Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksihän sellaiset ihmiset, joilla ei ole asiat ainakaan kauhean hyvin esim. taloudellisesti, hankkivat paljon lapsia?

Vierailija
25.10.2018 |

Siis Suomessa, ei jossain kehitysmaassa.

Vaikka nuo koulukuvat nyt... kalliitahan ne on, mutta jos on vain yksi lapsi niin ei se mahdottoman kalliiksi tule.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset ajattelee että on siinä sitten joku tehtävä elämässä mihin ei kaikki pystyisi. Ovat varmaan itsekin köyhistä oloista joten eivät osaa ajatella että omatkaan lapset tarvitsisi mitään hienouksia. Itse tosin ajattelen niin että omalle lapselle juuri haluaisin tarjota mahdollisimman paljon.

Itse olen aika runsaista oloista ja se hävetti ja ahdisti lapsena. Erityisesti juuri kaikki tavara...  Omille yritän opettaa ekologisuutta, kädentaitoja jne.

Uskoakseni kaikissa perheissä on mahdollista olla onnellinen tai onneton. Se, ettei ole rahaa koulukuvaan ei tarkoita että lapsilla ei olisi hyvä perhe. Se, että on, ei tarkoita että lapsilla on hyvä perhe.

Rahalla saa kyllä nimenomaan kaikkea muutakin kuin vain jotain tavaraa ja krääsää. Esim koulustus on menossa yhä maksullisempaan suuntaan ja varakkailla on aina ollut jostain syystä paremmat mahdollisuudet kouluttautua ja pärjätä akateemisessa maailmassa.

Tiiedonhankinnan mahdoollisuus on tasa arrvoinen.

Vierailija
22/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa, niin ei voi hankkia ehkäisyä. Yksinkertaista, sanoi sherlock.

Lapsi ei maksa mitään, eihän? Huti meni sherlock!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani tehtailee lapsia, koska hän ei halua mennä töihin. Hänellä jo 4:s tulossa yksinelävänä. Isät ovat kaikki "tuntemattomia". Äitinsä samanlainen. Elävät ihan hyvää elämää kelan tuilla. Parempaa kuin minä, vanhusten hoitajana.

Vierailija
24/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun laskelman mukaan yksi lapsi maksaa 0-18 ikävuoden aikana 130 000€.

Tässä mietin, että miksi tosiaan henkilö, joka ei ole rikas, ei ole yli 30 vuoden ikään mennessä ollut töissä paria vuotta enempää on hankkinut monta lasta, jotka sukulainen hoitaa... Kyllä 1 lapsen hoitaa varmaan, mutta 4... Miksi ja miten tämä on mahdollista.