Kevättoiveet viikkoon 19
Kommentit (34)
Onnea ja halauksia plussan johdosta! Sepäs oli hieno uutinen! Ja tosi nopeesti plussasit, jännä! :)
PomppuX ja kandivaihe: mies on kyllä puhunut, että ensi kierrosta voisimme aloittaa, joten PomppuX: samassa veneessä saatetaan sitten mennä!!! :) Onhan tietty tuo liika rationaalisuus äääärsyttävää, ja kun varmasti sen 9kk aikana viimestään töitä löytyy!
Ihanaa PomppuX, että olette tehneet nyt päätöksen aloittaa yritys jo tästä kierrosta! Hienoa!
ON: kauhee autokuume! Pitäisi olla auto alla jo kesällä että pääsee duuniin. Syksyllä duunia ympäri Savon lääniä, joten pakko se on hankkia. Lainan ottaminen vaan pelottaa, ei niinkään se takaisinmaksu huoleta...en tiiä vaan mikä siinä tökkii. Sen takia oon ollu ihan muissa maailmoissa ja lisäx on se tentti ensi perjantaina, mikä pelottaa! Tuntuu että nyt on jollain tavalla siellä aallon pohjalla...itkettääkin koko ajan...aargh. Noh, stressi ei ole uusi asia, ja tiedän että 31.5. vikan tentin jälkeen olen onneni kukkuloilla (ja ovista bongailemassa!!)
Suokaa anteeksi omanapaisuus, on vaan niin ahdistus, että pakko purkaa! :)
tikru, kp22
Anopin sanoin, " ei tarvitse kuin alushousuja nuuhkaista jo niin raskautuu!" Onnellinen pariskunta! Näköjään teidän kahden sukusolut pitää toisistaan tosi paljon ;)
Mä oon sen verran optimisti kuitenkin, että aina ne asiat lopulta järjestyy oikein päin. Eli vaikka nyt menisi kesken (hope not), joskus sieltä se ihana vauva kuitenkin tulisi. Ja TiggerX, vaikkei miehellä juuri nyt olisi töitä, niin ihan varmaan pian löytyy. Aina niitä jossain vaiheessa löytyy :)
Joo vähän aikaisin tulisi tuo vauva opintojen kannalta, kun laskeskelin saavani kandin tutkinnon kasaan maaliskuuhun 2007 mennessä. No, jos synnytän vuodenvaihteessa, niin en ihan saa ;) Mutta jospa saisin opinnot hyvälle mallille marraskuuhun mennessä. Mullahan pitäisi olla juuri se " kultainen keskiraskaus" siinä alkusyksystä, jospa silloin olisi energiaa tehdä paljon kursseja ja vaikka aloittaa sitä kandintutkielmaa..
Minks, täälläkin turvotusta! Tosin mulla kahvi on aina turvottanut, ja juonkin sitä yleensä vain kupillisen pari viikossa. Nyt olen juonut enemmän, kun on väsyttänyt niin paljon. Mutta vähän se tuntuu närästävän, joten yritän pärjätä ilman.
Pompulle onnea yrityksen aloittamisesta! :)
Surullinensiili, älä suotta ahdistu. Tai siis, ymmärrän kyllä, että tämä monien yllättävän nopea plussaaminen tavallaan luo paineita, mutta itse olin ainakin tosi valmistautunut siihen, että kauan kestää. Siksihän me aloitettiinkin näin aikaisin, kun ajattelin, että " ehkä sitten alkusyksystä plussaan" .. Tutkimusten mukaan noin puolet yrittävistä plussaa ekan 6kk sisään, ja 90% vuoden sisään. Sullakaan ei ikä paina, eikä sairaudet, joten kaiken järjen mukaan melko nopeasti teilläkin tärppäisi. Mutta tjottailkaa jos siltä tuntuu, turha siitä on stressiä ottaa!
Mutta ei kaikki aina mene hyvin. Juuri tuolta ensikoiden odotuspalstalta jäi yksi pois, kun rv10 kohdussa näkyikin vain kuollur rv6 vastaava sikiö.. Jotenkin luulisi, että noilla viikoilla kaikki olisi jo hyvin.. :/
Nyt pyykkiä pesemään!
Kandi 6+5
Koita Tikru jaksaa. Voin kuvitella sun mielialan mä olen usein tolla mielellä tai mulla heittelee mielialat niin et oikein miestä käy sääliks. Mutta kyllä se siitä sullakin olo taas kohenee! *voimahali* Ja ajattele asia niin et jokainen suoritettu tentti on pois sun ja vauvan ajasta sit myöhemmin. Jossain muuten sanottiin että jos on mieli maassa niin kannattaa haaveilla se piristää, nyt siis näet vaan itses työntelemässä vauvanvaunuja ja tuudittelemassa tuhisevaa nyyttiä :)
Onko sulla kandivaihe mahdollisuus suorittaa opintoja pidemmälle? Kyllä tuota opiskella ehtii ja yliopistossa on kuitenkin vähän vapaampi toi aikataulu kun esim. amkissa. Siksi mun olis hyvä saada opinnot suoritettua ennen kuin vauva syntyy kun jääneitä kursseja on tosi hankala suorittaa myöhemmin eli siksikin tässä vähän vielä emmin, mutta onhan tässä vielä huominen aikaa pähkäillä :)
Mä pelkään ihan hirveesti keskenmenoa tai jotain muuta häikkää. Vaikka ei raskaudesta ole tietoakaan mä jo huolin moisesta. Mä en varmasti osaa nauttia hetkeäkään raskaudesta. Mitä vaan voi sattua ihan loppumetreilläkin, mutta toivotaan parasta kaikille!!!!!
Histsi alkoi nenä vuotamaan eli kai tässä on joku flunssan poikanen iskemässä ja mä kun en nykyään ole kipeänä juuri koskaan. Pitäis vääntää hulluna opinnäytetyötä joten petin pohjalla makaaminen ei kyllä nyt passaa ja eikun särkylääkettä napaan :)
Surullinensiili, meillä on tosi vapaata laitoksella, ja varmaan koko tiedekunnassa.. Kursseja on yleensä vain kerran vuodessa, mutta 90% niistä voi korvata kirjatentillä, joita järjestetään kerran kuussa (lauantaisin). Ne kirjatentit on kyllä aina niin raskaita paketteja, että mielummin istuisi kursseilla. Luettavaa 1000-1500 sivua per tentti..
Mutta mulla on enää tätä tutkintoa varten pari oman aineen kirjatenttiä, pakollinen ruotsi ja kandintutkielmaan liittyvät kurssit. Niin ja sivuaineen suhteen olen vielä ihan puolivälissä (varmaan joku 30op puuttuu), mutta siihenkin on lähinnä vaan kirjatenttejä - yhtä raskaita kun pääaineen tentit. Eli jos syksyllä menisin joka kuukausi tekemään kirjatentin, varmaan saisin lähes kaiken tehtyä. Mutta se varsinainen kandintutkielma jää kyllä varmaan äippälomalla tehtäväksi.
Yritän nyt suunnitella opinnot niin, että teen syksyllä sen mitä jaksan, ja yritän sitten loppukeväästä mennä vaikka huhtikuun ja toukokuun tentteihin tekemään niitä kirjapaketteja. Huhtikuussa vauva olisi jo 3-kuukautinen, kai sillä jo silloin alkaisi olla jonkinnäköinen unirytmi, että saisi luettua tentteihin..
Yritän opetella puhumaan vauvasta futuurissa, en konditionaalissa :) Mutta ei se oikein vielä luonnistu, kun en ole saanut mitään konkreettisia todisteita raskaudesta. Ehkä sitten parin kolmen viikon päästä lääkärillä.. Mutta kropassa tapahtuu: heräsin yöllä siihen, että rintoihin sattui kauheasti, kun olin kääntynyt mahalleni. En vissiin voi enää nukkua alasti, jos pelkät peiton liikkeet sattuvat. On vaan niin pirun kuuma, että jo ajatus yöpaidasta saa hikoilemaan!
Maria, joko kerroit miehelle? Miten hän suhtautui?
Tigger, onneksi kohta helpottaa, kun tulee kesä ja lomaa opinnoista. Mikä työ sut vie ympäri Savoa kesällä?
G: onko teillä muuten perheen/suvun kesämökkejä? Mua harmittaa kamalasti, kun meidän mökki on Mikkelin maalaiskunnassa sen verran hankalasti, ettei sinne pääse julkisilla mitenkään. Ja kun meillä ei ole autoa, niin ollaan aina sukulaisten varassa, jos halutaan möksälle. Mökki on siis sukumökki. Ja avomiehen suvullakin oli mökki, mutta se myytiin maakauppojen ohessa pois. Me ei siis juurikaan päästä mökkeilemään tänä kesänä..
Kandi 6+6 (huomenna alkaa kahdeksas rv!!)
Kiitos kaikille onnitteluista! Kyllä tässä pikkuhiljaa alkaa uskomaan, kun oireita alkaa tulla, että kai tässä raskaana ollaan. Vatsassa nippailee koko ajan ja ajoittain tekee hieman heikkoa, mutta varsinaista pahoinvointia ei ole. Rintojakin aristaa jonkin verran...
PomppuX; Onnea yrityksen aloittamisesta ja toivottavasti myös teillä tärppää pian!
surullinensiili; Silloin kun tuo vanhin tyttö nukkui vielä meidän välissä, me hoidettiin nuo läheisyys hommat niin, että rakastelimme jossain muualla, sohvalla, olkkarin lattialla yms. Tuo nuorin tyttöhän on nukkunut lähes koko ajan omassa sängyssään. Kun tuo kuopus sai alkunsa oli tuo vanhempi tyttö nukkunut jo jonkin aikaa omassa sängyssään, joten se ei asiaan vaikuttanut. Lähinnä tuohon ajankohtaan vaikutti mun kesken olevat opinnot. Mutta kuopushan otti varaslähdön ja päätti ilmoittaa tulostaa kuukautta ennen suunniteltua. Onneksi sain opinnot järjestettyä niin, että sain kaikki opintoviikot suoritettua ennen äitiyslomaa. Tyttö syntyi 9.5 ja paperit sain 29.5. ...
Voittehan tietysti olla vielä yrittämättä, mutta olla käyttämättä ehkäisyä. Näin välttyy tuolta yrittämisen stressiltä! Nyt vain kumit narikkaan kesän kunniaksi ;)
TiggerX; Toivottavasti teilläkin pian yritys alkaa! Tsemppiä vielä tentteihin valmistautumiseen!
kandivaihe ja minks; Onko teillä käynyt etomaan tuo kahvi/ sen haju. Mulla tuntuu menevän tuo ihan toisinpäin. Mulle on tullut nyt ihan kauhea kahvinhimo :/. En ole oikein ikinä ollut mikään himo kahvin juoja, mutta aamukahvit olen juonyt ja kylässä/vieraiden kanssa. Sunnuntainakin upposi varmaan lähes kaksi pannullista. Nyt olisi kyllä syytä hieman tarkkailla tuota kun ei sitä pitäisi, varsinkaan nyt, niin kamalasti juoda...
kandivaihe; kerroin miehelle juu ja tavalliseen tapaansa tokaisi vain, että katsotaan nyt, että tuleeko siitä mitään. Ja muutenkin, kun yritän puhua vähänkin optimistisesti raskaudesta, hän muistaa aina muistuttaa, että ei tästäkään välttämättä vielä vauvaa saada. Kyllähän se tuntuu pahalta, kun itse haluaisi ainakin toivoa, että tämä raskaus onnistuisi, mutta toinen vaan lyttää kaikki toiveet maan rakoon :(. Toisaalta kyllä ymmärrän häntäkin, olihan tuo km kova paikka hänellekkin, mutta sitä haluaisi edes vähän koittaa nauttiakkin raskaudesta, JOS vaikka kaikki menisikin hyvin... No, ehkä tuon ensimmäisen ultran jälkeen, jos kaikki on kunnossa, mieskin uskaltaa vähän luottaa tulevaan...
maria80 rv 4+0
Hyvä maria80 että saitte hommat hoidettua lasten lomassa :) On kuitenkin aika oleelllinen osa suhteen hyvinvointia. Kai mun on vielä tää kierto odotettava ja jos millään malttaa niin seuraavakin, mut keskeytetty saa riittää ehkäisyksi... Mä ymmärrän hyvin sun miestä vauva-asian suhteen vaikka ymmärrän myös että susta tuntuu kurjalta kun mies ei ole mukana yhtä innolla kuin sä. Mies haluaa varmaan vaan suojella teitä molempia ettei putoa korkealta jos jotain sattuu. Mä kuulen niin omat ajatukseni hänen kommenteissaan, mä olen kans just tollanen älä-nyt-vielä-iloitse tyyppi. Mutta tarrasukkia pikkuiselle!!! Kaikki menee varmasti hyvin!
Se on hyvä kandivaihe että teillä on koulussa noin vapaata, on sitten helppo suorittaa niitä myöhemminkin. Onkos sun miehes myös opiskelija? Pystyykö se oleen kuinka sit kotona?
Olin tänään katsomassa hääkutsuihin tarvikkeita ja koko ajan vaan löytyi hyviä ideoita ristiäiskutsuihin :) Enää ei puutu kun se juhlakalu :) Onko muuten tapana että ristiäisistä lähetetään joku kiitoskortti jossa on vauvan kuva tai kutsuun liitetään kuva tai juhlissa annetaan kuva? Kyllä mäkin ajankohtaisia asioita mietin :) Tänään olisin ostanut pienet sukat kaupasta mutta Prismassa ei ollut mitään söpösiä :(
Jahas, mies on mun broidin kanssa pubissa kattomas Suomen peliä...joten on aikaa tässä kirjoitella!
surullinensiili: Niin, tosiaan kantsii mennä silleen keskeytetyllä, jos ette oo vielä varmoja ihan ' varsinaisen' yrityksen aloittamisesta! :) sillai mekin ollaan menty, tai vielä silleen et oviksen aikaan ei olla pupuiltu. Ja mullahan jo kahdessa kierrossa sattu oviksen aikoihin se hiiva, joten se siitä silloin! :) Tiedän tunteen että kyllähän tässä meinaa kauhee, melkein paniikki iskee kun kaikki ' vanhat' on alkaneet plussata, mutta yritetään tsempata toisiamme vielä muutama kuukausi! Yritetään olla kärsivällisiä! :)
kandivaihe: Kuulostaa aika hurjalta noi kirjatentit, hurjia sivumääriä! Ei taideta meidän tiedekuntakaan pystyä tollaseen :)! Kyllä niitä varmaan jaksaa tenttiä sitten ensi syksynä, varmaan riippuu ihan siitä kuinka ' helppo' raskaus on. Meidänkin kurssilta eräs tyttö kävi ihan loppuun asti tenteissä ja ryhmäopetuksissa, täytyy kyllä nostaa hänelle hattua! Jossain vaiheessa se väsymys sit saattaa olla sitä luokkaa, että mitenköhän sitten meikäläisellekin käy...:) Työt on päivystyksiä lähikuntien terveyskeskuksissa.
Maria80: kiito tsempistä! :) tuntuuhan ne miehesi kommentit varmaan tylsiltä ja ikäviltä, mutta toisaalta ihan ymmärrettävää hänen kannalta. Mutta tottahan tämä raskaus menee hyvin, tarrasukkia vaan matkaan hurjasti!! Miehillä tuntuu vaan olevan kauheen konkreettinen ajattelutapa; minäkin kun piinailin ekan kerran, mies oli ihan fiilliksissä messissä, mutta nyt viime kierron piinailut se vaan kuittas et ' taas toi on sitä sun valeraskautta kummiski' ...noh, ymmärtäähän sen ettei mun joka vihlasusta ja tuntemuksista jaksa innostua,heh! Mutta teillä tietysti nyt ihan eri tilanne! :)
-tikru kp23
Mitenkäs teillä vietetään äitienpäivää? Kuinkas te Minks ja kandivaihe, joko aiotte juhlistaa itse äitienpäivää? Ens vuonna sitten ainakin :) Mä ostin äidille omenapuun ja tilasipa kakunkin, sain pohjan tehtyä jo nyt, koristelut sitten huomen aamulla. Kortit pitäisi vielä väsätä äipälle ja mummulle. Aamulla käydään miehen kotona ja iltapäivällä mun kotona johon mummu tulee syömään. Melkeinpä hankalampaa kun asuu vanhemmat kohtuu lähekkäin (60km välimatkaa) niin ehtii kyllä samanapäivänä, mutta tulee aikas kiireinen päivä. Toivottavasti ens vuonna jo voin juhlia itekin :)
Mä taidan nyt käydä pitkäkseni ja ottaa pikku torkut, tää nuha vie kyllä kaikki voimat. Tuskin sitä jaksaa edes mitään nyt puuhailla joten kai se on heitettävä hyvästit tän kierron tärppäyksen suhteen :( Tänään siis kp15 enkä kyllä oo ihan varma onko ovis jo tapahtunu.
Juuri kun pääsin sanomasta, ettei pahoinvointia ole, niin eilen ja tänään on lähes koko ajan ollut hieman huono olo. Tämän päiväinen oksetusolo saattaa kyllä johtua (ainakin osittain) siitä, että on tullut syötyä niin monessa paikassa täyskäriä.
Tänään autossa mies totesi, että " kyllä sä olet ihan oikeasti raskaana, kun olet taas koko ajan noin pahalla päällä" :D. Itseasiassa mua kyllä suututti ihan kauheasti, kun piti taas joka paikassa käydä, kun olisin halunnut olla tänään ihan vain oman perheen kesken. Mutta kyllähän mä (ehkä??? ;)) vähän turhan paljon kiukuttelin muille...
surullinensiili; Jotkut tykkäävät laittaa ristiäisiin paperiset kutsut ja jotkut jopa nuo kiitoskortitkin. Kyllähän, jos sellaisen haluaa lähettää (ja onhan se ihan mukava ajatus), siihen/niihin voi myös sen vauvan kuvan laittaa. Minä olen yleensä vain soitellut tuon lähimmän suvun läpi ja kutsunut niin. Jos eivät ole vastanneet, olen laittanut sitten kutsun tekstiviestillä.
TiggerX, kandivaihe: kuinka olette jaksaneet tenttien kanssa? Tikrulla tais olla yksi nyt perjantaina? Kuis meni? Sympatiani on teidän puolella.. niin hyvässä muistissa on viimeiset tuskaiset tentteihin lukemiset. Ykkösillä lävite... Nyt olen saanut paperit vihdoin ja olen valmis! Kyllä teilläkin pian hellittää, kun kesä tulee! Ette kai kesätentteihin aio mennä? Opiskelu se tosiaan on stressaavaa aikaa, ainakin jos haluaa valmistua suht ajoissa ja jos on vielä sellanen tyyppi (kuten minä) että tarttee todella sitä lukemista, kun ei luennoilta jää korvakuulolta asiat mieleen.
surullinensiili: Äitienpäiväkahvilla käytiin keskustassa, mutta eipä muuta. Ensi vuonna sitten :) Meinasin ostaa kukan, mutta kukapa siitä täällä iloitsisi ja kastelisi, kun mä olen viikot poissa. Miten teillä muuten kävi oviksen kanssa, tuliko hyödynnettyä? Pelko pois surullinensiili! Hyvä on tietysti punnita näin tärkeää asiaa monelta kantilta, mutta voin sanoa, ettei kaikkia pelkoja puimalla saa pois. Mulla ainakin on vielä synnytyspelko ja huoli lapsen terveydestä edelleen nurkan takana. Just äsken itseasiassa osui iltiksestä yksi luku silmään, jossa joku valitti seksielämän kuihtuneen synnytyksen ja siitä saadun trauman takia. Kyllä mua synnytys pelottaa ihan hirveästi! Toivon vaan, että neuvola ja synnytysvalmennus lieventävät pelkoa ja että saan jostain joitain hirmuisia äitihormoneja, jotka auttaa mua kestämään kipua ja hallitsemaan itseäni myös niiden keskellä. Eniten ehkä pelkään just sitä, että menetän oman kroppani ja tilanteen hallinnan.. Joo, mutta tarkoitus oli sulle sanoa, että pelkoja on aina. Tietysti, jos et tunne olevasi muuten vielä valmis äidiksi (vai mitä epäröit?) niin voihan sitä vielä pidättäytyä. En myönnä itsekään olevani täysin valmis, vaan ajattelen, että tämä on elämää. Lapset ovat elämää. Enkä usko, että menetän oman elämäni niiden takia, vaan päinvastoin, saan heiltä myös paljon omaan elämääni. Antaessaan saa.
Maria80: Minäkin olen huomannut olevani ajoittain aika kärttyinen... tuntuu ettei mikään käy mitenkään päin. Aina on jokin huonosti. Pitää vaan yrittää relata.. itse ainakin olen suorittaja ja turhan usein kurotan siihen täydellisyyteen, ainakin tavoitteissani ja sitten kun ne eivät täyty (eivät kaikki voikaan) niin olen kärttyinen.
Huomenna hammaslääkäri ja eka neuvola! Tulipa kaikenlaista lappua täytettäväksi kotiin! Isän ja äidin terveys, lähisuvun sairaudet, ruokavalio, alkoholin ja huumeiden käyttö ym. Yhteensä vissiin 5 lappua! Mutta tosiaan ultra on vasta rv 13/20 mikä oli aika yllätys. Jotenki oletin, että jo aiemmin todetaan sydänäänet ja saadaan varmistus siitä, että elämää on mahassa. Nyt kaikki on uskon varassa. Edelleen vähin oirein mennään...
Minks kiva että kerrot tunteistasi. Tänään pupuiltiin keskeytetysti aamulla ja eilen bongasin limat joten enpä usko että tästä kierrosta tärppää. Mä olisin ollut valmis äidiksi jo pari vuotta sitten, mutta mä olen niin ärsyttävän järki ihminen, että koulu täytyy saada hoidettua ennen lasta ja mitä jos ei raskaana jaksakaan käydä koulussa niin jää harmittavan vähästä kiinni. Siksi tässä emmin että uskaltaako vielä. Nyt olisi maltettavana enää ensi kuu olettaen tietysti että nyt ei tärppää ja sitten oltaisiin ihan aikataulussa :) Mikä sua Minks siinä synnytyksessä pelottaa? Pelkäätkö että kipu aiheuttaa sen että menetät tilanteen hallinnan? Mä olen miettinyt paljon kanssa tuota synnytystä, mutta en osaa pelätä sitä. Mä luulen että se kipu saa mut menettää tilanteen hallinnan, mutta jotenkin mä olen utelias kokemaan sen miten mun kroppa siinä tilanteessa toimii. Kannattaa lueskella tuolta synnytyspuolelta synnytyskertomuksia. Löytyyhän sieltä kaikenlaista, mutta ainakin minulle on jäänyt se kuva että suurin osa selviytyy siitä hyvin. Nykyään on niin hyvät hoitokeinot että se saadaan menemään hyvin. Tampereella on kuitenkin yliopistotasoinen sairaala ja valmiudet sen mukaiset vaikka mitä sanottaisiinkin. Mua vaivaa ainoastaan se, jos ei saa yksityisyyttä. Jos ovi käy tai läheltä kuuluu ääniä ei koe oloansa turvalliseksi heikoimmalla hetkellään. Siinä ei varmasti huomaa tällaisia asioita mutta näin etukäteen ne mietityttää. Mutta ennen kaikkea puhu asiasta neuvolassa, miehelle, täällä tai missä vaan, pelon takana on usein tietämättömyys ja puhumalla voi muutenkin saada uusia näkökulmia asiaan. Ja syvälliset keskustelut tällaisista antavat ajattelemista.
Mä ymmärrän maria80 että pännii mennä ympäri kylää kun kotioloissa olisi mukavampaa. Meillä jäi onneksi miehen vanhempien luona käynti ja se helpotti suunnattomasti päivän ohjelmaa. Kyllä sitä siinä menossa kiukustuu vaikka ei olisi raskaanakaan :) Äippä tilasi sen kakun ja aamulla täytin ja koristelin sen. Eilen oli kaverin kolmikymppiset ja tänään vähän käsi tärisi kermaa pursottaessa... Mä päätin että oli viimeiset juhlimiset ennen raskautumista.
Olen koko päivän istunut yliopistolla tietsikkaluokassa ja vääntänyt kvantitatiivisten menetelmien tutkimusta! Ihan kamalaa :/ No, nyt se on jo melkein valmis, voin rentoutua loppuillaksi.
Mulle ei kyllä tullut neuvolasta mitään lappusia etukäteen, kai niitä täytellään sitten huomenna paikan päällä. Mies on ollut viikonlopun Keski-Suomessa sukuloimassa, ja tulee suoraan aamujunalla neuvolaan :) Kerrottiin tänään omille mummoillemmekin, kun kolme neljästä tulee isomummoksi tämän vaavin myötä! Miehen äidinäiti oli ruvennut tanssimaan ja laulamaan kuullessaan uutisista - hulluja on monenlaisia ;) Ei mut oikeasti ihan hauskaa porukkaa tuo miehen suku, kiva jakaa iloisia uutisia niiden kanssa.
Nyt alkaakin olla enemmän tuttuja jotka tietävät, kun jotka eivät tiedä. Toivon kyllä kovasti, ettei sana kiiri ihan pian exäni korviin, kun me ollaan vihdoin saatu taas kaverivälit (oltiin hyviä kavereita ennen epäonnista seurusteluyritystä). Hän ottaa kuitenkin nokkiinsa tästä. Vaikka toisaalta, oma on häpeänsä siinä tapauksessa. En kyllä jaksa murehtia sellaisesta tämän iloisen jännityksen keskellä..
Mulla ei edes ole vielä lääkäriaikaa varattuna, ultrasta puhumattakaan! Toivottavasti saan huomenna edes sen lääkäriajan. Jos venyy pitkälle niin pakko maksaa yksityisestö ultrasta, en kauan kestä tätä epävarmuutta.
Mutta nyt pitää lähteä koneelta pois; joka paikkaan sattuu kun en ole tänään muuta tehnyt kuin " noräillyt" :)
Kandi 7+1
Kirjoitan nyt tähän pinoon pikaisesti, kun täytyy lähtä ihan pian viemään tyttöä eskariin...
Minks; meillä ensimmäinen kunnan tarjoama ultra on vasta rv 18-20, mutta sitä ennen sydänääniä kuunnellaan kyllä neuvolassa. Jotkut terkkarit yrittävät saada äänet kuuluviin jo n. rv 10, mutta eivät välttämättä aina kuulu vielä silloin (riippuu paljon siitä dopplerista ja terv.hoitajasta). Tietysti jos oikein mieltä painaa, niin voi tilata ajan yksityiselle ultraan (hintaa jää jotain 60-100 ¿).
surullinensiili; eilen aamullahan oli erittäin hyvät mahdollisuudet tärppiin, jos simppoja eksyi sisuksiin... bd bd
kandivaihe; täällä myös nuo lappuset täytellään vasta siellä ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Lisäksi siellä sitten otetaan noita verikokeita, mm. veriryhmä ja jotain sukupuolitauteja testataan (ainakin HIV)... Ja sitten sieltä saa niitä kaiken maailman lippusia ja lappusia, mitä on sitten mukava lueskella...
ON: tänään on enemmän tällainen päivä, että usko tämän raskauden onnistumiseen on suurempi. Ehkä siihen vaikuttaa, että aamulla testiin tuli jo vahvaakin vahvempi viiva. Huomenna tietysti asiat voi olla taas toisin, mutta nyt nautin tästä tilanteesta.
maria80 rv 4+3
Nyt saatte taas maria80 raivata tilaa uudelle tulokkaalle, vielä kerran onnea!!!! Hyvä se on että lapset nukkuu lähellä niin yöllä ei tarvitse harhailla kauas jos jollain on joku hätänä. Ja uskaltavat varmaan aikaisemmin nukkua omassa sängyssä jos ovat lähellä äitin ja iskän huonetta. Hölmö kysymys johon ei tarvitse vastata jos et halua, mutta onko teillä seuraava lapsi saanut alkunsa kun toinen on siirtynyt omaan sänkyyn? Kuinka teillä muuten miehen kanssa läheisyysasiat hoidettiin jos lapsi nukkui teidän välissä? Oliko edes alku yöstä omassa sängyssä? Teillä menee kuitenkin hyvin jos kaikki nukkuvat nyt omissa sängyissä, itse olen nelilapsisesta perheestä ja meitä oli välillä kolme tenavaa plus vanhemmat samassa sängyssä, minä yleensä jalkopäässä poikittain :) Ei ihme että äiti oli välillä vähän hermo kireellä :)
Mä luulen että se olen nyt minä joka jänistän tän yrityksen suhteen. Mulla on jotenkin sellanen pelko et masennun ihan täysin jos ei tärppääkkään vaikka tosissaan yritettäis, siksi on helpompi vielä " odottaa" eli salaa toivoa että sittenkin tärppäis. Jos ei tärppääkkään voi aina sanoa itselleen et eihän me edes yritetty. Nyt olis kp13 ja nippailee siihen malliin että varmaan lähipäivinä vois olla ovis. Täytyy kattoo josko toi mies mut sais taipuun...
Mikäs sulla kandivaihe on koulun/työn tilanne? Miten pärjäät jos olo kovin paljon huononee? Jokos sulla ja Minksillä ensi maanantaina on se neuvola? Kiva kuulla mitä siellä tapahtuu :)