Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Li Andersson pitää yrittäjien ruokatarjoilua lakkopäivinä vastenmielisenä kampanjana – ”käyttävät lapsia pelinappuloina”

Vierailija
22.10.2018 |

Jonkinlainen tekopyhyyden maailmanennätys kai tämäkin. Miettikö tämä henkilö yhtään kuinka koomiseltä tämä hänen ulostulonsa vaikuttaa. Anderson ei siis näe vastenmielisenä sitä, että JHL käyttää lapsia pelinappuloina osallistuessaan lakkoon, joka ei todellisuudessa kosketa heidän työntekijöitään millään tavalla, mutta näkee lasten ruokkimiseksi järjestetyn vastakampanjan ongelmaksi. Siinä sitä kieroutunutta maailmankatsomusta kerrakseen.

Lähde:

https://www.is.fi/politiikka/art-2000005872958.html?utm_campaign=tf-IS&…

Kommentit (200)

Vierailija
21/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt hienoa, että nää yrittäjät ihan pyyteettömästi pelastaa lapsia nälkäkuolemalta. Ilman heitä olis varmasti viimeistään huomenna ollut tienposket täynnä nälkään kuolleita lapsia!

Vierailija
22/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson vasta onkin vastenmielinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa on, kyllä muakin ihmetyttää että kaikenlaiset yritykset ja vanhempais yhdistykset tänään ylimielisinä radioissa kertoneet miten ovat lapset nälkäökuolemalta jalosti pelastaneet. 

Kyllä arvostus laskee automaattisesti tollasia ihmisiä kohtaan, jotka noin vähän lakkoilijoita ymmärtää. Eivät siis yhtöään kunnioita kouluruokaa ja sen tekijöitä, noilla tempauksillaan. Töärkeämpi on päästä rääpimään soppatykkien muodossa lakolle.

Täytyy vähän niitä koulujakin ihmetellä, jotka ton toiminnan ottaneet vastaan.

Ei millään pahalla, mutta ei kukaan normaalilla aivotoiminnalla varustettu yksilö "ymmärrä" lakkoilijoita, ja varsinkaan tässä tapauksessa, jossa JHL tekopyhänä lakkoilee asiaa vastaan, joka ei kosketa sen jäseniä millään tavalla. Kerta toisensa jälkeen, kun mediassa on kysytty näiltä lakkoilijoiden "ymmärtäjiltä" perusteita näkemykselleen, ovat vastaukset olleet luokkaa, että en halua ihmisiä irtisanottavan pärstäkertoimen mukaan tai mielivaltaisesti. Toisin sanoen kaiken takana on yksinkertaisesti tyhmyys ja naiiviuus eikä ymmärretä edes alkeellisella tasolla mistä koko lakisesityksessä on kyse, ja mitä se muuttaisi,  ja toistetaan miljoonaan kertaan kumottuja myyttejä ymmärtämättä edes miten typerältä se saa itsensä näyttämään.

Vierailija
24/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko-oikeutta vastustavat, ette tiedä edes, että lakkoilemalla ne kaikki oikeudet on saatu, jopa se ilmainen kouluruokailu.

Sipilä se tässä se änkyrä on, eikä Sipilän hallitus kunnioita työntekijöitä, joilta on leikattu jo kaikesta, lomarahoista alkaen.

Toivottavasti teidän työpaikoilla sitten toimitaan Sipilän halujen mukaan, eli väärän värisistä sukista voisi irtisanoa (esim kokoomuslainen pomo ja duunarilla punaiset sukat jalassa).

Miksi nämä ruokaa tarjoavat eivät tarjoa sitä joka päivä köyhille, esim Hurstin keräyksiin?

-Aivan, koska ei niitä köyhät kiinnosta, vaan tässä on helppo tulla populistina julistamaan parin maksetun pizzalaatikon kanssa ulos "auttajana" ja kerätä irtopisteitä.

-Toivottavasti seuraavat lakot osuu näiden ihmisten yrityksiin.

Vierailija
25/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa että mun lapset ei olisi noiden yrittäjien ruokia menneet syömään, jos olisin asiasta aiemmin kuullu. Eväitä ois syöneet., Meillä harmi kyllä syysloma sattu just tälle viikolle.

Mutta koska oon duunaripaikkakunnalta jossa demarit on valtuustossa suurin enemmistö, luultavasti täällä tollaset soppatykkeilijät ei ois koululla edes juhlineet. Täällä ei ihan mikä tahansa vittuilu mene läpi.

Vierailija
26/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäänpä ampuivat nämä soppatykkeilijät nilkkaan. 

