JHL:n lakko ohi, mihin hyväntahtoiset yrittäjät suuntaavat nyt auttamishalunsa?
Leipäjonot pitkiä, eläkeläisiltä on leikattu, työttömiltä on leikattu, ruuan hinta nousee, asumiskustannukset nousee. Kyllä sitä apua tarvitsisi hyvin moni, miten se saataisiin perille? Vinkkejä tänne!
Kommentit (116)
Yksi on kyllä se, että veroja kerätään ylipäätään ihan liikaa. Pois passausyhteiskunta! Enemmän vastuuta itsestään ja lähimmäisistään.!
Tuensaajista pois kaikki työkykyiset ja loput elätit valtion asuntolaan tai maaseudulle asuntoihin!
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Ööh anteeksi, miten puijaan valtiota alveissa? Enhän minä maksa alveja omista tuloistani, ne ovat tuotteen /palvelun hinnassa mukana, ja minä vaan siirrän ne valtiolle. Ihan niinkuin kaikki yrittäjät.
Ostamalla omaan käyttöön alviton tavaraa, koska se tulee "firmalle".
En osta mitään tavaraa, koska myyn palvelua, en tavaraa. En saanu verovähennyksiin edes uutta läppäriä, vaikka oikeasti tarvitsen sitä töissä. Omaan piikkiin meni sekin.
En mä silti vaihtaisi osia palkansaajien kanssa, vapaus tehdä omaa duunia kuten itse haluan on mulle niin tärkeää, että mielelläni maksan veroja enemmän. Kieltämättä palkansaajana oli tietyllä tavalla helpompaa kun oli palkalliset lomat, lomarahat ja saikkurahat sun muut edut, mutta en mä niiden perään itke.
Mitäköhän "palvelua" voi myydä hommaamatta yhtään tavaraa?
Asiantuntijapalvelua. Ajattelepa vaikka jotain freelancerina toimivaa kielenkääntäjää vaikka. Se työ tehdään aivoilla, ei siinä tarvitse mitään tavaraa ostella.
Ihmisillä on oikeasti yrittämisestä ihan ihmeellisiä mielikuvia. Suurin osa yrittäjistä on yksinyrittäjiä, jotka tekevät töitä paljon enemmän, mitä palkansaajana joutuisi tekemään. Joillain aloilla on varmasti saumaa rikastua hyvinkin, mutta usein homma on kädestä suuhun tekemistä. Säästöt hupenevat aikoina, jolloin töitä ei ole, eikä tiukkoina aikoina lomia pidetä lainkaan.
En silti valita, kuten sanoin. En vaihtaisi, teen tätä vapauden vuoksi. En rahan. Jos olisin halunnut rahaa, en olisi kouluttautunut terveydenhoitoalalle.
Kielenkääntäjä tekee tyhjässä huoneessa töitä ilman mitään työvälineitä?
Äläpä narraa.
Varmasti on alv-vähennytkelpoisia tuotteita sellaisellakin pöytälaatikkofirmalla.
Ihan siitä kellon AA-patterista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Koska jos siellä tarvitaan lisää porukkaa, mikseivät palkkaa?
Koska kunnilla ei ole varaa. Porukka tarvittaisii töihin kyllä, mutta rahaa ei ole. Sosiaalimenot ovat hirveän korkeat Suomessa ja siksi joudutaan säästämään palveluissa. Kaikille pitäisi saada kaikkea, mutta kun sitä rahaa ei vain ole.
Itse olen ajatellut, että sitten kun äitini ei pärjää enää kotona, otan hänet luokseni asumaan. En halua häntä vanhainkotiin, jossa hoito on säästöjen vuoksi ajettu ihan kuralle.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Juuri eilen maksoin taas tonnilla ennakkoveroja. Olen siis näissä talkoissa vahvasti mukana.
Entä paljonko olet saanut verotukia, yms?
Yritystukia maksellaan vuosittain 4-5 miljardia. Joidenkin arvioiden mukaan jopa yli 10 miljardia, jos kaikki verohelpotukset lasketaan mukaan. Saman verran (4-5 miljardia siis) menee työttömyyskorvauksiin. Yritystukiin ei kosketa, eikä niitä leikata. Ei vaikka Suomi olis millaisessa jamassa tahansa. Ne ovat nousseet vuosi vuodelta. Työttömiltä taas leikataan vähän väliä. Reilua meininkiä. Kaikkien on osallistuttava Suomen talouden elvyttämiseen. Juupa juu.
Sitten tää sakki tulee kehumaan, kuinka on maksettu 1000€ ennakkoveroja. Pistää huvittamaan.
Vierailija kirjoitti:
[
Kielenkääntäjä tekee tyhjässä huoneessa töitä ilman mitään työvälineitä?
Äläpä narraa.
Varmasti on alv-vähennytkelpoisia tuotteita sellaisellakin pöytälaatikkofirmalla.
Ihan siitä kellon AA-patterista lähtien.
Itse en saanut sitä uutta läppäriä vähennyksistä läpi, pitääkin kokeilla ensi vuonna jos paristot menisivät.
🇺🇦🇮🇱
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kunnilla ei ole varaa. Porukka tarvittaisii töihin kyllä, mutta rahaa ei ole. Sosiaalimenot ovat hirveän korkeat Suomessa ja siksi joudutaan säästämään palveluissa. Kaikille pitäisi saada kaikkea, mutta kun sitä rahaa ei vain ole.
Itse olen ajatellut, että sitten kun äitini ei pärjää enää kotona, otan hänet luokseni asumaan. En halua häntä vanhainkotiin, jossa hoito on säästöjen vuoksi ajettu ihan kuralle.
Se vanhainkoti on ajettu kuralle koska ihmiset äänestävät näitä "julkiset palvelut ovat turhia" petteriorpoja, juhasipilöitä ja samposoineja.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalituet ei todellakaan ole ne mitkä Suomen rahat vie. Kannattais ottaa selvää, eikä uskoa tätä samaa mantraa jota aina jauhetaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se että omaiset asuvat kaukana estä pyytämästä eväitä. Eihän nytkään kaikki vanhemmat niitä eväitä itse tuoneet vaan viesti tavoitti mm. vapaaehtoisia että kaupunki ei ruokailua pysty järjestämään.
Hoitajat sinänsä eivät tässä keississä olleet aloitteellisia eväiden pyytämissänsä. Pikemmin kyse oli kaupungin tavasta toimia osin myös siitä miten kunta päättäjät halusi lakkoon vaikuttaa.
Tuskin ketään yrittäjää kiinnostaa vanhukset ja kehitysvammaiset. Meinaatko että jonkun 91-vuotias äiti lähtee toiselta puolen Suomea, tuomaan vähän voikkuleipiä. Ennen saatiin kunnon vammaistukea, onneksi hallitus leikkasi siitä. Ei tehdä kehitysvammaisten elämästä liian helppoa! Onneksi sukulainen oli kotilomalla, ainakin joku sai syötävää.
Terv. kehitysvammaisen omainen
Kyse ei edelläänkään ollut kenenkään auttamishalusta tai siitä olisiko vanhemmat pystyneet tekemään eväät. Kyse oli politiikasta ja vaikuttamisesta kuten lakossakin.
Harmittaako noin paljon? Koittakaa kestää älkääkä katkeroituko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipäjonot pitkiä, eläkeläisiltä on leikattu, työttömiltä on leikattu, ruuan hinta nousee, asumiskustannukset nousee. Kyllä sitä apua tarvitsisi hyvin moni, miten se saataisiin perille? Vinkkejä tänne!
Tai mitä jos ne työttömät vaan osallistuisi näihin talkoisiin, niin ehkä ne eläkeläisetkin tulis paremmin hoidettua, ensin kukin omansa ja loput sitten yhteisistä varoista.
Itse ainakin joudun ihan raatamaan elättääkseni omani eli apua ottaisin kyllä vastaan mielihyvin.
-yrittäjä
Jos työttömät menis hoitamaan vanhukset, työntekijät lomautettaisiin.
Ei ihme että niska limassa raadat firmassasi jos et noin yksinkertaista asiaa käsitä.
Niin ja jos tarvitset apukäsiä ja firmasi menestyy, mikset palkkaa?
Taitaa olla tahallista väärinymmärtämistä. Apua veronmaksuun, tietysti.
Takaisin peruskouluun miettimään miten yhteiskunta toimii, jookos.?
Siis mistä tulee "apua veronmaksuun"?
Siitä että vanhainkodit/hoivakodit ottaa työttömiä työharjoittelemaan ja lomauttaa vakityöntekijät valtion maksamalle ans.sid.
Vai että tulee sun firmaas valtion palkkatuella tai 9€/pvä töihin?
Koska molemmissa vaihtoehdoissa valtion menot lisääntyvät.
Apua veronmaksuun tulee siitä, että tuotat mitä vaan arvoa, josta joku on valmis maksamaan ja sitten maksat tuloistasi verot. Vientituote on paras, koska se tuo lisäarvoa, mutta ihan ok myös tuottaa arvoa täällä toisillemme.
En ole missään puhunut mitään mistään työharjoittelusta tai ansiosidonnaisista. Avarra nyt hitossa sitä maailmankatsomusta vähän.
Itse hyödytän meidän yhteistä kassaa kahdella tavalla: 1. Teen töitä eli myyn palveluita muille ihmisille, he maksavat siitä. Sitten minä maksan verot. 2. Säästän yhteistä kassaa hoitamalla omat vanhempani esim. itse, ja monilla muillakin tavoin mitä en nyt tässä ala luettelemaan.
Kolmas hyödyttämiskeino olisi työllistää vielä muitakin.
Ehdottomasti tahtoisin pitää huomattavasti isomman osan palkastani, koska minulla on lähimmäisiä, jotka eivät ole niin hyödyllisiä, mutta kovin rakkaita ja heidänkin pitää elää.
Sinun apuasi pyydän siinä, että osallistut veronmaksutalkoisiin, jotta tuloveroa voidaan jonain päivänä leikata. Kiitos!
Miten tuo jargoni auttaa yhtään ketään?
Työpaikkoja on 20 000 - 30 000 kpl, työttömiä 300 000 - 500 000.
Miten tunget kaikki töihin?
Yrittäjänä kuitenkin kierrät veroja joten turhaan koitat syyllistää muita.
En kierrä mitään veroja, kuten sanoin.
Ken ei työtä tee sen ei syömänkään pidä.Jokaisen pitää elättää itse itsensä ensisijaisesti. Jos et tee töitä, niin et sinä moraalisesti silloin voi mennä syömään työtätehneen pöydästä. Kaikki selittelyt sen puolesta, ne on jargonia.
Ratkaiset oman työttömyytesi itse. Ei minunkaan työpaikkani näkynyt tilastoissa kun minä siihen ryhdyin.
Mutta
Minä tuen mielelläni sinua. Ostetaan toinen toisiltamme. Tuetaan toisiamme eikä jotain kiinalaisia.
Ja ehkä läheisilläsi on työtä ja he voivat myös auttaa sinua. Ehkä he näkevät sinun arvosi ja jakavat omaa hyvinvointiaan sinullekin. Ja sinä tietysti autat heitä, eikö niin.?Lopeta tuo tekstimuuri-jargon.
Se ei huijaa ketään.
Yleensä haukutaan niin kylmäksi ja sydämettömäksi, sitten kun vähän tsemppaa ( ja kyllä se tuli sydämestä, koska tänään vaan on semmonen päivä..), niin kaikki on jargonia..
Sulla ei ole mitään argumentteja pahoittelen. Olet vaan äärimmäisen epäreilu tyyppi. Kato peiliin. Et sä voi vaatia ketään elättämään sua. Ei ole kenenkään toisen velvollisuus työllistää sua. Sua on vaan huijattu. Sä oot täynnä itsepetosta. Ei ole mitään puuttuvia työpaikkoja. Siitä maksetaan, mitä halutaan.
Ilmeisesti sua on aivopesty kauan ja runsaalla vedellä tota vasemmistolaispropagandaa, kun niin oudolta kuulostaa ihan elämän perusperiaatteet, kun niistä on riisuttu keinotekoinen politiikka.
P.s. En ole oikeistolainen
Vierailija kirjoitti:
Ne yrittäjät maksaa teidän palkkoja ja helvetisti veroja valtiolle.
T. Työtön
Ihana<3
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Ööh anteeksi, miten puijaan valtiota alveissa? Enhän minä maksa alveja omista tuloistani, ne ovat tuotteen /palvelun hinnassa mukana, ja minä vaan siirrän ne valtiolle. Ihan niinkuin kaikki yrittäjät.
Ostamalla omaan käyttöön alviton tavaraa, koska se tulee "firmalle".
En osta mitään tavaraa, koska myyn palvelua, en tavaraa. En saanu verovähennyksiin edes uutta läppäriä, vaikka oikeasti tarvitsen sitä töissä. Omaan piikkiin meni sekin.
En mä silti vaihtaisi osia palkansaajien kanssa, vapaus tehdä omaa duunia kuten itse haluan on mulle niin tärkeää, että mielelläni maksan veroja enemmän. Kieltämättä palkansaajana oli tietyllä tavalla helpompaa kun oli palkalliset lomat, lomarahat ja saikkurahat sun muut edut, mutta en mä niiden perään itke.
