Mistä te saatte iloa elämään?
Välillä tuntuu etten itse oikein mistään. Alkoholia kuluu liikaa ja painoa on tullut syömisten myötä liikaa. Syöminen on tietysti kivaa, mutta ne kilot... Kirppareilla kiertelykin on vaan kasannut liikaa roinaa taloon, alkuun luulin senkin ilahduttavan. Lemmikkejä en voi ottaa allergoiden vuoksi.
Kommentit (261)
Siis täällä saa saada iloa vain kirpakoista syyspäivistä, lapsista ja punatulkuista. Niin joo ja tietty jeesuksesta. Ok. Heido.
-Seksi energisoi. Joko masturboin kotona, tai sitten rakastelen kiihkeästi poikaystävän kanssa. Sen jälkeen jaksan tehdä vaikka mitä.
-Keksin hyviä ruokia ja jälkkäreitä, ja valmistan niitä. Syön, selaan nettiä ja katson tv:tä.
-Käyn ulkona kahvilla. Ostan kahvilasta myös jotain suolaista piirakkaa, täytetyn patongin tms. Kuuntelen klassista musiikkia kuulokkeista ja katselen kahvilan ikkunasta kadulla käveleviä ihmisiä. Kyylään ja analysoin niitä.
-Soitan pianoa, laulan ja teen musiikkia. Sävellän oman kappaleen. Äänitän ja miksaan sen. Teen siihen musiikkivideon. Julkaisen koko höskän netissä.
-Öisin makoilen sängyssä, katson tv-sarjoja netistä ja juon teetä. Vaihtoehtoisesti luen kauhu-/kummitusjuttuja.
-Käyn kävelylenkeillä ja kuuntelen samalla musiikkia. Laitan soimaan esimerkiksi jonkin teemalevyn tai progelevyn, ja kuuntelen sen huolella läpi samalla, kun kävelen maisemareittejä. Elän ne biisit pääni sisällä.
-Lainaan kirjoja kirjastosta, ja luen niitä.
-Opiskelen huvin vuoksi wikipediasta (ja muualta netistä) jotain aihealuetta, kuten vaikka "Englannin Tudor-suku", "ihmisen elimistössä elävät loiset" tai "suomalainen mytologia".
-Poltan kynttilöitä, kuuntelen musiikkia ja fantasioin erilaisista asioista sängyn päällä makoillen.
-Puen seksikkäät vaatteet päälle ja menen baariin juomaan viiniä. Päädyn juttelemaan mielenkiintoisten ihmisten kanssa.
Ylempi tais olla maanisdebressiivinen?
Rahasta. Juuri katsoin kuukauden tuloni 8500€ menot melkein saman. Ostan aina parasta mitä saan. Nautin laadusta. Ja nautin kun tiedän että itse olen kaiken työlläni ansainnut. Olen todella köyhästä perheestä.
Luonto, metsä, kirjat (elämänkerrat, luonto, dekkarit, ..mikä vain kiinnostaa!)
Hyvä, ravitseva ruoka! Chili!
Kävelylenkki, säässä kuin säässä ja sauna päälle.
Uimahalli tai kylmässä avovedessä kastautuminen.
Matkailu, vaikka vain toiseen lähiöön, uuteen uimahalliin tai kirjastoon virkistää. Tai vaikka risteily.
Alkoholia en käytä enää, se masentaa. Suosittelen kokeilemaan tipatonta kautta.
Minulla on kaksi ihanaa lasta ja aviomies. Asumme myös omakotitalossa ja voisi sanoa elämässämme on kaikki hyvin ja monia syitä mistä olla onnellinen ja kiitollinen. Kuitenkin kaikista suurimman ilon elämääni tuo Jeesus. Usko Jeesukseen muutti elämäni 6 vuotta sitten. Tiedän että hänen ansiostaan olen tänään tässä. Tulee elämässä mitä tahansa vastaan, Jeesus on vierellä ja pysyy. Ja tuo uskomaton rakkaus millä Hän rakastaa ihmistä. Se täyttää ihmisen sydämen tyhjyyden tunteen ja kaipuun. Anna sinäkin mahdollisuus Jumalalle tuoda ilo elämääsi.
Olen helposti masentuvainen ihminen, ja iän myötä olen oppinut, että minun täytyy panostaa joka päivä siihen, että saan hyvänolon tuntemuksia. En tarkoita, ettenkö jaksaisi elää ihan tavallista arkipäivääkin, mutta minua masentaa helposti esim. joku sanoo ikävästi, arvostelee minua tai jos on ihan tapahtumaköyhää pitkän aikaa tai tällainen syksyinen tihkusateinen sää.
Iloa ja hyvää oloa saan metsäkävelyretkistä ja yleensäkin ulkoilu piristää. Perheestä saan iloa paljon, samoin ystävistä. Kerran viikossa käyn kunnon rääkissä kuntosalilla ja sen jälkeen on hyvä olo. Ihaninta on ehkä käydä savusaunassa ja pulahtaa kylmään veteen välillä, talvella siis avantoon. Siitä tulee aivan mahtavan hyvä ja energinen olo. Nautin myös lukemisesta ja siinä samalla on kiva napostella iltapalaa, jonka pyrin pitämään ainakin suht terveellisenä, eli esim. pähkinöitä, hedelmiä, raakasuklaata, yrttiteetä. Hyvästä ruuastakin saan iloa ja joskus lasi viiniä on ehdoton päivänpelastaja. Kaikenlaiset hieronnat on myös kivoja ja energiahoidosta tykkään erityisesti. Sen jälkeen nukun kuin tukki ja seuraavana päivä tuntuu kuin liitelisin pilvissä.
Ihanaa myös kaikenlainen käsillätekeminen, erityisesti askartelu ja puutyöt, neulominenkin on jees. Nautinnollista on myös suunnitella jokakesäistä lomareissua. Rahaa on rajalllisesti käytettävissä, joten pitää tarkkaan suunnitella miten käyttää hyvin. Iloa tuo myös edulliset kirpparilöydöt, lähinnä liittyen kodin sisustamiseen, joka myös tuo hyvää mieltä.
Viime aikoina päiväni pelastaa (tai mieleni mustaa) nainen, jota melkein päivittäin pääsen näkemään. Jos tervehtii on päivä pelastettu, jos kävelee ohi noteeraamatta niin...
Pienestä se voi olla kiinni
Nyt äsken katsoi kaksi kertaa hymyillen.
On jo juteltu, eikä toistaiseksi tämän enempää ole tiedossa.
Vai voinko elättää toivoa?
Onnistumisista. Rahassa, rakkaudessa, urheilussa ja elämässä. Tunteesta, kun tietää tehneensä hyvää työtä ja auttaneensa muita.
Loppujen lopuksi ihmiskehossa ohjaavat hormonit, niistä se ilo ja onni tulee jos ja kun on tullakseen. Ylös, ulos ja lenkille, hiki pintaan ja iloa rintaan! Tai marraskuun kaamoksessa kirkasvalolampun alle.
Seksistä. Virkistää mieltä ja kehoa.
Hyvä ja pirteä, elämänmyönteinen musiikki. Parikin tuntia saattaa vierähtää kuulokkeet korvilla. Monta korvamatoa näin tullut.
Kirjat eli lukeminen, kun pääsee aivan toiseen maailmaan. :) + elokuvat
Raha ja sillä saatavat kivat jutut, kuten herkut.
Maalaaminen esimerkiksi vesiväreillä. Ei tarvitse edes olla niin hyvä piirtämään, hienoilla väriyhdistelmilläkin saa jo kivaa taidetta aikaa. Aikaa kuluu ja rentoutuu.
Ilon aiheitakin on, pari mäykkyä. Makaavat tuossa vierelläni. Mieheni elää vielä, vaikka on sairastanut 10 vuotta. On lapsi ja lapsenlapsiakin. On velaton asunto ja mökki. Terveys on kohtalainen. Itse asiassa hyvä. Vain selkä oikkuilee joskus. Usko minullakin tuo perusvarmuuden ja ilon. Ilo tosin on sisäistä.
On lapsuudesta ja entisestä työpaikasta ystävä, joka johdatti uskon tielle tuputtamatta. Se onkin asia, mikä monelta puuttuu. Meitä on pieni ryhmä rukoilemassa oman kansamme ja Israelinkin puolesta. Maailma myllertää, mutta olemme turvassa Jeesuksen veren tähden. Taivaan iloa odotellen.
Ei mistään saa iloa. Ainakaan ei toisista ihmisistä. Ihminen on susi toiselle ihmiselle. Siitä nyt saa vähän iloa kun kiittää itse itseään ettei ole pahemmin masentunut vaikka niin paljon aihetta olisi ollut.Kiittää siitä itseään itse, että jaksaa vielä kaikki asiansa hoitaa ja vieläpä hymyilläkin välillä.
Vierailija kirjoitti:
Seksistä. Virkistää mieltä ja kehoa.
Olet onnekas. Oman puolison kanssa halut eivät kohtaa juuri koskaan. Olen jo kyllästynyt pakkeihin.
Kyllä se on verestä tihkuva kunnon iso pihvi 3-4 kertaa viikossa. Ja 60 prossaset snapsit siihen päälle.
Yksinäisyydestä. On ihanaa olla joskus kotona ihan yksin, kun mies vie tuon viisivuotiaan jonnekin. Nautinnollista olla ihan hiljaisessa talossa, jossa kukaan ei tule vinkumaan yhtään mitään.
-luotettava hyvä mies
-ystävät
-ihana oma koti
-kirjat, elokuvat, musiikki
-uiminen
-matkustelu
-hyvä ruoka
-kirppistely
-sanaristikot
-osa-aikatyö
-puhdas omatunto
-suurin piirtein terve