Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullinen toinen nainen

Sydän sykkyrällä
22.10.2018 |

Hei. Haluaisin tutustua muihin ns. Toisiin naisiin ja saada vertaistukea ja ehkä rohkeutta suhteesta irtautumiseen. Tämä on surullinen kohtalo kaikille osapuolille ja olisi kova tarve puhua mutta en tiedä kelle.

Kommentit (301)

61/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat siis irrottautua suhteesta? Se on hyvä alku, nyt vain lopetat suhteen. Vaikea kuvitella suhdeviritelmää, joka olisi yhtä tuhoisa kaikkien osapuolten kannalta.

Vierailija
62/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sen mä sanon, et monelta draamalta ja surulta vältyttäis, jos ihminen vain lopettais rakastamasta.

Mutta, on ihmisiä, joille rakkaus on elinehto. Alkupiste, mistä koko elämä ja arki kumpuaa. Väärän kumppanin kanssa ollessa sitä alkaa katseleen muualta. Miksi ketään pitäisi syyllistää siitä? Ihmiset on niin rasittavan yksoikosia. Vaihdetaan liittymää, kun halutaan toimivampi, auto vaihdetaan, kun tarvitaan parempi, työpaikkaa vaihdetaan paremman palkan tai muun toivossa. Mutta kumppania ei saa vaihtaa! Ei vaikka olisit aikoinaan "mersuun" rakastunut ja nyt sohvalla röhnöttää öljyt alle laskeva kuppanen 30 vuotta vanha lada. Ei. Ei saa vaihtaa.

Jaa että ihminen on kulutustavaraa siinä missä sohva ja auto. Onpa rasittavan yksoikosta.

Idi** tti. Tyhmä taidat olla.. vertauskuva! Ihminen saa tehdä valintoja elämässä, tullakseen onnelliseksi. Mutta puolisoa ei sais muka vaihtaa, vaikka suhteenne olis kuinka onneton. Ota pää pois per..pensaasta.

Oho. Tällainen kommentointi vetää sanattomaksi. Eikä hyvällä tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin mun salarakasta vaimonsa kanssa kaupassa. Ajattelin vaan, että mitä v* *tua. Mies on viimisen päälle uros ja fiksu tyyppi ja tää vaimo.. n.50kg ylipainoa, likaiset vihreät hiukset, maastokuvioiset verkkarit, maiharit ja pilottitakki. Huusi lapsille ihan törkeenä ja uhkaili niitä. Herra vaan kiltisti pukkas kärryjä. Voi olla, että salasuhde loppu tähän. Olis hirvee koittaa setvii sen vaimon kaa asioita.

Mietipä mitä sinusta kertoo se, että mies haluaa mieluummin elää vaimonsa kanssa kuin sinun. Hehheh.

Vierailija
64/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti vaan sanon että mitä helvettiä. Ei ne asiat vaan niin tapahdu!!!! Se on tietoinen ihmisen valinta, jos alkaa kumppania pettämään. Sinänsä elämä on mustavalkoista. Sitä että ihastuu /rakastuu johonkin on tunne, teot ovat sitten erikseen. Ihmiset VOIVAT päättää mitä tekevät.

¨

Ei se nyt noinkaan mene. Seksuaalisen toteuttamisen tarve on vietti, ei tahdonalainen asia (kuten on tieteellisestikin todistettu). Kun ihminen todella rakastuu, se vietti aktivoituu hyvin voimakkaana ja siinä voi olla melko turha yrittää toimia toisin. Tällainen jo uskonnoista periytynyt asenne, missä kaikki on puhtaasti kiinni päätäntävallasta, on vääristynyt ja täysin epätodellinen. Ihminen voi yrittää hallita, mutta monissa tapauksissa se vietti on niin voimakas, ettei sille yksinkertaisesti mahda mitään, vaikka kuinka yrittää. 

Kannattaisi yrittää tutustua ihmisen seksuaalisuuteen ja ymmärtää sitä tuollaisen asenteellisen tuomitsemisen sijaan. (ja kyllä olen naimisissa itsekin, jos mieheni pettäisi niin tuskin romahtaisin siitä. Maailma ei ole mustavalkoinen ja tällaiset jutut kuuluvat ihmiselämään. ei siitä kannata kehittää itselleen mtään romahdusta)

Höpöhöpö. Ihmisellä on viettejä mutta kyllä hän itse päättää kanavoiko niitä ja miten sen tekee. Mitään viettiä panna varattua ihmistä ei ole. Kun tunnet seksuaalista halua voit tyydyttää itse itsesi tai valikoida kumppanin ja harrastaa seksiä . Terveytesi ei myöskään vaurioidu vaikket tekisi mitään.

Vierailija
65/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sen mä sanon, et monelta draamalta ja surulta vältyttäis, jos ihminen vain lopettais rakastamasta.

Mutta, on ihmisiä, joille rakkaus on elinehto. Alkupiste, mistä koko elämä ja arki kumpuaa. Väärän kumppanin kanssa ollessa sitä alkaa katseleen muualta. Miksi ketään pitäisi syyllistää siitä? Ihmiset on niin rasittavan yksoikosia. Vaihdetaan liittymää, kun halutaan toimivampi, auto vaihdetaan, kun tarvitaan parempi, työpaikkaa vaihdetaan paremman palkan tai muun toivossa. Mutta kumppania ei saa vaihtaa! Ei vaikka olisit aikoinaan "mersuun" rakastunut ja nyt sohvalla röhnöttää öljyt alle laskeva kuppanen 30 vuotta vanha lada. Ei. Ei saa vaihtaa.

Missä sanotaan ettei saa vaihtaa kumppania. On vain meneteltävä oikein. Se sohvallasi lojuva vuotava lada on tunteva ihminen johon olet sitoutunut. Sinun täytyy siis ensiksi selvittää entinen suhde ja erota ennenkuin alat uusia kumppaneita hakea .

Vierailija
66/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei nuoruuden toisena naisena olosta muuta hyötyä ollut, niin se, että oppi ymmärtämään eri osapuolia. Olen myös ns. normaalisuhteessa nykyään ja mieheni kärähti toisesta naisesta. En ole raivonnut, koska olen ymmärtänyt, että ei ole minun vallassani määrätä, kuka ihastuu kehenkin. Mieheni "rakastajatar" on yhtä kiinni miehessäni, kuin minä olin aikoinaan toisena naisena. Mieheni on ihastunut häneen, mutta ei halua erota. Sellaista se elämä vain on. Ilman toisena naisena oloa olisin perinteisen mustasukkainen ja raivoaisin ja hakisin eroa. Nyt odottelen rauhassa, mitä mies päättää ja kumman meistä valitsee. Minä en voi asialle mitään.

Tottakao voit asialle jotain. Voit lähteä ja alkaa elämään omaa elämääsi ilman tätä miestä.

Miksi lähteä, jos haluaa jäädä?

Kynnysmattohan se siellä vailla mitään omanarvontuntoa.

Vierailija
67/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisille naisille ja miehille kysymys. Miten kykenette suhteeseen varatun kanssa, miten perustelette toimintamme ITSELLENNE?

Minä en pystyisi. Moraalini estää, inhimillisyys estää; en halua satuttaa ketään enkä pystyisi satuttamaan siis myöskään varatun kumppania.

Halveksuisin varattua, joka pettää kumppaniaan, en pystyisi arvostamaan häntä. Miksi haluisin olla tekemisissä selkärangattoman kanssa kun älykkäämpiä, empaattisempia ja suoraselkäisiäkin on.

Ja viimeinen este olisi lapset. En kykenisi sekaantumaan suhteeseen, jossa on lapsia. Häpeisin itseäni ja toimintaani.

Minua on aina ihmetyttänyt miten joku pystyy perustelemaan tekonsa itselleen. Jokaisella meillä on kuitenkin vastuu tietoisista teoista. Se vanha "ettenhän minä sitä kumppania petä,

Vaan se varattu " on naiivi ja kestämätön perustelu. Ette petä ette, mutta moraalinne antaa myöten ryhtyä suhteeseen varatun kanssa. Se, että teko tuo pahoinvointia ei aiheuta omantunnon tuskia vai aiheuttaako? Onko silloin kyvyssä tuntea empatiaa puutetta?

Silkasta rakkaudesta. Koen vahvasti, heti ensinäkemältä, että kuulumme yhteen.

Se tunne, kun toisen kanssa kaikki tuntuu oikealta. Elämä hymyilee, voit paremmin kuin koskaan. Koet, että olet parempi ihminen, vanhempi, ystävä, kun olet rakkaudesta onnellinen. Samat haaveet ja tulevaiauuden suunnitelmat. Sielujen yhteen sopivuus.

Näinhän sen sinä koet. Miehelle olet vakipano ja elämän ja sielunkumppani on siellä kotona. Ainoa toivosi on, että vaimo saa tietää ja lemppaa äijän pellolle.

Ei, niinku sanottiin, ei ole vain yhtä mallia. Toisia naisia on yhtäpaljon erilaisia, kuin toisia miehiäkin. Minun rakas oli sanojensa mittainen. Olemme jo "vakipanoni" kanssa onnellisesti yhdessä. Me oltiin molemmat tuota mieltä asiasta.

Nauti niin kauan kuin sitä kestää. Todennäköisesti äijällä on jo seuraava vakipano kiikarissa. Kerran pettäjä, aina pettäjä. Kerta kerralta se käy helpommin.

Vierailija
68/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tämmöisessä kuviossa vuosia, ja tietenkin täysin tietämättömänä totuudesta. Tapauksessani lupaukset oli kyllä sitä luokkaa, että normaali ihminen ei enää kyllä tuollaisia osaa mieltää mitenkään valheeksi. Olen ymmärtänyt, ettei tämmöinen ole normaalia ja sen, että mies on tässä asiassa sairas. Tiedostan myös nyt sen, että kun kaikkea pahaa saa kokea, niin ihmiselle pitäisi silloin normaalisti tulla se tunne, ettei missään tapauksessa halua tuollaista. Ja todennäköisesti itsessäkin on silloin joku heikkous, jos tuota tunnetta koskaan ei tule. Minua suututtaa erityisesti nuo valheet ja valheiden määrä. Ei niinkään se, jos kaiken tarkoitus oli vaan seksi. Olen nimittäin sitä mieltä, että tämmöiset ihmiset rakastaa vaan itseään. Ei se vaimo tai mies oikeasti ole sen kummemmin rakas. Avioliittoon jäämisen syyt on lähinnä taloudelliset ja muu yleinen mukavuudenhalu esim. vaimo on ns. taloudenhoitaja, ja sekös kelpaa!

Vierailija
69/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti vaan sanon että mitä helvettiä. Ei ne asiat vaan niin tapahdu!!!! Se on tietoinen ihmisen valinta, jos alkaa kumppania pettämään. Sinänsä elämä on mustavalkoista. Sitä että ihastuu /rakastuu johonkin on tunne, teot ovat sitten erikseen. Ihmiset VOIVAT päättää mitä tekevät.

¨

Ei se nyt noinkaan mene. Seksuaalisen toteuttamisen tarve on vietti, ei tahdonalainen asia (kuten on tieteellisestikin todistettu). Kun ihminen todella rakastuu, se vietti aktivoituu hyvin voimakkaana ja siinä voi olla melko turha yrittää toimia toisin. Tällainen jo uskonnoista periytynyt asenne, missä kaikki on puhtaasti kiinni päätäntävallasta, on vääristynyt ja täysin epätodellinen. Ihminen voi yrittää hallita, mutta monissa tapauksissa se vietti on niin voimakas, ettei sille yksinkertaisesti mahda mitään, vaikka kuinka yrittää. 

Kannattaisi yrittää tutustua ihmisen seksuaalisuuteen ja ymmärtää sitä tuollaisen asenteellisen tuomitsemisen sijaan. (ja kyllä olen naimisissa itsekin, jos mieheni pettäisi niin tuskin romahtaisin siitä. Maailma ei ole mustavalkoinen ja tällaiset jutut kuuluvat ihmiselämään. ei siitä kannata kehittää itselleen mtään romahdusta)

Höpöhöpö. Ihmisellä on viettejä mutta kyllä hän itse päättää kanavoiko niitä ja miten sen tekee. Mitään viettiä panna varattua ihmistä ei ole. Kun tunnet seksuaalista halua voit tyydyttää itse itsesi tai valikoida kumppanin ja harrastaa seksiä . Terveytesi ei myöskään vaurioidu vaikket tekisi mitään.

Noin puhuu ihminen, joka ei ole koskaan tuntenut. Ihastuminen, rakastuminen, läheisyydenkaipuu ynnä muu on jotain paljon voimakkaampaa ja syvempää kuin panetus, jonka voi korvata runkkaamalla. 

Vierailija
70/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

¨

Noin puhuu ihminen, joka ei ole koskaan tuntenut. Ihastuminen, rakastuminen, läheisyydenkaipuu ynnä muu on jotain paljon voimakkaampaa ja syvempää kuin panetus, jonka voi korvata runkkaamalla. 

Älä aliarvioi muita! Kuulostat siltä, että sun mielestä sulla on omat säännöt ja suuremmat tunteet kuin muilla. Ja kuten hyvin ymmärrät, se ei pidä paikkaansa.

Vierailija
71/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen nainen vei mieheni. Ok. Mutta ei ole edelleenkään tyytyväinen. Kiusaa lapsiamme aina kun he ovat isällä. En tiedä miksi. On kateellisen oloinen kun minun rahatilanteen on hyvä.

Miten se vei? Oliko miehesi kovinkin hentoinen rakenteeltaan vai käyttikö unilääkkeitä?

Hyvissä keskusteluketjuissa minua nykyään kyllästyttää nämä tämäntyyliset mukanäppärät heitot. Mikähän tällaistenkin itseisarvo on, kun idea varmaan tulee selväksi tyhmemmällekkin.

Hyvissä keskusteluketjuissa minua kyllästyttää nämä ikuiset kitisijät, jotka valittaa, että toinen nainen/mies tuli ja vei väkisin sen minun puolisoni, kun puoliso on ihan itse iloisesti lähtenyt.

Vierailija
72/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö voi tehdä heti alussa selväksi, että ensin pitää olla aidosti vapaa & sitten vasta katsotaan? Toki nää jotka kusettaa sekä vaimoa että tyttöystävää omalla vapaudellaan on oma lukunsa. Mutta varmasti suurin osa on ihan normivarattuja. Ei siihen ole mikään pakko lähteä mukaan.  

Vierailija
73/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei nuoruuden toisena naisena olosta muuta hyötyä ollut, niin se, että oppi ymmärtämään eri osapuolia. Olen myös ns. normaalisuhteessa nykyään ja mieheni kärähti toisesta naisesta. En ole raivonnut, koska olen ymmärtänyt, että ei ole minun vallassani määrätä, kuka ihastuu kehenkin. Mieheni "rakastajatar" on yhtä kiinni miehessäni, kuin minä olin aikoinaan toisena naisena. Mieheni on ihastunut häneen, mutta ei halua erota. Sellaista se elämä vain on. Ilman toisena naisena oloa olisin perinteisen mustasukkainen ja raivoaisin ja hakisin eroa. Nyt odottelen rauhassa, mitä mies päättää ja kumman meistä valitsee. Minä en voi asialle mitään.

Tottakao voit asialle jotain. Voit lähteä ja alkaa elämään omaa elämääsi ilman tätä miestä.

Miksi lähteä, jos haluaa jäädä?

Kynnysmattohan se siellä vailla mitään omanarvontuntoa.

Sinäkö se määrität, miten kenenkin pitää omassa suhteessa elää? Ja mitä antaa anteeksi ja mitä ei? Mua jotenkin niin ärsyttää noin mustavalkoinen maailmankuva. Joka virheestä pitää rankaista kovimmalla mahdollisella tavalla? Järkevät ihmiset miettii, mikä on tärkeää ja mikä ei, mitä sietävät sen vuoksi ja mitä eivät ja ennenkaikkea, mitä antavat anteeksi ja mitä eivät. Tärkeiden asioiden eteen on joskus tehtävä kompromisseja ja annettava periksi, myös siitä omasta ylpeydestä.

Vierailija
74/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tämmöisessä kuviossa vuosia, ja tietenkin täysin tietämättömänä totuudesta. Tapauksessani lupaukset oli kyllä sitä luokkaa, että normaali ihminen ei enää kyllä tuollaisia osaa mieltää mitenkään valheeksi. Olen ymmärtänyt, ettei tämmöinen ole normaalia ja sen, että mies on tässä asiassa sairas. Tiedostan myös nyt sen, että kun kaikkea pahaa saa kokea, niin ihmiselle pitäisi silloin normaalisti tulla se tunne, ettei missään tapauksessa halua tuollaista. Ja todennäköisesti itsessäkin on silloin joku heikkous, jos tuota tunnetta koskaan ei tule. Minua suututtaa erityisesti nuo valheet ja valheiden määrä. Ei niinkään se, jos kaiken tarkoitus oli vaan seksi. Olen nimittäin sitä mieltä, että tämmöiset ihmiset rakastaa vaan itseään. Ei se vaimo tai mies oikeasti ole sen kummemmin rakas. Avioliittoon jäämisen syyt on lähinnä taloudelliset ja muu yleinen mukavuudenhalu esim. vaimo on ns. taloudenhoitaja, ja sekös kelpaa!

Tai sitten sä vaan olet helposti höynäytettävissä.

Vierailija
75/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin mun salarakasta vaimonsa kanssa kaupassa. Ajattelin vaan, että mitä v* *tua. Mies on viimisen päälle uros ja fiksu tyyppi ja tää vaimo.. n.50kg ylipainoa, likaiset vihreät hiukset, maastokuvioiset verkkarit, maiharit ja pilottitakki. Huusi lapsille ihan törkeenä ja uhkaili niitä. Herra vaan kiltisti pukkas kärryjä. Voi olla, että salasuhde loppu tähän. Olis hirvee koittaa setvii sen vaimon kaa asioita.

Mietipä mitä sinusta kertoo se, että mies haluaa mieluummin elää vaimonsa kanssa kuin sinun. Hehheh.

Nokun ei haluais. Ja nyt ymmärrän häntä paljon enemmän.

Vierailija
76/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppani ei ole tavara jota hyväksikäytetään.

Mutta ei toki kannata huonossa suhteessa vuositolkulla kärvistellä.

Silloin kannattaa vaihtaa. Huom! VAIHTAA. Ei pitää salassa muita suhteita vaan ottaa ero ja etsiä uusi ihan suoraselkäisesti.

Vierailija
77/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

¨

Panetus on se vietti. Ihastuminen, rakastuminen ja läheisyydenkaipuu ovat jotain mitä itse kehittelet mielessäsi tai olet kehittelemättä. Ihmiskunnan selviytyminen tähän päivään asti johtuu sukuvietistä ei tunteiluista.

Vierailija
78/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näkee ihmisten kirjoitustyylistä, onko kokenut suurta rakkautta , vai ei. Monesti salasuhteeseen päädytään, kun rakkaus tulee yllättäin, eikä ole valmis jättämään lapsiaan siltä seisaumalta. Eroprosessi voi kestää kauankin, eikä halua olla erossa rakkaastaan sitä aikaa.

Sitten on niitäkin, jotka pettävät muuten vain, seksin takia, he eivät rakasta vaimoa eikä toistakaan naista.

Panetusvietti ym. termit hö. No miksi niitä viettejä ei ole vaimoa kohtaan? Koska rakkaus puuttuu. Rakastuneena en näe kuin hänet. Rakastuneena haluan vain häntä. Rakastuneena ajattelen vain häntä.

Vierailija
79/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumppani ei ole tavara jota hyväksikäytetään.

Mutta ei toki kannata huonossa suhteessa vuositolkulla kärvistellä.

Silloin kannattaa vaihtaa. Huom! VAIHTAA. Ei pitää salassa muita suhteita vaan ottaa ero ja etsiä uusi ihan suoraselkäisesti.

No tuo nyt oli vertaus. Kaikkeen jokapäiväiseen asiaan , mikä vaikuttaa omaan tyytyväisyyteen. Miksi näyttää ulospäin , että meillä on kaikki hyvin ja huolehtia kaikesta muusta, paitsi parisuhteesta. En mä pitäis miestä, joka käy vieraissa. Enkä autoa, mikä olis naapurin kans yhteinen.

Vetäkää ny herneet tuostaki vertauksesta :)

Vierailija
80/301 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

¨

Älä aliarvioi muita! Kuulostat siltä, että sun mielestä sulla on omat säännöt ja suuremmat tunteet kuin muilla. Ja kuten hyvin ymmärrät, se ei pidä paikkaansa.

Toki voi olla myös niin, että mulla on muita pienempi panetus. En usko niin. Mutta on se mahdollista. Mistään säännöistä en ole puhunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme