"Lapsi kysyi eväitä pakatessa miksi koulussa ei saa ruokaa. Vastasin että aikuiset kiukuttelee."
Niin aikamoista kiukuttelua tuon nyt on kun eliitin penskat joutuu ihan itse eväänsä pakkaamaan. Lieneekö ainoa kerta kun joutuvat työtä tekemään.
Kommentit (7)
Ai, meillä käytiin kyllä ihan keskustelu siitä, että miksi aikuiset kiukuttelee. 13v kysyi ja minä kerroin, hän oli sitä mieltä, että ei ole oikein, että jollakulla on huonommin asiat vain sen takia minkä kokoisessa firmassa on töissä.
Ehkä tässä on kuitenkin suuremmista asioista kysymys. Vaikka asiat kerrotaan ikätasoisesti, itse olisin kertonut sen eritavalla.
Muista tämä sitten kun omalla alallasi on lakko.
Vierailija kirjoitti:
Ai, meillä käytiin kyllä ihan keskustelu siitä, että miksi aikuiset kiukuttelee. 13v kysyi ja minä kerroin, hän oli sitä mieltä, että ei ole oikein, että jollakulla on huonommin asiat vain sen takia minkä kokoisessa firmassa on töissä.
jaa, mutta entä jos ajattelisit sitä niin että ihmiset saattaa nyt saada töitä helpommin pienissä yrityksissä.
Me olemme kotona keskustelleet lakosta ja sen ympärillä vellovasta AY-politiikasta. Meillä koululaiset ovat sitä mieltä, että lakko on perusteeton ja typerä. Lainsäädäntövalta on eduskunnalla, ei SAK:lla. Meillä lapset olivat intuitiivisesti (eli luontaisesti, ennen kuin olimme laajemmin asiasta keskustelleet) sitä mieltä, että tietenkin pienyrittäjällä on oikeus irtisanoa henkilö, joka käyttäytyy asiattomasti tai ei tee työtään kunnolla.
Eikö tuohon olisi kannattanut sanoa, että puolueet valmistautuvat vaaleihin ja hyödyntävät sidosryhmiään siinä. Tuota ehdotettua lakiesitystä ehdotti SDP viime vuonna itse, nyt vaan on kiva nostaa asiasta porua ja käyttää ammattiyhdistystä apuna. AY lähtee innolla mukaan, solidaarisuus kunniaan suurteollisuuden liitoilla kun on valtakuntaa syvästi liikuttava ongelma aiheena -pienpalkkaisuus naisvaltaisilla aloilla ym ei koskaan ole ollut yhtä tärkeä asia...
Jaa, mä vastasin että työlainsäädäntöä ollaan muuttamassa ja kaikki eivät ole siitä samaa mieltä, siksi lakko.