Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Usaa sanotaan maailman parhaaksi maaksi?

Vierailija
22.10.2018 |

? Perusteluja?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetellyt samaa, täys kehitysmaa ja asehullujen paratiisi. Onpa tosi paras juu. 

Hollywoodistahan se väärä käsitys tulee, että siellä kaikki on rikkaita ja on isot talot jne, nyt sinne sitten valuu sakkia muista kehitysmaista ja jopa paljon paremmista maista mikä usa on, kuten esim Suomi.

Järjetöntä. Minä en siellä asus mistään hinnasta, kauaa en hengissä säilyiskään ilman rikollisuraa, köyhä kun olen.

Nykisssä on halvempaa kuin helsingisssä? Tunnnen hollywoodista elokuva puolelta porukkaaa jotka ajaa elokuvissa autoja.

Kysyy kuka onn robin. Sanoii he is like a justin bieber.

Vierailija
22/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ihmetellyt samaa, täys kehitysmaa ja asehullujen paratiisi. Onpa tosi paras juu. 

Hollywoodistahan se väärä käsitys tulee, että siellä kaikki on rikkaita ja on isot talot jne, nyt sinne sitten valuu sakkia muista kehitysmaista ja jopa paljon paremmista maista mikä usa on, kuten esim Suomi.

Järjetöntä. Minä en siellä asus mistään hinnasta, kauaa en hengissä säilyiskään ilman rikollisuraa, köyhä kun olen.

Nykisssä on halvempaa kuin helsingisssä? Tunnnen hollywoodista elokuva puolelta porukkaaa jotka ajaa elokuvissa autoja.

Nyki ei ole kovin amerikkalainen kaupunki, enemmän eurooppalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

USAssa arvostetaan yrittämistä ja jokainen voi yrittää kykyjensä mukaan. Oli kysymys liike-elämästä, tieteestä, taiteesta, tai mistä tahansa. Se on hienoa! Ja siksi USA on niin menestynyt valtio.

Suomessa yrittämistä katsotaan paheksuen ja halveksuen.

Olen asunut ja ollut töissä USAssa ja minulla on siellä sukulaisia, joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
24/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan samasta syystä kun sanotaan, että on lottovoitto syntyä Suomeen.

Eli mistä?

Omaansa pitää kehua?

Vierailija
25/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa vähän joka valtio mainostaa itseään maailman parhaana maana. USA:n propaganda tässä asiassa on varsin tehokasta, erityisesti mitä tulee omaan kansaan. 

Vierailija
26/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USAssa arvostetaan yrittämistä ja jokainen voi yrittää kykyjensä mukaan. Oli kysymys liike-elämästä, tieteestä, taiteesta, tai mistä tahansa. Se on hienoa! Ja siksi USA on niin menestynyt valtio.

Olen asunut ja ollut töissä USAssa ja minulla on siellä sukulaisia, joten tiedän mistä puhun.

Nimenomaan ”kykyjensä mukaan”, eli jos ei ole rahaa, älyä tai suhteita, niin katuoja kutsuu.

Mitään ponnahdusalustaa ei yhteiskunta tarjoa, eikä turvaverkkoa.

Ei millään lailla ihailtavaa mielestäni.

Vierailija
27/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sananvapaus toisin kuin esim Suomessa.

Vierailija
28/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaa nykyään, esim. äitiyskuolleisuus on samalla tasolla kuin Somaliassa.

Vierailija
29/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan höpistiin joskus kasarilla, ja ehkä vähän vielä ysärilläkin. Ei siellä oman maan kansalaisetkaan enää tuohon usko.

Vierailija
30/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman rikkain maa, jolla on maailman eniten velkaa. Enemmän velkaa on EU:lla, mutta se ei ole valtio ihan samassa mielessä.

Vapaus... joo. Varmasti on vapaata niille, joilla vapauteen on varaa. Tavallisella yhdysvaltalaisella on pitkät työpäivät, vähän lomaa, eikä kaikilla ole siitä huolimatta varaa omakotitaloon kauniissa kaupunginosassa.

Jos Pohjois-Korean väestö on eliitin orjuuttamaa, niin jenkit ovat oman markkinaliberalisminsa orjia. Ehkä USA on maailman paras maa, jos joku niin haluaa määritellä. Mutta olisivatkohan vaikka ruotsalaiset onnellisimpia, jos onnellisuutta voi vertailla yhtään sen paremmin kuin maiden parhautta?

Vierailija
31/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ihmettelen että siellä on niin tyhmiä ihmisiä niin paljon. Täysin jälkeenjäänyttä porukkaa enimmäkseen, koulutkin ihan surkeita ja rikkaat käy yksityiskouluissa.

Satoja tuhansia kuolee sairauksiin vuosittain, kun ei ole vara hoitoihin. Esim facekaverillani on aivokasvain, joskus ihmettelin miksei halua leikkaukseen, vasta paljon myöhemmin tajusin että eihän köyhä työtön ihminen mitään leikkauksia usassa saa, ellei joku rikas hyväntekijä laskeudu taivaasta. 

Kamala maa, ihan kuin venäjäkin tai mikä tahansa takapajula.

Vierailija
32/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät tiedä paremmasta.

Vierailija
33/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaimmalla promillella on asiat hyvin.

Vierailija
34/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ap noin sanoo? En minä ainakaan ole moista suustani päästänyt, enkä kyllä muista moista tätä ennen kuulleenikaan.

Vierailija
35/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne kuvittelee niin. Täysin aivopestyjä laidasta laitaan, tuota mantraa hoetaan siellä lapsesta saakka ja sellaisella volyymilla, ettei kenellekään vaan jäisi epäselväksi tämä "fakta".

Eli käytännössä ihan sama juttu kuin missä tahansa diktatuurivaltiossa, paitsi että Jenkkilässä valtaa pitää rahaeliitti, joka pyörittää näennäisdemokratiaa oman mielensä mukaisesti.

Vierailija
36/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

varmaan vaan siksi, että on iso maa, ja siellä on kaikkialta maailmasta kasaantunut ihmiset, on kansojen sulatusuuni, kai joku sitten ajattelee että se on siksi maailman paras maa. Maailma pienoiskoossa.

Oikeastihan se on aivan jälkeenjäänyt ja kurja maa tavalliselle ihmiselle elää ja asua.

Tunnen olevani tavallisista tavallisin ihminen, ja erittäin hyvä maa on ollut minulle elää ja asua. Toisaalta haluaisin muuttaa Suomeen asumaan joskus, mutta jotenkin pelottaa, että sitä joutuu sinne holhousvaltion syövereihin, ja kadottaa näin vapauden päättää omista asioista. Suomi on hyvä maa, jos on rikas ja riippumaton.

Vierailija
37/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne kuvittelee niin. Täysin aivopestyjä laidasta laitaan, tuota mantraa hoetaan siellä lapsesta saakka ja sellaisella volyymilla, ettei kenellekään vaan jäisi epäselväksi tämä "fakta".

Eli käytännössä ihan sama juttu kuin missä tahansa diktatuurivaltiossa, paitsi että Jenkkilässä valtaa pitää rahaeliitti, joka pyörittää näennäisdemokratiaa oman mielensä mukaisesti.

Höpö höpö. Minusta Suomi on maailman paras maa, ja on täysin luonnollista, että amerikkalaiset suhtautuvat omaan maahansa samoin. Kutsutaan kotiseuturakkaudeksi ja isänmaallisuudeksi.

Vierailija
38/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse ihmettelen että siellä on niin tyhmiä ihmisiä niin paljon. Täysin jälkeenjäänyttä porukkaa enimmäkseen, koulutkin ihan surkeita ja rikkaat käy yksityiskouluissa.

Satoja tuhansia kuolee sairauksiin vuosittain, kun ei ole vara hoitoihin. Esim facekaverillani on aivokasvain, joskus ihmettelin miksei halua leikkaukseen, vasta paljon myöhemmin tajusin että eihän köyhä työtön ihminen mitään leikkauksia usassa saa, ellei joku rikas hyväntekijä laskeudu taivaasta. 

Kamala maa, ihan kuin venäjäkin tai mikä tahansa takapajula.

En ihannoi usa:ta mitenkään, mutta tajuatteko te laisinkaan kuinka iso maa tuon oikein on? Ei siinä väestömäärässä tunnu missä moinen muutaman sadatuhannen ihmisen sairauksiin kuolema mitenkään. Paitsi tietenkin niillä joiden omalle tai läheisten kohdalle tuo nalli napsahtaa. Tietty määrä väestöstä elää aina ja ikuisesti köyhemmin kuin joku muu. Ei kaikki voi olla täysin yhtähyvin tienaavia tai osaavia ja pärjääviä. Joku tulee toimee sillä pienellä mökillä ja maatilalla metsän keskellä, ja joku toinen vaatii kartanot ja lentokoneet, eikä silti ole tyytyväinen.

Kertokaa joku maa, jossa kukaan ei kuole sairauksiin, ja kaikilla ihan tasapuolisesti rahaa käytettävissä? Neuvostoliitto yritti moista hulluutta, tappoi muutaman miljoonan omia kansalaisiaan ja kaatui lopuksi mahdottomuuteensa.

Vierailija
39/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis olihan se länsimaisen kehityksen edelläkävijä ja vauraan keskiluokkaisuuden sekä selfmade-rikkauksien kehto 70-90-luvuilla. 

Vierailija
40/77 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menestynyt? Katsoppa valtion velkaa... Kohta siellä rysähtää, ja kunnolla. Mutta mitäpä te puusilmät mistään tiedätte...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi