miten teillä
Kun olen tässä lukenut näitä teijän juttuja niin tuli tällainen kysymys mieleen. Että kuinka moni teistä on jo töissä? Kun olen näistä teksteistä saanut sellaisen käsityksen että olette melkein kaikki nyöelämässä.Ja ajattelin ittekseni et olenko sitten erilainen kuumeilija kun valmistun nyt koulusta ja olen menossa kesätöihin. Ja alamme yrittämään vauvaa tosissamme ensi kuun alussa jos jaksamme odottaa,pillerit loppui 28.4 ja nyt olis tarkoitus käyttää kumia noin kuukauden ajan.
Että olenko ainut joka ei ole vakipaikassa?
Mies on kylläkin töissä ja oma pirtti on ym.
Kommentit (6)
Meitä löytyy täällä varmasti joka lähtöön ; )! Minä itse olen alkanut kuumeilemaan koulussa ja sen jälkeen. Olin koulun ohella töissä ja jatkoin samassa paikassa harjoittelijana/kesätöissä koulun jälkeen siihen asti kun jäin äitiyslomalle. Fiksuna olisin hakenut " oikeaan" palkalliseen töihin ja nostattanut näin äitiyspäivärahaa mutta eipä silloin tullut mieleenkään. Nyt kuumeillaan jo kolmatta enkä ole välissä ollut töissä. Hiukan pelottaa, mitekähän sitä enää osaa töitä tehdä näin monen kotona olovuoden jälkeen, kun sen aika tulee, mutta eiköhän sitä kerkee vielä oppimaan ; ). Hui hei ja huolet pois!!! Oli sitten ollut töissä tai vasta valmistunut tai mitä tahansa niin perheestä se kiinni on milloin niitä lapsia kuumeillaan, olen sitä mieltä! Onnea vain kuumeiluun!
kun vastasitte,mutta olsin halunnut hieman enemmän vastauksia,mutta ei voi mitään.
=/
Minä olen juuri viime syksynä aloittanut opinnot ja meillä yritetään vauvaa. Muuta koulutusta ei ole, paitsi tietysti lukion päättötodistus ja yo-paperit. Me ollaan ajateltu, että toimeentulon kannalta riittäisi, että edes toinen olisi töissä. Tietysti opiskelen loppuun ja töihinkin aion joskus, mutta mikäli mammalomalle jäisin, niin kyllähän se valmistuminen ja töihin meno vähän siirtyisi.
Että ei täällä kaikki kuumeilijat ole vielä vakituisissa töissä. Kyllähän se olisi hyvä, että vanhemmilla töitä olisi, mutta erittäin pienelläkin rahalla tulee toimeen. Jopa pelkät tuetkin riittäisivät turvaamaan lapselle hyvän kasvualustan vauvaiässä, mutta ei niillä nyt kovin pitkiä aikoja eletä. Jahka tuo mies meillä oman alansa töitä saa, niin ei kyllä tarvitse toimeentulosta huolehtia :)
on sellainen, että molemmat sekä mies että minä valmistumme ammattiin tänä keväänä. Työelämään ollaan jo tutustuttu opintojen ohessa ja työpaikat on valmiina odottamassa. Me asumme remontoimatonta rintamamiestaloa, ja tällä hetkellä minua huolettaa varmaankin eniten se, miten suuri urakka täysi peruskorjaus on ja onko siitä ylipäätään mahdollisuus selvitä. Itse emme remonttihommia hallitse, mutta toislaalta näihin oloihin vauvaa ei voi ajatella. Piha ja sijainti puolestaan ovat oikein hyvät. Saattaa hyvinkin olla, että siirrämme talohaaveen eteenpäin ja asetumme ensin huolettomammin rivitaloon muutamaksi vuodeksi.
Mutta vauvalle on annettu lupa tulla. Olen sitä mieltä, ettei sitä " oikeaa aikaa" , jolloin kaikki olisi viimeistä piirtoa myöten jo ennalta mietitty ei välttämättä tule koskaan. Me olemme molemmat miehen kanssa lähempänä kolmea kuin kahtakymmentä ja siksikin tuntuu asiaa hassulta lykätä.
kun olin juuri aloittanut yliopisto-opinnot :) Vähän aikaa siinä kestikin ennen kuin tärppäsi. Silloin ajattelin, että olen ihan kummajainen kun kaikki muut on 3-kymppisiä, naimisissa ja työelämässä. Ja jotenkin alistuin siihen rooliin että olen ihan pentu... Mutta nyt tuntuu että ikätoverit on vasta ihan " aloittelijoita" vauva-asioissa, kun meidän esikoinen on jo 5-vuotias. Kyllä se siitä paremmaksi muuttuu! Ja valmsituttuasi olet paremmassa asemassa kuin lapsettomat opiskelukaverisi. Sinulla on valttikortti jota heillä ei ole: lapset jo tehty! (ainakin työnantajalle voi uskotella näin...)
Tämän palstan mukavuus perustuu mun mielestä ainakin osittain siihen, että täällä on älyttömästi eri ikäisiä ja eri elämäntilanteissa olevia kuumeilijoita. Kaikille löytyy varmaan sopiva pino ja kohtalotovereita ilojen ja surujen jakamiseen. Itse olen " jo" 37v. ja vääntänyt sorvia työelämässä yli 10 vuotta eli olen oikeutettu vuorotteluvapaaseen ensi syksynä. Jeee!! Arvatkaas mitä silloin tehdään...