Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdevuosi-ikäiset naiset huom!

Vierailija
24.10.2018 |

Oletteko alkaneet lihoa kun kuukautiset ovat loppuneet? Mun maha ihan turpoo, ja kilojakin on kertynyt.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen "vasta" 43-vuotias mutta onko nämä jo jotain esivaihdevuosioireita; kierto lyhentynyt 18-25 päivään ja kuukautiset kivuliaammat kuin ennen, kasvoihin kasvaa karheita piikkimäisiä mustia karvoja, palelee jatkuvasti ja kilot eivät putoa millään vaikka urheilen ihan joka päivä ja syön todella tarkasti.

Äidillä ja muilla lähisuvun naisilla vaihdevuodet alkaneet vasta n. 55-vuotiaina.

Pitääkö varata lääkärille aika? Ja mitä siellä tutkitaan kun käyn terveyskeskuksessa ( ja saako dieltä edes aikaa kun ei ole ns. vikaa)

Vierailija
62/62 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En onneksi, mutta toki nykyään saa katsoa tarkemmin, mitä suuhunsa laittaa.

Olen 51 vuotias ja viimeiset kuukautiseni olivat toukokuussa 2017, eli n. puolitoista vuotta sitten. Ennen sitä kuukautiset tulivat muutaman vuoden ajan harvakseltaan ja epäsäännöllisesti.

Olen kolmen aikuisen äiti, koko elämäni olen ollut hyvinkin hoikka, eikä minun ole aiemmin tarvinnut syömisistäni välittää. Teen tunnin kävelylenkkejä ja käyn viikottain neljä kertaa salilla, olen mielestäni hyvässä kunnossa. Herkuttelua en halua harrastaa, koska nyt sen huomaa, että esim. kesäloman jälkeen vaaka näytti neljä kiloa enemmän. Kuntoilu jäi lomalla vähiin kävelyä lukuunottamatta ja herkuttelin ihan surutta. Otin itseäni niskasta kiinni ja tein korjausliikkeen takaisin tavanomaisiin tapoihini. Kaksi kiloa on lähtenyt ja kaksi vielä edessä.

Ts, kyllä niitä kiloja tosiaan tulee helposti tässä iässä, mutta ei saa päästää tilannetta liian pahaksi, kun sen korjaaminen on aika haastavaa.

Kuntoilet paljon 4x sali ja kävelyt päälle. Nostan hattua!

Minulla tuo liikunnan vähyys vaikuttaa painoon. Kävelen 2-3 kertaa viikossa n. 40 min ja kahdesti viikossa muuta liikuntaa päälle. Ei riitä. Aina, kun olen pystynyt harrastamaan liikuntaa joka päivä 1-2h olen ollut tyytyväinen painooni. Ennen lapsia se onnistui. Ikä 45. Menkat epäsäännöllistyneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla