Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Tuukka Temosella ei käynyt mielessä, että elokuva Jari Sarasvuosta ei välttämättä kiinnosta massoja :D

Vierailija
22.10.2018 |

Hieno mieshän Sarasvuo on mutta miksi menisin katsomaan elokuvan hänestä?
Ja katsojaluvuista päätellen aika moni on miettinyt tätä samaa.

Kommentit (312)

Vierailija
301/312 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua Sarasvuo kyllä kiinnostaa jonkin verran henkilönä, mutta koska häntä ei ole mitenkään konsultoitu tätä elokuvaa tehtäessä, en todellakaan mene katsomaan sitä. Iso virhearvio Temoselta, että lähti tekemään elokuvaa ilman että Sarasvuo olisi ollut sen tekemisessä mukana.

Mä en ymmärrä tällaisia kommentteja laisinkaan. Pääsääntöisestihän henkilöistä kertovissa elokuvissa ei itse päähenkilö ole ollut elokuvan teossa mitenkään mukana. Toki aika useinhan ne kertovat jo edesmenneistä henkilöistä, mutta on niitä elokuvia ennenkin tehty elävistä ihmisistä. 

Mutta siis minkälaiseksi kuvittelet elokuvan, joka kertoo narsistista ja jota itse narsisti on ollut tekemässä? Tämä kysymys ei koskenut nyt sinällään ketjun aiheena olevaa elokuvaa, eikä sen päähenkilöä (en halua niskaani mitään kunnianloukkaus syytteitä) vaan henkilöistä kertovia elokuvia noin ylipäätään. Mutta siis sellaisesta elokuvasta on kyllä kaikenlainen kriittinen näkökulma häivytetty kauas pois.

Kun tehdään elokuva Sarasvuon kaltaisesta henkilöstä, niin silloinhan tehdään elokuva ennen kaikkea ilmiöstä, ei niinkään itse henkilöstä. Eli mikä sai ilmiön aikaan, jossa firmat hassasivat miljoonia pelkkään jonninjoutavaan höpinään? Tuolloin olisi parempikin, että sitä tarkasteltaisiin sivustakatsojan, tai asiakkaan, eikä niinkään sen helppoheikin näkökulmasta.

Jos siis elokuvasta ei haluta mitään pinnallista sankarelokuvaa, vaan tulokulma olisi terveen kriittinen ja analyyttinen ja ilmiön syitä syväluotaava, niin siinä elokuvassa ei kyllä päähenkilö omia mielipiteitä kaivata.

Hitto, tuosta kirjoituksestani jäi se olennaisin asia pois, eli en siis missään nimessä fanita tätä Temosen elokuvaa, vaan juurikin päinvastoin, mutta syy ei ole se, että Sarasvuo ei itse päässyt mukaan sähläämään, vaan se, että vaikka Temosella olisi ollut mahdollisuus pureutua itse ilmiöön kunnolla ilman päähenkilön puuttumista kässäriin, niin häneltä se kriittinen tulokulma puuttuu täysin. Kyseessä on siis pelkkä c-luokan fanipoika elokuva.

Vierailija
302/312 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä saako tällaisen mielipiteen kirjoittaa, mutta Yle Puheen Sarasvuon talk show on mun makuuni todella outo ja mulle tulee mieleen hienoisesti mielenterveysongelmista kärsivä yliajatteleva älykkö. Kun muistelen Sarasvuota Hyvät pahat ja rumat -ohjelmassa 90-luvulla, hän oli todella taitava ja erittäin ajan hermolla oleva haastattelija. Eikös hänellä ole kaksi pientä lastakin toisesta avioliitostaan? Kuulostaa kyllä kovin "vanhalta" sielulta ollakseen kahden pienen vilkkaan lapsen isä... no, ehkä urheilijavaimo huolehtii lapsesta ja Sarasvuo saa ajatella omiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/312 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokohan tämä Temos-hype tosiaan vihdoin olisi nyt tullut tiensä päähän. Liki kymmenen vuotta sitä on katseltukin. Vastenmielisiä ihmisiä.

Vierailija
304/312 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulipahan kohun myötä opittua ainakin se, etten jatkossakaan mene katsomaan ainoatakaan tämän kastemadon karismalla varustetun ylimielisen nillittäjän tuotosta.

Kastemadolta näyttää tosiaan pitkulainen hevosennaamansakin.. ;''D

Vierailija
305/312 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temonen valitsee elokuviensa aiheen twitter -seuraajien määrän perusteella. Seuraavaksi hän väsää elokuvan Pyllyttärestä.

Vierailija
306/312 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuna päivänä menis katsomaan mitään mikä liittyy Sarasvuohon.

Vierailija
307/312 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmentaja tänään Nelosella kello 21!

Kuka aikoo katsoa?

Vierailija
308/312 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson tässä elokuvasta tehtyä making of-dokkaria. Jestas miten tähän leffaan on syydetty rahaa! Kaikki näyttelijät ns. ammattilaisia, poikkeuksellisesti monta pääkuvaajaa yms. Ohjaaja selittää lapsellisen innostuneena kaikesta. Ja lopputuloksenhan me tiedämme... :))

Vierailija
309/312 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei jessus

Miksi tuo tekee elokuvia tollasista aiheista?

Vierailija
310/312 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän säälittää tuo Mikko Nousiainen. Tosi symppis ja hyvää työtä tekee tässäkin. Mutta kun aihe on vaan niin järjetön ja fanin näkökulmasta tehty.

Vierailija
311/312 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoiko joku leffan eilen telkkarista?

Vierailija
312/312 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoiko joku leffan eilen telkkarista?