Ghostaamisen jälkeen...
Ghostasin erään ihmisen, kun hänen seuransa ahdisti enkä tiennyt mitä tehdä. Nyt olen miettinyt asiaa ja olisin valmis pyytämään ikävää käytöstäni anteeksi. En silti halua enää tavata häntä. Mitä tehdä? Onko parempi pyytää anteeksi ja todeta vian olevan minussa? Vai ajatella, että tehty mikä tehty, ei kannata enää jälkikäteen pahoitella jollei myöhemmin halua olla tekemisissä? Kumpi on teistä parempi?
Kommentit (41)
Näkemyksiä asiasta? Mietin onko taas uusi pettymys, jollen yhteydenoton jälkeen siltikään halua olla yhteydessä.
Toivon yhä eräältä ihmiseltä tuota elettä. Se olisi tosi tärkeää mulle, jotta pääsisin eteenpäin. Tämä iminen oli elämäni suurin rakkaus, joka tempullaan riisti minulta arvokkuuden tunteen. Kunniallisempi tapa olisi auttanut pääsemään eteenpäin.
Ei haittaisi vaikka yhteydenpito jäisi siihen yhteen kertaan, riittäisi, jos tekisi sen.
Tee se, jos tämä henkilö on lähtökohtaisesti heikolla omanarvontunnolla varustettu.
Minut ghostattiin nuoruudessa, enkä koskaan saanut tietää syytä. Vähän se edelleenkin, kymmenen vuoden päästä, mietityttää, että miksi. En koskaan saanut tietää syytä.
Ennemminkin sun uhrina haluaisin tietää syyn, miksi et haluaisi olla tekemisissä, jotta voisin kehittää itseäni. Anteeksipyyntö ei enää kuitenkaan auttaisi itse ghostaamisessa.
No jo on jos ei ole sen verta selkärankaa että voisi yhden anteeksipyyntöviestin lähettää. Sen voi jättää sitten siihen jos ei halua enempää yhteyksiä.
Ai että me eletään ihanassa maailmassa. Mitäs me käytöstavoilla.
Ghostaaminen on todella lapsellista ja säälittävää. Toivottavasti ymmärrät hävetä tekojasi.
Olet aikuinen ihminen, etkä osannut tehdä muuta tuossa tilanteessa mitään muuta kuin ghostata. Edes tekstiviesti "haluan pitää etäisyyttä" olisi parempi vaihtoehto kuin totaalinen ghostaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Minut ghostattiin nuoruudessa, enkä koskaan saanut tietää syytä. Vähän se edelleenkin, kymmenen vuoden päästä, mietityttää, että miksi. En koskaan saanut tietää syytä.
Ennemminkin sun uhrina haluaisin tietää syyn, miksi et haluaisi olla tekemisissä, jotta voisin kehittää itseäni. Anteeksipyyntö ei enää kuitenkaan auttaisi itse ghostaamisessa.
Henkilön hankalalta tuntunut käytös nosti minulla pintaan traumamuistoja. Sitä taas on vaikea sanoa toiselle yhteydenpidon lopettamisen syyksi. Siksi olin ajatellut vain todeta, että minulla on ollut henkilökohtaisia ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen on todella lapsellista ja säälittävää. Toivottavasti ymmärrät hävetä tekojasi.
Olet aikuinen ihminen, etkä osannut tehdä muuta tuossa tilanteessa mitään muuta kuin ghostata. Edes tekstiviesti "haluan pitää etäisyyttä" olisi parempi vaihtoehto kuin totaalinen ghostaaminen.
Jos olisin sinut käytökseni kanssa, niin luuletko että pohtisin tässä kannattaako pyytää jälkikäteen anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Tee se, jos tämä henkilö on lähtökohtaisesti heikolla omanarvontunnolla varustettu.
Uskoisin, että on. Siksi haluaisinkin pahoitella käytöstäni, ettei häntä se enää vaivaisi.
Eli haluat pyytää anteeksi, jotta sulle tulisi asiasta parempi olo. Mitä sitten vaikka toinen ei haluaisi enää kuulla susta tai muistella koko episodia. Kunhan sinä saat puhdistettua omaatuntoasi
Jos kyse on rakkaudesta niin itse en ainakaan haluaisi että otat enää yhteyttä ja juttu jää taas siihen. Helpompi unohtaa kun annat olla. Turhaan vaan muistuttaisit itsestäsi. Joltain entiseltä kaverilta tai puolitutulta olis ihan ok pahottelut ja sori mutta annetaan olla.
Ghostasit jonkun kun luulit saavasi parempaa seuraa. Et saanut, niin nyt kaduttaa. Mitäpä jos antaisit vanhan jutun olla.
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat pyytää anteeksi, jotta sulle tulisi asiasta parempi olo. Mitä sitten vaikka toinen ei haluaisi enää kuulla susta tai muistella koko episodia. Kunhan sinä saat puhdistettua omaatuntoasi
Kuulostatpa angstiselta. No, en voi tietää mitä toinen haluaisi, mutta usein sanotaan, etteivät ihmiset pidä siitä, jos asiat jäävät täysin auki.
Vierailija kirjoitti:
Ghostasit jonkun kun luulit saavasi parempaa seuraa. Et saanut, niin nyt kaduttaa. Mitäpä jos antaisit vanhan jutun olla.
En saanut parempaa seuraa. Se ei ollut syy toimintaani, vaan se, että toisen seura ahdisti minua pahasti.
Ap, mieti mikä olisi hyvää käytöstä ja miten haluaisit itseäsi kohdeltavan...
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti anteeksipyyntö on meidän normaalien ihmisten keskuudessa positiivinen asia.
Kumpi olisi sinusta parempi, jos olisit tullut ghostatuksi?