Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mielipiteitä nimiehdotuksista tytölle

07.05.2006 |

Nimiä olen jo kuumeisesti miettinyt, vaikka laskettuun aikaan on vielä muutama kuukausi. Mutta aika äkkiähän nuo viikot on ruvennut hupenemaan ja kun se nimien miettiminen on niin hauskaa :-).

Isosisarusten nimet ovat:

Joonas Ilmari

Johanna Emilia

Julia Josefiina

Janika Vilhelmiina

Ja ehdotukset tulevalle todennäköiselle tytölle:

Janette Elise

Janette Alise

Janette Lilian

Janette Maria

Janette Marianne

Janette Aino Elise

Janette Petra Elise

Oma hienoinen suosikkini olisi ollut Janette Ella Alise, mutta mies ei siihen tykästynyt. Tuo Janette olis nyt siis ykkösvaihtoehto etunimeksi. Mitään pakonomaista tarvetta meillä ei ole ollut siihen, että kaikkien nimet alkais J:llä, mutta jostain syystä vaan nuo j-nimet nousee aina ykköseksi ;-).

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janette -nimi siis jo lyöty lukkoon? Entä jos tuleekin poika, onko mitään " varasuunnitelmaa" ? =)

Vierailija
2/24 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janette on lyöty likkoon, niin noista valitsisin ehdottomasti jonkun Janeten, jossa yksi " lisänimi" , koska sisaruksillakin on vain kaksi etunimeä. Ehdotukseni: Janette Eveliina. Mitä pidät(te)? =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos sattuisi olemaan poika (rakenneultrassa lääkäri piti tyttöä aika varmana), niin nimi joka tässä joku aika sitten " lyötiin lukkoon" on: Mikko Jeremias. Jeremias olisi kuitenkin kutsumanimi. Mikko on tai siis oli isäni nimi. Tosin nyt olen miettinyt tuota Jeremiasta, että onko se sittenkin vähän liian pitkä kutsumanimeksi. Omassa mielessäni olen miettinyt esim. nimeä Mikko Elias, mutta miehelle en ole puhunut mitään. Olis sitten veljekset Joonas ja Elias tai sitten Joonas ja Jeremias ;-).

Eveliinaa olen joskus miehelleni ehdottanut ja hän ilmoitti hyvin jämäkästi ettei tykkää ko. nimestä, joten se täytyy unohtaa.

Vierailija
4/24 |
07.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kivat nimet teidän lapsilla, itsekin olen aina näistä J-nimistä kovasti tykännyt. Janette myös on oikein nätti nimi (puolueellinen mielipide, koska itsellä se toisena nimenä =) ) ja teidän nimiajatuksistanne laittaisin

Janette Mariannen, Janette Marian (tai Mariian) tai Janette Lilianin

koska kun sisarusten nimi alkaa kaikilla samalla kirjaimella ja jokaisella tähän asti toinen nimi sitten alkaa ihan " omalla" kirjaimella, niin jatkaisin sitä. Ja kaksi nimeä, kuten muillakin.

Muita ehdotuksia Janeten perään:

Janette Adalmiina

Janette Aleksiina

Janette Henriikka

Janette Kristiina

Janette Karoliina

Janette Lauriina

Janette Linnea

Janette Lumia

Janette Matleena

Janette Mirjami

Janette Olivia

Janette Pauliina

Janette Serafiina

Vierailija
5/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Iitu-:

Tosi kivat nimet teidän lapsilla

Kiitos Iitu :-). Tiedän, että jotkut pitää tosi tyhmänä laittaa kaikkien lasten nimet alkamaan samalla kirjaimella, mutta minkäs teet, kun just ne nimet miellyttää eniten ;-). Kiitos myös noista ehdotuksistasi. Täytyypä mietiskellä.

Sen verran lisään vielä, että joku aika sitten " lyötiin lukkoon" tytölle nimi Jade Sofia ja aluksi se tuntuikin aivan ihanalta nimeltä, mutta sitten aloin miettiä tuota d:tä tuossa etunimessä. Että olisko se kuitenkin tänne maalle vähän liian " hieno" nimi ja hieman liian erilainen tai jotain. Eli jotenkin se vaan alkoi sitten kuitenkin tökkiä. Palattiin sitten tuohon Janetteen, joka meillä jo pitkään oli tytölle ehdolla.

Vierailija
6/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittoi kivan; Janette Pauliina. Jeremias on helppo lyhentää Jereksi.

Vierailija
7/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janette Safira

Vierailija
8/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehkä kans ottaisin vaan kaksi nimeä, kun muillakin j-sarjalaisilla on.

