Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset lapset koulussa ja eskarissa

Vierailija
24.10.2018 |

Tiedättekö ketään lapsia, joiden täytyy esimerkiksi jäädä pois joistain ohjelmanumeroista koska niiden uskonto kieltää? Ja tietysti oletteko koskaan törmänneet opettajaan jonka opetukseen vaikuttaa hänen vakaumuksensa?

Mulla itellä oli vielä lukiossa eräs jehovantodistaja luokkakaverina, joka biologiantunnilla saarnas evoluution olevan valhe. Mietin vaan mitä vastas kokeessa ja miten vakaumus vaikutti arvosanaan.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljon tavis-luterilaisia uskovaisia lapsia ja nuoria, omanikin ovat. Mutta eivät vielä ole joutuneet jäämään mistään pois.

Lähinnä heitä nyt lukiossakin huvittaa se, että evoluutiota opetetaan kuin täysin varmaa ja todistettua tietoa, mutta vastaavat tietenkin kokeisiin kuten kuuluu -lähinnä vaihtavat verbejä kuten on = arvellaan/uskotaan olevan. Harva "normi"-ihminen tajuaakaan, miten hyvin meidät on yritetty aivopestä evoluutiolla. Muistutan, se on teoria jossa on edelleen puuttuvia aukkoja. Mutta ei ole niin vakava asia, uskokoot kukin kuten tahtoo.

Teoriakin on parempi kuin joku satukirjan sepitys. On olemassa myös paljon erilaisia tutkimuksia, jotka vahvistavat tätä teoriaa. Satukirjassa ei ole mitään perusteita.

Raamattu täsmää hyvin argeologisiin löytöihin ja historiaan. Evoluutio taas ei täsmää kumpaankaan. Kannattaa etsiä tietoa tästä aiheesta, sitä on valtavasti.

Vierailija
22/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen paljon tavis-luterilaisia uskovaisia lapsia ja nuoria, omanikin ovat. Mutta eivät vielä ole joutuneet jäämään mistään pois.

Lähinnä heitä nyt lukiossakin huvittaa se, että evoluutiota opetetaan kuin täysin varmaa ja todistettua tietoa, mutta vastaavat tietenkin kokeisiin kuten kuuluu -lähinnä vaihtavat verbejä kuten on = arvellaan/uskotaan olevan. Harva "normi"-ihminen tajuaakaan, miten hyvin meidät on yritetty aivopestä evoluutiolla. Muistutan, se on teoria jossa on edelleen puuttuvia aukkoja. Mutta ei ole niin vakava asia, uskokoot kukin kuten tahtoo.

Teoriakin on parempi kuin joku satukirjan sepitys. On olemassa myös paljon erilaisia tutkimuksia, jotka vahvistavat tätä teoriaa. Satukirjassa ei ole mitään perusteita.

Raamattu täsmää hyvin argeologisiin löytöihin ja historiaan. Evoluutio taas ei täsmää kumpaankaan. Kannattaa etsiä tietoa tästä aiheesta, sitä on valtavasti.

Vittu mitä paskaa. Se on hei satukirja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Evoluution kiistäjä ei ole tavisluterilainen, vaan kreationisti.

Tai sitten vain tyhmä.

Mikään biologiassa ei tule ymmärretyksi ilman evoluutiota.

Mikäs on sellaisen haukkumanimi, joka uskoo evoluutioon? Evoluutiouskovainen? Evoluutio on teoria, keksitty satu... Toivottavasti mahdollisimman pian tämä asia tulisi myös tavisten ymmärrykseen. Valitettavasti kuitenkin edelleen lapsia aivopestään ateisteiksi juuri evoluutioteorian avulla kouluissa. Onko uskomaton väite?... Otappa selvää ja hämmästy, kumpaan esim argeologiset löydöt täsmäävät, evoluutiosatuun vai raamattuun.....

Ihan ensimmäiseksi sinulle suosittelisin tutustumaan siihen mitä tarkoittaa tieteellinen teoria, katso vaikka wikipediasta. 

Aavikkouskonoilla (juutalaisuus, islam ja kristinukso) on kyllä uskomaton kyky totaalisesti sulattaa seuraajiensa aivot. Melko absudia väittää tieteellistä tosiasiaa saduksi ja uskonnollista mytologiaa totuudeksi. Kreationistit  menee samaan sarjaan litteään maahan uskovien kanssa, molempia myös perustellaan raamatulla.

Vierailija
24/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedemaailmassa ateistit ovat ihan paniikissa, koska koko ajan tulee enemmän ja enemmän todisteita, jotka täsmäävät raamattuun, mutta ei evoluutioteoriaan.

Vierailija
25/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä edes Darwin ei uskoisi keksimäänsä teoriaan, josta on tieteellisyys kaukana.

Vierailija
26/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedemaailmassa ateistit ovat ihan paniikissa, koska koko ajan tulee enemmän ja enemmän todisteita, jotka täsmäävät raamattuun, mutta ei evoluutioteoriaan.

Nyt on varmaan katsottu hieman liikaa TV 7 kanvaa =)

Vierailija
27/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegeuskovaiset valittaa ruokailusta

Vierailija
28/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vain tyhmä.

No mä tunnen esim kristityn lääkärin joka on kreationisti ja uskon hänen jotain biologiasta ymmärtävän :-D

Kytkee aivonsa päältä tai vaihtaa päätä lennosta.

Onhan noita jokunen

Pekka Reinikainen(lääkäri),

Matti Leisola(bioprosessitekniikan prof.)

Tapio Puolimatks(kavatust. prof.)

Vierailija
29/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Täällä Pohjois-Pohjanmaalla voi olla puolet luokasta vanhoillislestadiolaisten lapsia.

Eivät osallistu elokuva- tai teatterireissuihin.

Omana kouluaikanani heitä oli muutama/luokka.

En tiedä, kuinka paljon tuo vaikuttaa jo opetuksen suunnitteluun.

Hyvin tuntuu pakanalapseni heidän kanssaan tulevan toimeen.

Saa nähdä, tuleeko välille juopa rippikoulu-iässä, kuten olen joskus nähnyt käyvän.

Oksettavaa pskaa. Miten voidaan perustella, että pääsevät koulusta läpi kun kulttuuriopetuksessa on tuollaisia aukkoja? Elokuvat, teatteri, musiikki, tanssi... Vai onko opetussuunnitelma niin leväperäinen ja monitulkintainen, että tällaiset katsotaan läpi sormien. Jos heillä on korvaavia tehtäviä (eipä tietenkään ole....) niin mistä aiheesta ne sitten ovat? Kotiopetukseen jos ei suomalainen peruskoulu kelpaa.

Rakas! Rukoilen puolestasi ,että Jumala avaisi Sinulle tämän asian ajallaan.

On huonoa käytöstä rukoilla kenenkään puolesta ilman lupaa, mainostaen asiaa.

Mitäpä tuumaisit jos minun uskontoni olisi Saatananpalvonta, ja rukoilisin Saatanaa avaamaan sinulle asioita?

Vierailija
30/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikeen saarnas, että evoluutio on valhe. Voi olla, itse en ole törmännyt. Kreationisteja on kai aika vähän. Vai mitä.

Evoluution taas vois melkeen poistaa opsista, koska sitä jankutetaan ja saarnataan muutenkin ihan kaikkialla. Luulet katsovasi TV:stä viihdeohjelmia; joka välissä pitää hokea evoluutiota ja tunnustaa evoluutiouskoaan.

Se on jotenkin säälittävää. Uskoipa mihin tahansa niin luulis, ettei sitä tarttis olla todistelemassa joka paikassa.

Vierailija
31/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jehovantodistajia ja mus limeja ja eräs muuten vaan raivoateismiperheen lapsi. Siis vanhemmat on raivoateisteja jotka saavat pulttia joka ikisestä pikku sanastakin, joka viittaa johonkin uskonnolliseen koulussa. Tai kaikkein huvittavinta, kristinuskoon. Koska ovat myös ns. su vakkeja jotka ovat sitä mieltä, että mus limeilla on kyllä oikeus omaan kulttuuriinsa. Mutta jos koulussa kuulee sanan Jeesus, Jumala, kristillisyys jne. niin on koulu vähintään kohta oikeudessa syytettynä aivopesusta.

No joo lipsahti ohi aiheen.

Kyseisille lapsille järjestetään korvaavaa toimintaa noiden perinteisiin kuuluvien tapahtumien aikana.

Minulla oli ysärillä hellari liikunnanopettaja. Ei opettanut tanssia, paitsi jotain heprealaista perinnetanssia, jota tanssi pojat ja tytöt eri piirissä. Ja joka muutenkin hurmoksellisuudessaan veti vähän överiksi asioita. On kuulemma edelleen samassa koulussa, mitä oon kuullut niin rauhoittunut hieman. Hyvä niin.

Hiukan kyllä ihmettelen mitä nuo tollaset raivoateistit on jotka vain kristinuskoa inhoaisivat, ja mukamas muista uskonnoista tykkäisivät... Itse ainakin haluan ihan kaikki uskonnot pois kouluista ja laitoksista. Kaikki. Ihan kaikki.

Vierailija
32/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen sitä mieltä ettei evoluutioteoria sulje pois uskontoa. Evoluutiota tapahtuu koko ajan, kuten nyt vaikka ne superbakteerit.  Jostain syystähän ne sen resistenssin antibiooteille kehittää. 

Vierailija
33/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Täällä Pohjois-Pohjanmaalla voi olla puolet luokasta vanhoillislestadiolaisten lapsia.

Eivät osallistu elokuva- tai teatterireissuihin.

Omana kouluaikanani heitä oli muutama/luokka.

En tiedä, kuinka paljon tuo vaikuttaa jo opetuksen suunnitteluun.

Hyvin tuntuu pakanalapseni heidän kanssaan tulevan toimeen.

Saa nähdä, tuleeko välille juopa rippikoulu-iässä, kuten olen joskus nähnyt käyvän.

Oksettavaa pskaa. Miten voidaan perustella, että pääsevät koulusta läpi kun kulttuuriopetuksessa on tuollaisia aukkoja? Elokuvat, teatteri, musiikki, tanssi... Vai onko opetussuunnitelma niin leväperäinen ja monitulkintainen, että tällaiset katsotaan läpi sormien. Jos heillä on korvaavia tehtäviä (eipä tietenkään ole....) niin mistä aiheesta ne sitten ovat? Kotiopetukseen jos ei suomalainen peruskoulu kelpaa.

Öh Helsingissä on ihan oma erityisohje vakaumuksen takia musiikin kuuntelusta ja soittamisesta sekä piirtämisestä kieltäytyville. Se ei ole kristityille eikä jehoville.

Vierailija
34/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, jehovantodistajia ja mus limeja ja eräs muuten vaan raivoateismiperheen lapsi. Siis vanhemmat on raivoateisteja jotka saavat pulttia joka ikisestä pikku sanastakin, joka viittaa johonkin uskonnolliseen koulussa. Tai kaikkein huvittavinta, kristinuskoon. Koska ovat myös ns. su vakkeja jotka ovat sitä mieltä, että mus limeilla on kyllä oikeus omaan kulttuuriinsa. Mutta jos koulussa kuulee sanan Jeesus, Jumala, kristillisyys jne. niin on koulu vähintään kohta oikeudessa syytettynä aivopesusta.

Kyseisille lapsille järjestetään korvaavaa toimintaa noiden perinteisiin kuuluvien tapahtumien aikana.

Minulla oli ysärillä hellari liikunnanopettaja. Ei opettanut tanssia, paitsi jotain heprealaista perinnetanssia, jota tanssi pojat ja tytöt eri piirissä. Ja joka muutenkin hurmoksellisuudessaan veti vähän överiksi asioita. On kuulemma edelleen samassa koulussa, mitä oon kuullut niin rauhoittunut hieman. Hyvä niin.

Hiukan kyllä ihmettelen mitä nuo tollaset raivoateistit on jotka vain kristinuskoa inhoaisivat, ja mukamas muista uskonnoista tykkäisivät... Itse ainakin haluan ihan kaikki uskonnot pois kouluista ja laitoksista. Kaikki. Ihan kaikki.

Minä haluaisin pois humanismin, ihmisoikeuskasvatuksen ja tunnekasvatuksen.

Vierailija
35/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluutioteoria selittää tähänastisista teorioista kattavimmin biologisia ilmiöitä. Enempää ei tieteelliseltä teorialta voi vaatia. Jos lapsesi osaavat esittää asiallista kritiikkiä ko. teoriaa vastaan, se on hyvin ansiokasta heiltä, toivottavasti opettaja osaa arvostaa. Tällöin kuitenkin molempien osapuolten tulisi tuntea evoluutioteoriaan liittyvää biologiaa tavallista paremmin.

Vierailija
36/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikuisilla toinen buddhalainen, toinen ei kuulu mihinkään uskontokuntaan. Lapset eivät kuulu myöskään mihinkään.

Olen hakenut lapsille vapautusta kaikesta uskonnollisesta toiminnasta. Käyvät elämänkatsomustiedon tunneilla eivätkä osallistu kristillisiin päivänavauksiin tai joulukirkkoihin (muuta uskontoahan täällä päin maailmaa ei tuputeta kuin kristinuskoa). Saavat aikuisina sitten tehdä itse päätöksensä ja liittyä tai olla liittymättä siihen uskontokuntaan, joka heille sopii.

Minusta on suorastaan oksettaavaa, miten kristityistä arvoista pidetään kiinni tasan sen verran, mikä itselle sopii. Teidän jumalanne halusi pitää sunnuntain vapaapäivänä ja käskyissä on mm "Älä valehtele", mutta kaikki kristityt rikkovat näitä sääntöjä jatkuvasti.

Vierailija
37/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1900-luvulla tiede piti faktana ’alkuräjähdystä’ kaikkeuden syntymisessä. Ikinä se ei osannut kertoa mistä sellainen ’pommi’ ilmestyi (tyhjästäkö), joka sinkosi tähtiä tuhannen valovuoden päähän!! Nyt on tuo evoluutioTEORIA yksi uskon oppi.

Vierailija
38/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten vain tyhmä.

Mikäs on sellaisen haukkumanimi, joka uskoo evoluutioon? Evoluutiouskovainen? Evoluutio on teoria, keksitty satu... Toivottavasti mahdollisimman pian tämä asia tulisi myös tavisten ymmärrykseen. Valitettavasti kuitenkin edelleen lapsia aivopestään ateisteiksi juuri evoluutioteorian avulla kouluissa. Onko uskomaton väite?... Otappa selvää ja hämmästy, kumpaan esim argeologiset löydöt täsmäävät, evoluutiosatuun vai raamattuun.....

Argeologia saattaa hyvinkin tukea Raamatun kertomuksia, mutta miten lie arkeologian laita?

Vierailija
39/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aikuisilla toinen buddhalainen, toinen ei kuulu mihinkään uskontokuntaan. Lapset eivät kuulu myöskään mihinkään.

Olen hakenut lapsille vapautusta kaikesta uskonnollisesta toiminnasta. Käyvät elämänkatsomustiedon tunneilla eivätkä osallistu kristillisiin päivänavauksiin tai joulukirkkoihin (muuta uskontoahan täällä päin maailmaa ei tuputeta kuin kristinuskoa). Saavat aikuisina sitten tehdä itse päätöksensä ja liittyä tai olla liittymättä siihen uskontokuntaan, joka heille sopii.

Minusta on suorastaan oksettaavaa, miten kristityistä arvoista pidetään kiinni tasan sen verran, mikä itselle sopii. Teidän jumalanne halusi pitää sunnuntain vapaapäivänä ja käskyissä on mm "Älä valehtele", mutta kaikki kristityt rikkovat näitä sääntöjä jatkuvasti.

Minua oksettaa, että luulet voivasi opettaa meidän uskonnostamme meille jotain.

Vierailija
40/60 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Uskonnonvapaus tarkoittaa myös vapautta olla uskomatta ja kuuntelematta "uskontopropagandaa". Koskee ihan kaikkien uskontojen uskontopropagandaa. Tosin en ole koskaan joutunut kuuntelemaan sitä muilta kuin kristityiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi