Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siteitä käyttävät naiset - miten pystytte?

Vierailija
21.10.2018 |

Käytin siteitä ensimmäisten menkkojeni ajan, seuraavilla siirryin tamponeihin. Olen sen jälkeen käyttänyt vain satunnaisesti siteitä, kun tamponit loppuvat yllättäen. En vain voi sietää siteitä! Ne haisevat kammottavalle ja tuntuvat inhottavalta alapäätä vasten. Pelkään koko ajan ohivuotoja, varsinkin istuessani. Siteitä käyttäessä tuntuu, että vessassa pitää rampata koko ajan. En käytä nukkuessakaan siteitä, vaikka minulla tulee yöllä vähemmän vuotoa kuin päivisin. Miten selviätte?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponi tai kuppi on ainoat vaihtoehdot jos ns. goes commando. Varmaan on muiden mielestä ihan kuvottavaa mennä ilman, mutta hyvin on toiminut, tuntuu mukavalta (hameita ei nyt tietty voi käyttää) eikä hiivatulehdukset vaivaa.

Vierailija
22/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysäpimppaisille tamponit ja kuukupit ovat oiva keksintö. Tiukkaan niitä on turha ängetä joten siteillä mennään :)

Tiukkaan=kuivaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siteiden käyttäjät haisevat. Eivät itse huomaa sitä, koska ovat tottuneet.

Vierailija
24/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta vessapaperista... Itsellä menkat alkoi 1980-luvun lopulla ja meillä kotona menkat oli jotenkin aihe josta ei puhuta. Kun menkat alkoi, äiti hys-hys tyyliin näytti vessasta alakaapin jossa oli purnukoiden takana siteitä piilotettuna, että ota tuolta. 

Mulla oli jo sillion hyvin runsaat vuodot ja jotenkin sellainen anatomia, että side meni aina ryttyyn "naruksi" pikkuhousujen keskelle, vaikka mikä olisi. Tamponeita en tohtinut pyytää äidiltä, joka selvästi vaivautui koko menkkojen mainitsemisesta ihan ylettömästi, joten aloin tunkea emättimeen sisälle vessapaperia imemään vuotoa. Sen lisäksi siis oli se side, mutta emättimessä "esi-imuna" niin paljon vessapaperia kun sain sullottua. Ällö yksityiskohta on, että joskus niitä paperin roippeita tuli valkovuodon mukana 2 viikkoakin menkoista... 

Vierailija
25/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus alkuvuosista pakko käyttää sidettä kuukupin lisäksi yöllä, kumpikaan ei yksinään suojaa tarpeeksi. Päällekkäin kahdet pikkupöksyt että side pysyy paikoillaan, en tykkää siteistä yhtään.

Kesällä oli kamalaa kun menkat alko etuajassa, ulkona +30 Ja liikkuva työ suorassa paahteessa. Oli pakko käyttää sidettä kun ei ollut kuppia mukana, hyi hitto sitä alapään hikoamista! Pelotti että kaikki haistaa.

Kestositeitä vois harkita. En usko että naisen alapäälle tekee hyvää hautoa muovissa joka neljäs viikko. Eikö tästä ole tehty mitään tutkimuksia? Nykyään tiedetään muovin haitallisuus lapsenkin kehitykselle eikä suositella muovisia leluja tai astioita jne, miten se tekisi hyvää aikuisen lisääntymiselimille?

Jaa paperistako sun kuukuppis on valmistettu?

Vierailija
26/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävätkö naiset lepositeitä?

Vierailija
27/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siteiden käyttäjät haisevat. Eivät itse huomaa sitä, koska ovat tottuneet.

Tämä.

Olen miettinyt, että eivtäkö itse tajua? Mutta eivät kai vaan välitä.

Lisäksi se tunne, kun housuun valuu, hyi hitto.

Vierailija
28/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/67 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamppoonin laitto sattuu ja olen yrittänyt 25 vuotta. Olen synnyttänyt alateitse, ei vaikutusta. Siteet on mukavat eikä ylivuotoja tule, jos on oikeanlainen side ja sopivat housut. Siteen vaihto tarpeeksi usein auttaa. Hyvänlaatuisissa siteissä imukyky niin hyvä, ettei toosa todellakaan ole veressä. Mulla normaalia runsaammat menkat ja hyvin pärjään pitkillä siivellisillä siteillä. Hyvät alushousut on se avainsana, mulla menkka ajalle on omia housuja juuri mukavuuden ja siteiden takia

Vierailija
30/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siteitä.

Joskus teinityttönä koitin sisukkaasti käyttää tamponeja, mutta yrityksistä huolimatta en löytänyt itselleni sopivaa tuotetta. Tamponit vuotivat ohi, eivät tahtoneet pysyä paikoillaan ja lisäksi jäivät koosta riippumatta niin kuiviksi, että poistaminen oli hyvin tuskallista.

Siteissä halpismerkit olivat nuoruudessani sellaisia, että se täyte tuppasi kasaantumaan aiheuttaen ohivuotoa ja epämukavuutta. Nykyään tätä ongelmaa ei ole, vaan siteet ovat sekä hyvin imukykyisiä että pysyvät alkuperäisessä muodossaan.

Vierailija
31/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luottaisin siteisiin ainoastaan pienen tuhruvuodon kohdalla. Kai minulla sitten on niin runsaat kuukautiset, että en siksi voikaan ymmärtää siteiden helppoutta. Lisäksi alapääni ärtyy siteiden materiaalista pahasti, ja nuorempana niitä vielä käyttäessäni liimasin siteen pintakerrokseksi yhden palan vessapaperia, joka helpotti ärsytystä.

Vierailija
32/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysäpimppaisille tamponit ja kuukupit ovat oiva keksintö. Tiukkaan niitä on turha ängetä joten siteillä mennään :)

Sun miehellä täytyy olla todella pieni muna jos tamppoonikaan ei mahdu sun sisään.

Vierailija
33/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko selvitä..mieti kuinka paljon tampoonit kuivattavat limakalvoja jos niitä pitää 24/7..se on hiukan mitä on valmis uhraamaan. Yksi vaihtoehto on kuukuppi tai kestää siteitä.

Vierailija
34/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tai syö pillereitä niin ei tarvitse juurikaan käyttää suojia.

Vierailija
35/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kaikilla ei ole oikeutta valita itselleen parhaiten sopivaa suojaa. Aina on tampoonien ja kuukuppien käyttäjät kiusaamassa siteiden käyttäjiä. Tämähän ei kerro muusta kuin heidän ahdasmielisyydestään ja narsismistaan siinä suhteessa että vain heidän tapansa on oikea. Minulla on niin niukka vuoto että tampoonin pois ottaminen kuuden tunninkin jälkeen on todella kivuliasta kun se on käytännössä kuiva. Muuta vaihtoehtoa kuin siteet ei minulla ole. Mutta vaikka asian kuinka selittää, varmasti tulee tähänkin vastaväitteitä tampoonien ja kuppien käyttäjiltä koska he tietävät paremmin.

Vierailija
36/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli ehkä maailman epähygieenisintä, mutta silloin kun vielä kärsin menkoista (aloin 18-vuotiaana käyttää minipillereitä ja ne alotettuani ei ole enää ollut menkkoja) niin lopetin siteiden käytön, koska menkat tuli AINA läpi. Tamponeja en uskaltanut kokeilla joten siirryin vessapaperiin.

Vuosia käytin vessapaperia siteenä... ei ainakaan haissut ja ei pahemmin koskaan tullut läpi, vaikka oli tajuttoman runsaat menkat. Tää saa varmaan rutkasti alapeukkuja.

Mä en oikein tajua tätä. Meinaat, että joku pikkareihin taiteltava vessapaperi suojaa paremmin kuin side? Eihän se edes pysy paikallaan ilman liimapintaa ja on paljon ohuempikin. Täytyy olla provo.

37/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/pinnalla/201706022200182115_iq.shtml

Miten olisi tuollaiset menkkapikkarit? Tuli mieleen tästä ketjusta.

Vierailija
38/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole näin, vaan löysäpimppisellä tamponi valuu ulos. Mulla laskeuma ja löystyneet paikat ja tamponi ei ysy paikallaan vaan valuu poisZ. Ennen lapsia tätä ongelmaa ei ollut.

Vierailija
39/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin niukat menkat, ettei pieninkään tampooni täyty. Limakalvot kuivuu ja se tekee tuskaa, ei mitään mahdollisuuksia sekstailla viikkoon tamppiksen käytön jälkeen. Käytän siis siteitä, vaikkei nekään mitään maailman mukavampia ole. Mielummin kärsin siteistä sen kolme päivää kuin viikon tamponin sivuvaikutuksista. Kuukuppia en ole oppinut käyttämään. En saa sitä laitettua niin ettei se tuntuisi ikävältä.

Vierailija
40/67 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus n. 13-vuotiaana kuvittelin myös, etten ikinä voisi *hyi* tunkea sisääni mitään tamponia, saati kuukuppia (joita ei vielä silloin tainnut olla olemassakaan). Nyt en kyllä vaihtaisi kuukuppia mihinkään hiostavaan muoviläpyskään, jonka kanssa saa koko ajan varoa, ettei liiku paikoiltaan ja jonka kanssa ohivuoto yöllä on taattu. 

Tamponeita en kyllä vieläkään käyttäisi, ellei jostakin syystä ainoana vaihtoehtona esim. yllätysmenkkojen yllättäessä reissussa olisi tamponit ja siteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän