Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surullinen toinen nainen

Sydän sykkyrällä
22.10.2018 |

Hei. Haluaisin tutustua muihin ns. Toisiin naisiin ja saada vertaistukea ja ehkä rohkeutta suhteesta irtautumiseen. Tämä on surullinen kohtalo kaikille osapuolille ja olisi kova tarve puhua mutta en tiedä kelle.

Kommentit (301)

Vierailija
261/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itsekin varattu kun ihastuin toiseen varattuun ja meillä oli niin vahva yhteys ja kemiat kohtasi täydellisesti, että pian rakastuttiin. Siitä on nyt yli kolme vuotta kun ihastuin. Minä erosin ajatuksen tasolla jo ajat sitten mutta virallisesti vasta kesällä. Ja nyt olemme vihdoin saamassa toisemme. Tällaista rakkautta tuskin jokaisella edes tulee vastaan, silti molemmilla oli sellainen elämäntilanne että eroaminen ei tuosta vain onnistunut tai olisi tuottanut vielä enemmän hankaluuksia kuin salasuhteen pitkittäminen.

Seliseli. Odotahan kun se arki alkaa niin aivan samoin mies tulee sinut pettämään.

Vierailija
262/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt. Petettyjä vaimoja on yhtämonta, kuin kusipäisiä pettäviä miehiä. Jätettyjä toisia naisia on yhtämonta, kuin kusipäisiä pettäviä niehiä. Mikä tuossa yhtälössä on hankala uskoa? Ja hyi, joku sanoi, että mies käy naimassa toista naista joka koloon ja sitten palaa vaimon luo rakastelemaan. Itseään saa tuolla luulolla johtaa harhaan. Ja kuka haluaa semmoista miestä enään itselleen??

Siksihän se mies rakastuu toiseen ja kulkee tämän luona, kun kotona ei saa rakkautta, eikä mitään muutakaan. Ihan turha tulla petetyn vaimon tänne huutamaan, että kiihkeää seksiä oli kotonakin, kun tosiasia on se, että kotona ei enää edes seiso.

Mikäs oraakkeli sinä olet kun kaikkien suhteet tiedät? Monessa suhteessa se sivupano vaan tuo lisä vipinää sinne aviovuoteeseenkin. Joku rassukka uskoo tosiaan miehen selittelyt ettei kotona ole seksiä ja rakkautta. Säälittävä olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän sykkyrällä kirjoitti:

Hei. Haluaisin tutustua muihin ns. Toisiin naisiin ja saada vertaistukea ja ehkä rohkeutta suhteesta irtautumiseen. Tämä on surullinen kohtalo kaikille osapuolille ja olisi kova tarve puhua mutta en tiedä kelle.

Perustakaa ihmeessä rekisteröity yhdistys Salaraot ry.

Vastapainoksi Anonyymeille aisankannattajille.

Vierailija
264/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ihminen ei ole koskaan oikeasti rakastunut, joka väittää, että rakkaus on tunne, jonka voi itse päättää nappia painamalla ON tai OFF

Rakkaus ei syty tuosta vaan. Se vaatii aikaa ja toisen tuntemista. Vihkikaavassakin kysytään tahdotko rakastaa eli rakkaus on täysin tahdosta kiinni. Jotkut näköjään sekoittavan ihadtumisen ja eakastumisen oikeaan rakkauteen. Toki noissakin tunteissa on kyse siitä antaako niille vallan vai ei. On täysin omassa vallassatoimiiko niiden mukaan ja ruokkiiko niitä vai ei. Millainen ihminen ei osaa tunteitaan tunnistaa ja hallita. Jokin täysin idioo#tti.

Ei vaan mene järkeen. Ei millään. Niin, lupaat , että tahdot rakastaa. Mutta, ei se rakkaus ole ikuista, jos et vaali sitä ja tee sen eteen pieniä asioita. Rakkaus voi loppua, ei niille asioille mitään voi. Tai yritäppä sanoa alkoholistin puolisolle, että lopeta nyt sen ukkosi rakastaminen, kun se tekee vain pahaa perheellesi. Ei voi päättää, että en rakasta sinua enään tai nyt minä alan rakastamaan sinua.

Eri asia on sitten se, antaako itselleen luvan pettää rakkauden varjolla. Me rakastuttiin, se oli vuosien "projekti". Sovittiin, että pysymme kuitenkin kaukana toisistamme, koska kumpikin oli naimisissa. Ei siihen vuosien välttelyn jälkeen tarvittu kuin yksi hetki kahdestaan ja peli oli selvä.

Ja kyllä sen tietää, kun oikea kohdalle osuu. Vanhanaikaista ajattelua tuo, että pitää hallita rakastumisen tunteitaan. Ettei "aatelinen saisi talonpoikaan" rakastua.

Vierailija
265/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinun ei ole hyvä olla sinun tulee ”erota”

T. Toinen nainen

Jep, ja oikeammin niin, että vaikka sinulla olisi hyväkin olla, sinun tulee erota.

Toinen nainen on halpa huvi. Kuin pettäisi suosikkiravintolaa ja kävisi laitakaupungilla pikaisesti mätöllä, jonka oksentaa ennen kotiin menoa. Jotkut tykkäävät roskaruuasta välillä.

Harvoin näkee tällaista vastausta, josta katkeruus loistaa näin ilmeisesti. Yleensä tällainen sairas luonne edes yritetään piilottaa.

Näin näen asian. Kotona on vaimo ja lapset. Ei ole katkeraa. Naista naidaan joka aukkoon. Vaimoa rakastellaan.

Minä näen sairaan ja katkeran vaimon, jota aviomies tuskin edes voi koskea vaan hakee rakkauden ja lämmön toiselta naiselta.

Miehellehän kelpaa mikä tahansa reikä. Myös sinä.

Tai oksennusta pidätellen se vaimon reikä.

Vierailija
266/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itsekin varattu kun ihastuin toiseen varattuun ja meillä oli niin vahva yhteys ja kemiat kohtasi täydellisesti, että pian rakastuttiin. Siitä on nyt yli kolme vuotta kun ihastuin. Minä erosin ajatuksen tasolla jo ajat sitten mutta virallisesti vasta kesällä. Ja nyt olemme vihdoin saamassa toisemme. Tällaista rakkautta tuskin jokaisella edes tulee vastaan, silti molemmilla oli sellainen elämäntilanne että eroaminen ei tuosta vain onnistunut tai olisi tuottanut vielä enemmän hankaluuksia kuin salasuhteen pitkittäminen.

Seliseli. Odotahan kun se arki alkaa niin aivan samoin mies tulee sinut pettämään.

Kateellisten paskanjauhantaa. Se katkeruus äänessä, kun on jäänyt rakkautta vaille...

Vierailija
267/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen nainen

Jep, ja oikeammin niin, että vaikka sinulla olisi hyväkin olla, sinun tulee erota.

Toinen nainen on halpa huvi. Kuin pettäisi suosikkiravintolaa ja kävisi laitakaupungilla pikaisesti mätöllä, jonka oksentaa ennen kotiin menoa. Jotkut tykkäävät roskaruuasta välillä.

Harvoin näkee tällaista vastausta, josta katkeruus loistaa näin ilmeisesti. Yleensä tällainen sairas luonne edes yritetään piilottaa.

Näin näen asian. Kotona on vaimo ja lapset. Ei ole katkeraa. Naista naidaan joka aukkoon. Vaimoa rakastellaan.

Minä näen sairaan ja katkeran vaimon, jota aviomies tuskin edes voi koskea vaan hakee rakkauden ja lämmön toiselta naiselta.

Lopettakaa nyt, aikuiset ? ihmiset.

Minulla oli suhde varattuun mieheen. Hän sanoi, että koko vuoden aikana ei pannut vaimoa kertaakaan, koska oli syyllinen olo ja vaimon läheisyys oli ahdistavaa ja halauksestakin tuli morkkis. Vaimolla ja minulla oli yksi yhteinen kaveri, jolle vaimo valitteli aina, että on se kumma , kun miehelle ei seksi kelpaa.

Toki teidän piireissä voi olla se villi mulkku mies, joka panee kaikkea , mikä liikkuu.

Vierailija
268/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskokaa nyt. Petettyjä vaimoja on yhtämonta, kuin kusipäisiä pettäviä miehiä. Jätettyjä toisia naisia on yhtämonta, kuin kusipäisiä pettäviä niehiä. Mikä tuossa yhtälössä on hankala uskoa? Ja hyi, joku sanoi, että mies käy naimassa toista naista joka koloon ja sitten palaa vaimon luo rakastelemaan. Itseään saa tuolla luulolla johtaa harhaan. Ja kuka haluaa semmoista miestä enään itselleen??

Siksihän se mies rakastuu toiseen ja kulkee tämän luona, kun kotona ei saa rakkautta, eikä mitään muutakaan. Ihan turha tulla petetyn vaimon tänne huutamaan, että kiihkeää seksiä oli kotonakin, kun tosiasia on se, että kotona ei enää edes seiso.

Mikäs oraakkeli sinä olet kun kaikkien suhteet tiedät? Monessa suhteessa se sivupano vaan tuo lisä vipinää sinne aviovuoteeseenkin. Joku rassukka uskoo tosiaan miehen selittelyt ettei kotona ole seksiä ja rakkautta. Säälittävä olet.

Voi mennä purkamaan pahaa oloa sinne "en ole saanut rakkautta ja olen siksi ilkeä" ketjuun.

Vierailija
269/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen nainen

Minulla oli suhde varattuun mieheen. Hän sanoi, että koko vuoden aikana ei pannut vaimoa kertaakaan, koska oli syyllinen olo ja vaimon läheisyys oli ahdistavaa ja halauksestakin tuli morkkis. Vaimolla ja minulla oli yksi yhteinen kaveri, jolle vaimo valitteli aina, että on se kumma , kun miehelle ei seksi kelpaa.

Toki teidän piireissä voi olla se villi mulkku mies, joka panee kaikkea , mikä liikkuu.

Hämmästelen useiden vastaajien yksipuolisia, stereotypisia näkemyksiä toisesta naisesta, miehestä ja vaimosta. Variaatioita on varmaan yhtä paljon kuin ihmisiäkin. Toisin kuin oheisessa kirjoituksessa tiedän, että salarakkaallani on seksiä vaimonsa kanssa kuten minullakin mieheni kanssa. Mutta tiedän myös ettei heillä, kuten ei meilläkään ole sellaista seksiä kuin meillä salarakkailla. Juuri tuon tietynlaisen seksin puutteen vuoksi aloitimme salasuhteen. Kummallekin on myös aivan selvää ettei suhteemme olekaan tarkoitus johtaa yhdesääoloon. Rakastamme kyllä toisiamme mutta emme ole rakastuneita. Ja kuten puolisommekin, olemme näiden kahdeksan vuoden aikana tukeneet toisiamme niin myötä kuin vastoinkäymisissä.

Vierailija
270/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä purkamaan pahaa oloa sinne "en ole saanut rakkautta ja olen siksi ilkeä" ketjuun.

Ainakin olen saanut enemmän rakkautta kuin sinä epätoivoinen luuseri, joka et saa miestä vaikka kuinka yrität.

Vierailija
271/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen nainen

Sinä olet kyllä todella säälittävä luuseri.

Vierailija
272/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin olen saanut enemmän rakkautta kuin sinä epätoivoinen luuseri, joka et saa miestä vaikka kuinka yrität.

Mistä sinä tiedät kuinka paljon toinen on saanut rakkautta? Ehkä hän saa rakkautta juuri sinun mieheltä. Tai ehkä hän ei haluakaan miestä pysyvästi elämäänsä. Tai ehkä hänellä on sekä aviomies että sinun mies salarakkaana. Älä ole noin yksinkertainen.

Vierailija
273/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Toinen nainen

Sinä olet kyllä todella säälittävä luuseri.

Ja sinä mamma, joka pelkäät, että toinen "paha' nainen tulee ja vie väkisin miehesi. Eikä ymmärryksesi siihen, että on monenlaisia suhteita ja elämä ei aina ole niin mustavalkoista.

Vierailija
274/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ystävätär joka ei päässyt erosta yli kun miehellä oli toinen nainen, oli pettänyt ilmeisesti ainakin parivuotta ja sitten jäi kiinni ja erohan siitä tuli. Ehkä säälittävintä tässä on että ystävä ei ole vielä kymmenen vuoden jälkeenkään päässyt yli, vaan kiusaa ja häiriköi entistä miestään ja tämän uutta perhettä, on ilmeisesti saanut lähestymiskiellonkin mutta eihän siitä mitään apua ole ollut, kun nasahti niin pahasti erosta.

On ainakin yhdet potkut saanut aikaan, kun soitteli uuden vaimon työnantajalle ja pari muuttoa, mutta aina jotenkin selvittää uuden osoitteen, tehtaillut myös lukuia lasuja ja rikosilmoituksia, ei kuulemma ole mitään menetettävää. Ei ihan hirveästi olla enää tekemisissä sattuneesta syystä...

Minulla oli tuttavia, jotka olivat sitä mieltä, että minun olisi pitää olla exän ja hänen uuden naisystävän (jonka kanssa hän oli siis pettänyt minua) kanssa kaveri kahden viikon päästä erosta. Näin olisin ymmärtääkseni heille näyttänyt, että olen "päässyt erosta yli". Kiitos, tuollaisesta erosta ylipääseminen on kyllä muutenkin sen verran rankkaa, että en tarvitse tuollaisia painostuksia kaiken lisäksi. Yritin kieltämättä monta kertaa soitelle miehelle ja saada aikaiseksi jonkinlaisen sopimuksen, jonka avulla itse olisin saanut rauhassa toipua erosta. Se ei hänelle käynyt, ja se nähtiin niin, että en ollut "päässyt erosta yli" ja että olisin mukamas halunnut jatkaa suhteen. Kuka ihmeessä haluaisi tuollaista petturia takaisin? Olen sittemmin katkaissut suhteet sekä exään että näihin yhteisiin tuttaviin. En ole saanut lähestymiskieltoja, enkä tehnyt rikosilmoituksia, lasuja t.m.s., mutta ymmärrän, että kaikki eivät tällaisesta tilanteesta selviä järki tallessa. Se saattaa olla myös pettäjä-jättäjän strategia: silloinhan saa exän leimattua hulluksi. Tähän suhteen ollaan ihmeen sinisilmäisiä.

Reilu ja fiksu ihminen eroaa ennen kuin aloittaa uuden suhteen.

Tämä mies petti useiden naisten kanssa ystävääni ja huhujen mukaan pettää nyxääkin. Olen tässä vuosien mittaan yrittänyt olla tukena ja puhua järkeä ystävälleni, mutta mistään ei ole apua, joten olen tarkoituksella ottanut etäisyyttä. Ei hänen touhuissaan ole järjen kanssa tosiaan mitään tekemistä.

Vierailija
275/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku räkänokka tuli aikuisten ketjuun jakamaan sääliään

Vierailija
276/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan menee niin, että oma kumppani ei tunnu oikein miltään 4-8 yhdessäolovuoden jälkeen.

Etsikää sellanen kumppani, jonka kanssa on oikeaa kemiaa, sillo se suhde kestää.

Vierailija
277/301 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen miehen suunnalta lähtevä "vedätys" voi oikeasti aiheuttaa traumaa. Kun elät salasuhteessa, jotkut jopa vuosia, rakennat elämääsi sen varaan, mitä mies antaa olettaa. On tunteet ja koko elämä mukana kuviossa ja luulet olevasi rakastettu, odotat vain sitä hetkeä, että mies tekee sen , mistä olette haaveilleet. Sitten hän vetääkin maton jalkojesi alta. Pudotus on kova. Aivan kuin elämästä olisi pyyhitty se aika pois, etkä enään tiedä missä olet, mistä jatkaa ja mitä tehdä. Kuulet valheita itsestäsi ja suhteestanne, mitkä ovat aivan kauheita. Jos vielä mies katkaisee välillänne olleen siteen kylmästi, selityksiä antamatta, niin jäät kylmään pimeään tilaan. Minulta meni itsetunto, yöunet, usko miehiin ja rakkauteen. Herään öisin uniin, mitkä tuntuvat todelta ja päivät tuntuvat painajaiselta.

Saatte laittaa ilkeitä viestejä ja haukkua ja tylyttää, en aio palstalla tämän jälkeen käydä.

Vierailija
278/301 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli varatun miehen kanssa ensin vuosien ystävyys, joka merkitsi minulle todella paljon. Olen itsekin varattu, mutta miehen kanssa ei ole pitkiin aikoihin mennyt kovin hyvin ja koin saavani toiselta mieheltä osakseni ainutlaatuista ymmärrystä. 

Sitten eräässä sopivassa tilanteessa, ehkä enemmän minun aloitteestani tilanne välillämme yhtäkkiä ajautui rakkaussuhteen suuntaan. Mies lämpeni nopeasti ja kertoi todella rakastuneensa minuun ja olevansa vaimonsa kanssa hyvin tunneköyhässä ja etäisessä suhteessa. Mies sanoi haluavansa minut. Olin onneni kukkuloilla, todella rakastunut ja valmis jättämään kaiken entisen taakseni. Kerroin asian myös aviomiehelleni. 

Emme kuitenkaan ehtineet montakaan kertaa tavata näissä uusissa merkeissä, kun miehelle yhtäkkiä tuli kauhea morkkis ja hän koki yllättäen pakottavaa tarvetta kertoa kaiken vaimolleen. Niin hän tekikin ja siitäkös myrsky nousi. Vaimo hillui ja uhkasi avioerolla, takana 20-vuotinen liitto ja monta lasta. 

Ja niinpä yhtä nopeasti, kuin oli minuun lämmennyt, mies hylkäsi minut, totaalisesti ja yhtään epäröimättä. Hän kertoi minulle itse asiassa rakastavansa ja kunnioittavansa vaimoaan "yli kaiken".  Vaimolleen hän taas selitti, että olin hänet härskisti iskenyt. Samalla hän lopetti kaiken kanssakäymisen minun suuntaani kuin veitsellä leikaten, ei halunnut olla missään tekemisissä kanssani. Kun yritin aivan järkyttyneenä saada häntä jotenkin käsittelemään traumaattista tilannetta kanssani, hän uhkasi minua jopa lähestymiskiellon hankkimisella. Nopeasti tajusin, että minulla ei ollut enää mitään väylää hänen suuntaansa.

En varmaan tule koskaan tajuamaan, kuinka kyseinen mies saattoi kohdella minua noin törkeästi. Meillä oli kuitenkin takana pitkä luottamuksellinen ystävyyskin, jossa oltiin aina toimittu kunnioittavasti ja hienotunteisesti. Siitä syntynyt arvostus oli yksi suuri syy, miksi mieheen niin kovasti rakastuinkin.

Oma aviomieheni on rauhallista sorttia ja vaikka hän todella paljon yllättyikin pettämisestäni, hän antoi meille kuitenkin vielä mahdollisuuden. Niinpä yritämme yhdessä, mutta täytyy myöntää, että todella vaikeaa on ollut. Pelkään, että näiden asioiden seurauksena etäännymme lopullisesti toisistamme. Sitä ongelmaa kun ollut aiemminkin, ollaan elelty aika lailla molemmat omaa elämäämme ilman juurikaan yhteisiä intressejä.

Ihastuksellani taas näyttää menevän vaimonsa kanssa tosi hyvin. En tiedä, onko mukana esittämistä kriisistä johtuen, mutta olen kuullut, että hyvin rakastuneen oloisia ollaan siellä suunnalla ja paljon tehdään asioita yhdessä.

Itselleni jäi tyhjä ja surullinen olo koko jutusta ja luottamukseni ihmissuhteisiin sai pahan kolauksen. Mahdotonta ymmärtää, että juuri se ihminen kohteli minua noin ja ilmeisesti myös vedätti aikamoisesti antamalla elämästään ihan väärän kuvan. Vedätti loppupeleissä varmaan sekä vaimoaan että minua. 

Sun pitää mennä puhumaan ammatti ihmisen kanssa. Tuommoinen hylkääminen ja huijaaminen voi aiheuttaa trauman. Vaimo on aivan hyvin voinut laittaa sanat miehen suuhun. Vaimoilla on näissä keisseissä järeämmät aseet.

Kiitos neuvosta, olen käynytkin. Olen ollut niin rikki, etten olisi selvinnyt ilman apua.

Mutta ihan itse se mies viestitteli, ettei halua olla kanssani missään yhteyksissä ja etten merkitse hänelle mitään sen enempää. Ja että vaimo on elämänsä rakkaus. Olisi hän voinut halutessaan olla ystävällisempikin, kun kuitenkin viestintä oli meidän kahden välistä.

Et voi olla varma. Ystäväni sai salarakkaalta kauhean ääniviestin, selvisi, että vaimo oli kirjoittanut viestin paperille ja pakottanut miehen lukemaan sen. Myöhemmin mies oli soittanut ja pyytänyt anteeksi.

No en voi tietenkään olla ihan varma, mitä heidän välillään on tapahtunut. Anteeksipyyntöjä ei kuitenkaan ole kuulunut. Hänellä olisi helposti sauma pahoitella minulle vaimon tietämättä, jos sen haluaisi tehdä.

Mies on itsevarma ja rohkea tyyppi, jopa vähän yli-sellainen, erittäin kuvia kumartelematon ja se on yksi asia mikä minua on hänessä aina kiehtonut. Hän on myös vaativassa työssä, aika korkeassa asemassa ja vaikka on minusta tosi fiksu, niin ei kuitenkaan mikään kiltti. Uskaltaa kyllä sanoa mielipiteensä.

En siis usko, että häntä pidettäisiin avioliitossa millään uhkailuilla. Kyllä minä ajattelen, että ei hän oikeasti minusta välittänyt, vaikka sellaista sanoi. Tai sitten välitti hetken ja se meni tosi nopeasti ohi.

Kyllä päällimmäisenä on aika huijattu ja hyväksikäytettykin olo. Ja jotenkin epätodellinen. Luulin tuntevani sen ihmisen.

Hyväksikäytetty on päällimmäinen tunne minullakin. Julmaa katkaista välit ja jättää toinen vaille mitään kunnon selitystä tuollaisessa tilanteessa. Kannattaa kuitenkin yrittää selvittää välit sen miehen kanssa. On raskasta elää ilman selvyyttä. En saanut koskaan selitystä ja se kalvaa mieltäni. Mies vaikutti aidosti rakastavan minua ja oli tosi herkkä tyyppi. Ikävöi ja itki aika paljon ja osoitti lämmintä ja hellää rakkautta. Siksi hänen välinpitämättömyys ja julmuus oli shokki minulle.

Mitä sulle tapahtui?

Uskoin rakastamaani ihmistä, roikuin salasuhteessa 1.5 vuotta. Mies jäi kiinni vaimolleen, aikoi jättää tämän, mutta yhtäkkiä katkaisi välit minuun ja jäi avioliittoonsa. Valehteli vaimolleen ihan kaikesta. Uhriutui, teki minusta pahan viettelijän ja itsestään uhrin. Vaikka hän oli se joka saneli kaikki säännöt suhteessamme ja teki aloituksen , kun ystävyys muuttui fyysiseksi suhteeksi. Minua on uhkailtu vaikka miten. En uskalla enään edes yrittää saada mitään vastauksia. Joudun pitämään kaiken sisälläni.

Sitä niittää, mitä kylvää. Elämä on valintoja, millaiseksi sen itse luo. Ota vastuu valinnoistasi ja lopeta ruikuttaminen

Kiitos myötätunnosta. Olet varmaan kokenut saman, kun ymmärrät noinkin hyvin.

Pakko myöntää, että olen tehnyt viisaampia valintoja, enkä ole varattuihin sekaantunut, vaikka tyrkyllä olisi ollut useampikin. Kun olen edelleen sitä mieltä, että sitä niitän, mitä kylvän. 

On ihan eriasia kieltäytyä tunteettomana jostain tyrkystä, kun rakastamastaan miehestä, jonka kanssa olet tuntenut kauan ja taistellut yhdessä tunteita vastaan.

Nyt kyllä elät jossain pilvilinnassa. Syytät pahasta olostasi koko ajan jotain muuta. Realistinen totuus on, että mies ei ole taistellut mitään tunteitaan vastaan, vaan ottanut seksin vastaan, kuten itse kerroit, että oikein hakeutumalla hakeuduit miestä lähemmäs ja lähemmäs, että saat hänet. Mies ajatteli, että ottaa, kun toinen suorastaan tyrkyttää. Mutta jos todella olisi rakastanut sinua, olisi eronnut. Joten ei rakastanut. Piti hauskaa ja kun kerroit eroavasi omasta miehestäsi, tuli paniikki ja tunnusti vaimolleen, koska tiesi, että tulet kuitenkin kotiovelle itkemään ja käräyttämään.

Minä tässä olen vuoden aikana kuunnellut pari myös todella surkeaa tarinaa tutuiltani, jotka ovat itkeneet ja antaneet anteeksi, vaikka toinen ei ole edes pyytänyt ja on kohdellut tosi paskasti. Mutta se kuvitelma, että minä voin muuttaa toisen ja olen toiselle se tärkein ja kyllä se vielä joku päivä ymmärtää. Vaikka heille kuinka rumasti sanoisi, niin he silti etsivät vaikka mitä muita syitä siihen, kuin uskaltaisivat tunnustaa, että toinen käytti vain hyväkseen.

Antaa olla. Olet tehnyt miestäsikin kohtaan tosi paskasti ja ihmettelen, että jaksaa katsoa sinua, kun muka yrität liittoa uudestaan ja kuitenkin voliset toisen miehen perään, joka käytti sinua vain hyväkseen.

Näit miehessä sen, mitä halusit nähdä. Et sitä, mitä hän on.

Tässä menee nyt näköjään useamman kirjoittajan jutut sekaisin. Minä, joka kirjoitin tuon tarinan, johon viittaat, en kirjoittanut yllä olevaa kirjoitusta, jota taas lainaat ja kommentoit. 

Minut tunnistaa siitäkin, että en yhtään puolustele itseäni. Ymmärrän, että tällaiset teot tuomitaan. Niin minäki  tekisin, etenkin, jos en olisi itse ollut siinä suunnattoman vaikeassa ja ristiriitaisessa tilanteessa.

ja minä olen se toinen, joka puolustaa itseään, koska aloin suhteeseen varatun kanssa, kun pitkän ystävyyden jälkeen rakastuttiin. Ja todellakaan ei heittäydytty, vaan pidettiin yhteyttä ja harkittiin. Kumpikin teki tietoisen valinnan. Minun avioliitto oli käytännössä ohi, mies oli se joka valehtelikin ja huijasi minut aloittamaan suhteen. Loppupeleissä ei hänellä ollutkaan aikomustakaan jättää vaimoaan. Tai yritti sitä, mutta vaimo veti villinkortin esiin. Mut, ihan sama. Ei kukaan usko, vaikka kuinka väittäisi, että en todellakaan valinnut rakastuvani varattuun, tai halunnut varatun rakastuvan minuun. Yritin lopettaa suhteen monta kertaa, mutta mies aneli jaksamaan. Pyysi odottamaan, että saa rohkeutta jättää vaimonsa.

Kerro, mikä on se villikortti, mitä te toiset naiset aina sanotte, millä vaimo pakottaa miehen pysymään luonaan.

Villikortti on se, kun vaimo sanoo satuttavansa itseään. Tai sanoo, että mies ei näe enään ikinä lapsiaan, jos jättää vaimon.

Niinhän ne miehet selittää toisille toisille naisilleen. Ja naisreppanat uskoo ja jatkaa salasuhdetta. Voi voi

Tuolla joku väitti, että tietää lukemattoman määrän parisuhteita, joissa on hyvä uusperhe-elämä alkanut pettämisestä.

Minä tiedän vain sotkuisia eroja, joissa siitä salasuhteesta ei edes tullut parisuhdetta, vaan sekavaa elämää, missä lapset kärsi, vaimo kärsi, toinen nainen kärsi ja mieskin kärsi ja jopa alkoi ryyppäämään ja pilasi lopullisesti elämän. Jokunen pari on yrittänyt yhdessä ja tehty heti se ankkurilapsikin, mutta ero on tullut muutaman vuoden päästä. Kun oikein mietin, en tiedä yhtään suhdetta, joka olisi alkanut salasuhteena ja mukana olisi lapsia ja olisivat vielä yhdessä kymmenen vuoden päästä.

Hyvä esimerkki tällaisesta "nyxä-parista" on Hollywoodin ihaltuin (nyt exä) pari Brad Pitt ja Angelina Jolie. Brad jätti taannoin silloisen vaimonsa Jennifer Anistonia erittäin julkisesi ja rumasti. Pitt ja Jolie hankkivat yhdessä kuusi lasta, olivat erittäin ihaliltu ja kuvattu pari ja kehuivat toisiaan mahtaviksi. Kunnes Angelina yhtenä päivänä otti eron, syyttäen Pittiä juopottelusta, pössyttelystä ja vanhimman lapsen pahoinpitelystä. Ensin mainitut Pitt on myöntänyt, mutta viimeksi mainitusta ei ole löydetty todisteita. Nyt on pitkittynyt ja raju huoltajuuskiista päällä, ja Pitt kustuu hänen 12 vuotta kestänyttä suhdetta Joliehen "kidutukseksi". Miten se nyt muuttui kidutukseksi, sehän oli niiiin ihana?

Tässä olisi loistavat aineet elokuvalle (tosin epäilen, että Hollywood ei itse osaisi tehdä kovin hyvä elokuva tästä aiheesta), mutta toisaalta tätä ei ole vielä nähty loppuun. Ehkä Pitt kohta komeilee lasten ja uuden nuoren kauniin naisen kanssa lehdissä...?

Vierailija
279/301 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua kuin puoleen väliin, mutta ihmettelen aina näitä, jotka sortuvat varattuihin. En myöskään jaksa ymmärtää, miksei voi ensin tehdä tilejä selväksi oman puolison kanssa, ja sitten alkaa vilkuilla muita. Reilu peli puolin ja toisin!

Itse en voisi kuvitellakaan pettäväni. Jos sattuisin randomisti rakastumaan toiseen mieheen, selvittäisin välini ensin nykyisen mieheni kanssa. Ehkä ihmiset pettävät juuri siksi, että haluavat sekää pitää kakkunsa että syödä sen. Täytyy sanoa, että tuttavapiirissäni on muutama, jotka pitävät peliään varattujen kanssa enkä kyllä voi heitä mitenkään arvostaa.

Ihan oikeastiko uskaltaisit ottaa eron, ennen kuin olisit kokeillut, millaista seksi on ja miten muuten menee? Jos se ei olisikaan niin ihanaa, niin sitten jäisit yksin, kun tollo olisit puolisollesi ehtinyt kertoa, että olet rakastunut toiseen.

Minun mielestä kannattaa varmistaa oma selusta ensin ja kokeilla sitä uutta ja olla suhteessa hänen kanssaan, jotta saa tietää, onko se niin ihanaa, kuin luulee. Jos ei ole, niin on kuitenkin se avioliitto olemassa ja voi jatkaa elämää, kuin ei mitään olisi ollutkaan.

Vierailija
280/301 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea ketjua kuin puoleen väliin, mutta ihmettelen aina näitä, jotka sortuvat varattuihin. En myöskään jaksa ymmärtää, miksei voi ensin tehdä tilejä selväksi oman puolison kanssa, ja sitten alkaa vilkuilla muita. Reilu peli puolin ja toisin!

Itse en voisi kuvitellakaan pettäväni. Jos sattuisin randomisti rakastumaan toiseen mieheen, selvittäisin välini ensin nykyisen mieheni kanssa. Ehkä ihmiset pettävät juuri siksi, että haluavat sekää pitää kakkunsa että syödä sen. Täytyy sanoa, että tuttavapiirissäni on muutama, jotka pitävät peliään varattujen kanssa enkä kyllä voi heitä mitenkään arvostaa.

Ihan oikeastiko uskaltaisit ottaa eron, ennen kuin olisit kokeillut, millaista seksi on ja miten muuten menee? Jos se ei olisikaan niin ihanaa, niin sitten jäisit yksin, kun tollo olisit puolisollesi ehtinyt kertoa, että olet rakastunut toiseen.

Minun mielestä kannattaa varmistaa oma selusta ensin ja kokeilla sitä uutta ja olla suhteessa hänen kanssaan, jotta saa tietää, onko se niin ihanaa, kuin luulee. Jos ei ole, niin on kuitenkin se avioliitto olemassa ja voi jatkaa elämää, kuin ei mitään olisi ollutkaan.

Toivottavasti tämä on sarkasmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan