JHL:n lakko ohi, mihin hyväntahtoiset yrittäjät suuntaavat nyt auttamishalunsa?
Leipäjonot pitkiä, eläkeläisiltä on leikattu, työttömiltä on leikattu, ruuan hinta nousee, asumiskustannukset nousee. Kyllä sitä apua tarvitsisi hyvin moni, miten se saataisiin perille? Vinkkejä tänne!
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me teemme nyt töitä, ymmärrätkö?
Siitä syntyy sitten sitä kakkua jota voidaan verotuksen keinoin muille jakaa.
Ja työttömiltä sopiikin leikata, sen verran on tässä maassa asennevammaista porukkaa joka vaan puhuu paskaduuneista ja mikään ei kelpaa.
Mitäs muuten itse teet?
Eli lihottavat omaa pankkitiliään ja tämä yksi trolli yrittää taas työttömyyssheimata ihmiset jotka eivät osinkoja jakavien ahneiden firmojen takia pääse töihin.
Suurin osa suomalaisista yrittäjistä on pienituloisia. Se siitä pankkitilin lihottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli apua ottaisin kyllä vastaan mielihyvin.
-yrittäjä
Maksatko palkkaa?
Eihän hän ketään ole palkkaamassa. :D
Onko kaikilla syksyn 2015 tulijoilla talveksi villasukat jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä sinä teet? Jos olet yrittäjä niin voisitko kenties maksaa enemmän veroja tai palkata lisää työntekijöitä ihan oikealla ja kunnollisella palkalla?
Maksaa ansiotulona itsellesi palkkansa, eikä mistään ulkoimaiden kautta veropesulla kuten MOT:ssa maanantaina kerrottiin.
Itse maksan vain ansiotuloja itselleni, mutta hyvätuloisten veronkiertoon löytyy sympatiaa. Miksi maksaa enemmän kuin muut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-yrittäjä
Maksatko palkkaa?
En. Miksi pitäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-yrittäjä
Maksatko palkkaa?
Eihän hän ketään ole palkkaamassa. :D
Sitten palkkaan, kun joskus saan säästettyä puskurin ja tai on jotain sopimuksia asiakkaiden kanssa. Nyt menee kyllä niin tarkalleen kädestä suuhun ja kertakäyttöasiakkaat, joten liian riskaabelia ottaa työntekijöitä.
Mutta eipä kai tässä kellään mitään muiden työllistämisvelvoitetta ole.!?
Eihän tossa ollut kyse mistään hyvätahtoisuudesta. Yrittäjät samoin kuin vapaaehtoiset sekä myös vanhemmat vain halusi vaikuttaa asioihin jotka pitävät tärkeinä mm. siihen että lapset koulussa ja päiväkodissa saavat ruokaa. Poliittisen (yritykseen vaikuttaa asioihin) lakolla vain vastattiin samalla tavalla. Miksi se ei olisi salittua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipäjonot pitkiä, eläkeläisiltä on leikattu, työttömiltä on leikattu, ruuan hinta nousee, asumiskustannukset nousee. Kyllä sitä apua tarvitsisi hyvin moni, miten se saataisiin perille? Vinkkejä tänne!
Tai mitä jos ne työttömät vaan osallistuisi näihin talkoisiin, niin ehkä ne eläkeläisetkin tulis paremmin hoidettua, ensin kukin omansa ja loput sitten yhteisistä varoista.
Itse ainakin joudun ihan raatamaan elättääkseni omani eli apua ottaisin kyllä vastaan mielihyvin.
-yrittäjä
Mihin tulen?
Verovirastoon, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä sinä teet? Jos olet yrittäjä niin voisitko kenties maksaa enemmän veroja tai palkata lisää työntekijöitä ihan oikealla ja kunnollisella palkalla?
Maksaa ansiotulona itsellesi palkkansa, eikä mistään ulkoimaiden kautta veropesulla kuten MOT:ssa maanantaina kerrottiin.
Itse maksan vain ansiotuloja itselleni, mutta hyvätuloisten veronkiertoon löytyy sympatiaa. Miksi maksaa enemmän kuin muut?
Itse nostan vain tukia, mutta yrittäjiltä varastamiseen löytyy sympatiaa. Miksi maksaa ihmisille, jotka ovat itse erikoistuneet ryöväämiseen?
Suloisia nämä työttömät yrittäjiä vihaavat vasemmistolaiset, joilla on täällä arkipäivänä aikaa kiukutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse nostan vain tukia, mutta yrittäjiltä varastamiseen löytyy sympatiaa. Miksi maksaa ihmisille, jotka ovat itse erikoistuneet ryöväämiseen?
Olet varas. En usko, että tilannettasi yhtään auttaa se, ettet edes tiedä keneltä varastat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua ja teitä muita hyvätuloisia. Tienaan n.10 000e/kk josta menee vaihdellen sen 2000-3000e veroihin. Maksan oikein mielelläni siitä, että saadaan ylläpidettyä infraa ja valtio pystyy palkkaamaan työntekijöitä/maksamaan säntillistä palkkaa. Se raha menee moneen muuhunkin kohteeseen kuin vain näihin kirottuihin työttömiin ;)
Tämä yrittäjä ei voinut nostaa itselleen palkkaa viime kuussa. Työntekijöille onneksi riitti rahat ettei tarvinnut lomauttaa tai irtisanoa. Onneksi on joulu tulossa ja vielä ihmisiä jotka arvostavat kotimaisuutta ja ekologisuutta eBayn ja alibaban hikipajojen sijaan.
Monella tuntuu olevan käsitys että yrittäjät ovat kaikki samaa, yltäkylläisyydestä nauttivaa ahnetta massaa. Väärin.
Itsekin valitsin yrittäjyyden kun toinen vaihtoehto olisi ollut työttömyys.
Nyt viides vuosi menossa ja kolme hyvää ja luotettavaa työntekijää palkattuna.
Pienessä yrityksessä työntekijän palkkaaminen voi olla yrityksen kaatava riski.
Itselläni on käynyt hyvä tuuri ja työntekijäni ovat arvokkain pääomani.
Vierailija kirjoitti:
Suloisia nämä työttömät yrittäjiä vihaavat vasemmistolaiset, joilla on täällä arkipäivänä aikaa kiukutella.
Suloisia ovat myös nämä "yrittäjät", jotka nippanappa työllistää itsensä ja ovat esittämässä täällä nettomaksajia. Joilla on myös arkipäivänä täällä aikaa kiukutella kuinka joutuvat raatamaan.
Spaghettia tänne nyt pyrkyrit! Nälkä kurnii tyrkyt!
Vierailija kirjoitti:
Sanoo pelle, joka näki vaivaa kirjoittaa tämän viestin keskiviikkona klo 13:44.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua ja teitä muita hyvätuloisia. Tienaan n.10 000e/kk josta menee vaihdellen sen 2000-3000e veroihin. Maksan oikein mielelläni siitä, että saadaan ylläpidettyä infraa ja valtio pystyy palkkaamaan työntekijöitä/maksamaan säntillistä palkkaa. Se raha menee moneen muuhunkin kohteeseen kuin vain näihin kirottuihin työttömiin ;)
Pääasiassa menee tulonsiirtoihin.
Et varmaan maksaisi mielelläsi, jos joutuisit elättämään sillä palkallasi kuutta henkeä itsesi lisäksi. Helppohan se on kerskua rahoillaan, kun omat kulut on myös sosialisoitu muiden hoidettaviksi.
Itsekin maksan mielelläni valtion kuluja: hallitsijoiden palkat ja edustuskulut, armeijaa, poliisia ja infraa, sellaisia yhteisiä asioita.
Paljon muuta en sitten maksaisikaan.
Meille voi tuoda ruokaa. Paskaa ruokaa joutuvat meidänkin asukkaat syömään. Kun siitä koululaisten sapuskojen laadusta jaksetaan parkua. Meillä tehtiin vielä alkuvuodesta itse ruoka keittiöllä. Hyvää ruokaa olikin, kyllä asukkaat söivät hyvällä mielin 😊 Sitten alettiin säästämään. Koko keittiön henkilökunta sai monoa. Nykyään hoitajat lämmittää asukkaiden ateriat. Jotain neljä kertaa pakastettua mössöä joka maistuu sanomalehdelle. Lakkopäivinä käytiin kaupassa ja tehtiin itse asukkaille ruokaa. Ei ollut yrittäjiä oven takana tuomassa pitsaa. Ilmeisesti kehitysvammaisten ruokkiminen ei kuulosta niin hienolta. Lapsien ruokkimisesta herui kyllä sympatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Spaghettia tänne nyt pyrkyrit! Nälkä kurnii tyrkyt!
Ne spagetit näytti liikaa keitetyltä mössöltä ja kastike jotakin valmiskastike litkua. Mutta se nakkikeitto.
Mihin tulen?