Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ahdistuksesi tai masennuksesi takaa löytynytkin ihan oikea fyysinen sairaus?

Vierailija
23.10.2018 |

Nykyään kun tuputetaan vain ahdistuslääkkeitä tai masennuslääkkeitä tutkimatta potilasta kunnolla, niin moni oikea fyysinen sairaus jääkin hoitamatta, joka aiheuttaa ne oireet. Oireita väitetään vain henkisiksi.
Itselläkin tästä kokemusta. Onko muilla?

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ne tavanomaiset jutut. Alhainen d-vit, omega 3/6 ratio ihan pielessä (kiitti vaan rypsiöljy idiootit), dopamiini c vit magneesium puutteet. Myös testot oli alhaiset tosin normaalin sisällä.

Dopamiinin puute on sellainen tunne ettei silloin tee mieli tehdä ollenkaan mitään. Siihen auttaa tyrosiini ja mucuna puriensis. Vähän on minua auttanut. Eipä mitään ihmettä ole tapahtunut.

Testot sain normaaleiksi dhea:n kanssa. Menin uudestaan mittamaan joten tiedän sen. Enpä kuitenkaan huomannut mitään eroa. Ulkomailta voi tilata tota halvalla.

Myös 5htp tai trypthopaania kannattaa kokeilla. Jos on seratoniini puute niin noista tulee väsynyt olo. Minulla on joskus ollut ja noilla hoitui.

Sääli ettei ole noita testipapereita tässä vieressä, muuten kertoisin kyllä tasan tarkkaan mikä labra ja mikä testi ton dopamiinin tason mittaa.

Mahan bakteerikanta oli myös päin mäntyä. Siihen määrättiin 50 miljardia probiootteja/pvä. Ohraa syön aamuisin kombuchan kanssa. Mitään maitoa tai gluteenia ei kannata syödä jos on vatsaongelmia.

Vierailija
62/100 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen menossa psoriasis-tutkimuksiin. se vois selittää osaksi 30 vuotiset mt-ongelmani, ym hajamielisyyden.

En ole tinnyt kuin vasta äskettäin, että psoriaksekseen liittyy muutakin kuin iho-oireet.

myös nivelongelmia on. nekin liittynevät samaan pakettiin.

n46

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks juttu mikä aiheuttaa masennusta on suun kautta hengittäminen nukkuessa. Kannattaa tutkiuttaa se jos epäilee unenlaatua.

Vibe o2 ranneke herättää jos veren happitaso laskee nukkuessa. Alkuun voi varmaan jollakin äppsillä mittauttaa kuorsauksen.

Ilmanlaatumittarilla kannattaa mittautta pien- ja suurhiukkaset.

Jos nenä menee helposti tukkoon on tod näk turbinaateissa ongelma. Kannattaa googletta.

Vierailija
64/100 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsella kaiken taustalla ovat monet traumaattiset kokemukset. Ehkä joku taipumus on ollut surumielisyyteen, mutta varmaan nuo ovat kaiken sen laukaisseet. Välillä mietin miten voisin ilman noita kokemuksia. 

Vierailija
65/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta. Oireet epämääräisiä yleisoireita: väsymys, joka ei helpottanut nukkumalla,nukuin 9-10tunnin yöunet ja parin tunnin päiväunet päälle, painonnousu muutamassa kuukaudessa, ihon kuivuminen ja siitä seuraava hilliton kutina ja ihon hilseily turvotus, sydämen tykytys. Fiksu lääkäri tutki ensin somaattisen puolen ja löytyi vajaatoiminta

Vierailija
66/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön nykyään rautaa, b12, omega 3 ja d-vitamiinia. Ovat piristäneet vähän.

Vierailija
67/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tasan tarkkaan miksi olen masentunut: olen ruma, en ole koskaan saanut miestä, olen tissitön ja nyt vielä tuohon päälle lihonut 20+ kg. Jos näyttäisin Megan Foxilta, en todellakaan olisi masentunut.

Vierailija
68/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
69/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivokemia selittää itselläni. Dopamiinin ja serotoniinin vajaus. Dopamiinin vajauksesta johtuu myös toinen oire, eli levottomat jalat.

Oletko perehtynyt alhaisen ferritiinin ja levottomien jalkojen yhteyteen?

En, mutta dopamiinia lisäävä lääke lopetti levottomat jalat, ja jokainen lääke, joka laskee dopamiinia, pahentaa niitä.

Vierailija
70/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
71/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ehdoteltiin mielenterveyspalveluita kun kerroin oireistani, väsymys pahimpana. 8 vuotta yritin saada apua ja kerran sainkin kun romahdin lääkärin edessä. Silloin löytyi 3 ai-sairautta kerralla.

Myöhemmin sairastuin myös masennukseen. En ymmärrä miten se on muka niin vaikeaa lääkärille erottaa, se väsymys mikä masennukseen kuuluu on ihan erilaista. Yhtä todellista, en sillä sano mutta aivan erilaista.

Epämääräisiin oireisiin on vaikea saada apua. Aikuinen joka ei ole koskaan käynyt turhaan lääkärissä ja yrittää saada aktiivisesti itselleen apua ei ole näköjään millään tavoin uskottava asiakas.

Olen katkera koska tuona 8 vuoden aikana menetin kipujen ja oireiden takia lasteni pikkulapsi-ajan monet ilot. Lapsetkin muistaa vain äidin joka oli aina kipeä ja makasi.

Vierailija
72/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua hoidettiin nuorena masentuneena&uupuneena monta vuotta, välillä romahdin niin etten jaksanut vessan lattialta nousta, nukahtelin ulkovaatteet päällä eteiseen kun en jaksanut riisua ym.

Sattumalta 5 vuoden hoidon jälkeen löytyi imusolmulkeisiin levinnyt kilpirauhas syöpäja ferritiini arvot 5.

Sinne jäi masennus kun syöpä hoidettiin ja lääkitys saatiin kuntoon.

Vierailija
73/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ne tavanomaiset jutut. Alhainen d-vit, omega 3/6 ratio ihan pielessä (kiitti vaan rypsiöljy idiootit), dopamiini c vit magneesium puutteet. Myös testot oli alhaiset tosin normaalin sisällä.

Dopamiinin puute on sellainen tunne ettei silloin tee mieli tehdä ollenkaan mitään. Siihen auttaa tyrosiini ja mucuna puriensis. Vähän on minua auttanut. Eipä mitään ihmettä ole tapahtunut.

Testot sain normaaleiksi dhea:n kanssa. Menin uudestaan mittamaan joten tiedän sen. Enpä kuitenkaan huomannut mitään eroa. Ulkomailta voi tilata tota halvalla.

Myös 5htp tai trypthopaania kannattaa kokeilla. Jos on seratoniini puute niin noista tulee väsynyt olo. Minulla on joskus ollut ja noilla hoitui.

Sääli ettei ole noita testipapereita tässä vieressä, muuten kertoisin kyllä tasan tarkkaan mikä labra ja mikä testi ton dopamiinin tason mittaa.

Mahan bakteerikanta oli myös päin mäntyä. Siihen määrättiin 50 miljardia probiootteja/pvä. Ohraa syön aamuisin kombuchan kanssa. Mitään maitoa tai gluteenia ei kannata syödä jos on vatsaongelmia.

Minä olen syönyt masennukseeni zuipparelleja ja täytettyä hudaita. Eivät ne paljon auta, mutta obligatorinen stepsiinitasoni on noussut suositusten mukaiseksi.

Vierailija
74/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin alhainen ferritiiniarvo, hyvin alhainen folaatti ja erittäin alhainen, suorastaan vaarallisen alhainen D-vitamiiniarvo. Luojan kiitos tästä uudesta muodista joka tuli muutama kuukausi sitten tietooni että mikä on varastorauta. Olen varmasti kärsinyt raudanpuutteesta jo syntymästäni asti, ja se vaan paheni kun sain 10 vuotta sitten kaksoset. 

Toki minulla on stressiä ollut aina, ja nyt enemmän kuin koskaan, koska aihettakin on. Olisi outoa ettei olisi tässä tilanteessa masennusta, ahdistusta ja stressiä, mutta fyysiset oireet on luultavasti suurimmaksi osaksi näistä puutoksista johtuvia. 

Olen käynyt lääkärissä useat kerrat ja aina on masennuslääkkeitä tyrkytetty, ei ole mitattu D-vitamiiniarvoakaan koskaan, ferritiini kerran mutta koska se oli viitearvoissa en tiennyt että se oli oikeasti niin alhaalla että varastorauta oli loppumaisillaan.

En ymmärrä miksi lääkärit ei tutki väsyneestä ja masentuneesta potilaasta ensimmäisenä että onko hänen kehossaan kaikkia tarvittavia vitamiineja ja hivenaineita jne. tarpeeksi, ja vasta sitten kun ne on kunnossa aletaan miettiä että millä sitä masennusta hoidetaan joka on aivojen kemiallinen häiriö. 

Vierailija
75/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinusta masennus ja ahdistus ole oikeita sairauksia?

Vierailija
76/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minulta löytyi fyysinen syy: aviomies. Sen kun tiputin kyydistä, ahdistus ja masennus hävisivät. 

Vierailija
77/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin alhainen ferritiiniarvo, hyvin alhainen folaatti ja erittäin alhainen, suorastaan vaarallisen alhainen D-vitamiiniarvo. Luojan kiitos tästä uudesta muodista joka tuli muutama kuukausi sitten tietooni että mikä on varastorauta.

En ymmärrä miksi lääkärit ei tutki väsyneestä ja masentuneesta potilaasta ensimmäisenä että onko hänen kehossaan kaikkia tarvittavia vitamiineja ja hivenaineita jne. tarpeeksi, ja vasta sitten kun ne on kunnossa aletaan miettiä että millä sitä masennusta hoidetaan joka on aivojen kemiallinen häiriö. 

Kanssasi täysin samaa mieltä! Eihän kyse voi olla siitä, että ihmiset olis liian terveitä, jos heiltä säännöllisesti mitattais nuo vitamiinit ja hivenaineet ja korjattais niiden puute ja täten terveyspalveluita käytettäis vähemmän?

Itseltäni ei ole koskaan otettu ensimmäistäkään vitamiinitestiä eli edes d-vitamiinia ja olen jo yli 40-vuotias. Hälyttävän alhainen ferritiini paljastui täältäki, kiitos tämän meuhkauksen ja itse sen menin ottamaan. Ja yli kymmenen vuotta ollu raudanpuutteen oireet, jotka leimattiin ahdistukseksi.

Helpompaa on kai tuputtaa masennuslääkkeitä potilaille. Parempi bisnes, koska ihmiset pysyy näin sairaina ja kuluttavat palveluita = kantavat rahaa lääkäriin.

Vierailija
78/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvuhormoni vois kokeilla.

Vierailija
79/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvuhormoni vois kokeilla.

Kasvuhormoni anabolic coctail.

Vierailija
80/100 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinusta masennus ja ahdistus ole oikeita sairauksia?

On tietenkin.

Mutta jos ne ovat jonkin fyysisen sairauden oireita eikä tätä fyysistä sairautta hoideta, niin eihän silloin ahdistus ja masennus katoa.

Fyysisistä sairauksista esim. kilpirauhasen vajaatoiminta, raudanpuute ja tiettyjen vitamiinien puute ihan itsessään voivat aiheuttaa ahdistavaa ja alakuloista oloa.

Tuollaiset henkilöt eivät hyödy mitään masennuslääkkeistä, vaan heiltä pitää hoitaa se fyysinen sairaus, jotta ne ahdistukset ja masennukset sitten poistuvat.

Moni, joka on saanut ahdistus-leiman otsaansa, onkin kärsinyt tietämättään kilpirauhasen vajaatoiminnasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä