Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysely suurperheen vanhemmille

Vierailija
22.10.2018 |

"Suomessa suurperheeksi lasketaan perhe, johon kuuluu isän ja äidin lisäksi vähintään kolme lasta."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Perhe#Suurperhe

Kysely suurperheen vanhemmille

Vaihtoehdot

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain koska haluttiin, lapset on ihania ja niin vain kävi väliltä.

Vierailija
2/44 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

upsistakeikkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

upsistakeikkaa

Vierailija
4/44 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuva mainos: 

LISÄÄ LUETTAVAA Me Naiset - 40 syytä olla hankkimatta lapsia

:D

Vierailija
5/44 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta suurperhe?!

Vierailija
6/44 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

upsistakeikkaa

Vierailija
7/44 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

upsistakeikkaa

Vierailija
8/44 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme lasta suurperhe?!

Se on nykyään normikoko.

Vierailija
9/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

upsistakeikkaa

Vierailija
10/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osuva mainos: 

LISÄÄ LUETTAVAA Me Naiset - 40 syytä olla hankkimatta lapsia

:D

Helpompi luetella hyvät syyt hankkia lapsi(a). Niitä kun on tasan nolla (0) kappaletta.

Vierailija
11/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi lasta tuli. Ehkäisyä emme halunneet omantunnon tähden.

Vastasin joku muu, koska vaihtoehtona ollut ”uskonnolliset syyt, esim ehkäisykielto”, kuulosti ihan siltä kuin jotkut ulkopuoliset olisivat vaikuttaneet päätökseemme.

Vierailija
12/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin särähti vähän korvaan tuo kolmen lapsen suurperhe, mutta kai me sitten olemme suurperhe. Mietin vain, että voihan esikoinen olla vaikka 20 v vanhempi kuin kolmas iltatähti ja ei pitkään enää kotona asuta suurpeheenä. Onko se kuitenkin suurperhe?

Ymmärrän kyllä mistä tuo luku tulee eli lapsiluku on keskimääräistä suurempi. Kuitenkin vain yhden. Onko 8 lapsinen perhe jo megamultixxlsuurperhe? Jotenkin vaan vähän harhaanjohtava nimittää 3 ja 10 lapsisia perheitä kaikkia suurperheiksi. :D

Vierailija
13/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, esikoinen mun ekasta liitosta ja kaksoset nykyisestä avioliitosta. Emmekä ole mikään suurperhe, vain pari vuotta oli kolme lasta saman katon alla. Eikä muutenkaan kolme lasta ole mikään suurperhe, vasta neljä on koska sitten ei tavalliseen henkilöautoon enää mahdu.

Vierailija
14/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasin joku muu, koska vaihtoehtona ollut ”uskonnolliset syyt, esim ehkäisykielto”, kuulosti ihan siltä kuin jotkut ulkopuoliset olisivat vaikuttaneet päätökseemme.

Omantunnon? Eli olis ollut huono omatunto jos sperma ei olisi päässyt väijymään aina sitä munasolua?

Vierailija
15/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4 lasta eikä tämä ole suurperhe. Haluaisin viidennenkin vielä!

Meillä syy suureen lapsimäärään on täysi tukiverkottomuus. Meillä ei valitettavasti kummatkaan isovanhemmat rajoitteistan johtuen pidä mitään yhteyttä perheeseemme, molempien suku on pieni ja huono (riitoja, väkivaltaa ym). Sukupolvien ketju on katkennut meihin ja edeltävä sukupolvi on laiminlyönyt lastensa tukemisen täysin.

Minä ikäänkuin aloitan puhtaalta pöydältä suvun uudestaan. Uusi suku, jossa autetaan, tuetaan, ollaan empaattisia. Lasteni ei tarvitse taistella elämässäni yksin niinkuin minun piti. Heillä on toisensa, ja minulla viimein elämää ympärillä. Ja kasvatan lapseni täysin erilailla kun minut kasvatettiin, lapseni saavat turvallisen lapsuuden.

Ja en ole sitten sossunelätti. Olen TT ja hyväpalkkaisessa työssä.

Vierailija
16/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 lasta ja olen aina pitänyt huvittavana, että olemme "suur"perhe.

Kun koko perhe mahtuu täysin normaaliin henkilöautoon, niin ei siinä mitään kovin suurta ole.

Vierailija
17/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakaumukselliset syyt. Toki lapset myös ovat ihania ja olemme hyvin perhekeskeisiä. Emme saa tai ole saaneet sossusta rahaa.

Vierailija
18/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 4 lasta eikä tämä ole suurperhe. Haluaisin viidennenkin vielä!

Meillä syy suureen lapsimäärään on täysi tukiverkottomuus. Meillä ei valitettavasti kummatkaan isovanhemmat rajoitteistan johtuen pidä mitään yhteyttä perheeseemme, molempien suku on pieni ja huono (riitoja, väkivaltaa ym). Sukupolvien ketju on katkennut meihin ja edeltävä sukupolvi on laiminlyönyt lastensa tukemisen täysin.

Minä ikäänkuin aloitan puhtaalta pöydältä suvun uudestaan. Uusi suku, jossa autetaan, tuetaan, ollaan empaattisia. Lasteni ei tarvitse taistella elämässäni yksin niinkuin minun piti. Heillä on toisensa, ja minulla viimein elämää ympärillä. Ja kasvatan lapseni täysin erilailla kun minut kasvatettiin, lapseni saavat turvallisen lapsuuden.

Ja en ole sitten sossunelätti. Olen TT ja hyväpalkkaisessa työssä.

Mikä ihme on TT? ToimistoTonttu? TaliTintti?

Vierailija
19/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omantunnon? Eli olis ollut huono omatunto jos sperma ei olisi päässyt väijymään aina sitä munasolua?

Lol, tajusit kärkeen. 😁

Henkilökohtaisesti siis ajattelen, että lapset on Jumalan lahja. Tätä vasten joo, olis ollut huono omatunto, jos olisi itse jotenkin yrittänyt vaikuttaa siihen.

Vierailija
20/44 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun lapsiperhevihaajan omat provot nyt poistellaan eikä saa muuten raivoaan kuuluviin niin löysi onneksi tämän ketjun. Miksi aina pitää tulla vartavasten loukkaamaan ja rähjäämään? Mitä siitä saat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä