Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ghostaamisen jälkeen...

Vierailija
22.10.2018 |

Ghostasin erään ihmisen, kun hänen seuransa ahdisti enkä tiennyt mitä tehdä. Nyt olen miettinyt asiaa ja olisin valmis pyytämään ikävää käytöstäni anteeksi. En silti halua enää tavata häntä. Mitä tehdä? Onko parempi pyytää anteeksi ja todeta vian olevan minussa? Vai ajatella, että tehty mikä tehty, ei kannata enää jälkikäteen pahoitella jollei myöhemmin halua olla tekemisissä? Kumpi on teistä parempi?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkemyksiä asiasta? Mietin onko taas uusi pettymys, jollen yhteydenoton jälkeen siltikään halua olla yhteydessä.

Oi jesus luulet suuria itsestäsi.

Vierailija
22/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut ghostattiin nuoruudessa, enkä koskaan saanut tietää syytä. Vähän se edelleenkin, kymmenen vuoden päästä, mietityttää, että miksi. En koskaan saanut tietää syytä.

Ennemminkin sun uhrina haluaisin tietää syyn, miksi et haluaisi olla tekemisissä, jotta voisin kehittää itseäni. Anteeksipyyntö ei enää kuitenkaan auttaisi itse ghostaamisessa.

Henkilön hankalalta tuntunut käytös nosti minulla pintaan traumamuistoja. Sitä taas on vaikea sanoa toiselle yhteydenpidon lopettamisen syyksi. Siksi olin ajatellut vain todeta, että minulla on ollut henkilökohtaisia ongelmia.

Ele on tyhjän kanssa jos korostat "minulla on ollut vaikeaa" aspektia, etkä huonoa käytöstäsi. Hänen tehtävä ei ole ymmärtää sinua vaan sinun häntä. Eli pyydä anteeksi käytöstäsi, unohda selittelyt. "Haluan sanoa, että olen pahoillani, että sivuutin sinut niin tökerösti. Käytökseni vaivaa minua yhä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli haluat pyytää anteeksi, jotta sulle tulisi asiasta parempi olo. Mitä sitten vaikka toinen ei haluaisi enää kuulla susta tai muistella koko episodia. Kunhan sinä saat puhdistettua omaatuntoasi

Lähtökohtaisesti anteeksipyyntö on meidän normaalien ihmisten keskuudessa positiivinen asia.

Paitsi jos haluaa sillä vain saada oman olonsa paremmaksi.

Vierailija
24/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkemyksiä asiasta? Mietin onko taas uusi pettymys, jollen yhteydenoton jälkeen siltikään halua olla yhteydessä.

Oi jesus luulet suuria itsestäsi.

En tiedä mitä toinen minusta ajattelee, joten pohdin asiaa eri näkökulmista. Oletko sinä ajatuksenlukija, joka aina osaa ennakoida mtä muut haluavat?

Vierailija
25/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut ghostattiin nuoruudessa, enkä koskaan saanut tietää syytä. Vähän se edelleenkin, kymmenen vuoden päästä, mietityttää, että miksi. En koskaan saanut tietää syytä.

Ennemminkin sun uhrina haluaisin tietää syyn, miksi et haluaisi olla tekemisissä, jotta voisin kehittää itseäni. Anteeksipyyntö ei enää kuitenkaan auttaisi itse ghostaamisessa.

Henkilön hankalalta tuntunut käytös nosti minulla pintaan traumamuistoja. Sitä taas on vaikea sanoa toiselle yhteydenpidon lopettamisen syyksi. Siksi olin ajatellut vain todeta, että minulla on ollut henkilökohtaisia ongelmia.

Ele on tyhjän kanssa jos korostat "minulla on ollut vaikeaa" aspektia, etkä huonoa käytöstäsi. Hänen tehtävä ei ole ymmärtää sinua vaan sinun häntä. Eli pyydä anteeksi käytöstäsi, unohda selittelyt. "Haluan sanoa, että olen pahoillani, että sivuutin sinut niin tökerösti. Käytökseni vaivaa minua yhä".

Hyvä pointti, kiitos.

Vierailija
26/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti, kiitos.

Voit myös "tunnustaa", että hän tyyppinä olisi ansainnut arvokkaamman kohtelun, ja siksi sanot tämän, vaikka auttamattoman myöhään.

Vierailija
27/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro Ap jos siirryit sanoista tekoihin. Olisi kiva tietää on kunniallisia ihmisiä vielä olemassa.

Vierailija
28/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ghostasi eräs tyyppi. Oltiin siis tunnettu pitkään, eli ei ollut mikään hetken tuttavuus. Melkein vuoden jälkeen otti yhtäkkiä yhteyttä ja pyytelit anteeksi. Aluksi olin iloinen, mutta hetken päästä tajusin että tyyppi halusi vaan keventää omaa omatuntoaan. Olin juuri päässyt asiasta yli, nyt jouduin tavallaan käymään koko prosessin uudelleen läpi. Vitutti.

Vierailija
29/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan tästä on?

Miksi kaivella vanhoja, jos et halua häntä enää elämäsi. Turhaa puukon vääntöä haavassa tuollainen. Eri asia, jos haluaisit parantaa välejänne. Silloin kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä ja selitellä hieman tekoaan.

Vierailija
30/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda koko juttu.

Ei näin, vaan ilman muuta pyydät anteeksi. Vapautat toisen jatkamaan elämäänsä.

Vierailija
31/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut ghostasi eräs tyyppi. Oltiin siis tunnettu pitkään, eli ei ollut mikään hetken tuttavuus. Melkein vuoden jälkeen otti yhtäkkiä yhteyttä ja pyytelit anteeksi. Aluksi olin iloinen, mutta hetken päästä tajusin että tyyppi halusi vaan keventää omaa omatuntoaan. Olin juuri päässyt asiasta yli, nyt jouduin tavallaan käymään koko prosessin uudelleen läpi. Vitutti.

No se tyyppi ei ollut vilpitön tai vaan kömpelyyttään asetti sanansa väärin. Ei se tarkoita, etteikö toisenlaisia loppujakin voisi olla.

Vierailija
32/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on hiljattain epäreilusti ghostattu ja laitoin ghostaamisen selkärangattomuutensa piikkiin. Ghostaaminen on epäkunnioittavimpia tapoja katkaista välit ja se loukkaa toista osapuolta joskus syvästikin.

Eli jos tämä toinen osapuoli on mielestäsi ansainnut epätietoisuuden, niin pidä ylpeytesi ja jätä hänet kärsimään.

Vierailija
33/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/41 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Hyvä ketju, sai ajattelemaan.

Vierailija
35/41 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mikä tilanne?

Vierailija
36/41 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/41 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon yhä eräältä ihmiseltä tuota elettä. Se olisi tosi tärkeää mulle, jotta pääsisin eteenpäin. Tämä iminen oli elämäni suurin rakkaus, joka tempullaan riisti minulta arvokkuuden tunteen. Kunniallisempi tapa olisi auttanut pääsemään eteenpäin.

Kirjoitin ylläolevan viime viikolla ja tämä ketju herätti monia ajatuksia. Mietin ihan tosissani, toivonko anteeksipyyntöä ja oikeasti luovuin siitä ajatuksesta. Tajusin, että vaikka sellainen tulisi päätin, etten koskaan vastaisi.

No kuinka kävi? Viesti tuli puhelimeen. 3 vuotta auttamatta liian myöhään.

Vierailija
38/41 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös tulin hiljattain ghostatuksi ja ihmettelen miksi näin. Olimme minusta tuttavia pilke silmäkulmassa, eli mitään vakavaa ei ollut missään vaiheessa tapahtunut, vaan olimme yhteydessä muutenkin vain melkein päivittäin. Kavereita. Yhtäkkiä juttu katkesi kuin veitsellä leikaten oikeastaan kesken keskustelun. En olisi uskonut kyseisestä tyypistä että että tekee noin.

Vierailija
39/41 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myös tulin hiljattain ghostatuksi ja ihmettelen miksi näin. Olimme minusta tuttavia pilke silmäkulmassa, eli mitään vakavaa ei ollut missään vaiheessa tapahtunut, vaan olimme yhteydessä muutenkin vain melkein päivittäin. Kavereita. Yhtäkkiä juttu katkesi kuin veitsellä leikaten oikeastaan kesken keskustelun. En olisi uskonut kyseisestä tyypistä että että tekee noin.

Onko sun tehnyt mieli kysyä syytä?

Vierailija
40/41 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun tehnyt mieli kysyä syytä?

No onhan se mutta en koe että tässä vaiheessa enää on ns. keskusteluyhteyttä kysyäkseni mitään.