Mitäköhän "palvelua" voi myydä hommaamatta yhtään tavaraa?
Asiantuntijapalvelua. Ajattelepa vaikka jotain freelancerina toimivaa kielenkääntäjää vaikka. Se työ tehdään aivoilla, ei siinä tarvitse mitään tavaraa ostella.
Ihmisillä on oikeasti yrittämisestä ihan ihmeellisiä mielikuvia. Suurin osa yrittäjistä on yksinyrittäjiä, jotka tekevät töitä paljon enemmän, mitä palkansaajana joutuisi tekemään. Joillain aloilla on varmasti saumaa rikastua hyvinkin, mutta usein homma on kädestä suuhun tekemistä. Säästöt hupenevat aikoina, jolloin töitä ei ole, eikä tiukkoina aikoina lomia pidetä lainkaan.
En silti valita, kuten sanoin. En vaihtaisi, teen tätä vapauden vuoksi. En rahan. Jos olisin halunnut rahaa, en olisi kouluttautunut terveydenhoitoalalle.
Nämä kädestä suuhun yrittäjät ei myöskään ole Suomen talouden kannalta juuri minkään arvoisia. Eivät tuota veroeuroja yhtään enempää kuin palkansaajatkaan. Ainoastaan kuvittelevat olevansa suuriakin hyväntekijöitä, ihan van koska ovat yrittäjiä. Elättävät suurinpiirtein kaikki työttömät ja sossupummit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Juuri eilen maksoin taas tonnilla ennakkoveroja. Olen siis näissä talkoissa vahvasti mukana.
Entä paljonko olet saanut verotukia, yms?
Yritystukia maksellaan vuosittain 4-5 miljardia. Joidenkin arvioiden mukaan jopa yli 10 miljardia, jos kaikki verohelpotukset lasketaan mukaan. Saman verran (4-5 miljardia siis) menee työttömyyskorvauksiin. Yritystukiin ei kosketa, eikä niitä leikata. Ei vaikka Suomi olis millaisessa jamassa tahansa. Ne ovat nousseet vuosi vuodelta. Työttömiltä taas leikataan vähän väliä. Reilua meininkiä. Kaikkien on osallistuttava Suomen talouden elvyttämiseen. Juupa juu.
Sitten tää sakki tulee kehumaan, kuinka on maksettu 1000€ ennakkoveroja. Pistää huvittamaan.
Kaikki tulonsiirrot yhteen laskettuna sosiaaliturvaan menee moninmoninkerroin enemmän kuin ns. yritystukiin.
Suurin osa yritystuista ei kosketa tavallista pienyrittäjää mitenkään. Mutta kerro lisää niistä yritystuista, kun kerran olet asiantuntija. Katsotaan paljonko lisää ilmaa sieltä löytyy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suloisia nämä työttömät yrittäjiä vihaavat vasemmistolaiset, joilla on täällä arkipäivänä aikaa kiukutella.
Suloisia ovat myös nämä "yrittäjät", jotka nippanappa työllistää itsensä ja ovat esittämässä täällä nettomaksajia. Joilla on myös arkipäivänä täällä aikaa kiukutella kuinka joutuvat raatamaan.
Minä olen se nippanappa itseni työllistäjä ja olen nettomaksaja. Kuulun ylimpään tuloluokkaan, mutta verotuksen ansiosta tipumme köyhyysrajan alapuolelle, että mitä asiaa sinulla oli?
Suomen ylimpään tuloluokkaan pääsee jo alle 42000 vuosituloilla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mitä jos ne työttömät vaan osallistuisi näihin talkoisiin, niin ehkä ne eläkeläisetkin tulis paremmin hoidettua, ensin kukin omansa ja loput sitten yhteisistä varoista.
Itse ainakin joudun ihan raatamaan elättääkseni omani eli apua ottaisin kyllä vastaan mielihyvin.
-yrittäjä
Ei ihme että niska limassa raadat firmassasi jos et noin yksinkertaista asiaa käsitä.
Siitä että vanhainkodit/hoivakodit ottaa työttömiä työharjoittelemaan ja lomauttaa vakityöntekijät valtion maksamalle ans.sid.
Apua veronmaksuun tulee siitä, että tuotat mitä vaan arvoa, josta joku on valmis maksamaan ja sitten maksat tuloistasi verot. Vientituote on paras, koska se tuo lisäarvoa, mutta ihan ok myös tuottaa arvoa täällä toisillemme.
En ole missään puhunut mitään mistään työharjoittelusta tai ansiosidonnaisista. Avarra nyt hitossa sitä maailmankatsomusta vähän.
Itse hyödytän meidän yhteistä kassaa kahdella tavalla: 1. Teen töitä eli myyn palveluita muille ihmisille, he maksavat siitä. Sitten minä maksan verot. 2. Säästän yhteistä kassaa hoitamalla omat vanhempani esim. itse, ja monilla muillakin tavoin mitä en nyt tässä ala luettelemaan.
Ehdottomasti tahtoisin pitää huomattavasti isomman osan palkastani, koska minulla on lähimmäisiä, jotka eivät ole niin hyödyllisiä, mutta kovin rakkaita ja heidänkin pitää elää.
Sinun apuasi pyydän siinä, että osallistut veronmaksutalkoisiin, jotta tuloveroa voidaan jonain päivänä leikata. Kiitos!
Ken ei työtä tee sen ei syömänkään pidä.Jokaisen pitää elättää itse itsensä ensisijaisesti. Jos et tee töitä, niin et sinä moraalisesti silloin voi mennä syömään työtätehneen pöydästä. Kaikki selittelyt sen puolesta, ne on jargonia.
Ratkaiset oman työttömyytesi itse. Ei minunkaan työpaikkani näkynyt tilastoissa kun minä siihen ryhdyin.
Mutta
Minä tuen mielelläni sinua. Ostetaan toinen toisiltamme. Tuetaan toisiamme eikä jotain kiinalaisia.
Ja ehkä läheisilläsi on työtä ja he voivat myös auttaa sinua. Ehkä he näkevät sinun arvosi ja jakavat omaa hyvinvointiaan sinullekin. Ja sinä tietysti autat heitä, eikö niin.?Lopeta tuo tekstimuuri-jargon.
Se ei huijaa ketään.
Yleensä haukutaan niin kylmäksi ja sydämettömäksi, sitten kun vähän tsemppaa ( ja kyllä se tuli sydämestä, koska tänään vaan on semmonen päivä..), niin kaikki on jargonia..
Sulla ei ole mitään argumentteja pahoittelen. Olet vaan äärimmäisen epäreilu tyyppi. Kato peiliin. Et sä voi vaatia ketään elättämään sua. Ei ole kenenkään toisen velvollisuus työllistää sua. Sua on vaan huijattu. Sä oot täynnä itsepetosta. Ei ole mitään puuttuvia työpaikkoja. Siitä maksetaan, mitä halutaan.
Ilmeisesti sua on aivopesty kauan ja runsaalla vedellä tota vasemmistolaispropagandaa, kun niin oudolta kuulostaa ihan elämän perusperiaatteet, kun niistä on riisuttu keinotekoinen politiikka.
P.s. En ole oikeistolainen
Jos asiasta sanotaan että tekstimuuri-jargon, mitä on ja tuossa lisää korulauseita, niin aletaan haukkumaan kommariksi?
Koska sehän auttaa.
Nykyhallitus on oikeistoa ja syynä miksi yritykset vain irtisanoo osinkojen takia.
Jos sitä ei ymmärrä niin lienee turha selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-yrittäjä
Mutta
Ja ehkä läheisilläsi on työtä ja he voivat myös auttaa sinua. Ehkä he näkevät sinun arvosi ja jakavat omaa hyvinvointiaan sinullekin. Ja sinä tietysti autat heitä, eikö niin.?
"Ostetaan toinen toisiltamme"??
Itse en suostu ostamaan muuta kuin Suomessa tehtyjä sukkia tai kenkiä.
Rikkaammat sen sijaan ostelee kiinalaisia sukkia ja krokseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suloisia nämä työttömät yrittäjiä vihaavat vasemmistolaiset, joilla on täällä arkipäivänä aikaa kiukutella.
Suloisia ovat myös nämä "yrittäjät", jotka nippanappa työllistää itsensä ja ovat esittämässä täällä nettomaksajia. Joilla on myös arkipäivänä täällä aikaa kiukutella kuinka joutuvat raatamaan.
Minä olen se nippanappa itseni työllistäjä ja olen nettomaksaja. Kuulun ylimpään tuloluokkaan, mutta verotuksen ansiosta tipumme köyhyysrajan alapuolelle, että mitä asiaa sinulla oli?
Kyseisen tuloluokan keskiansio on alle 57 000€/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, mitä sitten?
Lopeta tuo tekstimuuri-jargon.
Se ei huijaa ketään.