Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä te saatte iloa elämään?

Vierailija
25.10.2018 |

Välillä tuntuu etten itse oikein mistään. Alkoholia kuluu liikaa ja painoa on tullut syömisten myötä liikaa. Syöminen on tietysti kivaa, mutta ne kilot... Kirppareilla kiertelykin on vaan kasannut liikaa roinaa taloon, alkuun luulin senkin ilahduttavan. Lemmikkejä en voi ottaa allergoiden vuoksi.

Kommentit (261)

Vierailija
121/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt sain hyvää mieltä tästä ketjusta. Ihanaa kun täällä on näitä kivojakin ketjuja eikä pelkkää jatkuvaa nillitystä. Ja tuli vinkkejä vieläpä niihin arjen pieniin iloihin.

Olen ollut masentunut vuosikymmenet, joten ilonaiheita on välillä joutunut hakemalla hakemaan hampaat irvessä. Mutta onhan niitä:

1. Kun saa raahattua itsensä ulos pyöräilemään eikä aina mene joka paikkaan metrolla.

2. Kotona nyhvääminen sunnuntaina miesystävän kainalossa. Villasukat jalassa laiskottelu muhkean aamupalan jälkeen.

3. Koirat.

4. Viini.

5. Ulkoilu, metsät, järvet, tunturit. Parasta vielä jos on omat eväät mukana tai vaikka pääsee grillaamaan makkaraa luontoon ja hörppimään kuumaa kaakaota.

6. Saunominen.

7. Syksy ja talvi. Ei se pimeys, mutta syksyn värit esimerkiksi piristävät, samoin kuin kuulaat ja aurinkoiset pakkaspäivät. Lunta toķi saisi olla, muuten sellainen loskatalvi on aika masentava.

8. Hyvä kuppi kahvia, pala kunnon kakkua ja ystävän kanssa juttelu.

9. Jonkin luovan asian näpertely, esim. vaatteiden uudistaminen, piirtäminen, korujen tekeminen.

10. Stand-up komiikka. Netflixissä on paljon hyviä.

11. Tiedeuutisten lukeminen. Esim. avaruusjutut kiinnostaa.

Vierailija
122/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avomieheni, äitini ja koirani.

Tuleva kaveriporukan pikkujoulupäivä; ei alkoholilla läträystä vaan ensin päivällä liikuntaa, sen jälkeen hyvin syömään ja herkuttelemaan.

Liikunta ja ulkoilu.

Painon pudotuksen myötä muuttunut kroppa ja positiivisempi mieli.

Olen alkanut laittamaan kahviin kardemumma ja kanelia, pieni piristys jokaiseen päivään kun kahvi maistuu ihan korvapuustilta.

Kirjat.

Työ, ei aina mutta saan tehdä työtä jolla on oikeasti merkitystä ja pääsen auttamaan ihmisiä.

Ruoka! Nytkin keittiössä odottaa itsetehty perunamuussi ja kasvispihvit.

Hyvät tv-ohjelmat ja elokuvat (etenkin elokuvateatterissa käynti).

Kirppislöydöt.

Uusien asioiden opettelu ja opiskelu. Nytkin syksyllä muutamalla kansalaisopiston kurssilla mukana.

Hyväntekeväisyystyö eläinten ja vanhusten parissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään minut teki onnelliseksi yhteinen päivällinen perheeni kanssa, iso kuppi kahvia, aurinko, puhdas koti, puhtaan pyykin tuoksu, uudet viherkasvit ja kynttilät.

Vierailija
124/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa Cheekkiä soimaan, niin murheet unohtuu :)

Vierailija
125/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuoden paskan avioliiton jälkeen saan iloa vakipanostani. 12 vuotta nuorempi sielunkumppani tyydyttää kaikki tarpeeni, voin nyt hyvin.

Vierailija
126/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirastani. Se on ainut lähelläni joka ei huuda mulle eikä lyö eikä ota mun rahoja eikä edes vaadi mitään. Sen kanssa saa aina hetkeksi paeta metsään tätä paskaa.

Vierailija
127/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Eniten siitä, että saan olla sinut itseni (ja muiden vaikka millasia veijareita ovatkin) kanssa, oivaltaa ja kehittyä sen koskaan loppumatta.

- Uimisesta ja saunomisesta.

- Hyvästä, maistuvasta ja terveellisestä ruoasta.

- Siitä, että en tarvitse mitään ulkopuolisia vaikuttavia aineita (edes kofeiinia, siirryin kofeiinittomaan kahviin mikä oli pelastus) kokeakseni mielihyvää. Eli toisinsanoen siis kykenen ihan pelkällä olemassaolollani tuottamaan itselleni mielihyvää, jota voin sitten säteillä muihin parhaani mukaan.

- Seksi ja masturbointi.

- Kävelyt ulkona pimeänä syys tai talvi-iltana raikkaassa säässä.

- Pleikkarin pelaaminen

- Syvälliset keskustelut

- Kun välillä saa lähteä töistä aikaisemmin kotiin tai pitää vapaapäivän

- Kumppanin ihanasta luonteesta ja meidän inside jutuista ja ihanista hetkistä

- Kissoista

Vierailija
128/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä videoita :)

Vierailija
129/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eniten iloa saan motor kelkasta juuri nyt.

Vierailija
130/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävä, omat koirat, harrastukset, säännöllinen kovatehoinen urheilu—> itseä miellyttävä kroppa, hyvä ruoka, kiva työ, tulevan etelän matkan odottaminen, joulu, oma (itseä miellyttävä) auto... Kyllähän näitä riittää!

Vierailija
131/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävistä

Hyvästä ruoasta

Liikunnasta ja ulkoilusta

Viihtyisästä kodista ja sisustamisesta

Kaikesta käsillä tekemisestä, esim. neulominen, askartelu, piirtäminen/maalaaminen, huonekalujen kunnostaminen...

Hyvästä musiikista

Vierailija
132/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävistä

Hyvästä ruoasta

Liikunnasta ja ulkoilusta

Viihtyisästä kodista ja sisustamisesta

Kaikesta käsillä tekemisestä, esim. neulominen, askartelu, piirtäminen/maalaaminen, huonekalujen kunnostaminen...

Hyvästä musiikista

Ja lisätään tähän vielä yksi asia: läheisten auttamisesta ja ilahduttamisesta! Eikä niiden tarvitse aina olla kovinkaan isoja tai mahtipontisia tekoja :)

Vierailija
133/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Urheilusta

-Siitä, kun taapero oppii uusia sanoja ja on muutenkin hauska tapaus

-Kirppareista

-Musiikista ja laulamisesta

-Hyvästä viinistä

Vierailija
134/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan valtavasti nautintoa siitä tosiasiasta, etten ole alkoholisti.

Vierailija
135/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään iloitsin kirpeässä syyssäässä iltapimeällä haahuilusta hautausmaalla, jossa oli jo kynttilöitä palamassa. Niin kaunista ja rauhallista!

Vierailija
136/261 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kanssa oleilu

Ystävien tapaaminen

Työ

Hyvä leffa

Avoimen yliopiston opinnot omaksi iloksi

Kirjallisuus, erityisesti runot

Takkatuli

Suklaa

Siinä joitakin.

Vierailija
137/261 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkiin tuo iloa moni pieni asia. Asenteeni on että niitä voin luoda itse ja niitä saan arvostaa, uskaltaa hymyillä.

Faktoja jotka tuo mielipahaa on eläinallergia, vuosia kestänyt kumppanin ja rakkauden puute, vähävarallisuus vaikka on työ, vain muutama ystävä joita tapaan pari kertaa vuodessa, ei pihaa tai mökkiä itsellä tai suvussa.

Lopetin satunnaiset kirppiskäynnit, ei tuo enää löytämisen iloa vaan kertyvää tavaraa. Laitan sen sijaan joka kuukausi muovipussillisen käyttökelpoista tavaraa hyväntekeväisyyskirppiksille, se ilahduttaa.

Ostan viikonlopuksi vain yhden pienemmän punaviinipullon, vaikka valikoima on huonompi.

Iloa haen:

- metsäkävelyistä, kesällä ilmaisista puistojumpista

-venyttely- ja hengittely puolituntisista kotona

- klassisen musiikin kuuntelu kynttilän valossa

-elämänkertojen lukeminen

- teen asetelmia kotiin metsän antimista ja kotoa löytyvästä

- viihdyn somessa valikoidusti itseä kiinnostavia blogeja ja ketjuja lukien

- kirjoittelen A4 listoja kesälomasta, ilonaiheista, toiveista/ rukousaiheista. Kirjoitan myös "harmilistoja" jotka revin silpuksi (jotenkn se tuo mielen selkeyttä)

- ilahdun kun voin olla ystävällinen tai kohtelias arjen tilanteissa ja näen toisen ilahtuvan siitä

Vierailija
138/261 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ToniToni kirjoitti:

Seksi on mun suurin iloni. Siis käytännössä masturbaatio. Parempi tietysti olisi kumppanin kanssa mutta kun ei ole niin ei ole.

Kyllä seksistä saa hetkeksi nautintoa, mutta ei se kyllä mitään energisoivaa ja iloista touhua ole. Minun mielestäni on outoa verrata kiiman tunnetta iloon. Minusta ilo on sellainen raikkaampi tunne ja pitkäkestoisempi, ei mitään ''hekumallista''. Saatan kuullostaa seksinvihaajalta, mutta itse masentuisin jos masturboisin jatkuvasti. Minulle tulee siitä väsynyt olo. Ihmettelen ihmisiä jotka väittävät että seksi energisoisi. Käytännössähän se imee mehut.

Ärsyttävää pätemistä. Ei maailma mene aina niin miten itse koet asiat. Koita ymmärtää, että vaikkapa seksi voi piristää toisia vaikka sinua se väsyttäisi.

Ohis

Mielenkiintoista että ärsyynnyit noin kovasti kun toinen vain kertoi vain oman mielipiteensä minkä otit sitten yleistyksenä ja pätemisenä.

Vierailija
139/261 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun klo 5:30 aamulla kuulen naapurin lähtevän töihin ja itse saan jäädä makaamaan puoleen päivään asti. 

Vierailija
140/261 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelusta, tulevaisuuden suunnitelmista, ystävistä, osa-aikatyöstä, sisarista, lemmikeistä, lapsettomuudesta, nukkumisesta, telkkarisarjoista Ex-Onnelliset ja Sunnuntailounas :)