Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa sitten kiva ilta ystäväpariskunnan kanssa

Vierailija
21.10.2018 |

Nyt ärsyttää suorastaan koomisen paljon, joten puran tänne :D

Kaverini on löytänyt uuden miehen ja kutsuin heidät eilen meille syömään. Suunniteltiin iltaa kaverin kanssa puhelimessa ja hän kertoi, että he rakastavat italialaista ruokaa. No, minä rakastan kokata ja italialainen sopi minulle ja miehelleni paremmin kuin hyvin.

Alkuruoaksi tein antipastisalaattia (rucolaa, tomaattia, oliivia, säilöttyä artisokkaa ja mozzarella di bufalaa) sekä bruschettoja. Bruschettat kelpasivat, mutta salaattia lähinnä sörkittiin ees taas ja ihmeteltiin niitä artisokkia. Näyttivät kuulemma nilviäisiltä.

Primona oli sienirisotto ja sen kanssa kiva valkkari. Olin risotosta aika ylpeä, tein sen nimittäin itse keräämistäni herkkutateista, jotka säilöin ihan risottoruokia varten. Uusi mies ei tykännyt sienistä. Viini jäi lasiin. Ystäväni söi kyllä riisiä, mutta jätti isommat sienenpalat lautaselle. Viini kelpasi.

Pääruoaksi tein ensimmäistä kertaa elämässäni osso buccoa, mikä onnistui ihan hyvin. Sen kanssa joimme hyvää Cabarneta. Punaviiniä ei kuulemma juo kumpikaan. Ystäväni sai lisää valkkaria, miehelle löytyi jääkaapista oman ukkoni saunaolut. Molemmat maistelivat lihaa naama rutussa, mies ihmetteli ääneen potkassa olevaa luuta. Minulle ja miehelleni ruoka maistui, mielestäni maussa ei ollut mitään vikaa. Jälkkäriksi oli sitten perus kahvi ja tiramisu. Tiramisu kelpasi.

Muuten oli ihan ok ilta, mutta harmitti kaapia lautasilta bioon herkkutatteja ja kelvollista lihaa, varsinkin kun olivat väittäneet rakastavansa italialaista ruokaa. Tarkoittivat sitten varmaan ihan vaan spagettia ja pizzaa. Olin vielä etukäteen kysynyt onko ruokarajoitteita, ei kuulemma ollut.

Pliis, kertokaa omia "mokianne" vieraiden kiestityksessä, niin kestän tämän ärsytyksen! Olin odottanut iltaa ja suunnitellut huolella.

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpötystä.

Vierailija
2/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos kylään mennään niin sitä vaivalla tehtyä ruokaa pitäis syödä vaikka ei olis lempparia!! Kun ei rajoituksiakaan ollut. Harmi juttu ap. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaan luulet osaavasi laittaa ruokaa.

Vierailija
4/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas nirsoja ihmisiä! :O Harmittaisi kyllä itseänikin. Ehkä heille "italialainen ruoka" on spagetti + jauhelihakastike?

(jos jäi yli niin voisin tulla peijaisiin)

Vierailija
5/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli tämän aloituksen pointti?

Aloittajalla taas maailmanluokan ongelmat.

Ja se on cabernet sauvignon, ei mikään cabarnet

Vierailija
6/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein priimot ja antipastot!!! ja vielä oikein punaviinii. UUH

Kunnon hienostelua. 

Vierailija
7/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai italialainen tarkoittaa pizzaa, pastaa ja lasagnea! Ootko vähän tynnyrissä kasvanut? Osso buco oli 70-luvun juttuja. Artisokat on limaisia purkista ongittuina.

Vierailija
8/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän menee samaan osastoon kuin se, että puhutaan meksikolaisesta ruuasta, vaikka tarkoitetaan texmexiä.

Vierailija
9/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä hifistellä ja hienostella liikaa, jos ei varmuudella tiedä että vieraatkin ovat foodieita. Muuten käy näin.

Tietty vieraatkin ovat aika lapsellisia aikuisiksi ihmiseksi, jos eivät ole edes yrittäneet maistella. Tai sitten nää oli provovieraita.

Vierailija
10/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osso bucco on niin herkullista. 

Muuten mielestäni ihan liikaa syötävää.

Vierailija
11/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan ne vaan ärsyttävän nirsoja vai oliko ne (etenkin se mies!!) vaan olevinaan niin paljon "parempia" että ikään kuin näyttivät teille paikkanne dissaamalla selvästi vaivalla tehtyjä ruokia?

Meillä kävi kerran miehen työkaveri vaimoineen, ja vaimo oli just tollanen. Nyrpisteli ja arvosteli ja oli ylimielinen. Jätti teatraalisesti suurimman osan ruokaa lautaselle "kun ei todellakaan ole tottunut tällaiseen". Puhui taukoamatta omasta työstään ja kuinka hyvin ansaitsee. Ja siksi kuulemma "kiertävät nämä lähiöt kaukaa". Oli pakko tsiigata LinkedInistä ja oli just kuukausi sitten saanut työn loistotyön, sitä ennen oli pätkätöissä jossain assarihommissa 😂

Juntteja.

Vierailija
12/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista lihan tilanne, jos siinä kohtaa olivat naama rutussa. Ellei ole näkemysero.

Vierailija
13/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte vaan tilanneeet pizzat ja panostaneet kaljotteluun. Tuntemattoman kanssa on turha lähteä hifistelemään. Tutustu ensin.

Vierailija
14/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä kaipaisin tuollaista kulinaristia ystäväksi :D ehkä heille se italialainen tarkoitti lähinnä pizzaa ja bolognesea :D

Vierailija
15/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, että sellainen ilta. Minullakin olisi jäänyt osa syömättä aivan varmasti, ehkä jopa kaikki, sillä olen hyvin tarkka hygieniasta ja hyvin usein muiden keittiöt ja kokit eivät vakuuta siisteydellään.

Vierailija
16/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein priimot ja antipastot!!! ja vielä oikein punaviinii. UUH

Kunnon hienostelua. 

Italilaiset nimet italiaiselle ruualle, onpa kauheeta hienostelua. Ja punaviini on täysin normaali ruokajuoma.

Vierailija
17/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm, tai mitä jos sun tekeleet ei vaan olleet makoisia? Tuliko mieleen tällainen vaihtoehto? Viinit on myös makuasia, se että sinä tykkäät jostain litkusta, ei ole tae laadulle tai hyvälle maulle. Päässä hölskyy..

Vierailija
18/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisipa osso buccoa! Olen sitä kerran tehnyt ja hyvää oli.

Vierailija
19/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysynyt että käykö tuollainen ruoka? Italialainen keittiö kun on laaja. Ainoat mitkä tunnistin oli sienirisotto ja tiramisu, muita olisin maistanut ja voinut sisimmässäni todeta että pahaa.

Vierailija
20/95 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ystäväsi ei juo punaviiniä ja sait sen selville vasta eilen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi