Mistä te saatte iloa elämään?
Välillä tuntuu etten itse oikein mistään. Alkoholia kuluu liikaa ja painoa on tullut syömisten myötä liikaa. Syöminen on tietysti kivaa, mutta ne kilot... Kirppareilla kiertelykin on vaan kasannut liikaa roinaa taloon, alkuun luulin senkin ilahduttavan. Lemmikkejä en voi ottaa allergoiden vuoksi.
Kommentit (261)
Ystävien tapaaminen, lenkkeily ja luonnossa olo (ja tähän kylkeen ehkä vielä sauna!), talvisin avannossa käynti, leipominen, urheilu.
Liikunta ja kehonhuolto, mukavien ihmisten kanssa ajan viettäminen, hyvä ruoka, uusien asioiden tutkiminen, eläimet ja elämän seurailu ylipäätään, luonto ja kasvit. Toisten ja itsen hoivaaminen ja auttaminen.
Markkinavoimia vastaan taistelusta(:
Ostamatta jättäminen on paras tapa vaikuttaa.
Nautin kun työnnän postiluukusta tulevan Postinen mainospinon katsomatta paperinkeräykseen.
Nautin, että olen sanonut ystävilleni että en halua joululahjoja enkä osta lahjoja.
- köyhille ja joukkoliikenteessä matkustaville nauraminen
Videopeleistä, hyvästä ruuasta, lemmikeistä ja omasta miehestä saan iloa :) Vaikkakin sitä sitten varjostaa paljolti se että ei ole yhtään kavereita, mutta en valita kun on kuitenkin koti missä olla.
Kahvi, kynttilät, ELÄIMET, ystävät, sauna, hyvä ruoka, perhe ja se, että tällä hetkellä olen terve :)
Siitä, että minulla on ihana aviomies ja ihana perhe; aikuiset lapset, jotka ovat löytäneet oman tiensä.
Siitä, että voin ja saan tehdä, mitä haluan, hallitsen itse omaa elämääni.
Siitä, että saan elää elämääni siellä, missä itse haluan enkä joudu asumaan Suomessa.
Siitä, että voin aina halutessani vaihtaa asuinpaikkaani vaikka sään mukaan.
Siitä, että nytkin aurinko paistaa ja on ihanan lämmintä, edessäni aukeaa upea merimaisema.
Siitä, että kohta on joulu, vuoden odotetuin aika minulle, jolloin perhe kokoontuu yhteen ja vieläpä ihan omasta vapaasta tahdostaan.
Aina, kun tämä kylmyys ja pimeys käy liian ahdistavaksi, kuuntelen Youtubesta tutkijoiden luentoja, joissa kerrotaan kuinka positiivinen ajattelu mm.
A) parantaa ihmisen aivo-ja solutasolla (dna:n aktivointi&neuroplastisuus)
B) muuttaa ihmisen psyykeen ja tavan nähdä itsensä ja muut
C) vaikuttaa kvanttitasolla jopa ns. "todellisuuden" rakenteeseen (energia&kvanttifysiikka)
Suosittelen muuttamaan asennetta.
Iloa saan ihanasta vaimosta ja kahdesta lapsesta, kuten myös ystävistä, musiikin säveltämisestä ja esittämisestä, urheilusta, matkustelusta ja mökkeilystä.
Mielestäni kaikki voivat pilata elämänsä murehtimalla ja saamattomuudella sekä huonolla parisuhteella. Kuitenkin suurin osa ilon tai murheen asioista perustuu omiin valintoihin. Kukaan ei pakota jaksamaan huonossa avioliitossa/suhteessa edes lasten tai mukavan elintason takia, uusia harrastuksia voi aloittaa missä tahansa elämänvaiheessa (eivätkä kaikki harrastukset ole kalliita) ja ystäväpiirinsä voi valita.
M49
Perheestäni ja lemmikeistäni, sekä yhdestä nuoresta miehestä, joka on sellainen ilo silmälle, että tällaisen keski-ikäisen tädin sydän hypähtää joka kerta, kun näen hänet ;) En ole koskenut enkä koskekaan, mutta mukava on vähän etäämpää katsella.
En mistään. Nautin siis joka hetkestä.
Saan iloa tavaroiden poislaittamisesta. Koti oli ennen täynnä krääsää. Vein paljon tavaraa kirppikselle ja looput vaatekeräykseen ym. Tutuille annoin tavaraa.
Nautin nyt kodin järjestyksestä ja siisteydestä. Helppo siivota !
Saan elämäniloa myös siitä, että voin olla ostamatta tavaraa vaikka kuinka olisi alennuksessa. En tarvitse.
Edelleen se tuottaa iloa, kun tiedän, että ilmasto tykkää kun en osta.
Escapismi, omien tarinoiden keksiminen ja niistä piirtelen kuvitusta. Ihan parasta. :D Kukaan ei sano mitään kun päässäni on toinen jännittävä maailma jonka voin tuoda paperille.
Siitä että onnistun työssäni.
Ja myös yksinolemisesta, en kestä seuraa kuin pieninä annoksina.
Varisten ampumisesta haulikolla, se on mukavaa puuhaa.
No se ilo on hyvin subjektiivinen asia.Sama asia näyttää eri aikoina erilaiselta.
Iloa elämään saan mm. seuraavista asioista:
- luonnosta, marjastuksesta ,sienestyksestä
- polttopuiden teosta
-traktorilla ajosta
-autolla ajosta
-salilla käynnistä
-sauvakävelystä, lumikenkäilystä
-rankametästä - ah!
-saunomisesta, varsinkin rantasaunassa
- vaikean vieraan kielen opiskelusta, ihanaa!
-hyvästä ruuasta
-hyvistä dekkareista
-hevi-musiikista
-laulamisesta
Johan noita tuossa tulikin :)
Painting opiskelua