Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaihdevuosi-ikäiset naiset huom!

Vierailija
24.10.2018 |

Oletteko alkaneet lihoa kun kuukautiset ovat loppuneet? Mun maha ihan turpoo, ja kilojakin on kertynyt.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko alkaneet lihoa kun kuukautiset ovat loppuneet? Mun maha ihan turpoo, ja kilojakin on kertynyt.

Olen 55v. mies. Juon viinaa, pidän hyvästä ruoasta sekä irtosuhteista. Matkustelen paljon vapaa-ajalla, mm. Thaimaassa sekä Aurinkorannikolla. 

Päässäni on koko ajan semmoinen kiva fiilis, lisäksi painoni on alkanut nousta: kolme kiloa kahdessa vuodessa. Mitä teen?

Onko menkat jo alkaneet?

Vierailija
22/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä iässä laihdu kovillakaan dieeteillä. Mahaan tulevaa rasvaa ei saa mitenkään pois ja rinnat surkastuvat.

Onneksi ei ole kuitenkaan mitään psyykkisiä oireita kuten äkkinäisiä mielialanmuutoksia, riitelyä tai itkuisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa töissä ja pienellä paikkakunnalla. Minua jotenkin "ärsyttää" eräs viisi-kuusikymppinen naisasiakas, joka ostaa melkein joka päivä suklaata ja jäätelöä - joo, tiedän, että syö yksinään, joskus ollaan juteltukin. Niin, siis se ärsyttää, että hän on pieni ja hyvin siro ja voi kai sitten syödä mitä lystää (itse en todellakaan voi vaikka olen häntä viisitoista vuotta nuorempi). Kun kauppa aukeaa seitsemältä niin hän on jo kävellyt 5-6 km ostaakseen jotakin "hyvää" ja iltapäivisin sama juttu. Ei näköjään kaikki liho.

Ajatko itse autolla töihin.. Hän kväelle ne herkut pois

Vierailija
24/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se ois sopiva paino yli 50v. Ei ne 40 kilosetkaan hyvältä näytä.

Vierailija
25/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä iässä laihdu kovillakaan dieeteillä. Mahaan tulevaa rasvaa ei saa mitenkään pois ja rinnat surkastuvat.

Onneksi ei ole kuitenkaan mitään psyykkisiä oireita kuten äkkinäisiä mielialanmuutoksia, riitelyä tai itkuisuutta.

Joo, "tissirasva" valuu mahaan.

Vierailija
26/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden 40v. joka painaa 150kg, eikä mahdu kulkemaan linja-auton käytävällä.

Vierailija
27/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nelikymppinen, jolle on pompsahtanut painoa jo viisi kilpa sitten nuoruusvuosien. Painoin parikymppisenä 47-48kg. Nyt 53. Ärsyttää kun liikun paljon ja olen kasvissyöjä, mutta painoa tulee. Pelottaa kuinka vaihdevuodet turvottavat!

Jos on ollut joskus superlaiha, sitä kai kaipaa aina.

Vierailija
28/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tässä tilastoa ihan virallisesti:

Olen 165cm pitkä.

18-vuotiaana paino oli 52kg, 26-vuotiaana 54kg, 30-vuotiaana 48kg, 38-vuotiaana 50kg, 42-vuotiaana 49kg, 50-vuotiaana 57kg ja nyt 58-vuotiaana 58kg.

Paino hyppäsi tuossa 42-50-vuoden tietämillä ylös aika reippaasti. Siinä on monta syytä, esim. 2 raskautta (43-ja 45-vuotiaana) ja ehkä muutoksia elämäntavoissa, en tiedä. Nyt on kuitenkin tasaisesti ollut viimeiset kahdeksan vuotta samoissa lukemissa.

Vierailija
29/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän toi 72 kg vielä hurja paino ole, jos olet esim. 170 cm pitkä.

Olen 165 cm. Mut toi maha oikeesti vaivaa. ap.

No on toi aika hurja paino. Sun pitää muuttaa ruokailutapojasi, jos kerran nykyisellä määrällä lihot.

Oikeesti hurja? Kääk. en mä syö hirveesti. Liikunkin aina kävellen tai pyörällä. ap.

Vierailija
30/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tässä tilastoa ihan virallisesti:

Olen 165cm pitkä.

18-vuotiaana paino oli 52kg, 26-vuotiaana 54kg, 30-vuotiaana 48kg, 38-vuotiaana 50kg, 42-vuotiaana 49kg, 50-vuotiaana 57kg ja nyt 58-vuotiaana 58kg.

Paino hyppäsi tuossa 42-50-vuoden tietämillä ylös aika reippaasti. Siinä on monta syytä, esim. 2 raskautta (43-ja 45-vuotiaana) ja ehkä muutoksia elämäntavoissa, en tiedä. Nyt on kuitenkin tasaisesti ollut viimeiset kahdeksan vuotta samoissa lukemissa.

Oot tosi sutjakka, ehkä vähän laihakin.

Vierailija
31/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap!

Toi 72 kiloo ei oo mitenkään "hurja" paino. Kun katsoo ympärilleen niin suurin osa keski-ikäisistä ja vaihdevuosi-ikäisistä naisista on isompia. Googlettakaa kun minä en osaa laittaa tänne linkkiä. Suomalaisnaisten keskipituus on 167 cm ja keskipaino 72 kg! Löytyy netistä.

Vierailija
32/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen numero 5, eli se 51 vuotias, joka söi itselleen neljä kiloa ylimääräistä kesälomalla.

Olen 162 cm ja normaalipainoni on ollut vuosia tasan 60. Uskoakseni minussa täytyy painaa jonkin verran myös lihakset, kun takana on kolme vuotta salilla käyntiä ja olen sielää mielestäni hyvin kehittynyt. Painoni nousi siis kesällä lukemaan 64 grilliruokaa ja muutakin tavanomaisesta poikkeavaa ja epäterveellistä syömällä, sekä sillä, että jätin salin likimain väliin loman ajaksi. Nyt painan 62 ja haluan vielä ne kaksi ylimääräistä kiloakin pois.

Vierailija
33/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden 40v. joka painaa 150kg, eikä mahdu kulkemaan linja-auton käytävällä.

Mä tunnen yhden 50v eli itseni, painan 160 kg ja mahduin linja-auton käytävälle oikein hyvin.

Vierailija
34/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry mun virhe. Tässä linkki. Siis 164 cm ja 70 kg.

https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/tallaisissa-mitoissa…

Vierailija
35/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap!

Toi 72 kiloo ei oo mitenkään "hurja" paino. Kun katsoo ympärilleen niin suurin osa keski-ikäisistä ja vaihdevuosi-ikäisistä naisista on isompia. Googlettakaa kun minä en osaa laittaa tänne linkkiä. Suomalaisnaisten keskipituus on 167 cm ja keskipaino 72 kg! Löytyy netistä.

Kiitos lohdutuksesta. Mua harmittaa mun miehen suhtautuminen, kun se huomauttelee että: "muista varoo ettet päästä ittees enempää lihomaan." En haluais mennä sen kanssa enää saunaankaan. Se kun on ite sellanen "mahaton" urheilija. ap.

Vierailija
36/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esivaihdevuosien alla oleva 46, minun e-pillerit vaihdettiin hormonikierukkaan ja 1 kk sisään vaihdosta paino tippui 2 kiloa eli sen verran vähempihormoninen tuo kierukka eikä kerää kehoon turvotusta ja nestettä kuten pillerit.

Toivon että kuukautiset jäisivät pian pois kierukan ansiosta.

Minä en koskaan ole ollut raskaana.

Vierailija
37/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä 5 kymppinen (täytän ens viikolla ) ja täälläkin kiitos hormoonikierukan paino putosi ja 5 kk jälkeen jäi menkat veke, Hallelujaah ja lujaa.

Painon kanssa saa olla tarkkana sen huomasin 4 kympin jälkeen.

Olen 171 cm pitkä ja painoa 63 kg.

Vierailija
38/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, elintavoista se on kiinni. Mulla on työkaverina 55-vuotias nainen, joka on puolet sirompi ja pienempi kuin minä, vatsaläskeistä ei tietoakaan. Tosin on liikunnallinen ja itsestään huolta pitävä. Tisseistään en tiedä, mutta tuskin nyt roikkuvat kun eivät ole isot olleet koskaan.

JOten älkää maalatsko aina ikääntyvän naisen elämää noin pirun ankeaksi kun se ei sitä ole. Piste.

Vierailija
39/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täällä 5 kymppinen (täytän ens viikolla ) ja täälläkin kiitos hormoonikierukan paino putosi ja 5 kk jälkeen jäi menkat veke, Hallelujaah ja lujaa.

Painon kanssa saa olla tarkkana sen huomasin 4 kympin jälkeen.

Olen 171 cm pitkä ja painoa 63 kg.

Näytätkö laihalta?

Vierailija
40/62 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 50v. Kertokaa painonne ja pituutenne?