enää Vilan ja Vero Modan liikkeisiin tästä syystä. Haluan katsella rauhassa ennen mitään ostopäätöksiä.
Ihan naurettavaa on kun Yliopiston apteekissa kysytään Uniikki-korttia ja sitten kun sen ojennan, kassa sanoo: "Kiitos asiakkuudesta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tämän takia välttelen työssäni kaikkia myyjien muotifraaseja, ja juttelen normaalisti ihmisten kanssa. Joidenkin asiakkaiden kanssa synkkaa todella hyvin ja on luonnostaan erittäin mukavaa. Mutta pyrin olemaan kohtelias ja auttavainen ihan kaikille.
Tosin pelkään, koska saan potkut, kun en hoe näitä käsikirjoituksen mukaisia tyhjiä tervehdyksiä. En vaan voi sietää niitä itsekään. Lisäksi pelottaa, kun en tunne asiakkaita, jos toivotankin hyvää loppupäivää tai viikonloppuja jollekin joka on menossa esim. syöpähoitoon tai hautajaisiin.
Olen itse töissä lähikaupassa ja välttelen myös teennäisyyttä. Ja todennäköisesti myös vakkariasiakkaat luulisivat minun seonneen, jos yhtäkkiä alkaisin hokemaan hyvää päivänjatkoa.
:D
### kirjoitti:
Muutamassa Vilan liikkeessä on ollut niin yli-innokas ja ylipirteä myyjä ja kauhea tuputus, että on tehnyt mieli sanoa, että jos nyt et lopeta niin lähden mitään ostamatta pois.
Näissä liikkeissä yleensä myyjä on jättänyt rauhaan, kun sanon "kiitos, en tarvitse apua, katselen vain".
Paitsi hmm..yhdessä Vero Modan liikkeessä myyjä palasi vielä selittämään, kun kun "ihania uutuuksia vappuun/juhannukseen (en muista mikä juhla oli silloin tulossa". En viitsinyt sanoa, että olen kyseisenäkin päivänä töissä enkä siis mitään sellaista vaatetusta etsi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa on kun Yliopiston apteekissa kysytään Uniikki-korttia ja sitten kun sen ojennan, kassa sanoo: "Kiitos asiakkuudesta"
Voi apua. Eiköhän tässä ole jo ketjun voittaja.
Apteekissa.