Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko muut huomanneet, että pihit ihmiset ovat usein itse aika varakkaita?

Vierailija
22.10.2018 |

Tulipa tuosta lokkeilu-ketjusta mieleen. Tuntuu että köyhät antavat vähästään, ja jotkut rikkaat eivät millään tarjoa mitään muille, mutta lokkeilevat kyllä muiden kustannuksella. Eivätkö nämä itse huomaa hyväksikäyttävänsä muita? Vai eivätkö vain välitä?

Tiedän parikin aika varakasta nuorehkoa ns perijää, jotka ovat äärettömän pihejä. Toinen haluaa että kaikki ilonpito tapahtuu lähes ilmaiseksi, ja hän yrittää usein mennä erinäisiin paikkoihin pummilla, mikä on mielestäni aika noloa. Ei koskaan tarjoa muille mitään mutta muiden tarjoamiset ja kestitykset kyllä kelpaavat. Kerran saimme porttikiellon erääseen paikkaan, kun nämä kaksi sankaria yrittivät päästä ilmaiseksi sisään kiertoreittiä.

Mietin vain että mistä tällaisia idiootteja sikiää, huoh.. tuonkin käytöksen jotenkin vielä ymmärtäisi, jos nämä ihmiset olisivat täysin varattomia, mutta kun tilanne on täysin päinvastainen!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne suuret tulot vaan pienet menot.

Vierailija
2/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ristiriitaista. Itse en pihistele ruoan tarjoamisessa, vaikka muuten olisinkin tarkka. Olen myös tottunut siihen, että tietyt yritykset tarjoavat minulle ilmaiset kahvit vaikka joka päivä, koska olen hyvä asiakas. Yleensä haenkin ilmaisen kahvipaikan ja maksan vain ruokailusta.

Tiedän, että kaikille ei tarjota ja tässä on ristiriitaa. Tästä syystä olen hanakasti itse tarjoamassa. Yhdessä syöminen yhdistää ihmisiä taustasta riippumatta!

varakas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli "rikastutaan" muiden kustannuksella ja se on ihan ok? Voin kyllä kertoa että ei isoja summia oikeasti kartuteta pihistelemällä kahvisumpeista niin kuin mikäkin Roope Ankka..

Vierailija
4/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ovat! Miksi miuten olla pihu?

Vierailija
5/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ristiriitaista. Itse en pihistele ruoan tarjoamisessa, vaikka muuten olisinkin tarkka. Olen myös tottunut siihen, että tietyt yritykset tarjoavat minulle ilmaiset kahvit vaikka joka päivä, koska olen hyvä asiakas. Yleensä haenkin ilmaisen kahvipaikan ja maksan vain ruokailusta.

Tiedän, että kaikille ei tarjota ja tässä on ristiriitaa. Tästä syystä olen hanakasti itse tarjoamassa. Yhdessä syöminen yhdistää ihmisiä taustasta riippumatta!

varakas

Joo, sinä kuulostatkin hyvältä tyypiltä. Tarkoitus ei ollut yleistää, että kaikki varakkaat olisivat tuollaisia mitä aloituksessa kuvailin. Onneksi eivät ole!

Ap

Vierailija
6/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli "rikastutaan" muiden kustannuksella ja se on ihan ok? Voin kyllä kertoa että ei isoja summia oikeasti kartuteta pihistelemällä kahvisumpeista niin kuin mikäkin Roope Ankka..

Kateellisia liikenteessä... Omalla työllä ne rikkaudet saadaan.

Vierailija
7/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä taas tunnen köyhempiä, jotka on valmiita varastamaan kaiken mikä irti lähtee jos kukaan on erehtynyt jättämään jotain valvomatta. Auto rikki tienvarressa? Ilmaisia varaosia! Pyykit kuivumassa? Uusi paita! Kukka terassilla? Jee kävisi mun parvekkeelle!

Mutta toisin kuin henkisesti köyhät, en ole yleistämässä muutamaa ihmistä kaikkiin ihan vain tulotasoon perustuen...

Vierailija
8/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut löyhälompakkoiset kutsuvat järkevää rahankäyttöä ja harkintaa pihiydeksi.

Vierailija
9/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä taas tunnen köyhempiä, jotka on valmiita varastamaan kaiken mikä irti lähtee jos kukaan on erehtynyt jättämään jotain valvomatta. Auto rikki tienvarressa? Ilmaisia varaosia! Pyykit kuivumassa? Uusi paita! Kukka terassilla? Jee kävisi mun parvekkeelle!

Mutta toisin kuin henkisesti köyhät, en ole yleistämässä muutamaa ihmistä kaikkiin ihan vain tulotasoon perustuen...

Kannattaa lukea aloitus huolella, ennen kuin loukkaantuu turhaan.

Ap

Vierailija
10/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, minä taas en tunne yhtään köyhää joka toimisi noin. Mutta toisin kuin varakas pummija, köyhä varastaa tarpeeseensa, jos varastaa.

Vierailija
11/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä ostamatta latte a' 2.7 e kerran päivässä vuoden ajan ja säästät noin 990 e/v. Minulle se on aika iso summa. En tosin oleta, että kaverini maksaa kahvini, mutta aika moni ei koskaan näytä tajuavan, että muutama euro kerran päivässä johonkin kivaan on vuositasolla melkoinen määrä rahaa.

Vierailija
12/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, tunnet kaksi tällaista ja sillä perusteella teet aloituksen kuinka rikkaat on usein lokkeja. Ei, en ole loukkaantunut, mielestäni vain olet tyhmä kun teet moisen päätelmän KAHDEN ihmisen perusteella.

Vierailija
13/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä ostamatta latte a' 2.7 e kerran päivässä vuoden ajan ja säästät noin 990 e/v. Minulle se on aika iso summa. En tosin oleta, että kaverini maksaa kahvini, mutta aika moni ei koskaan näytä tajuavan, että muutama euro kerran päivässä johonkin kivaan on vuositasolla melkoinen määrä rahaa.

Pikkurahoja varakkaille. Näköjään tämäkin on hyvin suhteellista

Vierailija
14/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, tunnet kaksi tällaista ja sillä perusteella teet aloituksen kuinka rikkaat on usein lokkeja. Ei, en ole loukkaantunut, mielestäni vain olet tyhmä kun teet moisen päätelmän KAHDEN ihmisen perusteella.

Mutta kun en ole ikinä sanonut niin? Sanoin, että pihit ovat usein varakkaita, en, että rikkaat olisivat usein pihejä. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Ja kaikki tuntemani pihit ihmiset ovat vähintään keskituloisia, eli heillä olisi kyllä varaa tarjotakin sen sijaan että jatkuvasti lokkeilisivat muiden kustannuksella. Nämä kaksi olivat vain esimerkkejä.

Se sisälukutaito :-)

Ap

Vierailija
15/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva pysyy varakkaana, jos pitää 1000 euroa pikkusummana. Se oikeasti varakas tajuaa, että laten voi ottaa kerran viikossa ja sijoittaa loppusumman ja käyttää sen sitten johonkin järkevämpään.

Mutta ehkä tuossa on se varakkaan ja rikkaan ero: varakas  ei tajua, miten rahan saa tekemään työt puolestaan.

Vierailija
16/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. osakesäästämisen pointti on se, että vaikka sulla olisi 500000€ edestä osakkeita, et voi alkaa käyttää tätä pääomaa! Saat niille jonkinlaisen tuoton, mutta pääomaan ei voi koskea. Joten ainoa tapa olla varakas osakesäästäjä on olla perkeleen pihi. Kaikki irtoava raha laitetaan osakkeisiin. Vasta elämän loppupuolella sitten voi olla varaa syödä kakkua. Siihen mennessä eläkesäästäjä ei enää pääse tavoistaan eroon, vaan kuolee pihinä. (en tätä elämäntapaa kauhistele, hienoa että joku siihen pystyy)

Jos tavallisen duunarin osakesäästäminen olisi mahdollista tehdä ilman piheilyä, se olisi huomattavasti suositumpaa.

Vierailija
17/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva pysyy varakkaana, jos pitää 1000 euroa pikkusummana. Se oikeasti varakas tajuaa, että laten voi ottaa kerran viikossa ja sijoittaa loppusumman ja käyttää sen sitten johonkin järkevämpään.

Mutta ehkä tuossa on se varakkaan ja rikkaan ero: varakas  ei tajua, miten rahan saa tekemään työt puolestaan.

Säästele sinä vain lateistasi, mutta ole hyvä äläkä tee sitä muiden kustannuksella niin, että unohdat aina lompakon kotiin silloin kuin olisi sinun vuorosi tarjota.

Taidan muutenkin elää hieman eri todellisuudessa kuin sinä. En ikimaailmassa kävisi joka päivä kahvilassa hörppimässä lattea. Ei yksinkertaisesti olisi varaa.

Vierailija
18/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavalla varmistavat että ystävät ovat ystäviä itse henkilön eikä rahan takia.

Vierailija
19/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. osakesäästämisen pointti on se, että vaikka sulla olisi 500000€ edestä osakkeita, et voi alkaa käyttää tätä pääomaa! Saat niille jonkinlaisen tuoton, mutta pääomaan ei voi koskea. Joten ainoa tapa olla varakas osakesäästäjä on olla perkeleen pihi. Kaikki irtoava raha laitetaan osakkeisiin. Vasta elämän loppupuolella sitten voi olla varaa syödä kakkua. Siihen mennessä eläkesäästäjä ei enää pääse tavoistaan eroon, vaan kuolee pihinä. (en tätä elämäntapaa kauhistele, hienoa että joku siihen pystyy)

Jos tavallisen duunarin osakesäästäminen olisi mahdollista tehdä ilman piheilyä, se olisi huomattavasti suositumpaa.

Ja sitten kuollaan saappaat jalassa sydäriin eikä tuota rahaa saa koskaan käyttöön. Ja hölmöt perilliset tuhlaavat kaiken parissa viikossa.

Vierailija
20/57 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko se järkevää rahankäyttöä vai pihiyttä kun me hyvätuloiset syömme puuroa ja marjoja aamiaiseksi, ostamme ruoat alennuksesta, otan laten mukaan kotoa, suunnittelemme arjen niin, että pärjäämme yhdellä autolla ja seuraamme sähkön tuntihintaa ja ajoitamme esim. pyykinpesun sen mukaan. Tämä ei ole keneltäkään toiselta pois, mutta meille säästyy sievoinen summa remonttia ja varhennettua eläkettä varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi