Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Instagramin "täydelliset" ihmiset ja suursuorittajat

Päreet palaa
23.10.2018 |

Laitan lapsille ruuan lautaselle ja istun kahvia juomaan sohvalle. Pieni hengähdys hetki. Aamu on ollut kiireinen pyykin, siivouksen ja ulkoilun vuoksi. Selaan instagramia. Yksi on ehtinyt laittaa jo kahdeksan kuvaa aamustaan. "Lapset aamupalalla, nam, puuroa ja hedelmiä", "lapsi valitsi itse vaatteensa tänään, ai kun hän on tyylikäs", "rakkaan kanssa sienimetsällä", "lapset askartelevat", "koiria ulkoiluttamassa", "ruoka uunissa", "lounaaksi perunaa ja sienikastiketta". Eikä näitä tyyppejä ole vain yksi, vaan aika moni on tälläinen suorittaja. Kaikki, mitä tehdään, pitää näyttää muille. Mitä siitä saa itselleen, että jakaa koko arkensa muille ihmisille? Ketä kiinnostaa, mitä kaverin perheessä on syöty tänään? Kuka on puhelin kädessä kokoajan ja pystyy ikuistamaan joka hetken?
Illalla katson toisen kerran instagramia. Kuvia täydellisistä parisuhteista. "Murun kanssa kahdestaan ihanaa laatuaikaa". No voi helv.. olkaa sitten kahdestaan, älkääkä työntykö mun iltaan! "
Taas parisuhdekuva, "rakastan sinua nyt ja aina" ja miehen vastaus kuvan alla "kiitos, minäkin sinua". Voi perkl, eikö nuita voinu sanoa kahden kesken? Mikä tarve todistella muille ihmisille?

Sitten koulukuvasta otettu naamakuva lapsesta ja teksti: "Meidän Mikko tänään 8v" ja kaikki tietenkin onnittelee Mikkoa, mutta Mikkohan ei ole edes kotona, mutta äitin somesuosio on taattu.
Ärsyttävin on kuva ravintolan ruoka annoksista ja teksti "hyvän ystävä pariskunnan kanssa syömässä. Kiitos teille." Sitten ystävä pariskunta kommentoi kuvaa :"Oli aivan mahtavaa ruokaa ja huippu seura, kiitos teille." Sitten kuvan postaaja vastaa: "Niin olikin, milloin otetaan uusiksi?". Voi Jeesus, miksi ei voinut keskustella siellä ravintolassa, että ompas hyvät ruuat ja otetaanko joskus uusiksi ja kiittää seurasta kun istuivat vastakkain?? Ei.. somesuosiosta pitää jokaisen saada oma siivu.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihmettelee miksi jotkut toimivat noin ja ihmettelee ketä nämä tilannepäivitykset kiinnostaa, mutta ei tajua itse olevansa juuri se katsoja, jonka vuoksi noita tilannepäivityksiä tehdään. Juuri sinuahan nuo kiinnostaa, et kai sinä muuten niitä kävisi katsomassa.

Enkä nyt tarkoita että olisi mitenkään ihailtavaa minunkaan mielestäni tuollainen oman elämänsä jakaminen somessa. En kuitenkaan käy näin toimivien henkilöiden profiileita katselemassa ihmetellen, ketä moinen voi kiinnostaa.

Vierailija
22/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko sairasta ensin avata se instagram ja sitten pahoittaa mielensä ihmisistä, jotka sen koko arkensa sinne jakaa. Siinä löytyy yksi ongelmainen suoraan peilistä. En itsekään ymmärrä, miksi joku jakaa arkensa nettiin, mutta ei se minua liikuta millään muotoa eikä herätä pienintäkään tunnetta tai ärtymystä, koska en seuraa kenenkään arkea. Mitä järkeä sitä on seurata ja sitten tulla tänne vaahtoamaan aiheesta? Kuitenkin sen tietää oikein hyvin, ketkä tätä tekee ja ketkä ei. En seuraa ketään, joka ärsyttää, harmittaa, herättää negatiivisia fiiliksiä. Enkä todellakaan voi ymmärtää ihmisiä, joka tätä tekee. Joten älä valita, anna ihmisten tehdä niinkuin mieli tekee ja haluaa, elä sinä omaa elämääsi haluamallasi tavalla.

Aloittaja ei kyllä vaahdonnut. Tämä aihe on hyvä keskustelua herättävä. Turhaan vedit herneen nenään. Kuulostat tosi pessimistiltä, katso itse peiliin ja koita löytää jotain positiivista elämääsi!

Kyllä tuo nyt on ihan silmät kiiluen vaahtoamista ja todella omituista kaakattamista tyhjästä taas. Etenkin, koska aiheessa ei ole mitään keskusteltavaa. Eiköhän jokainen elä elämänsä niinkuin itse parhaaksi näkee ja jos joku haluaa postailla siitä paljon, niin eikö se ole ihan jokaisen oma valinta? On vain jotenkin todella sairasta ja pikkumaista pahoittaa siitä mielensä tuolla tavalla. Tai yrittää tehdä väkisin jotain päätelmiä siitä, kuinka huonosti tällä ihmisellä täytyy oikeasti mennä. Joillain on sellainen tarve suorittaa esimerkiksi, entä sitten? En vain pysty ymmärtämän tällaista kauhistelua jostain aivan pikkuisista normaaleista asioista, jotka eivät ketään normaalia ihmistä liikuta suuntaan tai toiseen. Onko se todella niin vaikeaa antaa muiden elää ja tehdä niinkuin haluavat/osaavat ja keskittyä siihen omaan elämään?

Minusta kyllä tuollainen värikäs, tunnepitoinen kuvailu on enemmän vaahtoamista kuin aloittajan kirjoitus. Selvästi aloitus herättää sinussa tunteita, aivan kuin tämän ketjun aihe herätti aloittajassa. Miten sinun tunteesi on parempi keskustelunaihe kuin aloittajan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että moni "brändää" itseään instagramissa. He tietävät, että tietyt ihmiset luultavasti käyvät satunnaisesti siellä heidän profiilissaan. Työkontakteille täytyy näyttää täydelliseltä myös työn ulkopuolella, että etenisi mukavasti urallaan ja saisi arvostusta.

Vierailija
24/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päreet palaa kirjoitti:

Laitan lapsille ruuan lautaselle ja istun kahvia juomaan sohvalle. Pieni hengähdys hetki. Aamu on ollut kiireinen pyykin, siivouksen ja ulkoilun vuoksi. Selaan instagramia. Yksi on ehtinyt laittaa jo kahdeksan kuvaa aamustaan. "Lapset aamupalalla, nam, puuroa ja hedelmiä", "lapsi valitsi itse vaatteensa tänään, ai kun hän on tyylikäs", "rakkaan kanssa sienimetsällä", "lapset askartelevat", "koiria ulkoiluttamassa", "ruoka uunissa", "lounaaksi perunaa ja sienikastiketta". Eikä näitä tyyppejä ole vain yksi, vaan aika moni on tälläinen suorittaja. Kaikki, mitä tehdään, pitää näyttää muille. Mitä siitä saa itselleen, että jakaa koko arkensa muille ihmisille? Ketä kiinnostaa, mitä kaverin perheessä on syöty tänään? Kuka on puhelin kädessä kokoajan ja pystyy ikuistamaan joka hetken?

Illalla katson toisen kerran instagramia. Kuvia täydellisistä parisuhteista. "Murun kanssa kahdestaan ihanaa laatuaikaa". No voi helv.. olkaa sitten kahdestaan, älkääkä työntykö mun iltaan! "

Taas parisuhdekuva, "rakastan sinua nyt ja aina" ja miehen vastaus kuvan alla "kiitos, minäkin sinua". Voi perkl, eikö nuita voinu sanoa kahden kesken? Mikä tarve todistella muille ihmisille?

Sitten koulukuvasta otettu naamakuva lapsesta ja teksti: "Meidän Mikko tänään 8v" ja kaikki tietenkin onnittelee Mikkoa, mutta Mikkohan ei ole edes kotona, mutta äitin somesuosio on taattu.

Ärsyttävin on kuva ravintolan ruoka annoksista ja teksti "hyvän ystävä pariskunnan kanssa syömässä. Kiitos teille." Sitten ystävä pariskunta kommentoi kuvaa :"Oli aivan mahtavaa ruokaa ja huippu seura, kiitos teille." Sitten kuvan postaaja vastaa: "Niin olikin, milloin otetaan uusiksi?". Voi Jeesus, miksi ei voinut keskustella siellä ravintolassa, että ompas hyvät ruuat ja otetaanko joskus uusiksi ja kiittää seurasta kun istuivat vastakkain?? Ei.. somesuosiosta pitää jokaisen saada oma siivu.

Suurimmasta osasta ihmisistä on "tullut" *piip*, siis he ovat aina olleet *piip*, mutta nyt tämä heidän idiotisminsa on vaan tullut digitalisaation kautta esiin.

Vierailija
25/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko sairasta ensin avata se instagram ja sitten pahoittaa mielensä ihmisistä, jotka sen koko arkensa sinne jakaa. Siinä löytyy yksi ongelmainen suoraan peilistä. En itsekään ymmärrä, miksi joku jakaa arkensa nettiin, mutta ei se minua liikuta millään muotoa eikä herätä pienintäkään tunnetta tai ärtymystä, koska en seuraa kenenkään arkea. Mitä järkeä sitä on seurata ja sitten tulla tänne vaahtoamaan aiheesta? Kuitenkin sen tietää oikein hyvin, ketkä tätä tekee ja ketkä ei. En seuraa ketään, joka ärsyttää, harmittaa, herättää negatiivisia fiiliksiä. Enkä todellakaan voi ymmärtää ihmisiä, joka tätä tekee. Joten älä valita, anna ihmisten tehdä niinkuin mieli tekee ja haluaa, elä sinä omaa elämääsi haluamallasi tavalla.

Aloittaja ei kyllä vaahdonnut. Tämä aihe on hyvä keskustelua herättävä. Turhaan vedit herneen nenään. Kuulostat tosi pessimistiltä, katso itse peiliin ja koita löytää jotain positiivista elämääsi!

Kyllä tuo nyt on ihan silmät kiiluen vaahtoamista ja todella omituista kaakattamista tyhjästä taas. Etenkin, koska aiheessa ei ole mitään keskusteltavaa. Eiköhän jokainen elä elämänsä niinkuin itse parhaaksi näkee ja jos joku haluaa postailla siitä paljon, niin eikö se ole ihan jokaisen oma valinta? On vain jotenkin todella sairasta ja pikkumaista pahoittaa siitä mielensä tuolla tavalla. Tai yrittää tehdä väkisin jotain päätelmiä siitä, kuinka huonosti tällä ihmisellä täytyy oikeasti mennä. Joillain on sellainen tarve suorittaa esimerkiksi, entä sitten? En vain pysty ymmärtämän tällaista kauhistelua jostain aivan pikkuisista normaaleista asioista, jotka eivät ketään normaalia ihmistä liikuta suuntaan tai toiseen. Onko se todella niin vaikeaa antaa muiden elää ja tehdä niinkuin haluavat/osaavat ja keskittyä siihen omaan elämään?

Minusta kyllä tuollainen värikäs, tunnepitoinen kuvailu on enemmän vaahtoamista kuin aloittajan kirjoitus. Selvästi aloitus herättää sinussa tunteita, aivan kuin tämän ketjun aihe herätti aloittajassa. Miten sinun tunteesi on parempi keskustelunaihe kuin aloittajan?

Kumpi tämän ketjun tänne aloitti? Koko ketjun ideanahan oli vain ja ainoastaan paheksua ihmisiä, jotka postaavat someen. Ja juuri tuollaisia ihmisiä, jotka paheksuu muita, en voi ymmärtää. "oikeassa elämässä" kun heitä tapaa, on kyseessä poikkeuksetta sellainen kaakattava tyytymätön tantta, joka loukkaantuu, jos siihen muiden paheksuntaan ei lähde mukaan tai siitä huomauttaa. Joillekin suomalaisille naisille se on vain ylitsepääsemättömän vaikeaa olla puuttumatta muiden elämään ja tapaan elää, koska kai se on jotenkin kansanperimässä kytätä sitä naapuria (nykyään netin yli), paheksua sitä ja kehitellä ties mitä teorioita, että miksi se nyt postasi parisuhteestaan tai miksi sille ilmestyi uusi auto pihaan. Aivan käsittömätöntä, todella pikkusieluista, uskomattoman katkeraa, typerää ja tyhmän ihmisen touhua sellainen. 

Sellainen hyvät elämänsäännöt  niille. joiden mieli pahoittuu muiden somesta: 

1. Älä seuraa ihmisiä, jotka postaavat sellaista sisältöä, mistä tulee paha mieli tai se ärsyttää

2. Älä postaa itse, kuin aiheista, joista haluat postata

3. Jatka elämääsi ja anna muiden tehdä niinkuin parhaaksi kokevat

En esimerkiksi itse ikinä postaisi mitään lapsestani. En postannut lapsen syntymää eikä minulta tai mieheltäni tule ikinä menemään someen hänestä kuvaa, koska emme halua viedä lapsen yksityisyyttä hänen tietämättään/ymmärtämättä asiaa. Tämän vuoksi en lue äitiysblogeja enkä seuraa, koska he toimivat moraalini vastaisesti. Melko moni laittaa lapsestaan kuitenkin kuvia nettiin ja tälle ei voi mitään, se on heidän asiansa. En tykkäile muiden lapsipostauksista. 

Vierailija
26/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe on mielenkiintoinen. Netissä huomaa selkeän eron, mitä omasta elämästä jaetaan julkisesti vs. anonyymisti.

Julkisesti

- jaetaan iloiset, positiiviset asiat

- vaikutetaan onnellisilta ja tasapainoisilta

- herätetään kateutta

- osoitetaan muille ihailua ja kannustusta

- hyviä asioita liioitellaan.

Anonyymisti

- avaudutaan huolista ja ongelmista

- vaikutetaan onnettomilta ja mielenterveysongelmaisilta

- herätetään ärtymystä tai sääliä

- osoitetaan muille halveksuntaa

- negatiivisia asioita liioitellaan.

Näin kärjistetysti.

Vierailija
27/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee aina mieleen tämä Siskonpedin sketsi:

😂

Vierailija
28/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ketä kiinnostaa, mitä kaverin perheessä on syöty tänään?"

No ainakin aloittajaa, kun kerran käyttää pienen hengähdyshetkensä seuraamalla muiden Insta-päivityksiä. 

Vierailija
29/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minua ei pätkääkään kiinnosta jalkapallo, miksi menisin katsomaan jalkapallo-ottelua? Ap voi miettiä nyt, miksi hän tarkkailee jonkun toisen ihmisen ärsyttävää somekäyttäytymistä. Ilmeisesti ap saa siitä jollain tavalla mielihyvää, ilmeisesti syystä että hän voi tuntea olevansa niin paljon parempi ihminen, kun ei tuo julki elämäänsä somessa.

Jotenkin kehittymätöntä ja jopa katkeransuolaista on toimia näin kuin ap toimii. Nuo ihmiset eivät ko. somekäyttäytymisellään aiheuta muille pahaa, miksi siis inhota heitä näin paljon, että pitää tehdä ihan keskustelu aiheesta tänne ja yhdessä pilkata ja tuntea paremmuutta? Minun mielestäni ihminen, joka kokee tarvetta tällaiseen ei ole yhtään sen parempi kuin someen kuviaan jakavat. Päinvastoin tällaisista ihmisistä saa hyvin ilkeän vaikutelman. Ei myöskään kerro mitenkään korkeasta älystä, vaikka ilmeisesti itse kokevat olevansa niin paljon älykkäämpiä.

Minä en ole somessa enkä arvosta sitä maailmaa, jonka se pitää sisällään, joten olen pysynyt ja pysyn vastedeskin poissa sieltä. Se, että sinä monien muiden joukossa käyt katsomassa muiden somepäivityksiä on juuri se syy, miksi ihmiset elämäänsä sinne jakavat.

Vierailija
30/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minua ei pätkääkään kiinnosta jalkapallo, miksi menisin katsomaan jalkapallo-ottelua? Ap voi miettiä nyt, miksi hän tarkkailee jonkun toisen ihmisen ärsyttävää somekäyttäytymistä. Ilmeisesti ap saa siitä jollain tavalla mielihyvää, ilmeisesti syystä että hän voi tuntea olevansa niin paljon parempi ihminen, kun ei tuo julki elämäänsä somessa.

Jotenkin kehittymätöntä ja jopa katkeransuolaista on toimia näin kuin ap toimii. Nuo ihmiset eivät ko. somekäyttäytymisellään aiheuta muille pahaa, miksi siis inhota heitä näin paljon, että pitää tehdä ihan keskustelu aiheesta tänne ja yhdessä pilkata ja tuntea paremmuutta? Minun mielestäni ihminen, joka kokee tarvetta tällaiseen ei ole yhtään sen parempi kuin someen kuviaan jakavat. Päinvastoin tällaisista ihmisistä saa hyvin ilkeän vaikutelman. Ei myöskään kerro mitenkään korkeasta älystä, vaikka ilmeisesti itse kokevat olevansa niin paljon älykkäämpiä.

Minä en ole somessa enkä arvosta sitä maailmaa, jonka se pitää sisällään, joten olen pysynyt ja pysyn vastedeskin poissa sieltä. Se, että sinä monien muiden joukossa käyt katsomassa muiden somepäivityksiä on juuri se syy, miksi ihmiset elämäänsä sinne jakavat.

Amen

Vierailija
31/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinain päivinä ehtii enemmän ja tulee sitten myös laitettua useampia tarinoita. Tosin koko päivääni en sinne kuvaile, vaan muutaman pienen hetken vain.

Vierailija
32/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ap keskittyä enemmän omaan elämään ja vähemmän muiden elämiin.

Sä sitä sun elämää elät, eikä kukaan muu.

Asiat tärkeysjärjestykseen.

Ei tässä ole kyse siitä. Ei ollenkaan.

Vaan siitä, että tätä täysin tyhjäpäistä, narsista ja huomiohakuista "elämäntyyliä" (Voi jeesus mitä vi"tun pas"kaa) markkinoidaan ja pakkosyötetään jatkuvasti kaikille.

TEENNÄISTÄ.

Vierailija
33/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe on mielenkiintoinen. Netissä huomaa selkeän eron, mitä omasta elämästä jaetaan julkisesti vs. anonyymisti.

Julkisesti

- jaetaan iloiset, positiiviset asiat

- vaikutetaan onnellisilta ja tasapainoisilta

- herätetään kateutta

- osoitetaan muille ihailua ja kannustusta

- hyviä asioita liioitellaan.

Anonyymisti

- avaudutaan huolista ja ongelmista

- vaikutetaan onnettomilta ja mielenterveysongelmaisilta

- herätetään ärtymystä tai sääliä

- osoitetaan muille halveksuntaa

- negatiivisia asioita liioitellaan.

Näin kärjistetysti.

Tässä tulikin sellaista informaatiota mitä en aiemmin ole huomannutkaan.

Mitä ihmeellistä näet yllämainituissa toimintatavoissa? Miten eroaa tosielämässä? Ihan yhtä lailla on iät ja ajat ollut ne asiat, mitä tehdään ja miten käyttäydytään julkisestu ja ne asiat, mitä tehdään vain suljettujen ovien takana läheisten kesken.

Vierailija
34/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi tämän ketjun tänne aloitti? Koko ketjun ideanahan oli vain ja ainoastaan paheksua ihmisiä, jotka postaavat someen. Ja juuri tuollaisia ihmisiä, jotka paheksuu muita, en voi ymmärtää. "oikeassa elämässä" kun heitä tapaa, on kyseessä poikkeuksetta sellainen kaakattava tyytymätön tantta, joka loukkaantuu, jos siihen muiden paheksuntaan ei lähde mukaan tai siitä huomauttaa. Joillekin suomalaisille naisille se on vain ylitsepääsemättömän vaikeaa olla puuttumatta muiden elämään ja tapaan elää, koska kai se on jotenkin kansanperimässä kytätä sitä naapuria (nykyään netin yli), paheksua sitä ja kehitellä ties mitä teorioita, että miksi se nyt postasi parisuhteestaan tai miksi sille ilmestyi uusi auto pihaan. Aivan käsittömätöntä, todella pikkusieluista, uskomattoman katkeraa, typerää ja tyhmän ihmisen touhua sellainen. 

Sellainen hyvät elämänsäännöt  niille. joiden mieli pahoittuu muiden somesta: 

1. Älä seuraa ihmisiä, jotka postaavat sellaista sisältöä, mistä tulee paha mieli tai se ärsyttää

2. Älä postaa itse, kuin aiheista, joista haluat postata

3. Jatka elämääsi ja anna muiden tehdä niinkuin parhaaksi kokevat

En esimerkiksi itse ikinä postaisi mitään lapsestani. En postannut lapsen syntymää eikä minulta tai mieheltäni tule ikinä menemään someen hänestä kuvaa, koska emme halua viedä lapsen yksityisyyttä hänen tietämättään/ymmärtämättä asiaa. Tämän vuoksi en lue äitiysblogeja enkä seuraa, koska he toimivat moraalini vastaisesti. Melko moni laittaa lapsestaan kuitenkin kuvia nettiin ja tälle ei voi mitään, se on heidän asiansa. En tykkäile muiden lapsipostauksista. 

Olen aloittaja, enkä tuohon keskusteluun ole sekaantunut.

Vierailija
35/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko seurata narsistin some-päivityksiä. Uskokaa pois, ei se elämä kulissien takana ole niin ihanaa kuin antavat ymmärtää. Jatkuva "näyttämisen" tarve kumpuaa huonosta itsetunnosta.

Vierailija
36/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kommentin tähän keskusteluun aiemmin jättäneensä vielä jäin pohtimaan, että sitähän varten se Instagram on, että siellä voi jakaa ja seurata sellaista sisältöä, kuin itse haluaa.

Itse seuraan siellä muutamaa blogia, mutta jostain syystä ko. blogien videopäivitykset ovat useimmiten tylsiä tai ärsyttäviä. Niinpä en sitten katso niitä.

Tiedän yhden, joka päivittelee paljon syömisiään. Minua tämä ei haittaa, saan siitä itse inspiraatiota omiin terveellisiin valintoihin. Tykkään myös ruokakuvista, ja otan niitä itsekin.

Eräs toinen päivittelee paljon liikkumisistaan. Hänellä onkin elämäntaparemontti menossa. Projekti on pitkä, ja muutoksia on mukava seurata. Itse en liikkumisistani päivittele sanamuodossa, kuvia lenkkien varrelta tulee joskus laitettua. Itselleni ne kuvat toimii myös eräänlaisena innon lähteenä.

Vierailija
37/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan siitä, että tätä täysin tyhjäpäistä, narsista ja huomiohakuista "elämäntyyliä" (Voi jeesus mitä vi"tun pas"kaa) markkinoidaan ja pakkosyötetään jatkuvasti kaikille.

TEENNÄISTÄ.

Entä sitten? mitä se sinua liikuttaa, jos joku muu elää "tyjänpäiväistä ja huomionhakuista" elämää? en ymmärrä, eikö se ole juuri jokaisen oma asia, jos on tyytyväinen ja onnellinen elämään, jonka sinä määrittelet huomionhakuiseksi. Pitäisikö heidän elää niinkuin sinä elät, vaikka he eivät haluaisi? Koska se olisi "oikeampi" tapa. usko tai älä niin tässä elämässä ei ole mitään kiitosta, jonka saa, jos on elänyt tavalla, jonka jokin Av tantta hyväksyy.

Ei kukaan mitään pakkosyötä, itse sitä sen insagramin ja Facebookin avaat, se on ihan 100% oma päätös. 

Vierailija
38/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse noin 17-23-vuotiaana todella epävarma ja huonoitsetuntoinen. Muistan kuinka tärkeää minulle oli käydä katsomassa kauniiden ikätoverieni profiileita irc-galleriassa (tuohon aikaan ei ollut vielä instagramia) ja etsiä profiileista syitä olla kiitollinen siitä, että olisi edes jollain tavalla (muka) parempi kuin ne kadehtimani kauniit tytöt. Etsin heidän teksteistään typeriä mielipiteitä ja ajatuksia, kielioppivirheitä, huonosti tehtyä meikkiä, mitä tahansa virheitä, joita ajattelemalla lohdutin itseäni, että en minä nyt niin huono ole, kun ei tuokaan nyt hei mikään täydellinen ole.

Nyt olen hieman yli 30-vuotias ja päässyt huonommuudentunteistani ja koen oloni nykyään jo melko tasapainoiseksi. Ei tulisi enää mieleenkään käydä irvailemassa kenenkään kuville tai kirjoituksille esimerkiksi instagramissa, vaikka niistä varmasti löytäisikin vaikka minkälaisia vikoja.

Vierailija
39/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ketä kiinnostaa, mitä kaverin perheessä on syöty tänään?"

No ainakin aloittajaa, kun kerran käyttää pienen hengähdyshetkensä seuraamalla muiden Insta-päivityksiä. 

Sinä et ymmärrä mistä tässä on kyse, vähämielinen viisastelija.

Vierailija
40/89 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TEENNÄISTÄ.

Ei mulle ainakaan ole pakkosyötetty. En ole koskaan edes katsonut kenenkään Instagramia eikä kukaan ole koskaan pakottanut katsomaan. Ihan oma valinta, millä sivuilla netissä surffailee. Tai surffaileeko yhtään missään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi