32-vuotias sinkkunainen haluaa lapsia. Mitä tehdä?
Aika käy vähiin. Haluan lapsia, mutten tiedä miten se onnistuisi enää.
Pitkä parisuhde päättyi vasta, enkä usko löytyäväni uutta kumppania (joka myös haluaisi lapsia) kovin pian.
Mitkä ovat vaihtoehdot? Millaisista summista puhutaan, jos lähtisi kokeilemaan keinohedelmöitystä?
Olisi ehkä liian suuri riski jäädä odottelemaan sopivaa kumppania...
Alkaa olla hätä!
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lapsi yksin hankittuna. Takana pitkä suhde, ero ja sen jälkeen deittailua ja lyhyempiä suhteita. Sitten vain jossain vaiheessa totesin, että aika loppuu kesken ja laitoin nettiin juuri tuollaisen kumppanuusvanhemmuus-ilmoituksen. Miehiltä tuli vastauksia ja muutamaa kävin tapaamassakin mutta koin kuitenkin, että sen miehen kanssa tulisi olla jollain tasolla samanhenkinen ja omata suunnilleen samanlaiset arvot, jotta voisin vanhemmuuden jakaa. Niinpä sitten päädyin lapsettomuusklinikalle ja lapsi sai alkunsa tuntemattoman luovuttajan siittiöillä.
Näin jälkikäteenkin olen oikein tyytyväinen ratkaisuuni.
Minkä hintainen homma oli kyseessä? Menikö pitkään yrittäessä, vai tärppäsikö kerrasta?
Ap
Suomessa halvin näyttäisi olevan 800e, jos ei jouduta turvautumaan icsiin tms. joka tuo n. 2000e lisää. Naapurimaassa pääset halvimmillaan 300e siementämään itsesi (korkeasti koulutetun siementäjän toimesta). Mikäli fyysinen suhde kiinnostaa niin hakeutuisin 7orbetteriin siellä pyörii kunnollisia/työssäkäyviä ;)
Ei kovin kallis. Mutta tuleekohan 800€ päälle vielä lääkäri, labra yms kuluja.
Ap
Itse voisin tulla astumaan sinut.
Haet klinikalta tanskalaista spermaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä parisuhde päättyi vasta, enkä usko löytyäväni uutta kumppania (joka myös haluaisi lapsia) kovin pian.
Mitkä ovat vaihtoehdot? Millaisista summista puhutaan, jos lähtisi kokeilemaan keinohedelmöitystä?
Olisi ehkä liian suuri riski jäädä odottelemaan sopivaa kumppania...Alkaa olla hätä!
Jos olet asiallisen näköinen, kokoinen, hajuinen, siisti, omaat suht terveelliset elämän tavat voisin auttaa hedelmöityksessä perinteisin menetelmin, olisi emännän paikkakin vapaana, 1 lapsi löytyy ennestään josta riidellään exän kanssa.
M42v kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ehkä liian suuri riski jäädä odottelemaan sopivaa kumppania...Alkaa olla hätä!
Jos olet asiallisen näköinen, kokoinen, hajuinen, siisti, omaat suht terveelliset elämän tavat voisin auttaa hedelmöityksessä perinteisin menetelmin, olisi emännän paikkakin vapaana, 1 lapsi löytyy ennestään josta riidellään exän kanssa.
Ap kertoi olevansa ruma ja lihava, vaikkakin täyspäinen.
Miten voi olla noin kova hinku hommata lapsi? Itse en kyllä pidä jos ilman parisuhdetta hommataan lapsi tavallaan omaksi iloksi, ei kuulosta hyvältä! Ehkä olen vanhanaikainen, mutta ei minun nuoruudessa yksinhuoltajaperheessä kasvaneet kovin suurella prosentilla "onnistuneet" elämässä.
Mikset käytä vanhanajan hedelmöityshoitoa? Siis risteilyä. Ellei yhdellä kerralla tärppää mene toisen kerran.
Kyllä sinulla on vielä aikaa joten älä turhaan stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinulla on vielä aikaa joten älä turhaan stressaa.
Miksi niin moni tuudittautuu vielä nykypäivänä tuohon että kyllä aikaa on?? Nykyään voitte googlettaa lähes mistä vaan faktoja ja kyllä naisilla se lasten saanti on vaikeampaa yli 30v! Siinä ap on ihan oikeassa että aikaa ei ole loputtomasti.
Toki olen miettinyt isää. Oma isäni oli mulle tosi tärkeä. Oltiin hirvittävän läheisiä toisillemme ja isällä oli merkittävä rooli elämässäni. Sitten hän valitettavasti menehtyi sairauteen.
Tietenkin perustaisin ensisijaisesti ja mieluiten perheen kumppanin kanssa, joka myös haluaa lapsia ja sitoutuu rakentamaan kanssani hyvän, turvallisen ja rakastavan kodin lapsillemme. Valitettavasti se nyt ei vaan näytä olevan vaihtoehto. Vientiä ei ole. Ja jostain kumman syystä onnistun aina löytämään juuri ne miehet, jotka eivät halua lapsia.
Ap