Ketä muuta jännittää joulu?
Itse vietän joulun kahden aikuisen lapseni kanssa ja näiden puolisoiden. Joulupäivänä menevät lasten isälle syömään, olemme siis eronneet.
Kommentit (15)
Eikö se ole ihanaa jos pääsee johonkin porukaan viettämään joulua jos muuten joutuisi yksin viettämään. Olen nuorena muutaman kerran joutunut yksin joulun viettämään. Toinen meni töissä ja toinen oli ihan kamalin kun ei ollut edes työyhteisöä.
Menettelihän se joulu pakon edessä mutta kyllä se oli elämäni ankein joulu kun sitä iloa ei saa jakaa kenenkään kanssa. Sitä ei tiedä jos ei koskaan kokenut. Jos joku lähiomaisista jäisi yksin niin otettaisiin hoteisiimme mutta tähän asti olemme saaneet ihan kaksin puolisoni kanssa viettää lähes kaikki joulut yli 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Toivon vaan, että on pian ohi ja että en joutuisi kantamaan marttyyriksi heittäytyvälle vanhemmalle kaupasta suurta määrää ties mitä ihmeellisiä ruokia, joita siis yksin syö. Saan sitten ruokakaupassa varmasti paniikin, kuten vaivoistani ja diagnooseistani johtuen usein muutenkin. Syön itse jotain mitä sattuu tekemään mieli. Jouluruokaa en halua.
Mikä estää ostamasta vain omat herkkunsa ja muut huolehtikoon omista mieltymyksistään. Meillä ei tehdä jouluruuista mitään ongelmaa kun kumpikin valkkaa erilaiset, oman mieltymyksen ruuat eikä pakoteta syömään mitään mistä ei tykkää. Mitenkä ihmiset voivat olla niin yksinkertaisia ettei osaa säveltää, luovia ollenkaan. 😲
Kyllähän ikkunan takana stalkkaavat tontut ja porolla lentävä joulupukki ovat todella pelottava ajatus. Vähemmästäkin tällainen tavallinen tohvelinkuluttaja on peloissaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ihanaa jos pääsee johonkin porukaan viettämään joulua jos muuten joutuisi yksin viettämään. Olen nuorena muutaman kerran joutunut yksin joulun viettämään. Toinen meni töissä ja toinen oli ihan kamalin kun ei ollut edes työyhteisöä.
Menettelihän se joulu pakon edessä mutta kyllä se oli elämäni ankein joulu kun sitä iloa ei saa jakaa kenenkään kanssa. Sitä ei tiedä jos ei koskaan kokenut. Jos joku lähiomaisista jäisi yksin niin otettaisiin hoteisiimme mutta tähän asti olemme saaneet ihan kaksin puolisoni kanssa viettää lähes kaikki joulut yli 30 vuotta.
Minä olen viettänyt monenlaisia jouluja. Perhe- ja sukujoulua, parisuhdejoulua, sinkkujoulua, ollut joulun armeijassa, töissä ja etelässä.
Kaikista tylsintä on viettää joulua sukulaisten kanssa, jossa pitää istua nököttää paikallaan ja tehdä kaikki muiden aikataulujen mukaan. Etelässä ja laivalla vaimon kanssa on ollut hauskimmat joulut.
Kyllä jännittää kauhiasti jo nyt! Tuli jo tänään hätäkakka housuun .
Ei nyt jännitä, mutta aina mietityttää mihin rakoon joulun saa järjestymään. Itse olen joulupyhät töissä, ja esikoinen tekee vuorotyötä myös eikä vuoroista mitään tietoa vielä. Meillä joulu on siis joskus 27.-31. päivä. Eronnut olen eikä lasten isä kuulu jouluun mitenkään. Kaikki lapset ovat aikuisia.
Kyllä jännitää minua
T: joulupukki
Rauhottakaa joulupaniikkia rauhallista musiikkia kuuntelemalla.
Jämnittää paneeko akka taas pukin kanssa kun ei ole käteistä maksaa.
Itseäni vain ahdistaa, en jaksa tänä jouluna taas kerran toimia kyökkipiikana aikuisille ihmisille ja riita siitä sitten tulee. Aion mennä jonnekin, missä voin olla rauhassa, eikä tarvitse viettää joulua niinkuin muut haluavat ja vaativat. Ikävä vaan kun joutuu omasta kodistaan lähtemään.
Ei jännitä. Olen todennäköisesti aaton yksin, kuten joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni vain ahdistaa, en jaksa tänä jouluna taas kerran toimia kyökkipiikana aikuisille ihmisille ja riita siitä sitten tulee. Aion mennä jonnekin, missä voin olla rauhassa, eikä tarvitse viettää joulua niinkuin muut haluavat ja vaativat. Ikävä vaan kun joutuu omasta kodistaan lähtemään.
Miksi lähtisit kotoasi pois. Tuleeko teille siis vieraita kutsumatta ja mikä pakottaa sinut hoitamaan kaiken? Ei pidä kärsiä, kun voi asettaa rajat.
Juuri iski pieni epätoivo. Olen menossa lappiin jouluksi, ja tiesin, että siellä on kallista, mutta tarkistin vasta nyt kuinka ällistyttävän kallista siellä oikeasti on!
Toivon vaan, että on pian ohi ja että en joutuisi kantamaan marttyyriksi heittäytyvälle vanhemmalle kaupasta suurta määrää ties mitä ihmeellisiä ruokia, joita siis yksin syö. Saan sitten ruokakaupassa varmasti paniikin, kuten vaivoistani ja diagnooseistani johtuen usein muutenkin. Syön itse jotain mitä sattuu tekemään mieli. Jouluruokaa en halua.