Mielipiteitä nimiehdotuksista tytölle
Nimiä olen jo kuumeisesti miettinyt, vaikka laskettuun aikaan on vielä muutama kuukausi. Mutta aika äkkiähän nuo viikot on ruvennut hupenemaan ja kun se nimien miettiminen on niin hauskaa :-).
Isosisarusten nimet ovat:
Joonas Ilmari
Johanna Emilia
Julia Josefiina
Janika Vilhelmiina
Ja ehdotukset tulevalle todennäköiselle tytölle:
Janette Elise
Janette Alise
Janette Lilian
Janette Maria
Janette Marianne
Janette Aino Elise
Janette Petra Elise
Oma hienoinen suosikkini olisi ollut Janette Ella Alise, mutta mies ei siihen tykästynyt. Tuo Janette olis nyt siis ykkösvaihtoehto etunimeksi. Mitään pakonomaista tarvetta meillä ei ole ollut siihen, että kaikkien nimet alkais J:llä, mutta jostain syystä vaan nuo j-nimet nousee aina ykköseksi ;-).
Kommentit (24)
Minusta Jasmin Sofia on oikein sointuva ja kaunis ;o)!
körömölli:
Minusta Jasmin Sofia on oikein sointuva ja kaunis ;o)!
Mieheni on varmaan aivan samaa mieltä kanssasi ;-). Hänhän on antanut positiivisen kannanottonsa sekä Jasminille (myös jopa Jasminelle, minusta hieman " mutkikas" lausuttava) että Sofialle, joten Jasmin Sofia olisi lähes 100%:n varmasti hänen mieleisensä nimi. Jenniinasta olen yhtä lailla lähes 100%:n varma, ettei mies tykkää, koska on vähän tällainen " tehty" nimi.
Nyt meidän nimivalikoima on supistunut jo todella pieneksi, joten veikkaanpa, että valitaan jompi kumpi näistä kahdesta eli
Jasmin Sofia tai
Janette Marianne/Sofia
Kiitos kaikille, jotka kommentoivat. Yritän lopettaa nyt tämän nimipohdinnan tähän ja odotella kaikessa rauhassa vauvan syntymää. Luulen, että vasta sitten osaan ihan lopullisesti päättää nimen. Aiempien lasten kohdalla nimistä päättäminen on ollut tosi helppoa. Tälle viidennelle olen miettinyt kaikista eniten ;-).
Jasmi on täysin keskeneräinen nimi, töksähtää pahasti..
Jasmin tuntuu sekin päättyvän keken, jää kuin ilmaan tai tulee nielaistua pääte kokonaan..
Jasmina olisikin minusta sopivan ihan suomalaiselle nätille tytölle.
simimimi:
Tuo Jenniina olisi itse asiassa tosi kiva. Siinä tulisi kuitenkin se Jenni, josta todella olisin pitänyt. Eikä mulla tule tuosta nimestä mitään negatiivista mielikuvaa mieleen (ainakaan vielä ;-). Sellainen ihan pirteä ja reipas tytön nimi. Sekä Janette että Jasmin kuten myös aiempi ehdokas Jade on minusta hieman sellaisia kaupunkilaistyttöjen nimiä, siis niistä tulee voimakkaammin sellainen mielikuva. Noista kolmesta edellä mainitusta Janette kylläkin vie voiton.
Nimestä Jasmi minulla tulee sellainen keskeneräinen vaikutelma, mutta pitää vielä sitäkin makustella. Jenilla ei miellytä korvaani ollenkaan.
Saa nähdä, mitä mies sanoo tuohon Jenniinaan. Käsitykseni mukaan hän suhtautuu aika kielteisesti näihin " uus-kehiteltyihin" nimiin, mutta kyllähän hänkin siitä Jennistä olisi tykännyt.
Kiitos ehdotuksista :-)!