JHL:n lakko ohi, mihin hyväntahtoiset yrittäjät suuntaavat nyt auttamishalunsa?
Leipäjonot pitkiä, eläkeläisiltä on leikattu, työttömiltä on leikattu, ruuan hinta nousee, asumiskustannukset nousee. Kyllä sitä apua tarvitsisi hyvin moni, miten se saataisiin perille? Vinkkejä tänne!
Kommentit (116)
Lapsillani ei ole ruokaa koska en jaksa lähteä kauppaan. Voisiko joku tuoda pizzaa?
Pizzeriat ja k-kauppiaat (joita on joka lähiössä ympäri maan) voisivat ottaa jokainen yhden päiväkodin ja yhden vanhusten palvelutalon ja jakaa niihin joka perjantai ilmaista pizzaa ja muita herkkuja että köyhät ja nälkäiset pärjäävät viikonlopun yli. Kaikki yrittäjät mukaan kampanjaan!
Vierailija kirjoitti:
Tämä yrittäjä ei voinut nostaa itselleen palkkaa viime kuussa. Työntekijöille onneksi riitti rahat ettei tarvinnut lomauttaa tai irtisanoa. Onneksi on joulu tulossa ja vielä ihmisiä jotka arvostavat kotimaisuutta ja ekologisuutta eBayn ja alibaban hikipajojen sijaan.
Monella tuntuu olevan käsitys että yrittäjät ovat kaikki samaa, yltäkylläisyydestä nauttivaa ahnetta massaa. Väärin.
Itsekin valitsin yrittäjyyden kun toinen vaihtoehto olisi ollut työttömyys.
Nyt viides vuosi menossa ja kolme hyvää ja luotettavaa työntekijää palkattuna.
Pienessä yrityksessä työntekijän palkkaaminen voi olla yrityksen kaatava riski.
Itselläni on käynyt hyvä tuuri ja työntekijäni ovat arvokkain pääomani.
Sanos muuta ihmisen hyödyllisyyttä voi todella mitata hyvinkin monipuolisesti. Kyllä sanoisin, että nettomaksaja, joka kulutuksellaankin tukee muiden suomalaisten työllisyyttä on aika vahvoilla verrattuna tuensaajaan tai pienituloisen joka tukee rahoillaan kiinaa.
Kaikkia variaatioita tietysti on, mutta omat arvoni on kyllä viritetty ihan Suomi ensin ja oma perhe ensin mielessä.
Kyllä se on kingi, joka myy monen ihmisen työpanoksen.
Sekin on ihan hyvä, jos saa itsensä myytyä.
Mutta että sellainen valittaa, jonka joku toinen joutuu myymään.
Saati sellainen, jota kukaan ei saa myydyksi.
tahaton ironia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suloisia nämä työttömät yrittäjiä vihaavat vasemmistolaiset, joilla on täällä arkipäivänä aikaa kiukutella.
Sanoo pelle, joka näki vaivaa kirjoittaa tämän viestin keskiviikkona klo 13:44.
Konsultti lähtee ”iltapäiväkahville” kohta likaiselle tuherolle. Ennen sitå on aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Me teemme nyt töitä, ymmärrätkö?
Siitä syntyy sitten sitä kakkua jota voidaan verotuksen keinoin muille jakaa.
Ja työttömiltä sopiikin leikata, sen verran on tässä maassa asennevammaista porukkaa joka vaan puhuu paskaduuneista ja mikään ei kelpaa.
Mitäs muuten itse teet?
Kyllä se asennevamma taitaa useammin löytyä sieltä yrittäjästä. Töitä pitäisi tehdä ilmaiseksi, työajat pitäisi saada pätkiä miten huvittaa, irtosanomiseen ei pitäisi tarvita mitään perusteita jne.
Ikävä kyllä Suomesta ei tahdo löytyä nöyrää orjatyövoimaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipäjonot pitkiä, eläkeläisiltä on leikattu, työttömiltä on leikattu, ruuan hinta nousee, asumiskustannukset nousee. Kyllä sitä apua tarvitsisi hyvin moni, miten se saataisiin perille? Vinkkejä tänne!
Tai mitä jos ne työttömät vaan osallistuisi näihin talkoisiin, niin ehkä ne eläkeläisetkin tulis paremmin hoidettua, ensin kukin omansa ja loput sitten yhteisistä varoista.
Itse ainakin joudun ihan raatamaan elättääkseni omani eli apua ottaisin kyllä vastaan mielihyvin.
-yrittäjä
Jos työttömät menis hoitamaan vanhukset, työntekijät lomautettaisiin.
Ei ihme että niska limassa raadat firmassasi jos et noin yksinkertaista asiaa käsitä.
Niin ja jos tarvitset apukäsiä ja firmasi menestyy, mikset palkkaa?
Ne yrittäjät maksaa teidän palkkoja ja helvetisti veroja valtiolle.
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä sinä teet? Jos olet yrittäjä niin voisitko kenties maksaa enemmän veroja tai palkata lisää työntekijöitä ihan oikealla ja kunnollisella palkalla?
Minäkin vastaan. Olen yrittäjä ja en todellakaan halua maksaa lisää veroja. Haluan maksaa vähemmän. Samaa prosenttia edes kuin naapurin ukko, enhän ole yhtään enempää velkaa tälle maalle kuin hänkään.
Työntekijöihin ei ole nyt varaa.
Kuitenkin ostat kotisi paristot yms pikkutavarat ilman alvia ja mahdollisuuksien mukaan tilität itsellesi pääomatuloina alemmalla vero% kuin ansiotuloista.
Että äläpä narraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mitä jos ne työttömät vaan osallistuisi näihin talkoisiin, niin ehkä ne eläkeläisetkin tulis paremmin hoidettua, ensin kukin omansa ja loput sitten yhteisistä varoista.
Itse ainakin joudun ihan raatamaan elättääkseni omani eli apua ottaisin kyllä vastaan mielihyvin.
-yrittäjä
Ei ihme että niska limassa raadat firmassasi jos et noin yksinkertaista asiaa käsitä.
Taitaa olla tahallista väärinymmärtämistä. Apua veronmaksuun, tietysti.
Takaisin peruskouluun miettimään miten yhteiskunta toimii, jookos.?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja työttömiltä sopiikin leikata, sen verran on tässä maassa asennevammaista porukkaa joka vaan puhuu paskaduuneista ja mikään ei kelpaa.
Mitäs muuten itse teet?
Eli lihottavat omaa pankkitiliään ja tämä yksi trolli yrittää taas työttömyyssheimata ihmiset jotka eivät osinkoja jakavien ahneiden firmojen takia pääse töihin.
Suurin osa suomalaisista yrittäjistä on pienituloisia. Se siitä pankkitilin lihottamisesta.
Otsikossa kyllä puhuttiin "hyvätahtoisista yrittäjistä" eli näistä eilisen reimakuislista jotka tahtoivat halvalla mainosta lafkalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-yrittäjä
Siis mistä tulee "apua veronmaksuun"?
Siitä että vanhainkodit/hoivakodit ottaa työttömiä työharjoittelemaan ja lomauttaa vakityöntekijät valtion maksamalle ans.sid.
Vai että tulee sun firmaas valtion palkkatuella tai 9€/pvä töihin?
Koska molemmissa vaihtoehdoissa valtion menot lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
Isikö kertoi ja imi pipulia?
Sulle valhedeltiin ja sua hyväksikäytettiin. Sori.
Vierailija kirjoitti:
Meille voi tuoda ruokaa. Paskaa ruokaa joutuvat meidänkin asukkaat syömään. Kun siitä koululaisten sapuskojen laadusta jaksetaan parkua. Meillä tehtiin vielä alkuvuodesta itse ruoka keittiöllä. Hyvää ruokaa olikin, kyllä asukkaat söivät hyvällä mielin 😊 Sitten alettiin säästämään. Koko keittiön henkilökunta sai monoa. Nykyään hoitajat lämmittää asukkaiden ateriat. Jotain neljä kertaa pakastettua mössöä joka maistuu sanomalehdelle. Lakkopäivinä käytiin kaupassa ja tehtiin itse asukkaille ruokaa. Ei ollut yrittäjiä oven takana tuomassa pitsaa. Ilmeisesti kehitysvammaisten ruokkiminen ei kuulosta niin hienolta. Lapsien ruokkimisesta herui kyllä sympatiaa.
Kannattaa ehkä pyytää omaisia tuomaan eväät. Kun yrittäjä omainen herää siihen että ette pystykään tarjoamaan ruokaa voi olla helpompi saada sitä lahjoituksena.
Lakkoilijoiden kannalta tämä poliittinen mielenilmaisu nyt vain oli aika huonosti järjestetty ja siihen yrittäjät ja esim. vapaaehtoiset vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
T. Työtön
Eikä maksa.
Äläkä huijaa valetyötön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-yrittäjä
Eipä taida yrittämisesi kovin hektistä olla jos 1420 palstailet.
(vastaukseksi kootut selitykset)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä sinä teet? Jos olet yrittäjä niin voisitko kenties maksaa enemmän veroja tai palkata lisää työntekijöitä ihan oikealla ja kunnollisella palkalla?
Minäkin vastaan. Olen yrittäjä ja en todellakaan halua maksaa lisää veroja. Haluan maksaa vähemmän. Samaa prosenttia edes kuin naapurin ukko, enhän ole yhtään enempää velkaa tälle maalle kuin hänkään.
Työntekijöihin ei ole nyt varaa.
Kuitenkin ostat kotisi paristot yms pikkutavarat ilman alvia ja mahdollisuuksien mukaan tilität itsellesi pääomatuloina alemmalla vero% kuin ansiotuloista.
Että äläpä narraa.
?? Mulla on sellainen Jumala joka näkee katosta läpi. En varasta.
Yrittäjät ottavat varmasti huomioon vanhusten tarpeet nyt ihan hyväsydämisyyttään, ei rahastuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs muuten itse teet?
Kyllä se asennevamma taitaa useammin löytyä sieltä yrittäjästä. Töitä pitäisi tehdä ilmaiseksi, työajat pitäisi saada pätkiä miten huvittaa, irtosanomiseen ei pitäisi tarvita mitään perusteita jne.
Ikävä kyllä Suomesta ei tahdo löytyä nöyrää orjatyövoimaa..
Siksihän kaikkien yrittäjien unelmapuolue kokoomus tahtoo ETA-alueen ulkopuolelta ainakin 25 000 halpatyöntekijää Suomeen.
Muistakaa äänestää!
Minä olen se nippanappa itseni työllistäjä ja olen nettomaksaja. Kuulun ylimpään tuloluokkaan, mutta verotuksen ansiosta tipumme köyhyysrajan alapuolelle, että mitä asiaa sinulla oli?