Tuo Janette Ella Alise on ihan kaunis, mutta (vaikka harvemmin koko nimeä käytetään) siitä tulee Janettellalise

Vierailija
9/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän hetkinen suosikkini on Janette Marianne. Perustuu varmaan osittain tai ehkä itse asiassa aika paljonkin siihen, että kun tuossa nimessä Janette paino tulee loppuosalle -ette, niin nimen Marianne loppuosa -anne sointuu tuohon ekaan nimeen ja on rytmiikaltaan saman tapainen. Tästä samasta syystä mietin toiseksi nimeksi AlisE, ElisE, että tulisi sitä yhteensointuvuutta.

Vierailija
10/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa myös Janette Lumia alkoi miellyttää omaa korvaa, miehestä ei taas kyllä tiedä, täysi arvoitus.

11/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä kuopukselle laittais 3.nimeä, kun vanhemmilla lapsillakin on vaan 2.nimeä, joten siksi laittaisin noista miettimistänne ehkä Janette Maria.

Muutama uusikin ehdotus vielä..tuo Janette Sofia siis tuli heti mieleen kun olitte miettineet sitä Jade Sofiaa ja minusta tuo Sofia kävis kauniisti Janeten kanssakin ;o)!!

Janette Eerika

Janette Minea

Janette Tuulia

Janette Marina

Janette Mimosa

Janette Melissa

Janette Marleena

Janette Marjukka

Janette Maaria

Janette Mariella

Janette Mirella

Janette Peppiina

Janette Ilona

Janette Natalia

Janette Sarlotta

Janette Rebekka

Vierailija
12/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta minusta Janika ja Janette ovat hiukan liian samankuuloisia. Ei kuitenkaan mikään katastrofi, jos Janette on aivan lukkoon lyöty. Je-alkuinen voisi olla sisarusten nimiin nähden sopivan erilainen, oletteko miettineet Jessikaa, Jenniä tai Jennikaa?

Minäkin kannatan ehdottomasti vain kahden nimen yhdistelmää. Teidän listalta Marianne ja Maria miellyttävät eniten, ovat jotenkin sopivan " suomalaisen" kuuloisia (niin kyllä Ainokin...).

Entäs yhdysnimi, vaikka Aino-Maria, Anna-Maria tai Anne-Maria? Heitän vielä kehiin samantyyppiset Maaria ja Marianna, vai voittavatko ne Mariannen?

Pojan nimestä kannatan kaunista Jeremiasta, joka ei ole liian pitkä käyttöön jos yksinkertaisesti päätätte niin. Jere ei ole ollenkaan yhtä kiva, ja todella yleinen nimi! Elias murtaisi j-linjan, mikä olisi ok jos sisaruksia olisi vaikka kaksi, mutta viidennen kohdalla jatkaisin samaa kirjainta. =)

Vierailija
13/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melonimamma:

...mutta minusta Janika ja Janette ovat hiukan liian samankuuloisia. Ei kuitenkaan mikään katastrofi, jos Janette on aivan lukkoon lyöty. Je-alkuinen voisi olla sisarusten nimiin nähden sopivan erilainen, oletteko miettineet Jessikaa, Jenniä tai Jennikaa?

Tuo on tietysti totta, että molemmat on Jan-alkuisia. Jessikakin oli kyllä hetkellisesti esillä, mutta itseäni häiritsi siinä tuo -sika-pääte. Voisi tietysti olla, että varsinaisessa käytössä tuokin pointti unohtuisi. Täytyy vielä harkita tuota Jessikaa. Jenniä kyllä myös miehelle ehdotin, mutta hän ei oikein innostunut, kun serkkunsa tyttö (tosin iältään jo lähempänä 20) on nimeltään Jenny. Itse ajattelin niin, että kun tuota ikäeroakin on niin paljon, niin samankaltaisuus serkun tytön nimen kanssa ei haittaisi. Jennika ja Janika ovat kyllä myös aika samankaltaiset ja Jennika on lisäksi vähän tällainen tekemällä tehty nimi, minun mielestäni.

Minäkin kannatan ehdottomasti vain kahden nimen yhdistelmää. Teidän listalta Marianne ja Maria miellyttävät eniten, ovat jotenkin sopivan " suomalaisen" kuuloisia (niin kyllä Ainokin...).

Entäs yhdysnimi, vaikka Aino-Maria, Anna-Maria tai Anne-Maria? Heitän vielä kehiin samantyyppiset Maaria ja Marianna, vai voittavatko ne Mariannen?

No joo, kaksi nimeä sopisi tietysti parhaiten tuohon sisarussarjaan ja varmaan me kyllä kahteen nimeen päädytäänkin. Mulla itse asiassa oli miehelle ehdolla Janette Maaria, mutta mies oli laittanut tuon toisen a:n sulkuihin. Omaan korvaan kuullostaisi kivemmalta tuo Maaria. Mariannakin olisi kyllä mahdollinen.

Pojan nimestä kannatan kaunista Jeremiasta, joka ei ole liian pitkä käyttöön jos yksinkertaisesti päätätte niin. Jere ei ole ollenkaan yhtä kiva, ja todella yleinen nimi! Elias murtaisi j-linjan, mikä olisi ok jos sisaruksia olisi vaikka kaksi, mutta viidennen kohdalla jatkaisin samaa kirjainta. =)

Itsekin alunperin ihastuin heti tuohon Jeremiakseen ja mieskin tykkäsi siitä heti. Nimestä Jere en taas tykkää ollenkaan enkä haluaisi, että se tulisi jotenkin yleiseen käyttöön, jos oikea nimi olisi Jeremias. Silloin kun annoimme ekalle tyttärellemme nimen Johanna, eräs sukulainen sanoi, että sehän tulee sitten lyhentymään Hannaksi, mutta eipä ole kyllä koskaan kukaan tyttöä Hannaksi sanonut ;-).

Vierailija
14/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessica!?!

muita ehdotuksia. aiempia lukematta..

Janna(-Mari)

Jemina

Jelena

Jasmin

Jasmiina

Jasmine

Jassi

pojallekin jotain...

Jiri

Jimi

Joni

Joonatan

Jere(mias) on jo teillä ehdolla mutta kannatan! ei liian pitkä.

Jesper

Jasper

mitäs pidät?

Niin ja Janette nimelle ehdottaisin toiseksi nimeksi: Aliisa, Melissa, Katariina. Miettimistänne nimistä Janette Maria on kivoin korvaani :)

Vierailija
15/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotukseni onkin nyt: Jessina

Vierailija
16/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaimmilta kuulosti Janette Lilian ja Janette Marianne. Myös Janette Maaria kuulostaa kivalta. Jospa saisit miehen pään käännettyä...

Meidän 3 kk:n tyttö sai nimekseen Jessica. Kyllä muakin pitkään vaivasi tuo -sica pääte (äännettäessä kun c muuttuu k:ksi) mutta kun vaan nimeä mielessäni pyörittelin pääte häiritsi yhä vähemmän ja aloin nimestä tykkäämään (nimi kun on miehen ehdotus).

Vierailija
17/24 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenita olivia tai janette minea

Vierailija
18/24 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein taas miehelle listan nimistä, joihin itse laitoin plussat ja miinukset pitämisteni mukaan ja sitten mies sai myös laittaa omat plussansa ja miinuksensa. Kahden tällaisen plussa-miinuslistan perusteella sekä antamienne kommenttien vaikuttamana meillä olisi tällä hetkellä jäljellä

Janette Marianne (oma ykkössuosikkini)

Janette Sofia

Janette Maria

Jennistä olisimme molemmat tykänneet etunimeksi, mutta mieheni serkku, jota mies aikoo pyytää kummiksi, on jo siskonsa Jenny-tyttären kummi, joten valitettavasti joudumme luopumaan siitä nimivaihtoehdosta. Jasmin voisi olla vielä sellainen nimi, jota voisi vakavasti harkita ensimmäiseksi nimeksi. Mies vaikuttaa tykkäävän siitä " estottomammin" kuin minä. Mulla tulee negatiivinen mielikuva ko. nimestä Jasmin Mäntylän takia ;-). Vähän sellainen tyhjäntoimittaja tai vuoden turhin julkkis. Tuo annettu kuva voi tietysti olla juorulehtien vääristelemäkin ja eipä silti, tuollaiset mielikuvat aika äkkiä unohtuu, jos kuitenkin nimeen tykästyy.

Jos siis jolla kulla riittää vielä intoa, niin voisi ehdottaa toista nimeä Jasminille. Mutta mies ei näköjään tykkää nimistä tyyliin Lumia, Minea, Mimosa, Mirella, Marieela jne. ;-).

Vierailija
19/24 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja seuraavat toiset nimet " löysin" :

Jasmin Ilona (epäilen ettei mies tykkää Ilonasta)

Jasmin Marianne

Jasmin Olivia (tykkääkö mies Oliviasta, en tiedä vielä, ehkä ei)

Jasmin Maria

Jasmin Sofia (nämä kaksi eivät jotenkin tunnu oikein sointuvan yhteen, siis kumpikaan yhdistelmä)

Jos joku haluaa kommentoida vaihtoehtoja Janette vs. Jasmin, niin vapaasti saa tehdä. Lopullinen päätös syntyy varmasti vasta sitten, kun vauva on meillä sylissä. Pojan nimi olisi aika varmaan se Mikko Jeremias.

Vierailija
20/24 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tosta Janetesta henk.koht. pidä ja Jasmi ilman ännää on mun korvaan kivempi

Entäs Jenniina

tai Jenilla?

Jos Jenni muutoin olis ollut kiva?