Vaihdevuosi-ikäiset naiset huom!
Oletteko alkaneet lihoa kun kuukautiset ovat loppuneet? Mun maha ihan turpoo, ja kilojakin on kertynyt.
Kommentit (62)
Kyllä. Tiimalasista muuttui nopeasti.
8 kg kahdessa vuodessa. Kyllä vatuttaa, eikä näitä hormonikiloja ole helppo saada pois 😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko alkaneet lihoa kun kuukautiset ovat loppuneet? Mun maha ihan turpoo, ja kilojakin on kertynyt.
Ei tässä iässä laihdu kovillakaan dieeteillä. Mahaan tulevaa rasvaa ei saa mitenkään pois ja rinnat surkastuvat.
Onneksi ei ole kuitenkaan mitään psyykkisiä oireita kuten äkkinäisiä mielialanmuutoksia, riitelyä tai itkuisuutta.
Höpö höpö, elintavoista se on kiinni. Mulla on työkaverina 55-vuotias nainen, joka on puolet sirompi ja pienempi kuin minä, vatsaläskeistä ei tietoakaan. Tosin on liikunnallinen ja itsestään huolta pitävä. Tisseistään en tiedä, mutta tuskin nyt roikkuvat kun eivät ole isot olleet koskaan.
JOten älkää maalatsko aina ikääntyvän naisen elämää noin pirun ankeaksi kun se ei sitä ole. Piste.
Höpöhöpö itsellesi.
Se maharasva on osa muutosta. Ja sitä on karseen vaikesta saada pois!
Älä puhu, jos et tiedä.
Toki on kuikelonaisiakin. Kaikki kun emme ole samanlaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä iässä laihdu kovillakaan dieeteillä. Mahaan tulevaa rasvaa ei saa mitenkään pois ja rinnat surkastuvat.
Onneksi ei ole kuitenkaan mitään psyykkisiä oireita kuten äkkinäisiä mielialanmuutoksia, riitelyä tai itkuisuutta.
Höpö höpö, elintavoista se on kiinni. Mulla on työkaverina 55-vuotias nainen, joka on puolet sirompi ja pienempi kuin minä, vatsaläskeistä ei tietoakaan. Tosin on liikunnallinen ja itsestään huolta pitävä. Tisseistään en tiedä, mutta tuskin nyt roikkuvat kun eivät ole isot olleet koskaan.
JOten älkää maalatsko aina ikääntyvän naisen elämää noin pirun ankeaksi kun se ei sitä ole. Piste.
Höpöhöpö itsellesi.
Älä puhu, jos et tiedä.
Toki on kuikelonaisiakin. Kaikki kun emme ole samanlaisia
Kyllä Suomessa on kummallinen uskomus hormonirasvoista Iän myötä lihasmassa katoaa ja aineenvaihdunta hidastuu eli pitää huolehtia liikunnan avulla sekä lihasmassasta että harrastaa sykettä nostavaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tiimalasista muuttui nopeasti.
8 kg kahdessa vuodessa. Kyllä vatuttaa, eikä näitä hormonikiloja ole helppo saada pois 😑
Mulle on tullu just tuo sama. ap.
Menkat loppui 10v sitten ja painoa on 2,5 kg vähemmän. Ei todellakaan ala turvota ellei syö väärin. Mistään en ole luopunut, en juurikaan edes pienentänyt annoksia. Olen aina syönyt vähän ja olen normaalipainoinen
54 v 169 cm 62 kg tarkkana tosiaan saa olla, enää ei voi syödä miten vaan jos vähänkin lipsuu niin näkyy nopeasti painossa.
Onko teillä mirena-kierukka? Vaiko mikä? Mun pitäis käydä sellanen hankkimassa, että saisi nämä vuodot jotenkin kuriin. Olen kuvitellut, että se lisäisi painoa..mutta hyvä on, ellei! Onko ollut mitään hankalia oireita hormonikierukasta?
Vierailija kirjoitti:
54 v 169 cm 62 kg tarkkana tosiaan saa olla, enää ei voi syödä miten vaan jos vähänkin lipsuu niin näkyy nopeasti painossa.
Voi kun ois noin hoikka!
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä mirena-kierukka? Vaiko mikä? Mun pitäis käydä sellanen hankkimassa, että saisi nämä vuodot jotenkin kuriin. Olen kuvitellut, että se lisäisi painoa..mutta hyvä on, ellei! Onko ollut mitään hankalia oireita hormonikierukasta?
Kierukka piti hetimiten poistaa, sattu niin hirveesti.
Vyötärölihavuus tuli, on ja pysyy.
<3 Intermitting fasting <3
Eipähän nouse paino enää!
Ei mulla muuta!
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon vähän yli 50v. yleensä painava? Kertokaa.
Ikää 49v ja painan 72kg, pituus 173cm.
Salilla käyn 3krt viikossa ja fillaroin työmatkat maaliskuusta suunnilleen joukukuuhun, eli niin kauan kuin maa pysyy täällä etelässä lumettomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon vähän yli 50v. yleensä painava? Kertokaa.
Ikää 49v ja painan 72kg, pituus 173cm.
Salilla käyn 3krt viikossa ja fillaroin työmatkat maaliskuusta suunnilleen joukukuuhun, eli niin kauan kuin maa pysyy täällä etelässä lumettomana.
Niin ja kohtu poistettu 7v sitten, joten ei aavistustakaan, onko vaihdevuodet alkaneet. Mitään oireita ei ainakaan ole ollut.
Olen 58-v. 171 cm ja 63 kg. Puolisen vuotta sitten painoin 7 kg enemmän. Tosi vaikea oli saada paino tippumaan, 1200 kaloria päivässä oli maksimi, mitä sai laihduttaessa syödä eikä nyt paljoa enempää. Olen tottunut olemaan hoikahko, joten seiskalla alkava paino tuntui järkyttävältä. Edes odotusaikoina en painanut niin paljon. Mutta aika ahdistavalta tuntuu sekin ajatus, että koko loppuelämä olisi painon tarkkailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö itsellesi.
Älä puhu, jos et tiedä.
Toki on kuikelonaisiakin. Kaikki kun emme ole samanlaisiaKyllä Suomessa on kummallinen uskomus hormonirasvoista Iän myötä lihasmassa katoaa ja aineenvaihdunta hidastuu eli pitää huolehtia liikunnan avulla sekä lihasmassasta että harrastaa sykettä nostavaa liikuntaa.
No kerropa vielä, että missä ihmeen välissä. Nukkuakin pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö itsellesi.
Älä puhu, jos et tiedä.
Toki on kuikelonaisiakin. Kaikki kun emme ole samanlaisiaKyllä Suomessa on kummallinen uskomus hormonirasvoista Iän myötä lihasmassa katoaa ja aineenvaihdunta hidastuu eli pitää huolehtia liikunnan avulla sekä lihasmassasta että harrastaa sykettä nostavaa liikuntaa.
No kerropa vielä, että missä ihmeen välissä. Nukkuakin pitää.
Sillä ei varmaan oo muuta tekemistä.
Muistakaa kuitu. Se putsaa suoliston tehokkaasti. Lihoin parissa vuodessa 6-7 kg, joista olen päässyt paitsi elämäntapojen rukkaamisella, myös lisäämällä leseitä rasvattomaan tai ab-jugurttiin. Saatan höystää kuitulisällä myös höttöruokia kuten perunamuusia.
N 45
167 cm, 54 kg. Paino sahannut viisi kiloa ylös tai alas vuosien varrella. Vahdin syömisiäni, mutten nivelrikkojen takia pysty liikkumaan tarpeeksi, lähinnä kävelen ja kotijumppaan päivittäin. Kuukautiset olleet viitisen vuotta pois, korvaushoitona laastarit, mutta hikoilen silti.
Paino ei siis ole mikään ongelma kun ei ikinä herkuttele, mutta kroppa on sellainen värttinän mallinen. Peppu ja rinnat kutistuneet lähes pois, sitkeä rasvarengas vyötäröllä ja kaulakin kadonnut.
Olen 50 v. Lihoin viimeisen vuoden aikana, ja laihdutin saman tien pois.
54v. 76kg. En huolestu, olen "sopivasti" lihava. Ai niin 163cm.