Ihana koti, ei mitään ylimääräistä.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/d43ae1e6-9a91-4cf4-9ff2-85322…
Sen jälkeen kun lapset ovat lähteneet maailmalle, niin näillehän olisi vankila maanpäällinen paratiisi. Pieni koppi, jossa on vessanpytty, lavuaari, sänky ja yksi hylly.
Kommentit (150)
Näistä lapsista tulee niin traumatisoituja. Luulisi, että jos hankitaan tavaraa vähän ja vain tarpeeseen, perheen äidinkin kannattaisi ostaa ballerinansa muualta kuin Prismasta House-sarjaa. Ainakin oman kokemuksen mukaan ne ovat ei-niin-laadukkaita rimpuloita.
Ehkä olisi järkevää muuttaa pienempään. Mit ihmettä tuossa sohvalla tai koko huoneessa tehdään? Minusta tuo on kammottava. Sairaalahuoneetkin on viihtyisämpiä. Hänellä on selkeästi siivousfiksaatio, joku addiktio.
Asiathan voi ajatella erilailla. Voi olla hankalaa, kun kaikkien kuuluu toimia samalla lailla. Paljon vaan pyttyjä ja pannuja romukaupan tapaan, ihanata.
Järkyttävän ankea koti! Kylmä, kolkko, väritön ja näyttää keskeneräiseltä. Krääsän ja vaatteiden karsimisen ymmärrän, mutta Suomen kylmässä talvessa matot ja verhot tuovat lämpöä. Vaihtaisin asunnon pienempään, jos kaikki huonekalut ja tavarat viedään pois.
Miksi näitä sairaita ihmisiä ihannoidaan, jotka menevät asiassa kuin asiassa äärimmäisyyksiin.
Tuolla ei moni asia sitten pirskahdellut.
Mä tykkäsin. Itse laittaisin lisäksi vain matot.
Ei taida kukaan harrastaa mitään
Matto olkkariin ja muutama taulu. Toisi kodikkuutta ilman erityistä tavaralisää. Tuo.vaatehomma hyvä. Muutama perusvaate rekissä. Vähön kuin minullakin.
Mulla tuli ensimmäisenä mieleen, että mitä tuolla harrastetaan. Istutaan sohvalla ja katsotaan telkkaria? Yhdet lenkkikengät on. Ei meilläkään kummoisia harrasteta, mutta on kirjoja, piano, urheiluvaatteita, metsästystavaraa, kalastustavaraa, huonekasveja, akvaario, lautapelejä, pöytäkone tietokonepeleille... Ja kyllä varmaan kaikuu ihanasti tossa asunnossa. Ja noi kengät, prisman ballerinat oikeesti... ei ole edes yksiä juhlakenkiä, sitten tehdään taas avaus aaveelle kun ei ole edes hautajaisiin/häihin/kastejuhliin sopivia vaatteita.
1930-luvun tuberkuloosiparantola.
Kalseanvalkoiset seinät ja katto ja lattia. Puuttuu vain valkoisiin pukuihin ja hilkkoihin pukeutuneet tiukkanutturaiset sairaanhoitajattaret ja harmaahiuksinen pyöreärillinen tohtorisherra.
Noh, helppo pestä lysolilla ja kloorilla yskökset sylkykupeista ja alusastioista. Täällä tuperkkeli paranee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli ensimmäisenä mieleen, että mitä tuolla harrastetaan. Istutaan sohvalla ja katsotaan telkkaria? Yhdet lenkkikengät on. Ei meilläkään kummoisia harrasteta, mutta on kirjoja, piano, urheiluvaatteita, metsästystavaraa, kalastustavaraa, huonekasveja, akvaario, lautapelejä, pöytäkone tietokonepeleille... Ja kyllä varmaan kaikuu ihanasti tossa asunnossa. Ja noi kengät, prisman ballerinat oikeesti... ei ole edes yksiä juhlakenkiä, sitten tehdään taas avaus aaveelle kun ei ole edes hautajaisiin/häihin/kastejuhliin sopivia vaatteita.
Lapset ei askartele, ei rakentele vilttimajoja eikä kutsu kavereita kylään, mies pakenee pajalle näpräämään moottoria (tai sitten viihtyy pelimaailmassa). Äidin kotiharrastukset liittyy niiden pikkuisten murujen poimimiseen lattialta.
Mulle tuli surullinen olo tuosta asunnosta. Joo, voihan se olla että kuvakulmat valittu sen mukaan että romut on selän takana. Enkä ole sitäkään mieltä, että onni tulisi tavaran omistamisesta. Mutta tuo näyttää kuolinpesältä, jossa pikkutavarat on jo pakattu laatikoihin ja isommat huonekalut odottaa vaan noutajaa.
Mitenköhän meluisaa tuolla on? Pieraiset niin kaikuu toiselle puolen taloa kun ei ole seinillä tai lattioilla mitään vaientamassa sitä ääntä.
Hoitoon. Tuo ei ole tervettä. Monen konmarittajan puuhia katselleena, kohta ostetaan uusia tavaroita.
Mitähän tuossa asunnossa tuumataan, kun lapsi tulee päiväkodista tai koulusta mukanaan ihana itse tehty koriste-esine?
Onhan tuo todella kätevää siivoamisen kannalta, mutta jos yhtään akustiikkaa miettiin, niin huh huh... lattiat taisivat olla laminaattia ja seinät sileää pintaa, josta ääni kimpoaa.
Kenkiä kannattaa olla enemmän, koska kengät kuluvat nopeammin, kun käyttää lähinnä yhtä paria.
Vähän turhan tyhjä minunkin makuuni. Laittaisin ainakin verhot ja muutaman matonkin, ihan kaikumista estämään. Pari taulua seinille, ei nämä nyt siivoustarvetta lisää jos tekstiilit valitsee fiksusti.
Harrastuksista: ehkä käyvät uimassa, kirjastossa, teatterissa , näyttelyissä tjsp mikä ei vaadi suuria määriä välineitä?
Repesin tuolle ”Hämäläisen kodissa on aina siistiä” kuvatekstille, jossa ei näkynyt takkasetin lisäksi mitään huonekaluja😆