Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex lukee viestini lapsen puhelimesta

Vierailija
25.10.2018 |

Näitä iänikuisia ex-tarinoita... Kävi ilmi, että mieheni ex puoliso lukee minun ja lapsen 13 v. väliset viestit sekä katsoo suljettua instagram-tiliäni lapsen puhelimesta. Lapsen tai omassa tekemisessä tai käytöksessä ei ole ollut mitään minkä vuoksi pitäisi "väärän paikkoja" epäillä. Mitään tuskin asialle voin tai viitsin edes tehdä, mutta jos tulee hyviä vinkkejä, kuulen mielelläni :)

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä miehen ex-puoliso on lapsen äiti niin hänellä on täysi oikeus ja myöskin vastuu siitä, mille lapsi altistuu somessa.

Vierailija
2/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä iänikuisia ex-tarinoita... Kävi ilmi, että mieheni ex puoliso lukee minun ja lapsen 13 v. väliset viestit sekä katsoo suljettua instagram-tiliäni lapsen puhelimesta. Lapsen tai omassa tekemisessä tai käytöksessä ei ole ollut mitään minkä vuoksi pitäisi "väärän paikkoja" epäillä. Mitään tuskin asialle voin tai viitsin edes tehdä, mutta jos tulee hyviä vinkkejä, kuulen mielelläni :)

kasva aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä miehen ex-puoliso on lapsen äiti niin hänellä on täysi oikeus ja myöskin vastuu siitä, mille lapsi altistuu somessa.

Ei ole mitään tekemistä suojelulla ja varjelulla somemaailmassa se, että lapsen äiti kyttää äitipuolen ja lapsen välistä keskustelua/äitipuolen yksityistä instagramia. Nämä, kun eivät äidille tippaakaan kuulu. Uteliaisuutta vain!

Vierailija
4/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että äitiä kiinnostaa maailma, jossa lapsi liikkuu. Sinullahan ap, ei ole mitään pelättävää eikä hävettävää, kun et ole mitään väärää tehnyt. Jatkat vaan ihan samalla linjalla. Onhan se äidille suuri huoli, millaisten ihmisten kanssa se oma rakas lapsi joutuu olemaan tekemisissä, tilanteen pakon edessä.

Vierailija
5/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te nykyiset puolisot jaksatte valittaa näistä ilkeistä ex-vaimoista.

Tajuatteko, että näillä "ilkeillä" äideillä saattaa olla aika helvetin rankkaa? 

Nämä äidit saattaisivat tarvita tukea siihen äitiyteensä. He joutuvat kuitenkin lopulta kantamaan sen vastuun lapsistaan yksin - ainakin useimmissa tilanteissa. Ei sitä tilannetta helpota lapseksi jäänyt ukko, joka ensimmäisen ongelman tullessa vastaan juoksee toisen naisen syliin. Sen ukon tehtävä olisi ollut tukea äitiä. 

Missä hitossa on naisten välinen solidaarisuus? Oikeasti, mua ällöttää tällaiset aloitukset ja aloituksen tekijät.

Vierailija
6/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä on mustasukkainen friikki. Mitäpä tuohon muuta voi sanoa. Minkä lisäksi hän rikkoo viestintäsalaisuudesta asetettua lakia.

Mutta hei, ongelmaan on helppo ratkaisu: snapchat. Kolmetoistavuotiaasi käyttääkin sitä jo todennäköisesti kaveriensa kanssa, on teinien keskuudessa erittäin suosittu.

Voit määrittää, miten kauan viestisi on vastaanottajalla luettavissa, yhdestä kymmeneen sekuntia. Ei jää eksälle kyylättävää.

Ja Instassa nyt ei muutenkaan kannata jaella mitään, mitä ei voisi julkisesti jakaa.

N51

Vierailija
7/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä äidit saattaisivat tarvita tukea siihen äitiyteensä. He joutuvat kuitenkin lopulta kantamaan sen vastuun lapsistaan yksin - ainakin useimmissa tilanteissa. Ei sitä tilannetta helpota lapseksi jäänyt ukko, joka ensimmäisen ongelman tullessa vastaan juoksee toisen naisen syliin. Sen ukon tehtävä olisi ollut tukea äitiä. 

Missä hitossa on naisten välinen solidaarisuus? Oikeasti, mua ällöttää tällaiset aloitukset ja aloituksen tekijät.

Jos ap:n aloitus on tosi, niin minulla ei kyllä herää ensimmäistäkään myötätunnon ajatusta tuollaista lakia rikkovaa kyylää kohtaan.

Kenenkään kännykkää ei mennä luvatta lueskelemaan tuolla lailla. Se on jopa laitonta. Ihan evvk, ahdistaako ja onko happovaivoja.

Toinen juttu sitten toki on, onko tämä trolli vai ei. Jos on, niin silloin minustakin ap on nolo tyyppi.

N51

Vierailija
8/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä viesteiltävää sulla sille 13-vuotiaalle oikein on? Perjantaipullon hakikset 10€ ja hyvää synttäriä?

Vierailija
9/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itselläni onkin se ongelma, että puolestani hän saisi seurata ihan avoimesti esim. Ig-tiliäni. Ei ole mitään salattavaa. Itse ainakin mielelläni tutustuin ex-puolisoni nykyiseen vaimoon. En taida olla riittävän kyräilevää tyyppiä, kun ihmetyttää, että lapsen turvallisuus kovasti kiinnostaa, mutta ei kuitenkaan haluta minkäänlaisia välejä. Ja ikävä kyllä lapsi oppii näin hyvin nopeasti poistamaan viestejä ja valehtelemaan. Puhutaan kuitenkin teinistä. Pienempien kanssa toki itsekin seurailun ymmärrän.

Vierailija
10/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oliko kyseessä luvaton urkkiminen, vai oliko kyseessä yhteisymmärrys lapsen kanssa? Lapset yleensä ihan pitävät omasta rakkaasta äidistä, ja ymmärtävät, miksi äiti haluaa tietää asioita. En ainakaan itse ymmärrä, mitä salaisia viestejä isän tyttöystävällä ja lapsella pitäisikään olla? Mitä siellä oikein lähetellään mikä ei saisi paljastua?

Tulee vaan mieleen omasta lapsuudesta nämä "Tämä on sitten meidän kahden salaisuus. Näitä asioita ei äidille sitten kerrota!" -jutut. Ei ollenkaan kivaa, eikä sopivaa. Kyllä lapsella pitää olla oikeus kertoa äidille ihan kaikki asiat.

Vierailija
11/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki nykyisessä miehessä mahdollisesti oleva paha on ulkoistettava siihen ex-puolisoon, sitä se on.

Vierailija
12/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, laitonta on.

https://www.mikrobitti.fi/neuvot/oletko-tehnyt-rikoksen-puolison-puheli…

Lapsen ja nyksän välisten viestien ja nyksän sivuston salaseuranta olisi ok vain, jos nyksä olisi todistettavasti riski lapsen turvallisuudelle. Jos ja kun näin ei ole, eksä syyllistyy rikokseen.

Vierailija
13/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap:n aloitus on tosi, niin minulla ei kyllä herää ensimmäistäkään myötätunnon ajatusta tuollaista lakia rikkovaa kyylää kohtaan.

Kenenkään kännykkää ei mennä luvatta lueskelemaan tuolla lailla. Se on jopa laitonta. Ihan evvk, ahdistaako ja onko happovaivoja.

Toinen juttu sitten toki on, onko tämä trolli vai ei. Jos on, niin silloin minustakin ap on nolo tyyppi.

N51

Voisitko ottaa asioista vähän selvää ennen kun huutelet ihan vaan huutelun ilosta jotain oman pään pyhää totuutta?

Vierailija
14/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko kyseessä luvaton urkkiminen, vai oliko kyseessä yhteisymmärrys lapsen kanssa? Lapset yleensä ihan pitävät omasta rakkaasta äidistä, ja ymmärtävät, miksi äiti haluaa tietää asioita. En ainakaan itse ymmärrä, mitä salaisia viestejä isän tyttöystävällä ja lapsella pitäisikään olla? Mitä siellä oikein lähetellään mikä ei saisi paljastua?

Tulee vaan mieleen omasta lapsuudesta nämä "Tämä on sitten meidän kahden salaisuus. Näitä asioita ei äidille sitten kerrota!" -jutut. Ei ollenkaan kivaa, eikä sopivaa. Kyllä lapsella pitää olla oikeus kertoa äidille ihan kaikki asiat.

Varmasti kyse on arkisesta viestinnästä tyyppiä milloin tulet kotiin, oletko jo lukenut läksyt jne.

Ne eivät vaan nyt KUULU eksälle! Ei kai ap niiden näyttämistä ole varsinaisesti kieltänyt, minulle ei edes tulisi mieleen, että joku tuollaisia alkaisi lapsen kännykästä lueskella.

Sitä paitsi koska kyse on ap:n lähettämistä viesteistä, häneltä pitäisi kysyä lupaa, ei pelkästään alaikäiseltä lapselta. Jos nyt edes eksä häneltäkään on lupaa kysynyt...

koska lapsi on nyksälle kertonut asiasta, se tuskin on lapsenkaan mielestä ihan aiheellista toimintaa äitinsä taholta.

Ja lapsen kännykän kautta nyksän Instagram-tilin valvonta nyt jo viimeistään on laitonta hommaa.

Vierailija
15/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, laitonta on.

Lapsen ja nyksän välisten viestien ja nyksän sivuston salaseuranta olisi ok vain, jos nyksä olisi todistettavasti riski lapsen turvallisuudelle. Jos ja kun näin ei ole, eksä syyllistyy rikokseen.

Ei ole laitonta, jos lapsi on antanut luvan tai luovuttanut tunnukset vanhemmalle. Salaisuudesta ei ole koskaan kyse , jos tunnukset on annettu toiselle esim. puolisolle tai puhelinta ei ole lainkaan suojattu.

Vierailija
16/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N51

Voisitko ottaa asioista vähän selvää ennen kun huutelet ihan vaan huutelun ilosta jotain oman pään pyhää totuutta?

Tuota noin.... mitä mielestäsi minun olisi pitänyt ottaa selville? Minä tuossa lähden kahdesta vaihtoehdosta: joko ap:n aloitus on tosi tai se ei ole.

Sinä sen sijaan et ota laisinkaan huomioon sitä vaihtoehtoa, että ap saattaa olla oikeassa eli että eksä todella luvatta lueskelee lapsensa kännykkää ja vakoilee sen kautta nyksän suljettua sometiliä.

Se kun todellakin ON laitonta.

Joten jos tässä nyt joku ei ota asioista selvää vaan paasaa omaa agendaansa, niin se olet kylläkin SINÄ.

N51, joka on muuten samassa liitossa jo 32. vuotta lastensa isän kanssa, joten toisin kuin mitä ilmeisimmin sinulla, minulla EI ole tässä omaa lehmää ojassa

Vierailija
17/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti kyse on arkisesta viestinnästä tyyppiä milloin tulet kotiin, oletko jo lukenut läksyt jne.

Ne eivät vaan nyt KUULU eksälle! Ei kai ap niiden näyttämistä ole varsinaisesti kieltänyt, minulle ei edes tulisi mieleen, että joku tuollaisia alkaisi lapsen kännykästä lueskella.

Sitä paitsi koska kyse on ap:n lähettämistä viesteistä, häneltä pitäisi kysyä lupaa, ei pelkästään alaikäiseltä lapselta. Jos nyt edes eksä häneltäkään on lupaa kysynyt...

koska lapsi on nyksälle kertonut asiasta, se tuskin on lapsenkaan mielestä ihan aiheellista toimintaa äitinsä taholta.

Ja lapsen kännykän kautta nyksän Instagram-tilin valvonta nyt jo viimeistään on laitonta hommaa.

Lähettäessään viestin lähettäjä antaa viestin vapaan käyttöoikeuden ja hän saa tehdä sillä ihan mitä haluaa vaikka julkaista netissä.

Vierailija
18/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis (olematta ex!) kyllä minä äitinä haluan ehdottomasti tietää miten lapseni elämä ja arki sujuu myös silloin, kun minä en sitä itse näkemässä.

Pidän outona ajatusta, että lapseni elämässä olisi aikuisia, joiden kanssa hän viettää paljon aikaa enkä tietäisi siitä tai ihmisestä juuri mitään.

Nettipoliisi piti ainakin meidän lasten koululla tärkeänä sitä, että vanhemmilla on pääsy lapsen tietokoneelle/kännykkään. Ei uteliaisuutta tai kyttäämistä varten vaan vanhemmuutta varten sillä esim iso osa kiusaamisesta tapahtuu netissä. Ja aloituksessa oli kyse lapsen puhelimesta, jota äiti oli katsonut. Ei isän uuden puolison.

Ja trollihan tuo aloitus on, mutta asia hyvä, tosin toiselta kantilta kuin oli tarkoitus.

Tämä yksityisyyden suojaus saa välillä outoja piirteitä ja vanhemmuuden vastuu on helppo kadottaa sen verhon taakse. Vanhempien tulee tietää missä ja kenen kanssa lapsi liikkuu. Piste. Ja kun se liikkuminen tapahtuu nykyään myös virtuaalisesti, niin se on myös tiedettävä.

Vierailija
19/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, laitonta on.

Aloituksesta ei ilmene, että kyse olisi salakatselusta, voihan se lapsi itsekin näyttää viestit. Lähtökohtaisesti en ymmärrä, mitä niin salaista kellään aikuisella on viestiä lapsen kanssa, mitä lapsen vanhempi ei saisi nähdä? Samanikäisten kavereiden viestit on eri asia. Kääntäkääpä sukupuolet toisinpäin ja miettikää onko edelleen sopivaa. Uusi isäpuoli viestii 13-vuotiaan tytärpuolensa kanssa, eikä halua että tytön vanhempi näkee viestit. Ei yhtään outoa ja huolestuttavaa?

Vierailija
20/65 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N51

Tuota noin.... mitä mielestäsi minun olisi pitänyt ottaa selville? Minä tuossa lähden kahdesta vaihtoehdosta: joko ap:n aloitus on tosi tai se ei ole.

Sinä sen sijaan et ota laisinkaan huomioon sitä vaihtoehtoa, että ap saattaa olla oikeassa eli että eksä todella luvatta lueskelee lapsensa kännykkää ja vakoilee sen kautta nyksän suljettua sometiliä.

Se kun todellakin ON laitonta.

Joten jos tässä nyt joku ei ota asioista selvää vaan paasaa omaa agendaansa, niin se olet kylläkin SINÄ.

N51, joka on muuten samassa liitossa jo 32. vuotta lastensa isän kanssa, joten toisin kuin mitä ilmeisimmin sinulla, minulla EI ole tässä omaa lehmää ojassa

Kappas mitä tuossa otsikossa lukeekaan : D Lap-sen vies-tin-tä-sa-lai-suus ei yh-tä py-hä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi