Mihin Helsingin kaupunginosaan muuttaisit, jos saisit valita vapaasti?
Kommentit (50)
Olen asunut Kalliossa 20 v. Jos ajattelen Helsinkiä en täällä haluaisi mihinkään muualle muuttaa. Koska oma koti on oma koti mihin sen kukin on itselleen rakentanut. Se on sitten toinen asia jos olisi rahaa niin ehdottomasti muuttaisin esm Vihtiin, tontin pitäisi olla niin iso että saisi olla yhtä rauhassa kuin viimeiset 20 vee olen saanut olla ja asua, naapureita moikataan jos huvittaa mutta kukaan ei puutu toisten asioihin. No tähän jos jotain sanoo niin vanha Herttoniemi on aika jees.
Vierailija kirjoitti:
Lauttasaareen.
Upeimmat rannat; vaikka löytyy niitä muualtakin, niin silti upeimmat.
Et näköjään ole edes käynyt..
Kivikkoiset rannat - tai sitten laiturit. Asfalttia nekin.
Jollakseen tietysti.
Täällä ei ole vokkeja, asukkaat ovat Suomalaisia, alue on meren rannassa, huippu ulkoilumaastot, venelaiturit ja kuitenkin lyhyt matka helsingin keskustaan.
Kruununhaka on ihana, sinne siis.
Kaartinkaupunki tai Krunikka kuten joku jo sanoi, mutta tuossa järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Ensin varmaan tammisaloon jos kämpän sius saisi ilmaiseksi, sitten jos ei viihdy niin takaisin vuosaareen elelemään lungisti asuntokaupoilla tehdyillä rahoilla.
Siinä vaiheessa olisit jo pyörätuolissasi tutiseva wanaha eukko..
:)
Vierailija kirjoitti:
Asun Torpparinmäessä, en halua täältä pois. Rauhallinen, luonnon keskellä, täydelliset ulkoilumaastot, hyvät palvelut. Nautin siitä, että voin asua lähes kuin maaseudulla, mutta kuitenkin vain 20 minuutin matkan päässä keskustasta niin, että kaikki palvelut ovat kivenheiton päässä.
"Kaikki palvelut.." - eihän siellä ole kuin se yksi kapinen R-kioski.
Kuulemma sekin on lakkautusuhan alla.
Vierailija kirjoitti:
Jollakseen tietysti.
Täällä ei ole vokkeja, asukkaat ovat Suomalaisia, alue on meren rannassa, huippu ulkoilumaastot, venelaiturit ja kuitenkin lyhyt matka helsingin keskustaan.
Helsingin eniten nistejä..
Niitä on - ja paljon.
Etu-Töölö olisi ihanne.
Asuin aikoinaan opiskelija-asunnossa Leppäsuonkadulla. Meidän ikkunoista näkyi tennispalatsille ja en voisi juurikaan parempaa sijaintia asunnolleni olisi voinut toivoa. Harmi vaan, kun tuolla sai asua vain rajatun määräajan.
Itse asiassa sain valita aivan vapaasti, kun palasin Suomeen pitkän ulkomailla asutun kauden jälkeen. Ei tarvinnut ajatella edes työpaikan sijaintia. Olisin periaatteessa voinut muuttaa minne hyvänsä Suomessa; sukulaisia ei enää paljon ole, ja ystävyydetkin useimmat hiipuneet välimatkan takia. Valitsin Kampin ja olen ollut todella tyytyväinen. Kaikki mitä tarvitsen on lyhyen kävelymatkan tai korkeintaan lyhyen raitiovaunu- tai metromatkan päässä.
Lauttasaareen (rantaan) tai Hakaniemen rantaan.
Tunnen Hkiä niin huonosti, että enpä osaa sanoa. Sinne missä palvelut on lähellä (muutakin kuin joku jumalaton kauppakeskus), mutta toisaalta luontoa on ympärillä sen verran, että tekee mieli lähteä ulos lenkille. Töölössäkin on kai vaan se yksi ranta missä kaikki ravaa.
Punavuori, Etu-Töölö, Skatta. Viimeksi mainitussa olen asunutkin, on kaunista ja viihtyisää. Oikeestaan mikä tahansa kantakaupungista, jos raitiovaunu kulkee lähelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakseen tietysti.
Täällä ei ole vokkeja, asukkaat ovat Suomalaisia, alue on meren rannassa, huippu ulkoilumaastot, venelaiturit ja kuitenkin lyhyt matka helsingin keskustaan.Helsingin eniten nistejä..
Niitä on - ja paljon.
Joo-o, etpä siis tiedä helsingistä etkä sen asuinalueista yhtään mitään.
Taitaa jollas olla se viimeinen paikka helsingissä missä on nistejä.
Vanha Herttoniemi ja Etelä-Haaga. Molemmissa on samaa fiilistä.