Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Tuukka Temosella ei käynyt mielessä, että elokuva Jari Sarasvuosta ei välttämättä kiinnosta massoja :D

Vierailija
22.10.2018 |

Hieno mieshän Sarasvuo on mutta miksi menisin katsomaan elokuvan hänestä?
Ja katsojaluvuista päätellen aika moni on miettinyt tätä samaa.

Kommentit (312)

Vierailija
41/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Sarasvuo kavreineen on tehnyt suuren palveluksen Suomelle. Ei tuollaista myyntiosaamista ole täällä ennen nähty. Heittäytynyt ihan kunnolla myyntiin ja sen edistämiseen. En ymmärrä haukkujia, suuren palveluksen tehnyt kaikille meille myynti alalla oleville. Temonen taas perinteinen alaspäin vetäjä.

Vierailija
42/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysjohtajat eivät ole kiinnostuneita Sarasvuosta. Häntä palkkaa hölmö PR- ja rekryosasto. Oma veljeni on johtaja vähänt toistasataa henkeä työllistävässä yrityksessä. Hänen mukaansa Sarasvuon idea on puhua vakuuttavalla äänellä asioita, jotka jokainen kauppakorkeakouluopiskelija on kirjoistaan lukenut. Kuulemma hyvä esiintyjä, jolla ei ole mitään uutta sanottavaa. Itse olen tekniikan alalla, joten en ole kauppiksen kirjoja kovin paljoa lukenut pakollisia kursseja enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hasbeen koko ukko.

Vierailija
44/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin haluta nähdä Sarasvuosta tehdyn elokuvan. Haluaisin että myös Jari Sillanpäästä tehtäisiin elokuva.

Siltsusta muuten saisi hyvän leffan!

Vierailija
45/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temonen luulee itestään liikoja.

Vaikuttaa to-del-la raskaalta ihmiseltä. Jatkuvasti vinkuu ja uhriutuu julkisesti jostakin.

Vierailija
46/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temonen: "Keskivertoelokuvayleisö ei ehkä ole potentiaalisin katsomaan Jari Sarasvuon tarinaa. Tähtäsimme enemmän niihin ihmisiin, jotka harvemmin käyvät elokuvissa eli keskijohtoon ja yrittäjiin, jotka jotenkin nauttivat tämäntyyppisestä sisällöstä. Nyt me emme vaan tavoittaneet heitä."

Onneksi Temonen löysi selityksen - keskivertoyleisö on liian typerää kiinnostuakseen tällaisesta aiheesta. Kulturellit menestyjät jäivät kotiin.

Nyt muuten yli- tai aliarvioidaan keskijohtoa sekä yrittäjiä pahasti. Ehkä jopa molempia tekien samaanaikaan. Plus mistä lähtien sekään on ollut täysin heterogeeninen massa?

Ja kuten useampi jo toikin esille, niin noinkin tarkalla kohderyhmällä, tämän kokoisessa maassa ja elokuvateatterilevitykseen!?

Juu varmaan, kriitikoiden syy täysin.

Vierailija
47/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hasbeen koko ukko.

Eikö nuo ole molemmat?

Vierailija
48/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temonen: "Keskivertoelokuvayleisö ei ehkä ole potentiaalisin katsomaan Jari Sarasvuon tarinaa. Tähtäsimme enemmän niihin ihmisiin, jotka harvemmin käyvät elokuvissa eli keskijohtoon ja yrittäjiin, jotka jotenkin nauttivat tämäntyyppisestä sisällöstä. Nyt me emme vaan tavoittaneet heitä."

Onneksi Temonen löysi selityksen - keskivertoyleisö on liian typerää kiinnostuakseen tällaisesta aiheesta. Kulturellit menestyjät jäivät kotiin.

Nyt muuten yli- tai aliarvioidaan keskijohtoa sekä yrittäjiä pahasti. Ehkä jopa molempia tekien samaanaikaan. Plus mistä lähtien sekään on ollut täysin heterogeeninen massa?

Ja kuten useampi jo toikin esille, niin noinkin tarkalla kohderyhmällä, tämän kokoisessa maassa ja elokuvateatterilevitykseen!?

Juu varmaan, kriitikoiden syy täysin.

Tietenkin se on ihan kenen tahansa syytä paitsi tietenkin ohjaajan itsensä.

Vierailija
49/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarasvuo itse totesi tästä elokuvasta jossain haastattelussa että ei kiinnosta eikä aio katsoa.

Vierailija
50/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se leffa ehkä on suunnattu yrittäjille ja yritysjohdolle niin onko ehkä markkinointi hoidettu samalle kohderyhmälle?

En meinaan ole nähnyt minkäännäköistä markkinointia tästä.

T. Yrittäjä

Vierailija
51/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Temonen luulee itestään liikoja.

Vaikuttaa to-del-la raskaalta ihmiseltä. Jatkuvasti vinkuu ja uhriutuu julkisesti jostakin.

Itse en edes periaatteesta halua nähdä ainuttakaan leffaa jonka tekemiseen tämä on osallistunut. 

Vierailija
52/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Renny yritti väkisin Geenasta action-tähteä ja meniköhän ihan tuotantoyhtiö nurin,kaikkia ihmefilmejä sitä on yritetty.

Vierailija
53/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua voisi periaatteessa elokuva kiinnostaa, olen elänyt 1990-luvun ja muistan kyllä, kuinka suosittu (ja samalla ristiriitainen) hahmo Sarasvuo silloin oli. Nuoremmalle sukupolvelle hän ei varmasti sano mitään. Hän tavallaan loi itsensä uudestaan. Aluksi hän oli keskinkertainen toimittaja ja yhtäkkiä hänestä tuli amerikkalaishenkinen miljonääri.

Katsoin elokuvan trailerin eikä se herättänyt mitään kiinnostusta. Jotenkin lattea tunnelma. Ehkä katson elokuvan kotisohvalta joskus.

Vierailija
54/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi leffan vaikka Maria Jotunista. Ei sarasvuo kiinnosta ketään.

Vierailija
55/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritysjohtajat eivät ole kiinnostuneita Sarasvuosta. Häntä palkkaa hölmö PR- ja rekryosasto. Oma veljeni on johtaja vähänt toistasataa henkeä työllistävässä yrityksessä. Hänen mukaansa Sarasvuon idea on puhua vakuuttavalla äänellä asioita, jotka jokainen kauppakorkeakouluopiskelija on kirjoistaan lukenut. Kuulemma hyvä esiintyjä, jolla ei ole mitään uutta sanottavaa. Itse olen tekniikan alalla, joten en ole kauppiksen kirjoja kovin paljoa lukenut pakollisia kursseja enempää.

Samaa mieltä, kertoo Temosesta ettei edes tunne "kohderyhmäänsä".

Sarasvuo ei keksinyt mitään uutta, hän vain osasi markkinoida/tuotteistaa tiettyjä juttuja todella hyvin. Juttuja jotka "kaikki" alan ihmiset jo tiesivät, mutta jotka upposivat kuin häkä niihin ei niin "ammattilaisiin". Osasi myydä esiintymistään hyvin (juuri noille pr- ym. tyypeille) ja moni halusi hänet puhumaan.

Tapaa voisi verrata johonkin amerikkalaiseen tv-pappiin tai "pyramidi-myyjiin", osa ihmisistä lankeaa ja uskoo, osa näkee esityksen läpi. Kyyninen voisi ajatella, että vanha punkkari jostamon tullut kokoomuslainen on ehkä itse hurahtanut Sarasvuohon eikä ymmärrä kuviota sen takana, vert. joku joka itse on alaa opiskellut/yritysmaailman vanha konkari.

Miksi yritysjohto menisi katsomaan elokuvaa, heille tarina ja metodit ja opit on jo _ennnestään_ tuttuja, ja monikon varmaan Sarasvuon esitykseen joskus joutunut mukaan, eikä varmaan erityisesti jaksa niitä hetkiä muistella.

Vierailija
56/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Temosen kuvan näkeminen saa ahdistumaan. Siinä on jotakin todella pisteliästä ja tympeää.

Vierailija
57/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno mieshän Sarasvuo on mutta miksi menisin katsomaan elokuvan hänestä?

Ja katsojaluvuista päätellen aika moni on miettinyt tätä samaa.

Ylioppilas Heinosessa ei ole kyllä mitään hienoa. Sattui osumaan oikeaan saumaan, kun keksi ruveta paskanpuhumisella tekemään rahaa. Suomessa oli laman jälkeen kaikkien aikojen nousukausi ja it-alan firmoihin tulvi rahaa Nokian vanavedessä ovista ja ikkunoista, joille oli sitten keksittävä jotain käyttöä. Siihen tarkoitukseen kelpasi jopa ylioppilas Heinosen jonninjoutavat jorinatkin.

Vierailija
58/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkari amatööriohjaaja teki kokkari amatööritoimittajasta elokuvan ja ihmettelee, miksi ketään ei kiinnosta.

Vierailija
59/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain osaa. Itse käyn harvoin elokuvissa ja Temosen tekeleet ei kiinnosta. Pölösen tuleva elokuva esim. sen sijaan vaikuttaa kiinnostavalta, vetoaa ihmisiin ja saa varmasti hyvin katsojia.

Vierailija
60/312 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lienee Temosen seuraava aihe? Elokuva elokuvaohjaaja Temosesta ja hänen vaimostaan?

Kuulemma joku paralympialaisurheilija.

Ei kiinnosta sekään yhtään. Nyt temosella on mahdollisuus miettiä valintojaan reaaliaikaisesti.