Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksihän sellaiset ihmiset, joilla ei ole asiat ainakaan kauhean hyvin esim. taloudellisesti, hankkivat paljon lapsia?

Vierailija
25.10.2018 |

Siis Suomessa, ei jossain kehitysmaassa.

Vaikka nuo koulukuvat nyt... kalliitahan ne on, mutta jos on vain yksi lapsi niin ei se mahdottoman kalliiksi tule.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin iso perhe on unelmien täyttymys, siinä missä jollekin raha tai jokin tietty ammatti tai matka Intiaan. 

Vierailija
2/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa, niin ei voi hankkia ehkäisyä. Yksinkertaista, sanoi sherlock.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tietyllä porukalla ne on vahinkoja. Sitten on se tietty porukka, joka pätee lapsillaan ja joille ne on tekosyy olla menemättä töihin.

Vierailija
4/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat sosiaaliturva

Vierailija
5/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono harkintakyky.

Vierailija
6/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku ei olla työssä nii jää aikaa ja energiaa panemiseen. Ja rakkauden hedelmillä saa maksimituet yhteiskunnalta.

Vierailija
7/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisy ei ole ilmaista eikä aborttikaan. Lisäksi lapsihan tuo leivän tullessaan.

Vierailija
8/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys ilmenee monella tavalla.

Mainitsit juuri kaksi esimerkkiä.

Pahimpia rahanpuutettaan vinkujia ovat uunot, jotka lisääntyvät kuin kanit.

Fiksummat käärivät hihansa ja ryhtyvät töihin.

Vierailija
9/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itse en rahattomana, tukien varassa elävänä olisi lapsia hankkinut.

Muistan ajan jolloin lapset olivat pieniä ja vuorotyötä puolison kanssa tehtiin, jotta saataisiin asuntolaina maksettua ja eläminen, harrastukset myös. Tuntui ettei lapsia ehtinyt näkemään, kun aina oltiin töissä.

Lapsten luokalla jo tuolloin oli muutamia lapsia joiden vanhemmat olivat syystä tai toisesta jättäytyneet työelämän ulkopuolelle. Nämä lapset harrastivat jääkiekkoa, ratsastusta jne kalliita harrastuksia.

Ilmeisesti kunta on voinut harkinnanvaraisen toimeentulon avulla suoda lapsille harrastusmahdollisuuden? Ajatus hieno, jos vain tämmöisellä voidaan sukupolvelta toiselle periytyvä huono-osaisuus katkaista.

No varmuudella tiedän ettei näiden perheiden lapsista ollut edes lukioon menijöiksi ja nyt heilläkin kaikenlaisia mt dg ja muutamia lapsia.

Vierailija
10/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset ajattelee että on siinä sitten joku tehtävä elämässä mihin ei kaikki pystyisi. Ovat varmaan itsekin köyhistä oloista joten eivät osaa ajatella että omatkaan lapset tarvitsisi mitään hienouksia. Itse tosin ajattelen niin että omalle lapselle juuri haluaisin tarjota mahdollisimman paljon.

Vierailija
11/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vain ei kiinnosta mennä töihin.

Vierailija
12/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin tunnen naisen, joka ei ole saanut töitä, ja on siksi tehnyt kolme lasta. Niillä on tosiaan hyvä sitten päteä. Myös isä on aika ajoin työttömänä, onneksi me veronmaksajat maksamme lasten kasvatuksen ja sitten isompana terapian, kun niistä ei tulekaan täyspäisiä.

Vierailija
13/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tätä samaa juuri äskettäin. En ymmärrä miksi hankkia liuta lapsia tilanteeseen, jossa ruoastakin on pulaa. Eikö ihmiset mieti ikinä, että onko heillä varaa pitää yllä lasten elämää? Monesti juuri nämä joilla ei ole välttämättä varaa niin eivät mieti pidemmälle ja sitten itketään, kun ikinä ei ole rahaa. Outoa minusta. Miksi ei mietitä pidemmälle?

Vierailija
14/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Rinne käski.

Jännä paikka tämä Suomi. Jos teet lapsia, olet huono ihminen. Jos et tee lapsia niin olet huono ihminen. Entäs jos tekee puolikkaan lapsen?

Vierailija
15/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut naiset ajattelee että on siinä sitten joku tehtävä elämässä mihin ei kaikki pystyisi. Ovat varmaan itsekin köyhistä oloista joten eivät osaa ajatella että omatkaan lapset tarvitsisi mitään hienouksia. Itse tosin ajattelen niin että omalle lapselle juuri haluaisin tarjota mahdollisimman paljon.

Itse olen aika runsaista oloista ja se hävetti ja ahdisti lapsena. Erityisesti juuri kaikki tavara...  Omille yritän opettaa ekologisuutta, kädentaitoja jne.

Uskoakseni kaikissa perheissä on mahdollista olla onnellinen tai onneton. Se, ettei ole rahaa koulukuvaan ei tarkoita että lapsilla ei olisi hyvä perhe. Se, että on, ei tarkoita että lapsilla on hyvä perhe.

Vierailija
16/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on kivoja ja niistä on iloa pitkään myös köyhän elämässä. Siksi. 

Vierailija
17/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä ei oo muuta tekemistä tai kykyjä mihinkään, lapsia on helppo kenen tahansa hankkia.

Vierailija
18/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se ehkäisyn ostaminen onkin se mihin talous kaatuu.

Vierailija
19/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsirakkkaus edellisten sukupollvien takaa ja työöttömyys.

Vierailija
20/24 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen aika runsaista oloista ja se hävetti ja ahdisti lapsena. Erityisesti juuri kaikki tavara...  Omille yritän opettaa ekologisuutta, kädentaitoja jne.

Uskoakseni kaikissa perheissä on mahdollista olla onnellinen tai onneton. Se, ettei ole rahaa koulukuvaan ei tarkoita että lapsilla ei olisi hyvä perhe. Se, että on, ei tarkoita että lapsilla on hyvä perhe.

Rahalla saa kyllä nimenomaan kaikkea muutakin kuin vain jotain tavaraa ja krääsää. Esim koulustus on menossa yhä maksullisempaan suuntaan ja varakkailla on aina ollut jostain syystä paremmat mahdollisuudet kouluttautua ja pärjätä akateemisessa maailmassa.