Ärsyttääkö sinua jos tapaat toimeentulotuella elävän joka vaikuttaa onnelliselta?
Kommentit (70)
Sairasta olla kateellinen vähällä toimeentulevalle, joka ei katkeruutesi aistien sinulle halua surujaan näyttää - vaan koittaa olla vähäänkin tyytyväinen. Todennäköisesti sairauksia tai muuta, joka vienyt työelämän ulkopuolelle, mutta kiva, että puhut anonyymina tuttavastasi ilkeillen, mitä oikeasti ajattelet. Usko pois, ystäväsi tuntee ajatuksesi. Katkeruutta on vaikea piilottaa. Toivottavasti et itse sairastu tai joudu työkyvyttömyyden asemaan ja nöyrtymään systeemin edessä ja tunne kaltaisiasi ystäviä, jotka teeskentelevät edesäpäin frendejä ja sitten palstailevat ikävästi takanapäin tuttavistaan joööain fkin vauvapalstalla. Sulla on ruma mieli ja siksi et voi olla koskaaan tyytyväinen. Tsemppiä heille, joilla on näitä mukaystäviä, jotka vain utelevat tuttaviensa tilanteita, jotta voisivat kauhistella ja juoruilla takanapäin.
Tässä yksi syy, miksi ei tee mieli tavata näitä omasta mielestään parempia ihmisiä sairastuttuani ja olemalla poissa työelämästä. Sen tiedostaa, että edessäpäin teeskennellään muka kiinnostunutta voinnista, mutta todelisuudessa pyörii mielessä jtkv kenttävttuilu. Ja vauvapalstallahan on hyvä nähdä näiden omasta mielestään parempien ihmisten taivastelut.
Toki sitä melkein toivoisi, että nämä asianosaiset saisivat itse kokea jonkun sairauden kohdallaan ja mitä se tekee heidän ihmisarvolleen, jos se työssäkäynti kodin ulkopuolella on joku itseisarvo. Naisethan eivät ennen paljon edes käyneet kodin ulkopuolella töissä, mutta viime vuosisadalla siitä tuli 1960-luvulta lähtien joku normi. Maahanmuuttajanaisethan eivät edelleenkään osallistu työelämään, vaan synnyttävät niitä lapsia. Nälkävuosien tasolla oleva suomalaisten synnyttämättömyys on juuriaan tästä naisia pakottavasta urapolusta.
Vierailija kirjoitti:
Sairasta olla kateellinen vähällä toimeentulevalle, joka ei katkeruutesi aistien sinulle halua surujaan näyttää - vaan koittaa olla vähäänkin tyytyväinen. Todennäköisesti sairauksia tai muuta, joka vienyt työelämän ulkopuolelle, mutta kiva, että puhut anonyymina tuttavastasi ilkeillen, mitä oikeasti ajattelet. Usko pois, ystäväsi tuntee ajatuksesi. Katkeruutta on vaikea piilottaa. Toivottavasti et itse sairastu tai joudu työkyvyttömyyden asemaan ja nöyrtymään systeemin edessä ja tunne kaltaisiasi ystäviä, jotka teeskentelevät edesäpäin frendejä ja sitten palstailevat ikävästi takanapäin tuttavistaan joööain fkin vauvapalstalla. Sulla on ruma mieli ja siksi et voi olla koskaaan tyytyväinen. Tsemppiä heille, joilla on näitä mukaystäviä, jotka vain utelevat tuttaviensa tilanteita, jotta voisivat kauhistella ja juoruilla takanapäin.
Vähällä toimeentuleville!? Mitä ihmettä. Ihmiselle maksetaan aivan kaikki ja lisäksi 490 euroa fun fun hupihupi rahaa! Oi kun minulle jäisi asumiskulujen, vakuutusten, terveydenhuollon lääkkeineen , sähkön jälkeen käteen 490 euroa! Ei ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ärsyttää se, että joku terve ja iloinen tunkee kätensä minun taskuuni ja vie sieltä elantorahansa.
Voi lol. Miten noin yksinkertaiset pärjäävät töissä? T: toinen työläinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan silloin, jos ihminen on terve ja tahallaan vieroksuu työtä.
Eikö se ole hyvä että vieroksuu ja tyytyy elämään 500€/kk elintasolla? Ei ole kilpailemassa työpaikoista niiden kanssa joille se elintaso ei riitä ja jotka haluavat tosissaan töihin. Ekologisesti ajateltuna se on hyvä ettei kaikki halua korkeaa elintasoa Suomessakaan vaan tulee vähällä toimeen.
No jos he tekisivät sen 500e edestä jotain rahat maksanutta hyödyttävää? How about?
Kuten mitä? Hyppivät ulkona kolmiloikkaa?
Siivoisivat roskia, poimisivat koiran ulosteita? Jotakin mikä hyödyttäisi meitä kaikkia.
Kuinka sinä hyödytät meitä kaikkia? Anna kun arvaan, teet jotain melko turhaa toimistotyötä keskipalkalla, eli pääset ehkä nettoveronmaksajaksi juuri eläkeiän kynnyksellä. Eli _et_ maksa muiden kuluja, hyvä jos omasi. Käytät rahasi keskiluokan statussymboleihin, et kasvata lapsillesi henkistä pääomaa, joten he jatkavat sinun jälkeesi katkeamatonta keskinkertaisuuden ketjua. Mitä tuot hyödyllistä sinä tuot muille kuin itsellesi ja välittömälle lähipiirille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole hyvä että vieroksuu ja tyytyy elämään 500€/kk elintasolla? Ei ole kilpailemassa työpaikoista niiden kanssa joille se elintaso ei riitä ja jotka haluavat tosissaan töihin. Ekologisesti ajateltuna se on hyvä ettei kaikki halua korkeaa elintasoa Suomessakaan vaan tulee vähällä toimeen.
Eiköhän se työtön saa käteen hieman enemmän kuin 500 euroa kuukaudessa? Vuokran, terveydenhoidon, lääkkeet, vakuutuksen, sähkön? Joten kokonaisuudessa tuo " syrjitty " työtön saa noin 2000 euroa joka kuukausi? Ja auta armas jos sairastaa jotain sairautta mihin vaaditaan jatkuva lääkitys niin minä ja me muut työssäkävijät maksamme sen! Hieman ärsyttää huomenna kello viisi herätä ja tasan seitsemän reikä reikä olla tekemässä duunia, mistä sitten verojen jälkeen käteen jää vajaat kaksitonttua!
Ei kyllä välttämättä saa. Puolisoni on pitkäaikaistyötön, itselleni jää verojen jälkeen n 1000 € käteen. Tt-tukea emme saa, eikä asuntotukea. Lääkkeet, vakuutukset, sähköt ja vedet maksamme itse. Tosin asumme pienessä ok-talossa jonka velat maksettiin jo aikoja ennen työttömyyttä pois. Edullisemmaksi tämä asumismuoto kuitenkin tulee kuin vuokralla jossain kerrostalon kaksiossa. Kovalla työllä vaikka pienipalkkaisella tähän tultiin, ja matto vedettiin alta pois. Toki hölmöläisten homma meiltä kun emme tajunneet elää yhteiskunnan varoilla leveästi, vaan maksoimme kaiken ihan itse.
Jos te olisitte eläneet leveästi yheiskunnan varoilla, niin teillä ei olisi sitä taloa jossa asutte. Ja silti teillä on samat oikeudet nytkin toimeentulotukeen kuin kaikilla muillakin.
Ei, eikös EU ole puuttunut useaan otteeseen että Suomen toimeentulotuen taso on ihmisoikeussopimusten vastaisesen alhainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos he tekisivät sen 500e edestä jotain rahat maksanutta hyödyttävää? How about?
Siivoisivat roskia, poimisivat koiran ulosteita? Jotakin mikä hyödyttäisi meitä kaikkia.
Kuinka sinä hyödytät meitä kaikkia? Anna kun arvaan, teet jotain melko turhaa toimistotyötä keskipalkalla, eli pääset ehkä nettoveronmaksajaksi juuri eläkeiän kynnyksellä. Eli _et_ maksa muiden kuluja, hyvä jos omasi. Käytät rahasi keskiluokan statussymboleihin, et kasvata lapsillesi henkistä pääomaa, joten he jatkavat sinun jälkeesi katkeamatonta keskinkertaisuuden ketjua. Mitä tuot hyödyllistä sinä tuot muille kuin itsellesi ja välittömälle lähipiirille?
Minä sorvaan niitä stanan holkkeja millä se sinun käyttämän matkustajalaivan kardaaniakseli pysyy ruodussa. Joten meni hieman yli tuo toimistotyö mieluiten istuisin siellä konttorissa enkä hikoilisi haalereissa näpytellen sorviin numeroita miten tehdään ne holkit.
Vierailija kirjoitti:
Ei, eikös EU ole puuttunut useaan otteeseen että Suomen toimeentulotuen taso on ihmisoikeussopimusten vastaisesen alhainen.
? Miten voi pitää paikkansa koska en tiedä yhtään muuta maata missä voi elää lusmuillen kokoelämänsä! Miettikää nyt stana ihan oikeasti! Sinä saat 490 euroa sitä fun fun jättekiva rahaa kun minä ja muut maksaa sen. Sinulle maksetaan kaikki asuminen! Sähkö! Vakuutukset! Terveydenhoito lääkkeineen! Sitten aina siis AINA pääsee sinne lääkärille mitään ei tarvitse jonottaa siellä odotetaan miten sinä Jannica menet sinne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sorvaan niitä stanan holkkeja millä se sinun käyttämän matkustajalaivan kardaaniakseli pysyy ruodussa. Joten meni hieman yli tuo toimistotyö mieluiten istuisin siellä konttorissa enkä hikoilisi haalereissa näpytellen sorviin numeroita miten tehdään ne holkit.
En todellakaan lomaile ruotsinlaivoilla.
Asijaa. Ja ei todellakaan ärsytä. Minulla on muut arvot, kuin ystävieni finanssipolitiikan mittaaminen. Itse asiassa moni työelömön ulkopuolelöa olevista ystävistäni on erityisen lahjakkaita ja ottavat aikaa minunkin huolieni kuuntelemiseen, sen sijaan että mittailisivat, kannaatako minua kuunnella statukseni takia. On PÄÄomaa ja sitten on pääomaa. Big difference.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Kuka on puhunut ruotsinlaivoista? Miten se banaani tulee sinun pöytään? Miten se auto on tullut sinun alle? Ihan mielenkiinnosta kysyn kun minä olen se apina joka ohjaa sitä sorvia missä tehdään osia siihen laivaan mistä sinä saat ne tärkeät tarvikkeet. Oi! Ihan Karibianristeily vailla huolia ilman mitään ongelmia Jaa minä taisin holkit sorvata siihen mihin laakerit laitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda alaa, luuseri. Tai sorvaa kätesi kiinni siihen vtun holkkiin, niin pääset nauttimaan sairaseläkkeestä, ok?!
Ilmoitettu ylläpidolle ja poliisille. Perästä kuuluu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa? Kuka on puhunut ruotsinlaivoista? Miten se banaani tulee sinun pöytään? Miten se auto on tullut sinun alle? Ihan mielenkiinnosta kysyn kun minä olen se apina joka ohjaa sitä sorvia missä tehdään osia siihen laivaan mistä sinä saat ne tärkeät tarvikkeet. Oi! Ihan Karibianristeily vailla huolia ilman mitään ongelmia Jaa minä taisin holkit sorvata siihen mihin laakerit laitetaan.
Lähiruoka ja yksityisautoilun välttäminen on nykyaikaa, lentäminen sinne Karibiallekin alkaa olla noloa hiilijalanjäljen vuoksi. Seuraatko uutisia, just oli juttua ilmastonmuutoksesta.
Yksinkertaiset ihmiset yleensä ovat onnellisia. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut päinvastaista, yksinkertaiset ihmiset ovat usein valitettavasti kateellisia, vihamielisiä ja turhautuneita, puolustusasemissa. Ymmärrän kyllä toisaalta maailman varmaan näyttävän pelottavalta ja epäreilulta, jos ei pysty sen ilmiöitä ymmärtämään ja hahmottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut päinvastaista, yksinkertaiset ihmiset ovat usein valitettavasti kateellisia, vihamielisiä ja turhautuneita, puolustusasemissa. Ymmärrän kyllä toisaalta maailman varmaan näyttävän pelottavalta ja epäreilulta, jos ei pysty sen ilmiöitä ymmärtämään ja hahmottamaan.
Siksi kannattaa opiskella 5 vuotta jotta voi sorvilla väsätä laakereiden tukialustoja. Ajatellen miten ihmiset joiden työpanos on täysi nolla menevät ohi sinusta. Tietenkin hahmottaminen on hankalaa kun ainoa asiassa on kansaneläkelaitokset toimeentulotuen hakemisen lomake. Monella meistä työssäkäyvillä on pinnatiukalla tehden töitä, toisten ajaessa ohi sillä " minä en maksa! Yhteiskunta maksaaa aaa ! MINÄ MINÄ!!! " Ei ei voi olla näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se työtön saa käteen hieman enemmän kuin 500 euroa kuukaudessa? Vuokran, terveydenhoidon, lääkkeet, vakuutuksen, sähkön? Joten kokonaisuudessa tuo " syrjitty " työtön saa noin 2000 euroa joka kuukausi? Ja auta armas jos sairastaa jotain sairautta mihin vaaditaan jatkuva lääkitys niin minä ja me muut työssäkävijät maksamme sen! Hieman ärsyttää huomenna kello viisi herätä ja tasan seitsemän reikä reikä olla tekemässä duunia, mistä sitten verojen jälkeen käteen jää vajaat kaksitonttua!
Ei kyllä välttämättä saa. Puolisoni on pitkäaikaistyötön, itselleni jää verojen jälkeen n 1000 € käteen. Tt-tukea emme saa, eikä asuntotukea. Lääkkeet, vakuutukset, sähköt ja vedet maksamme itse. Tosin asumme pienessä ok-talossa jonka velat maksettiin jo aikoja ennen työttömyyttä pois. Edullisemmaksi tämä asumismuoto kuitenkin tulee kuin vuokralla jossain kerrostalon kaksiossa. Kovalla työllä vaikka pienipalkkaisella tähän tultiin, ja matto vedettiin alta pois. Toki hölmöläisten homma meiltä kun emme tajunneet elää yhteiskunnan varoilla leveästi, vaan maksoimme kaiken ihan itse.
Jos te olisitte eläneet leveästi yheiskunnan varoilla, niin teillä ei olisi sitä taloa jossa asutte. Ja silti teillä on samat oikeudet nytkin toimeentulotukeen kuin kaikilla muillakin.
Taitaa Kela olla eri mieltä tuon tt-tuen osalta mutta kiitos kumminkin.
En pysty kun olen työssäkäyvä ja julkiselle puolelle en pääse. Yksityiselle pakko mennä koska en voi jonottaa 6 tuntia terveyskeskuksessa. Siellä missä juopot, nistit, ynnämuut hoidattaa itseään minun tehdessä töitä heidän eteen. Sitten lääkäri tutkittuaan sairaanhoitaja paikattuaan nämä " sankarit " lähtevät pois taksilla minkä minä ja aika moni rehti työntekijä maksaa! Miettikää onko tässä mitään järkeä? Teette töitä ja mitään ei jää käteen kun Irmat kautta Ranet sekä heidän lapset joilla on kaikilla eri isä, äiti ajaa kokoajan ohi! Lasten nimet on mallia Jenny, Michael, Crisse, Tony, Janica, Unelma-Toive, ...