Oletko sä tai lapsesi syntynyt 18. tai 28. päivä? Tiesitkös
että asiakastietosi yms. potilasasiakirjasi on tallennettu terveydenhuollon yksiköissä ikuisesti. Lisäksi sosiaalitoimi ja verottaja tallettaa ikuisesti sua koskevat tiedot.
Kommentit (8)
Olen syntynyt 18. päivä ja mua vähän häiritsee tämä. En tiedä miksi. Kun kaikkien muidenkin tietoja säilytetään joku 20 vuotta kuoleman jälkeen, mutta että IKUISESTI. Mitä ihmettä varten? Luulis että arkistoja on satoja kilometrejä.
Lohduttaak yhtään tieto siitä, että lähes kaikki viranomaisrekisterit tallennetaan Kansallisarkistoon sellaisenaan eli ihan jokaisen kansalaisen tiedot ja ikuisesti nekin. Tuo 8-18-28 -päivien tallennus on mennyttä elämää, nyt digiaikana talteen saadaan kaikki.
En ole tällaisesta kuullut, haluaisko joku valaista tyhmää? Miksi 18 ja 28. päivinä tehdään noin?
Terveystietoja saa säilyttää vain 12 vuotta kuoleman jälkeen. Vain 18. Ja 28. Syntyneet ovat pysyvästi säilytettäviä, jäävät tällöin jälkipolvien tutkijoille otannaksi väestöstä.
Olen syntynyt 28.s päivä ja olen tietoinen tästä. Minä jään kirjoitettuun historiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 28.s päivä ja olen tietoinen tästä. Minä jään kirjoitettuun historiaan.
Jee, minä myös!! Siinä teille tulevaisuuden tutkijat tietoa pienituloisesta naisesta. Olen oikea supertavis!
En tiennyt. Hyvä, että minustakin jää jotain historiaan.
Onneksi olen syntynyt 27. päivä, ja verovelkani pyyhkiytyy viranomaisen koneiden muistista jo vuodessa.