Siteitä käyttävät naiset - miten pystytte?
Käytin siteitä ensimmäisten menkkojeni ajan, seuraavilla siirryin tamponeihin. Olen sen jälkeen käyttänyt vain satunnaisesti siteitä, kun tamponit loppuvat yllättäen. En vain voi sietää siteitä! Ne haisevat kammottavalle ja tuntuvat inhottavalta alapäätä vasten. Pelkään koko ajan ohivuotoja, varsinkin istuessani. Siteitä käyttäessä tuntuu, että vessassa pitää rampata koko ajan. En käytä nukkuessakaan siteitä, vaikka minulla tulee yöllä vähemmän vuotoa kuin päivisin. Miten selviätte?
Kommentit (67)
Minuakin ällöttää siteet mutten pysty pitämään tamponeita kun laitto ja pois otto tuntuu epämiellyttävältä. Joskus tamponin laitan kyllä ja olo onkin silloin miellyttävämpi mutta se laitto ja pois otto..
Kuukuppia olen harkinnut.
Itse sheivaan alapään karvat kun menkat alkaa. Siitä edestä lyhennän trimmerillä ihan lyhyiksi ja siistiksi ja muualta pois kokonaan. Onneksi olen suht vähäkarvainen. Sitten alapesut joka siteen vaihdon yhteydessä. Mikään ei ole inhottavampaa kun veriset karvat ja alapää!
Eilen oli niin inhottavaa kun olin kaupassa ja tunsin että ihan hirveästi tuli verta ja side ei riittänyt! Oli yöside ja juuri laitettu. Onneksi oli pidempi takki kun housujen etuosassa veriläntti. Yöllä kaksi yösidettä peräkkäin parina ekana yönä. Housuvaippojakin olen harkinnut.
Vihaan menkkoja.
Prototyyppi kirjoitti:
Miten olisi tuollaiset menkkapikkarit? Tuli mieleen tästä ketjusta.
No minäpä voin kertoa. Käytän Thinx-pöksyjä ja ne ovat aivan mahtavat. Housut ovat superohuet, imevät eivätkä petä. Yhtenä päivänä vuoto on niin runsas, että käytän joko kuukuppia tai sidettä, mutta muuten näitä pöksyjä.
Tamponin vaihtaisin kuukuppiin ihan sen takia, että silikoninen kuppi ei kuivata eikä siinä ole mitään muita aineita mitä siitä voisi irrota elimistöön. Limakalvot pysyvät kunnossa kupin kanssa. Joskus sen poistaminen on vaan vaivalloista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt nainen ja en vieläkään pysty käyttämään tamponia. Käytän tyytyväisenä siteitä.
Ei tulisi mielenikään käyttää myöskään kierukkaa, kun jo tamponi vaginassa on epämiellyttävä. Penis on eriasia. Tamponi on kuiva, luonnoton ja lisää sisälle työnnettävänä tulppana tulehdusriskiä, kun vuoto ei pääse poistumaan. Arvostan lisääntymiskykyni ja mukavuuteni korkealle, joten en ota riskejä.
Siinä tuli kyllä kierukan käytöstä melkoista mutua. :D Kierukka asennetaan kohtuun, ei sitä vaginassa pidetä. Mulla on ollut 2 vuotta kierukka ja olen monta kertaa harmitellut, että miksen jo aiemmin ottanut kierukkaa. Todella huoletonta ehkäisyä, eikä myöskään tunnu miltään.
Eiköhän viestn kirjoittaja tiennyt missä sellainen härveli on, en itsekään vois koskaan asennuttaa vierasesinettä kohtuuni. Samoin en tunne vaginsani vierasesinettä, kuten tamponit.
Ei ihme että usea palstalainen tuntuu ramppaavan gynekologilla, kun sutvovat itseensä kehoon kuulumatonta tavaraa. Ongelmia tulee väistämättä.
Itse käytän siteitä, eikä ole alapääongelmia ollut koskaan.
*Siis en tunge vagiaani vierasesinettä
Kommentoija65
En minäkään käytä siteitä muulloin kuin synnytyksen jälkivuodon aikana. Kai tuokin tottumusasia.
Sehän se vasta epämukavaa olisi, että pitäisi kaivella toosaa verikekkerien aikaan. En ymmärrä tamponeita ollenkaan, aiheuttavat minulle puistatuksia.
Lapsena kauhistuin, kun tätini alapäästä roikkui naru. Se on luonnotonta.
Jaa, minä taas ihmettelen tampponien ym. kuppien käyttäjiä. Ei tulis mieleenkään räpläillä alapäätä, varsinkaan menkkojen aikana. Siteillä oon pärjännyt hyvin alusta asti, niillä loppuun asti. Helppoa on.
N47