Kivuliainta, mitä olet koskaan kokenut?
Mikä on ollut henkisesti tai fyysisesti kaikkein kivuliainta mitä olet kokenut?
Oliko se kenties synnytys, tai avioero? Tatuointi tai läheisen poismeno?
Kommentit (122)
Fyysisesti: tulehtunut hammasjuuri lapsena, laiminlyödyn hampaidenhoidon seurauksena. Nykyään harvakseltaan tulevat migreenikohtaukset, kun pystyt vain oksentamaan ja itkemään. Olen synnyttänyy ilman kivunlievitystä ja mmolen kipukroonikko ilman lääkitystä, minulla on todettu harvinaisen korkea kipukynnys, mutta nuo pään alueen säryt saa polvilleen.
Fyysisesti: 8 cm syvän märkäpaiseen leikkaaminen ilman kivunlievitystä. 15 minuuttia kesti, hoitajat piti käsistä ja jaloista kiinni. Lääkäri leikkeli. Myöhemmin mulle sanottiin, että olisi voinut tulla kipushokki ja olisi pitänyt tehdä hoitovirhevalitus. En jaksanut vaivautua, mutta lääkäreitä pelkään edelleen.
Munuaisaltaan tulehdus tulee hyvänä kakkosena.
Synnyttämään voisin mennä milloin vain uudelleen. Joo sattuihan se, mutta ei verrattavissa tuohon märkään.
Henkisesti: Oman isän ja äidin kuolemat. Molempien vierellä olin loppuun asti. Olin ala-ikäinen.
Esikoisen synnytys. Olen täynnä myös kolmannen asteen palovammoja, mutta onneksi luonto ja ikä on hoitaneet sen puolen, etten muista sitä onnettomuutta. Siitä johtuvat henkiset olot, kun ovat jo vuosikymmeniä kestäneet, niin menevät varmaan yksiin sen tuskan kanssa, jota koin kuin piti abortoida sikiö myöhäisillä viikoilla.
Haljenneen hampaan vuoksi alkanut hermokipu. En enää ikinä pitkitä hammaslääkäriin menoa..
Fyysisesti: Synnytys Henkisesti: Se hetki kun maniavaihe loppui ja tajusin, että olin pettänyt ja jättänyt mieheni, lasteni isän, yli 15 vuoden yhdessäolon jälkeen täysin maniapäissäni...ei ollut helppoa olla bipoläärinen ilman lääkitystä.
Synnytys, kipu onneksi lakkasi äkkiä. Umpilisäkkeen poisto avoleikkauksena komplikaatioineen, pari viikkoa oli ihan hakattu olo. Henkiseltä puolelta etävanhemmuus.
Fyysisesti esikoisen 5 päivää kestäny synnytyksen käynnistys jatkuvilla supistuksilla. Toisena tulee sektiokipu pelkän panadolin voimalla.
Henkinen hyvin rakkaan ja läheisen mummin hiipuminen pois.
Paiseen puhkaisemisen yhteydessä ei useinkaan puuduteta, koska ei sellainen huonoksi mennyt, tulehtunut ja kiristynyt iho mihinkään puudu, tulee vaan turhia ylimääräisiä pistoja. Eikä tietenkään voida nukuttaakaan pientoimenpiteen takia. Jos paise avataan leikkaussalioloissa, se on eri tilanne ja ainakin voimakkaampaa kipulääkettä sekä rauhoittavaa saa, mutta jossain päivystyspolilla tai terkkarissa joutuu selviämään vähemmällä. Kurjaa, mutta toisaalta se on nopea toimenpide ja paisealueen kipu helpottaa pidemmän päälle selvästi, kun on märkä tyhjennetty pois.
Sen sijaan on puhdasta sadismia olla puuduttamatta isompia repeämäalueita synnytyksen jälkeen, jos ommellaan. Yksi ommel nyt voi ilman puudutusta mennä, mutta yhtään isommat pitäisi kyllä puuduttaa - tämä alue taas puutuu hyvin kun verenkierto on runsasta. Lisäksi tunto on alueella erityisen herkkä, joten toimenpide ilman puudutusta on tosi kivulias.
Kuukautiset pahemmat kuin synnytys.
Kuukautiset oli nuorempana niin kivuliaat että oksensin kivusta. Toinen mistä olen oksentanut kivun/jännityksen takia on verikoe. Ei koskaan enää!
Henkisesti hirveintä ollut omien pienten lasten jättäminen tapaamiseen väkivaltaisen isänsä kanssa. Vuorokausi sillkaa kidutusta miettiä ovatko lapset ehjiä kun haen takaisin. Vielä hirveämpää olisi ollut jättää lapset luovuttamatta ja kestää seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuydinnäytteen otto rintalastasta... Sattui niin vietävästi ja olen kuitenkin synnyttänyt kolme lasta että tiedän mitä kipu on.
Apua eikö siihen saa nukutusta? :( Olen mahdollisesti joutumassa tuohon...
Mulla tähän mennessä pahin tulehtunut rakkula varpaiden välissä. Pahempaa mitä migreeni.
Minulle tehtiin sternaalipunktio muutama vuosi sitten. Ensin laitettiin puudutuspiikki, sitten käskettiin katsoa muualle, ilmeisesti etten näkisi neulaa.
Näytteen ottaminen oli nopeasti ohi, tunsin vain painetta rintalastassa ja pientä vihlontaa kainalossa. Neulan jättämä rupi parani parissa viikossa ja vilkaisin toimenpiteen jälkeen neulaa... vilkaise sinäkin vasta kun näyte on otettu :D Mutta älä pelkää :)
Minulla pahin kipu on nenän murtuminen kovakouraisen mekaanisen ihonpuhdistuksen aikana, ihan kosmetologin tekemänä. Enpä mene toiste... tosin vanha huonosti parantunut murtuma oli syynä, ei kosmetologi.
Fyysinen: Lääkkeellinen abortti, migreeni
Psyykkinen: Vakava, pitkäkestoinen ahdistus ja pitkästä suhteesta jätetyksi tuleminen
Vierailija kirjoitti:
Kierukan asennus ja 10 kk kestäneet supistuskivut, kunnes piti luovuttaa ja poistaa se värkki.
Sama, mutta mä jouduin sinnittelemään vuoden sen kanssa :/
Hammassärky. Olen murtanut luita, synnyttänyt, kärsinyt vuosia aurallisista migreeneistä ja käynyt läpi keskenmenon, mutta mikään ei voita hammassärkyä. Meinasin oikeasti jo tappaa itseni sen kivun takia, kunnes vihdoin saivat sen hoidettua (mulla on hermotukset jotenkin ristissä niin, että kipu tuntuu väärässä hampaassa ja se oikeasti viallinen hammas löytyi vasta pitkän etsimisen jälkeen röntgenkuvasta).
Henkisistä kärsimyksistä masennus on ollut pahin. Se, kun kaikki toivo on viety, parempaa ei ole näkyvissä, odotat vain aikasi päättymistä kuin rotta loukossaan.
Hammassärky. Olen murtanut luita, synnyttänyt, kärsinyt vuosia aurallisista migreeneistä ja käynyt läpi keskenmenon, mutta mikään ei voita hammassärkyä. Meinasin oikeasti jo hypätä ikkunasta kivun takia, kunnes vihdoin saivat sen hoidettua (mulla on hermotukset jotenkin ristissä niin, että kipu tuntuu väärässä hampaassa ja se oikeasti viallinen hammas löytyi vasta pitkän etsimisen jälkeen röntgenkuvasta).
Henkisistä kärsimyksistä masennus on ollut pahin. Se, kun kaikki toivo on viety, parempaa ei ole näkyvissä, odotat vain aikasi päättymistä kuin rotta loukossaan.
Edit: hienoa, että tässäkin tekstissä oli jotakin sellaista, että se jäi moderointijonoon. 😂
Vierailija kirjoitti:
Haavakipu sektion jälkeen
Miksi. Kipupumppu on olemassa. Etkö halunnut kivunlievitystä? Minä en tunetenut mitään. Heti jos tuntui sain piikkejä yms. Koko ajan tuotiin sitten pillereinä kivunlievitystä. Ja huom. tämä oli aikoja sitten, nykyään on vielä paremmat kivunlievitykset. Ei tarvitse kärsiä jos ei halua.
Henkisesti oikeusmurha valtion taholta. Salaisten tietojen julkistaminen. Edes myöhemmät korvaukset eivät korjanneet asiaa.
Fyysisesti, leikkauksen jälkeen kipu joka johtui palleahermosta. Morfiinilla mentiin. En tiedä miksi ja mikä, mutta se oli synnytystä pahempi.
Fyysisesti kohdunulkoinen raskaus ja munatorven repeäminen ja siitä seurannut sisäinen verenvuoto. Ihan järkyttävää. Synnytys tulee kakkosena.
Henkisesti äidin ja veljen kuolemat.