Kivuliainta, mitä olet koskaan kokenut?
Mikä on ollut henkisesti tai fyysisesti kaikkein kivuliainta mitä olet kokenut?
Oliko se kenties synnytys, tai avioero? Tatuointi tai läheisen poismeno?
Kommentit (122)
Olen synnyttänyt ja ottanut pari tatskaakin, kärsinyt migreenistä, kaatuillut, pudonnut, telonut itseni vaikka miten ja saanut palovammojakin, mutta ne ei ole mitään verrattuna tähän : oli hampaassa suurehko reikä ja kerran pähkinää puraistessa siitä hampaasta lohkesi suuri pala. Niin iso, että hampaasta näkyi kuulemma juuri. Jokaikinen suupala sattui suoraan hermoon ja samoin kaikki juominen, jos siihen reikään meni jotain. Sitä hermokipua ei vaan voi ikinä unohtaa.
Toinen ihan yhtä paha kävi lapsena, kun naapurin pojat tönäisi mut vauhdilla selkä edellä puun kantoon ja siinä sattuikin olemaan perkuleen terävä paksu reunapiikki pystyssä, suoraan alaselkään ja keskelle selkärankaa. Ikuiset arpihan ( nyrkin kokoinen ) siitä jäi ja kammottavat kipumuistot. Voin sanoa, että hermokivut on kyllä pahoja.
Järjettömät kuukautis kivut. Muutaman kerran päätin, että kokeilen, josko nyt tämän kerran pärjäisin ilman kipulääkkeitä. Virhe. (Kuukautis kipuni ovat usein harvinaisen voimakkaat.)
Lähes tunnin vain vapisin vatsan koristellessa oksennuksen omaisesti, kylmän hien valuessa otsaa pitkin, kunnes kipulääke alkoi lopulta vaikuttaa. Rukoilin siskoani soittamaan ambulanssia, epäselvässä olotilassani. Halusin vain, että se kipu loppuu.
Tämän virheen toisin kerran uudestaan, kun poikaystäväni niuhotti siitä, että otan kipulääkkeen aina heti kun kuukautiseni alkavat. Kyllä nyt pienen kivun kestää ja sitäpaitsi kipulääkkeiden tarpeeton ottaminen on epäterveellistä. Päätin, että ehkä hän on oikeassa, ehkä en enää kipuilekkaan niin kovasti.
Aikaisemmin kuvattu kohtaus toistui, eikä ole poikaystävä saivarrellut kipulääkkeiden käytöstä sen koommin.
Hirvittää vain kuvitellakkin millaisia tuskia synnytys aiheuttaa.
Esikoisen synnytys ilman kivunlievitystä koska avautumisvaihe tapahtui aluksi nopeasti. Kivuliain henkisesti oli kohtuun kuolleen tyttären synnyttäminen rv 24.
Muistin juuri, että sääreni iho meni rullalle teininä mopokolarissa seurauksena n. 5*20 cm kokoinen verestävä alue. Paraneminen siedettäväksi kesti noin kuukauden. Sen peseminen ja siteiden vaihto menevät ohi synnytyksien, tosin synnytykseni sujuivat ilman isompia ongelmia.
Henkisenä kipuna hirvein tuska on ollut abortin tekeminen myöhäisillä viikoilla, kadun edelleen. Kakkosena tulee ensimmäiset sydänsurut.
Henkinen väkivalta mitä narsistinen eksä aiheutti. Sen rinnalla vaikeat synnytykset, fyysiset pahoinpitelyt yms eivät tunnu missään.
Henkisestä väkivallasta puhutaan aivan liian vähän vaikka se voi olla todella julmaa ja tuhota ihmisen totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt kaksi kertaa ilman kivunlievitystä, mutta silti kivulainta on ollut ensimmäisen synnytyksen jälkeinen repeämien ompelu. Lisäksi (muutenkin inhottava) kätilö vähätteli sitä kipua ”hei, sä just synnytit ja tääkö muka sattuu noin paljon” -tyylillä. No, onko se joku ihme, jos laitetaan yli kymmenen tikkiä just synnyttäneeseen p*lluun ilman puudutuksia??
Mä en tajua, miksi eivät puuduta. Kyllä mulla puudutettiin, kun ommeltiin. Täysin asiatonta!
Tätä samaa olen ihmetellyt, kun jälkikäteen lueskelin toisten kokemuksia. Se oli todella kamalaa, kun jo kuvitteli pahimman olevan ohi. Mutta tosiaan se kätilö oli muutenkin hieman natsihenkinen.
Sairasta naisten halveksuntaa. Tee kantelu ja rikosilmoitus!
Täälläkin abortti, henkisesti ja fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt kaksi kertaa ilman kivunlievitystä, mutta silti kivulainta on ollut ensimmäisen synnytyksen jälkeinen repeämien ompelu. Lisäksi (muutenkin inhottava) kätilö vähätteli sitä kipua ”hei, sä just synnytit ja tääkö muka sattuu noin paljon” -tyylillä. No, onko se joku ihme, jos laitetaan yli kymmenen tikkiä just synnyttäneeseen p*lluun ilman puudutuksia??
Mä en tajua, miksi eivät puuduta. Kyllä mulla puudutettiin, kun ommeltiin. Täysin asiatonta!
Tätä samaa olen ihmetellyt, kun jälkikäteen lueskelin toisten kokemuksia. Se oli todella kamalaa, kun jo kuvitteli pahimman olevan ohi. Mutta tosiaan se kätilö oli muutenkin hieman natsihenkinen.
Minulla puudutettiin, ei auttanut. Puudutettiin uudelleen, ei auttanut. En muista toistuiko tämä kaksi, kolme vai useamman kerran, kunnes sanottiin, ettei enempää voida antaa. Sitten piti ommella kuitenkin. Ihan helvettiä.
Mutta sama juttu on vaikka luomen poistossa tai hampaan paikkauksessa. Pelkkä puudutus ei vaan auta millään, vaan muutakin tarvitaan. Rauhoittava auttaa. Vaatikaa ihmiset, jos ei puudutus tehoa!
Hermovauriot selässä ja niskassa.
Munuaiskivikohtaukset ja ison munasarjakystan kiertyminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla puudutettiin, ei auttanut. Puudutettiin uudelleen, ei auttanut. En muista toistuiko tämä kaksi, kolme vai useamman kerran, kunnes sanottiin, ettei enempää voida antaa. Sitten piti ommella kuitenkin. Ihan helvettiä.
Mutta sama juttu on vaikka luomen poistossa tai hampaan paikkauksessa. Pelkkä puudutus ei vaan auta millään, vaan muutakin tarvitaan. Rauhoittava auttaa. Vaatikaa ihmiset, jos ei puudutus tehoa!
Mielestäni tuollaisessa tilanteessa, jossa pelkkä puudutusaine ei auta, pitäisi antaa välittömästi vahva kipu- ja anestesialääkitys, esim. fentanyylia tai propofolia. Anestesiologi paikalle jokaiseen synnytykseen! Aivan järkyttävää kidutusta ommella revenneet sukupuolielimet ilman kivunlievitystä. Ja aivan se ja sama millä perustelevat, että meneekö vaikuttavia aineita äidinmaitoon tai onko äidin parempi pysyä valppaana, mikään ei silti oikeuta tuollaiseen pahoinpitelyyn vielä noin haavoittuvaisessa tilassa. Äidinmaidonkorvike on keksitty, ja vastasyntynyt pärjää kyllä vaikka äiti olisikin hetken taju kankaalla. Oksettavaa vallankäyttöä.
Lapsettomuus (henkisesti) ja lapsettomuushoidot (henkisesti ja fyysisesti). Myös toisen vanhemman aikainen poismeno (henkisesti), kun olin nuori. Kiusaaminen lapsena,
nuorena ja aikuisena koettuna (henkisesti).
Sisäisen verenvuodon aiheuttama kipu, jolloin lähti myös taju
Alakoulussa liikuntatunnilla heitetty takaperin kuperkeikka - en kävele vieläkään normaalisti murtuneen selkänikaman vuoksi.
M 44
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ollut henkisesti tai fyysisesti kaikkein kivuliainta mitä olet kokenut?
Oliko se kenties synnytys, tai avioero? Tatuointi tai läheisen poismeno?
Eihän sitä miten oma äiti kuolee vain 10 minuttia viimeisen puhelun jälkeen, seuraavana päivänä poliisit tulee kertomaan tämän uutisen. Tai sitä miltä tuntuu sydänleikkauksen jälkeen kotona sairaalasta olla rintalasta halkaistuna. Tai mieltä tuntuu kun oma rakas jättää sinut kaksi viikkoa avosydänleikkauksen jälkeen? Ei mitenkään voi verrata kipuja siitä mitä tuntee ja ajattelee miksi näin kävi. Tai miksi isäni menehtyi syöpään äsken. Jokaisella on eri kipupisteitä ja minulla on niitä paljon.
T: 38M
En osaa päättää, onko se reisiluun katkeaminen onnettomuudessa vai synnytykset, mutta ehkä toi reisiluu kuitenkin.