Mitä teet töiden jälkeen?
No niin, eli mitäpä touhuat normirituaaleinasi töiden jälkeen? Jos vain mahdollista, niin kerro hiukan perhekokoonpanostasi ja työstäsi hivenen avaavasti. Minäpä voin itse aloittaa.
Perheeseeni kuuluu minä (naispuoleinen) ja kissa ja työskentelen ravintola-alalla sekavuorotyöläisenä.
Ensitöikseni sytytän tupakan ja kävelen pysäkille odottamaan bussia.
Bussissa vastaan viesteihin ja selaan uutiset.
Kotona riisun ulkotamineet, ruokin kissan, käyn vessassa ja vaihdan joko kotikamppeet tai harrastustamineet ylle.
Pistän kahvin tippumaan, puhelimen lataukseen ja siivoan kissan potan ja ruokapaikan ja mahdollisesti myös jotain muuta pientä.
Kahvia juodessa tsekkailen valmiiksi seuraavan päivän työt ja menot ja työlaukun valmiiksi sekä soitan takaisin vastaamattomiin puheluihin, jos vuorokauden aika antaa myöten.
Sitten päivä jatkuu miten jatkuu, riippuen mikä vuorokauden aika. :)
Kommentit (34)
Olen naispuoleinen opettaja ja asun avoliitossa puolison kanssa.
Töistä tullessani (n. 14:20-16) kuuntelen hetken vain hiljaisuutta. Makaan sohvalla tai istun keittiön pöydän ääressä enkä tee yhtään mitään. Kuuntelen vain hiljaisuutta. Kun tätä on kuunneltu muutamasta minuutista varttiin, keitän kahvia.
Kahvia juodessa saatan selata somea tai avata telkkarin, tai kuunnella taas hiljaisuutta. Se on henkireikä kun on 6h kuunnellut jatkuvaa hälinää. Rentoudun siis siinä töllön ja kahvikupin ääressä hetken.
Jos olen päässyt jo aikaisin kotiin, saatan tehdä jotain kehittävääkin (soittaa jotain soitinta tmv) tai tehdä töitä jos jotain on mielessä. Puoliso tulee neljän jälkeen kotiin jolloin lähdetään usein yhdessä syömään tai sitten syödään kotona.
Jo tästä huomaa, miten erilaista on toisten arki verrattuna itselle tuttuun omaan arkeen. :) Kivoja vastauksia :)
Ei minulla ole rutiineja, teen sitä mitä tekee mieli, ja näitä onkin paljon. Kiipeilystä valokuvaamiseen.. kotiin jään vain kun tunnen tarvitsevani lepoa.
Olen töissä TE-toimistossa, nainen, sinkku ja asun yksin. Useimmiten en jaksa tehdä yhtikäs mitään töiden jälkeen, vaan syön vatsan täyteen ja menen päiväunille. Illemmalla katson Netflixistä jotain tai surffailen netissä. Oon ihan puhki ja masentunut. Toivoisin, että jaksaisin harrastaa liikuntaa.
Työpäivä alkaa klo 6 ja päättyy klo 13-15 välillä. Työpaikalla juoksen kuin päätön kana ja yritän ehtiä tehdä kaiken mitä pitää. Armoton työtahti ja taukoja ei paljon ehdi pitää. Lähes joka päivä ylitöitä. Työpisteessäni on kylmä viima ja kova meteli. Kotona sitten syön ja otan päikkärit (noin 30 min) että jaksan illalla vielä touhuta kotitöitä, tai harrastaa (käsitöitä). Nautin hiljaisuudesta ja lämpimästä. Kesällä tein pitkiä pyörälenkkejä, nyt syksyllä en jaksa enkä tarkene, pimeällä ei tee mieli lähteä ulos enää. Telkkaria tulee paljon katsottua ja netissä roikuttua. Aamulla taas herätys klo 5. Onneksi tämä he...tti kohta loppuu.
Klo 16 alkaen usein itken yksikseni kotona fyysistä ja henkistä kipuani.
Pyöräilen töistä kotiin, saatan käydä kaupan kautta jos jotain tarvii (mutta olen usein niin nälkäinen ettei kannata, ostaisin vain sipsejä). Kotona ensimmäisenä työpäivän hikisyys pois suihkussa, sitten teen ruokaa, syön ja katson videoita netissä (en osaa syödä katsomatta aina jotain samalla). Sitten keitän kahvit, sen jälkeen pyrin opiskelemaan loppuillan. Näin yksinasuvana työssäkäyvänä etäopiskelijana.
Hirveän tylsiä päiviä oikeasti, harvoin käyn missään mutta tuntuu ettei jaksa työn/opiskelun ohella mitään...
Nukun ja löhöän vaan sohvalla. Illat menee koomassa.
Ma-to asun yksin työpaikkakunnalla. Pääsen töistä noin klo 14-16. Kävelen työasunnolle noin 5min. Riisuudun välittömästi kun pääsen kotiin (vihaan vaatteiden päällä pitämistä). Syön äkkiä jonkun pizzan tms ruokkiakseni itseni. Sitten tyydytän itseäni seksuaalisesti lopun iltapäivää ja iltaa kunnes menen nukkumaan noin klo 22-23 maissa.
Mulla ei ole työaikaa, joten päivät voi venyä iltaan asti tai sitten loppua jo keskipäivällä. Yleensä koitan pitää perus "virka-aikaa", mutta se riippuu töistä. Töiden jälkeen lenkille, harrastukseen, kaupassa käyntiä tai kaverilla kahvittelua (yleensä käydään myös lenkillä yhdessä). Kotona illalla pelaan, selaan nettiä/sometan/katson sivusilmällä sarjoja, tehdään ruokaa tms. Saatan treenata, kesällä ollaan merellä paljon illalla, saatan tehdä vielä töitä tai miehen kanssa puuhastellaan jotain. Koira ulos vielä ennen nukkumaanmenoa.
Olen toissa normaalisti klo 18 saakka ja sen jalkeen kotona noin 19.00. Kaytan koiran ulkona jos mies ei ole kaytttanyt. Sitten iltaruoka noin 20.00-20.30 alkaen. 21.30 valmistaudun seuraavaan paivaan: siivoilen paikat kuntoon ja mietin hetken seuraanvan paivan asioita, ennen sankyyn menoa: katselen telkkaria ja nukahdan 23-24.00.
2-3 kertaa viikossa toiden jalkeen menen ulos ulos syomaan tai ystavien luo syomaan ja olen kotona 22.30-23.00, sitten iltatoimet ja nukkumaan.
1-2 kertaa viikolla kayn salilla ja tulen kotiin 20-20.30, sitten ruoan laittoon!
Minä, mies, koira. Kävelen lyhyen matkan kotiin. Toisinaan käväisen matkalla kaupassa.
Kotona tapahtuu seuraavaa: lämmitän ruokaa ja levähdän vähän ennenkuin lähden koiran kanssa ulos. Toisinaan lähden suoraan ulos jos päiväkahvilla oli tukevaa evästä eikä vielä nälkä.
Sitten alan valmistautumaan harrastusta varten, joka on pari krt viikossa. Kamat kasaan ja matkaan. Harrastuskaverit on samalla kavereita, joten siinä tulee hoidettua sos suhteet samalla. Ei-harrastuapäivinä mm. heittäydyn sohvalle. Voi olla että luen tai pelaan. Saatan pestä pyykkiä, siivota ja/tai tehdä ruokaa. Yleensä jos teen ruokaa tai siivoan, mies vie koiran ja toisin päin. Ruokaa mulla on tapana tehdä monen päivän satsi kerralla.
Usein sammahdan sohvalle, varsinkin hiilariaterian jälkeen. Mielelläni tosin katson kanavalta 12 gamily guyt siinä 5-7 pintaan.
Suihkuun jossain vaiheessa illan mittaan tai sit vasta aamulla.
Isommat lenkit ja kavereiden tapaamiset viikonloppuna. Harvemmin viikolla kyläillään missään tai kukaan tulee tänne.
Rapsuttelen hiivaa pimpistäni pitkillä tekokynsilläni.