Itse olen työtön, mutta eväät tekisin lapselle ihan mielellään lakkoa tukiessa vaikka puolikin vuotta.  Niin paljon arvostan Suomen ilmaista kouluruokailua ja keittäjiä jotka sitä tekee. 

Kumma että oikeiston hörhöt jotka on aina vaatimassa maksullista kouluruokaa, määkivät kun koululaiset on tänään ta pettu nälkään, varsinkin jos ei ois näitä yrittäjiä ym kokkarien vanhempain yhdistyksiä ollut apuna, varsinkin köyhien lapsista on oltu hyvinkin huolissaan... joilta siis muutoin oltais valmiina lopettamaan se kouluruokailu kokonaan. 

On se logiikka jännää siellä oikeella laidalla, kertakaikkiaan..

Kuka on ehdottanut maksullista kouluruokaa?

Entä kuka sen yleensä maksaa?

Harmittaa vähän tuo asenteesi. Olemme yrittäjäperhe. Hyvätuloisia. Eli maksamme veroja aika rankasti. (Huom! Tekemistämme töistä!!!)

Mutta koska olemme suurperhe jäämme reilusti köyhyysrajan alapuolelle. Esim. sinä ilmeisesti istut pöydässämme ylimääräisenä vieraana.

Olen kannattanut tulonsiirtojen lakkauttamista, jotta voimme käyttää enemmän rahaa omaan perheeseemme.

En silti ole kannattanut maksuttoman kouluruokailun lopettamista.

Ja vielä yksi asia.

Emme itse hyödy maksuttomasta päiväkoti- tai kouluruokailusta mitään. Olemme syöttäneet omat lapsemme itse päivittäin jo vuosikymmenen ajan. Vaikea käsittää sitä silmitöntä kättä joka tunkee lompakkoomme ja haukkuu tullessaan meitä ties millä nimityksillä. Ette te oikeasti tiedä keneltä otatte.

Vierailija
27/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommunistinen AY-liike. KIITOS! 

Vierailija
28/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika synkkä maailmankatsomus, ehkä ne vaan haluaa auttaa lapsia...

Vierailija
29/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommunistinen AY-liike. KIITOS! 

Kiitos todelliset kommunistit, Sipilä, ajamansa EK, TT ja muut työnanatajajärjestöt.

-Nehän kommunismis ajaa, eli kaikki 9 euron päiväpalkalle ja valtio maksaa asumisen, koska palkka ei riitä.

-Työntekijöillä eli kansalaisilla ei mitään oikeuksia, sitähän ajatte!

Tämä jos mikään on kommunismia!

Vierailija
30/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeassa on, kyllä muakin ihmetyttää että kaikenlaiset yritykset ja vanhempais yhdistykset tänään ylimielisinä radioissa kertoneet miten ovat lapset nälkäökuolemalta jalosti pelastaneet. 

Kyllä arvostus laskee automaattisesti tollasia ihmisiä kohtaan, jotka noin vähän lakkoilijoita ymmärtää. Eivät siis yhtöään kunnioita kouluruokaa ja sen tekijöitä, noilla tempauksillaan. Töärkeämpi on päästä rääpimään soppatykkien muodossa lakolle.

Ei millään pahalla, mutta ei kukaan normaalilla aivotoiminnalla varustettu yksilö "ymmärrä" lakkoilijoita, ja varsinkaan tässä tapauksessa, jossa JHL tekopyhänä lakkoilee asiaa vastaan, joka ei kosketa sen jäseniä millään tavalla. Kerta toisensa jälkeen, kun mediassa on kysytty näiltä lakkoilijoiden "ymmärtäjiltä" perusteita näkemykselleen, ovat vastaukset olleet luokkaa, että en halua ihmisiä irtisanottavan pärstäkertoimen mukaan tai mielivaltaisesti. Toisin sanoen kaiken takana on yksinkertaisesti tyhmyys ja naiiviuus eikä ymmärretä edes alkeellisella tasolla mistä koko lakisesityksessä on kyse, ja mitä se muuttaisi,  ja toistetaan miljoonaan kertaan kumottuja myyttejä ymmärtämättä edes miten typerältä se saa itsensä näyttämään.

Ahaa. Eli kun vaikka elin­kei­no­e­lä­män tut­ki­mus­lai­tos ja pal­kan­saa­jien tut­ki­mus­lai­tos eivät näe ir­ti­sa­no­mis­suo­jan hei­ken­tä­mi­sen pa­ran­ta­van työl­li­syyt­tä niin ne toistavat vanhoja myyttejä ja ovat muutenkin pihalla?

Vierailija
31/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalilla aivotoiminnalla varusutettu ihminen nimenomaan ON lakon puolella. Vastustajilta taas puuttuu harmaa aivosolu, eivätkä näe nokkaansa pidemmälle.

Ne ovat niitä "köyhät kyykkyyn" ja "minä minä minä, ei koskaan me"ihmisiä. Mutta nyt ollaan NIIIIIIIIN huolissaan oltu tänään juuri köyhien lapsista, vaikka muutoin ehdotellaan maksullista kouluruokailua. 

Eihän moista urpoilua kestä erkkikään.  

Vierailija
32/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakko-oikeutta vastustavat, ette tiedä edes, että lakkoilemalla ne kaikki oikeudet on saatu, jopa se ilmainen kouluruokailu.

Sipilä se tässä se änkyrä on, eikä Sipilän hallitus kunnioita työntekijöitä, joilta on leikattu jo kaikesta, lomarahoista alkaen.

Toivottavasti teidän työpaikoilla sitten toimitaan Sipilän halujen mukaan, eli väärän värisistä sukista voisi irtisanoa (esim kokoomuslainen pomo ja duunarilla punaiset sukat jalassa).

Miksi nämä ruokaa tarjoavat eivät tarjoa sitä joka päivä köyhille, esim Hurstin keräyksiin?

-Aivan, koska ei niitä köyhät kiinnosta, vaan tässä on helppo tulla populistina julistamaan parin maksetun pizzalaatikon kanssa ulos "auttajana" ja kerätä irtopisteitä.

-Toivottavasti seuraavat lakot osuu näiden ihmisten yrityksiin.

Mielenkiintoinen väite. Lakkoileminen on ilmeisesti sadetanssia kaltainen rituaali, jonka seurauksena taivaasta on tippunut säännöllisesti rahaa kouluruokailun kustantamiseksi. Itse olen skeptikkona aina luullut, että se maksetaan verorahoista, joita etenkin työtätekeviltä kerätään.

Vierailija
33/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäänpä ampuivat nämä soppatykkeilijät nilkkaan. 

Itse olen työtön, mutta eväät tekisin lapselle ihan mielellään lakkoa tukiessa vaikka puolikin vuotta.  Niin paljon arvostan Suomen ilmaista kouluruokailua ja keittäjiä jotka sitä tekee. 

Kumma että oikeiston hörhöt jotka on aina vaatimassa maksullista kouluruokaa, määkivät kun koululaiset on tänään ta pettu nälkään, varsinkin jos ei ois näitä yrittäjiä ym kokkarien vanhempain yhdistyksiä ollut apuna, varsinkin köyhien lapsista on oltu hyvinkin huolissaan... joilta siis muutoin oltais valmiina lopettamaan se kouluruokailu kokonaan. 

On se logiikka jännää siellä oikeella laidalla, kertakaikkiaan..

Tämä.

Vierailija
34/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huono matikassa, enkä oikein ymmärrä miksi niin monet myyvät työpanoksensa niin halvalla. Kuitenkin heidän työnantajansa kuulemma myy sen aivan saman työpanoksen hirveän kalliilla ja vetää kauheasti välistä. Jotenkin tulee sellainen kysymysmerkkiolo, että jos se työpanos on niin arvokas kuin sanovat, että mikseivät itse myy sitä?

Vierailija
35/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google: yrittäjä + synergia

Hakutulosten ensimmäisestä linkistä voitte tarkastaa ennen yrityksessä asiointia onko kyseinen yritys S uo men yrit t äjien jäsen ja välttää niitä yrittäjiä, jotka siihen kuuluvat.

Vierailija
36/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdettä maksuttoman kouluruokailun alasajolle?

Ilmeisen yleinen vaatimus kuitenkin kuuluu olevan. Minkä puolueen ohjelmassa tai minkä tahon?

Onko SY:llä jotain poliittista ohjelmaa?

Vierailija
37/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li eteni parodiahorisontin toiselle puolelle. Ei tuota voi enää parodioida (enempää kuin se tekee itse). 

Vierailija
38/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakutulosten ensimmäisestä linkistä voitte tarkastaa ennen yrityksessä asiointia onko kyseinen yritys S uo men yrit t äjien jäsen ja välttää niitä yrittäjiä, jotka siihen kuuluvat.

Kiitos! Linkki löytyi ja laitoin sen puhelimen muistiin. Nyt voi tehdä valistuneita valintoja eri yritysten välillä. :D

Vierailija
39/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

About 40% yrittäjistä ei kuulu Suo men Yrit täjiin, mikä on riittävän laaja skaala kaikenmoisia yrittäjiä, jotka tarjoavat kaiken mitä tarvitset.

Vierailija
40/200 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee, ketkä haluaa korostaa vastakkainasettelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän