Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä te saatte iloa elämään?

Vierailija
25.10.2018 |

Välillä tuntuu etten itse oikein mistään. Alkoholia kuluu liikaa ja painoa on tullut syömisten myötä liikaa. Syöminen on tietysti kivaa, mutta ne kilot... Kirppareilla kiertelykin on vaan kasannut liikaa roinaa taloon, alkuun luulin senkin ilahduttavan. Lemmikkejä en voi ottaa allergoiden vuoksi.

Kommentit (261)

Vierailija
241/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, voi, ovatko kaikki näin ilo-riippuvaisia?

Eikö riitä stoalainen eläminen, voitte saada iloa ja nautintoa asioista, mutta samalla teistä tulee noiden asioiden orjia.  Tärkeintä on tiedostaa, että on niistä riippuvainen, sitten voi pikkuhiljaa alkaa päästä niistä eroon ja löytää rauhaa. Rauha on tärkeämpää kuin ilo.

Suurin osa ihmisistähän pelkää rauhaa ja rauhallisuutta. Pyrkivät sitä karkoittamaan turhalla häsläämisellä ja kuluttamisella yms.

Rauhan kautta löytyy kyllä myös ilo mutta se on erilaista kuin egon ja kokemusten kautta tuleva.

Vierailija
242/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimalismista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodaaminen ja uuden opettelu.

Vierailija
244/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika stressaavaa koko ajan yrittää ottaa iloa irti. Fiksumpaa olla tasaisen tyytyväinen normaaliin arkeen, niin onnistumistodennäköisyys on huomattavasti korkeampi.

Vierailija
245/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valuuttakaupasta. Kiva kun joka päivä oppii jotain uutta, eikä sekään haittaa että siinä sivussa tienaakin jotain. Itse mietin että miten ostaa bitcoinia ja kun löysin vastauksen niin siitä se sitten lähti. Eihän tällä miljonääriksi tulla, mutta eipähän tarvitse alkaa penniä venyttää!

Vierailija
246/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkan suunnittelusta. Juuri nyt Abu Dhabin matkasta.

Pe- la iltapäivällä kävelysta kaupungilla, siinä samalla poiketa vaikkapa valkkarille.

No tietysti pehe ykkösenä.

Ja se, että olen terve.

Vierailija
247/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ihminen tarvitsee elämäänsä tietyn määrän haasteita ja tietyn määrän helppoa hemmottelutyylistä. Jos nämä eivät ole sopusoinnussa pidemmän päälle seuraa ongelmia.

Tällä hetkellä olen todella onnellinen ihan vaan sujuvaan arkeen! Takana on hirveät myrskyisät vuodet: Unettomuutta, ahdistuneisuutta, ihmissuhdeongelmia parisuhteissa ja ystävyyssuhteissa, pahoja ongelmia työpaikan ilmapiirissä, lasten homekouluongelmaa, vanhempieni sairastelua, ainoan sisareni vakavat mielenterveysongelmat joissa tukeutui minuun yms. Lopulta kyseenalaistin kaiken elämässäni arvoistani, elämänkatsomuksestani lähtien.

Nyt kun elämä on tasoittunut noista ajoista, oikeasti vaan nautin siitä, että työni sujuu ns. tylsällä rutiinilla ja ei ole hirveää draamaa ympärillä. Olen löytänyt minulle sopivat hyvinä pitämäni arvot, uskon Jumalaan joka on mulle riittävä usko jne. Mulle sopivat arjen rutiinit.

Ehkä se on vähän ikäkysymyskin, nuoret kaipaavat varmaan enemmän äksöniä, näin nelikymppisenä sitä en todellakaan enää kaipaa. Tavallinen sujuva arki on oikeasti nautinnollisempaa kuin joku etelän matka tai huomio hyvännäköiseltä mieheltä.

Eli sujuva arki tuottaa mulle suurimman nautinnon tällä hetkellä!

Vierailija
248/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään auringonpaisteesta tämän marrasharmaan keskellä! 😎

Vierailija
249/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vedän kännit ja puristelen himokkaasti isoja ryntäitä. Olen onneni kukkuloilla😊

Vierailija
250/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Luonnosta: kävelen paljon (yksin tai lapsen ja koiran kanssa) ja pidän kaikista vuodenajoista

-Harrastuksista: minulla on yksi urheiluharrastus, johon treenaan ja käyn kilpailuissakin

-Kodista: tykkään järjestellä tavaroita, ja pidän jopa siivoamisesta (joskus, kun tulee siivouspuuska) ja keräilen muutamia asioita, joita on hauska metsästää esim. kirpputoreilta

-matkojen ja tulevaisuuden suunnittelusta (se on usein jopa hauskempaa kuin itse matka/tulevaisuus),

Vierailija
251/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun lukeminen on ollut itselleni todella valaiseva kokemus. Jotenkin olen herännyt ymmärtämään, että ympärilläni on paljon pieniä asioita, joista vain pitäisi pystyä repimään se onnellisuus.

Tätä olenkin yrittänyt. Teen paljon asioita, joita tässä ketjussa on mainittu. Liikun luonnossa, puuhailen lasten kanssa, käyn salilla, luen ja pidän hyvien sarjojen ja dokumenttien katsomisesta. Silti en vain pysty tuntemaan, että nämä asiat tuottaisivat varsinaista iloa elämääni.

Tähän asti olen vain tehnyt niitä miettimättä sen kummemmin, että juuri näistä asioista pitäisi pystyä repimään se elämän mielekkyys ja onni. Että elä ei tule koskaan olemaankaan tätä kummempaa ja jos en opettele ymmärtämään näiden lähes merkityksettömien asioiden tärkeyttä, elämäni tulee olemaan melko kurjaa ja ankeaa.

Vierailija
252/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rockin soittamisesta ja autolla ajamisesta. Koiran hengityksestä.

Vierailija
253/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilemalla Taivaan Isää Jeesuksen Kristuksen nimessä puhdistaa ajatukseni ja tuo Pyhän Hengen ilon, rauhan ja vapauden joka ikinen päivä.

Vierailija
254/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilon lähteitä: toiset ihmiset, kohtaamiset, henkinen yhteys, huumori, liikunta, opiskelu, onnistumisen kokemukset, eläimet, musiikki, elokuvat, usko.

Vierailija
255/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin todella monesta asiasta. Ex.n kanssa sujuu hyvin, kaikki sopimukset pitää. Joulu on pulkassa.

Lapset ovat olleet terveitä ja koulut ovat sujuneet hyvin.

Tein 120 kranssia ja 250 kpl joulukortteja. Kaikki meni kaupaksi 2 päivässä töissä ja jos töissä ei tapahdu muutoksia, puskuri ensi vuodelle on tässä.

Kun lapset ovat isällään, olen saanut kämppiksen. Virolainen raksamies ja jos olemme yhtä aikaa kotona, meillä on tosi hauskaa yhdessä. Miehellä on perhe Virossa ja koska lähden jouluksi pois, kysyin haluaako perhe tulla tänne jouluksi.

He olivat tosi innoissaan, kun saavat olla yhdessä ja lapset eivät ole käyneet täällä vuosiin.

Kämppis osti Netflixin ja nyt katson hömppää, juon teetä ja nautin omasta seurasta.

Vierailija
256/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkelit ja Jumala.

Tieto siitä, että jokaisella on oma suojelusenkeli, joka vain odottaa, että pyydät jotain. Muista antaa anteeksi kaikille sinua vastaan rikkoneille ja ole kiitollinen joka päivä asioista, jotka ovat hyvin. :-)

www.valonpolku.com

valonpolku facebook

Vierailija
257/261 |
17.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi, päiväunet, ja joskus jos saa töissä jotain näkyvää aikaiseksi.

Vierailija
258/261 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa liikkumisesta, hyvistä elokuvista ja kirjoista. Käsitöistä ja askartelusta. Hyvästä ruuasta ja joskus lasillisesta viiniä. Kahvikupposesta raakasuklaan kanssa. Siitä että postilaatikkoon on tupsahtanut uusi sisustuslehti. Kodin sisustamisesta. Rakkaan ystävän tapaamisesta. Miehen ja lasteni seurasta. Koiran kanssa lenkkeilystä. Tuoksuvasta kylvystä. Kesällä pihasaunassa saunomisesta ja vihtomisesta. Uimisesta järvessä. Kuutamoilloista, tähtitaivaasta ja kesäöistä. Runoista ja taiteesta ja hyvästä musiikista. Hierojalla ja hemmotteluhoidoissa käymisestä. Kirppislöydöistä. Sieniretkistä ja syksystä. 

Vierailija
259/261 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan arkeani! Lemmikit (koira, 3 kissaa) tuo mulle joka päivä niiiin paljon iloa ja rakkautta. Harrastukset: kuntosali 4-5x viikossa, ratsastus 4x viikossa ja koiran kanssa lenkkeily joka päivä.  Salitreenaaminen on suuri intohimo ja motivaatio on korkea. Terveellisesti syöminen  ja alkoholittomuus antaa myös hyvän ja energisen olon. Töihin on aina kiva mennä :) yksinkertaisesti teen kaikkea mistä pidän. 

Vierailija
260/261 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaelluksilla Lapissa. Kaikki muu on harmaata ankeutusta.