Ärsyttääkö sinua jos tapaat toimeentulotuella elävän joka vaikuttaa onnelliselta?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan silloin, jos ihminen on terve ja tahallaan vieroksuu työtä.
Eikö se ole hyvä että vieroksuu ja tyytyy elämään 500€/kk elintasolla? Ei ole kilpailemassa työpaikoista niiden kanssa joille se elintaso ei riitä ja jotka haluavat tosissaan töihin. Ekologisesti ajateltuna se on hyvä ettei kaikki halua korkeaa elintasoa Suomessakaan vaan tulee vähällä toimeen.
Eiköhän se työtön saa käteen hieman enemmän kuin 500 euroa kuukaudessa? Vuokran, terveydenhoidon, lääkkeet, vakuutuksen, sähkön? Joten kokonaisuudessa tuo " syrjitty " työtön saa noin 2000 euroa joka kuukausi? Ja auta armas jos sairastaa jotain sairautta mihin vaaditaan jatkuva lääkitys niin minä ja me muut työssäkävijät maksamme sen! Hieman ärsyttää huomenna kello viisi herätä ja tasan seitsemän reikä reikä olla tekemässä duunia, mistä sitten verojen jälkeen käteen jää vajaat kaksitonttua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tällainen ihminen. Teen vapaaehtoistyötä 4 kertaa viikossa useamman tunnin (4-8) per päivä. Autan lähinnä vähävaraisia ruoka-avussa ja järjestän erilaisia tilaisuuksia tuttujen kanssa.
Mua ei voisi pätkääkään kiinnostaa, mitä joku ajattelee mun elämäntavasta. Olen itse tyytyväinen ja se on kaikki, millä on minulle itselleni merkitystä. Elän mielelläni näin ja ainoastaan jokin poliittinen auktoriteetti tulee iloisen elämäni muuttamaan.
Ottamatta kantaa juuri sinuun: viestistäsi varmasti nyt puoli vauvapalstaa päättelee, että kaikki työttömät ovat tällaisia.
Yhteiskunnalle erittäin merkittävä vapaaehtoistyö rahoitetaan lähes kokonaisuudessaan toimeentulotuella tai työttömyysturvalla. Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että elättejäkin tarvitaan. Itselleni on tärkeämpää auttaa ihmisiä kuin tahkoa rahaa ahneille yrityksille. Minun elämänvalinta. :)
Et nyt yhtään ymmärtänyt pointtiani. Hienoa, että käyt vapaaehtoistyössä, mutta kuinka suuri osa työttömistä tekee vapaaehtoistyötä?
Miksi sillä olisi merkitystä minulle, kuinka moni työtön käy vapaaehtoistyössä? Sanoin vain, että työttömille tarjotut etuudet ovat sallineet minun ottaa osaa vapaaehtoistyöhön kunnolla. Ei minua muut kiinnostakaan tässä asiayhteydessä. Minä teen sitä minkä itse koen oikeaksi.
Alan kallistua toisen kommentoijan aiemmin lähetetyn viestin kannalle, että ehkä on parempi, että juuri sinä et ole työelämässä. On ihan mahdollista, että aiheuttaisit vain vahinkoa.
Näinhän se menee, että kun loppuu argumentit niin ryhdytään suorastaan haukkumaan työkyvyttömäksi jne.
Et edelleenkään selittänyt, miksi minun pitäisi kiinnittää huomiota siihen, mitä muut työttömät tekevät. En ole tilastotiedettä harjoittava sosiologi vaan vapaaehtoistyölainen hyväntekeväisyysjärjestössä.
Siis jos haluat sulkea muut työttömät kokonaan käsiteltävän aiheen ulkopuolelle, perusta ketju aiheella sinun oma tilanteesi. Mutta ei voida täällä keskustella työttömyystuista siltä pohjalta, että no jokin 0,1 prosenttia tuen saajista tekee arvokasta työtä jossain. En minäkään aloita ketjua aiheesta että poltin kaikki kassasta löytyneet setelit mutta saihan sillä yhden kynttilän palamaan, palaa nätisti.
Mutta ei sekään ole moraalisesti oikein laittaa minut samaan ryhmään niiden kanssa, jotka eivät tee mitään, vai onko? Itse en laita itseäni muiden ihmisten "yläpuolelle" luonnollisestikaan, mutta erilaiset ennakkoluulot minusta ovat silmiinpistävä. Siksi koen sen tarpeelliseksi jakaa kokemukseni täällä.
Ja minähän en pannut sinua samaan joukkoon heidän kanssaan, vaan itse haluat väittää minun tekevän niin, jotta en saisi kritisoida ihmisiä, jotka -eivät- toimi samalla tavalla kuin sinä. Sinä annat jotain ihmisille takaisin, ja olen sen jo tunnustanut ilman ongelmia.
Kannattaisi lopettaa se muista katkeroituminen. Eipä mulla muuta sanottavaa. Ehtisit jo minuakin tuossa aikaisemmin mollata kun et muuta keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole hyvä että vieroksuu ja tyytyy elämään 500€/kk elintasolla? Ei ole kilpailemassa työpaikoista niiden kanssa joille se elintaso ei riitä ja jotka haluavat tosissaan töihin. Ekologisesti ajateltuna se on hyvä ettei kaikki halua korkeaa elintasoa Suomessakaan vaan tulee vähällä toimeen.
No jos he tekisivät sen 500e edestä jotain rahat maksanutta hyödyttävää? How about?
Kuten mitä? Hyppivät ulkona kolmiloikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos he tekisivät sen 500e edestä jotain rahat maksanutta hyödyttävää? How about?
Siivoisivat roskia, poimisivat koiran ulosteita? Jotakin mikä hyödyttäisi meitä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tällainen ihminen. Teen vapaaehtoistyötä 4 kertaa viikossa useamman tunnin (4-8) per päivä. Autan lähinnä vähävaraisia ruoka-avussa ja järjestän erilaisia tilaisuuksia tuttujen kanssa.
Mua ei voisi pätkääkään kiinnostaa, mitä joku ajattelee mun elämäntavasta. Olen itse tyytyväinen ja se on kaikki, millä on minulle itselleni merkitystä. Elän mielelläni näin ja ainoastaan jokin poliittinen auktoriteetti tulee iloisen elämäni muuttamaan.
Ottamatta kantaa juuri sinuun: viestistäsi varmasti nyt puoli vauvapalstaa päättelee, että kaikki työttömät ovat tällaisia.
Yhteiskunnalle erittäin merkittävä vapaaehtoistyö rahoitetaan lähes kokonaisuudessaan toimeentulotuella tai työttömyysturvalla. Käytännössähän tämä tarkoittaa sitä, että elättejäkin tarvitaan. Itselleni on tärkeämpää auttaa ihmisiä kuin tahkoa rahaa ahneille yrityksille. Minun elämänvalinta. :)
Et nyt yhtään ymmärtänyt pointtiani. Hienoa, että käyt vapaaehtoistyössä, mutta kuinka suuri osa työttömistä tekee vapaaehtoistyötä?
Miksi sillä olisi merkitystä minulle, kuinka moni työtön käy vapaaehtoistyössä? Sanoin vain, että työttömille tarjotut etuudet ovat sallineet minun ottaa osaa vapaaehtoistyöhön kunnolla. Ei minua muut kiinnostakaan tässä asiayhteydessä. Minä teen sitä minkä itse koen oikeaksi.
Alan kallistua toisen kommentoijan aiemmin lähetetyn viestin kannalle, että ehkä on parempi, että juuri sinä et ole työelämässä. On ihan mahdollista, että aiheuttaisit vain vahinkoa.
Näinhän se menee, että kun loppuu argumentit niin ryhdytään suorastaan haukkumaan työkyvyttömäksi jne.
Et edelleenkään selittänyt, miksi minun pitäisi kiinnittää huomiota siihen, mitä muut työttömät tekevät. En ole tilastotiedettä harjoittava sosiologi vaan vapaaehtoistyölainen hyväntekeväisyysjärjestössä.
Siis jos haluat sulkea muut työttömät kokonaan käsiteltävän aiheen ulkopuolelle, perusta ketju aiheella sinun oma tilanteesi. Mutta ei voida täällä keskustella työttömyystuista siltä pohjalta, että no jokin 0,1 prosenttia tuen saajista tekee arvokasta työtä jossain. En minäkään aloita ketjua aiheesta että poltin kaikki kassasta löytyneet setelit mutta saihan sillä yhden kynttilän palamaan, palaa nätisti.
Mutta ei sekään ole moraalisesti oikein laittaa minut samaan ryhmään niiden kanssa, jotka eivät tee mitään, vai onko? Itse en laita itseäni muiden ihmisten "yläpuolelle" luonnollisestikaan, mutta erilaiset ennakkoluulot minusta ovat silmiinpistävä. Siksi koen sen tarpeelliseksi jakaa kokemukseni täällä.
Ja minähän en pannut sinua samaan joukkoon heidän kanssaan, vaan itse haluat väittää minun tekevän niin, jotta en saisi kritisoida ihmisiä, jotka -eivät- toimi samalla tavalla kuin sinä. Sinä annat jotain ihmisille takaisin, ja olen sen jo tunnustanut ilman ongelmia.
Kannattaisi lopettaa se muista katkeroituminen. Eipä mulla muuta sanottavaa. Ehtisit jo minuakin tuossa aikaisemmin mollata kun et muuta keksinyt.
Mollaan kun on aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se työtön saa käteen hieman enemmän kuin 500 euroa kuukaudessa? Vuokran, terveydenhoidon, lääkkeet, vakuutuksen, sähkön? Joten kokonaisuudessa tuo " syrjitty " työtön saa noin 2000 euroa joka kuukausi? Ja auta armas jos sairastaa jotain sairautta mihin vaaditaan jatkuva lääkitys niin minä ja me muut työssäkävijät maksamme sen! Hieman ärsyttää huomenna kello viisi herätä ja tasan seitsemän reikä reikä olla tekemässä duunia, mistä sitten verojen jälkeen käteen jää vajaat kaksitonttua!
Joo, saa jos asuu yksin, jos on työsskäyvä puoliso ei saa kuin sen 500€. Missään Suomessa ei saa maksettua 500:lla vuokraa ja sähköä jos on vielä otettava vakuutuskin (minulla ei ole koskaan sellaiseen ollut varaa) ja jos tosiaan on lääkkeitä syötävä ja lääkärissä käytävä jos on sairas (ehkäpä se juuri se syy miksi kukaan ei ota töihin) Tosin 2000€ on aika suuresti liioiteltu, oikea summa on varmasti tonnin pintaan. Hyvinvointiyhteiskunta tarkoittaa juuri sitä, että ne jotka käy töissä jne. maksaa niiden ihmisten elämisen jotka eivät siihen syystä tai toisesta kykene, ovat lapsia, eläkeläisiä, vammaisia, sairaita ja työttömiä. Toki sinä voisit sen oman duunisi jättää jollekin työttömälle joka sen haluaa, meitä on täällä satoja tuhansia jotka kärkytään juuri sitä sunkin työpaikkaa, haluatko vaihtaa paikkoja? Riittääkö sulle vuokran ja sähkön jälkeen se viisi sataa? Vai haluatko kerryttää omaisuuttasi esim. omistusasunnolla? Matkustella?
Minä olin viimeksi töissä joka oli suht vaativaa esimiestyötä ja silti bruttopalkka oli vähän alle "kaks tonttua" ja nautin työstäni erittäin paljon, ja mielelläni menisin takaisin töihin, sain käteen kuitenkin tuplaten sen mitä nyt työttömänä. Auttaisi meidän perheen taloutta aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoisivat roskia, poimisivat koiran ulosteita? Jotakin mikä hyödyttäisi meitä kaikkia.
Eli aiheuttaisivat sen että kaupungin työntekijöiltä loppuisi työt? Oikein hyvä suunnitelma!
Ei ärsytä vaan päinvastoin, hyvä juttu että jos itsekin joutuisin samaan tilanteeseen niin en joutuisi katuojaan.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ärsyttää se, että joku terve ja iloinen tunkee kätensä minun taskuuni ja vie sieltä elantorahansa.
Eli jos sinäkin joudut työttömäksi, niin et saa olla koskaan enää iloinen? Tai terve? Ja epäilempä sitäkin että mahtaako se iloinen ja terve juurikaan sinun taskustasi mitään viedä, luultavasti olet itse vielä saamapuolelta yhteiskunnalta, maksatko kuinka monta tuhatta euroa veroja kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin suuri, ettet tiedäkään. Se kun ei ole te-toimiston mielestä sallittua, joten suurin osa ei sitä sulle kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä välttämättä saa. Puolisoni on pitkäaikaistyötön, itselleni jää verojen jälkeen n 1000 € käteen. Tt-tukea emme saa, eikä asuntotukea. Lääkkeet, vakuutukset, sähköt ja vedet maksamme itse. Tosin asumme pienessä ok-talossa jonka velat maksettiin jo aikoja ennen työttömyyttä pois. Edullisemmaksi tämä asumismuoto kuitenkin tulee kuin vuokralla jossain kerrostalon kaksiossa. Kovalla työllä vaikka pienipalkkaisella tähän tultiin, ja matto vedettiin alta pois. Toki hölmöläisten homma meiltä kun emme tajunneet elää yhteiskunnan varoilla leveästi, vaan maksoimme kaiken ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin suuri, ettet tiedäkään. Se kun ei ole te-toimiston mielestä sallittua, joten suurin osa ei sitä sulle kerro.
"Voit työttömyysetuuttasi menettämättä tehdä vapaaehtois- tai talkootyötä silloin, kun työ on työttömyysturvalain mukaista palkatonta, tavanomaista yleishyödyllistä vapaaehtois- ja talkootyötä."
-mol.fi
Oliko jotain muuta hömppää sanottavana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huolehdi, sinäkin saat sen, kun sairastut ja joudut työttömäksi. Muista sitten olla nöyränä ja ajatella itsestäsi em. tavalla.
"Työttömyysturvalain" ja lähde mol.fi, eli ottaisivat sen riskin, että tuet katkaistaisiin selvityksen ajaksi ja 99% varmuudella tulisi karenssi?
Huomaa ettet ole joutunut asioimaan te-toimiston kanssa viime aikoina.
Ei ota päähän. Töitä ei riitä kaikille, sairaita roikkuu te-toimiston päivärahoilla, on töissäkäyviä toimeentulotuella ja kuka tahansa voi joutua helposti tänä päivänä toimeentulotuelle.
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään.
Mutta kyllä pisti silmään kun telkkarissa köyhää haastateltiin ja tämä valitti kun ei mihinkään rahat riitä: ei ruokaan ei lääkkeisiin ei sitten mihinkään.
Ja kaulassa kiilteli aika hyvänpaksuinen kultaketju... Ettö niin köyhä ja nälkää kärsivä oli.
Tuleeko yllätyksenä, että köyhä ei aina ole ollut köyhä?
Kaulaketju voi olla lahja tai hankittu silloin, kun rahaa vielä oli.
Korujen myyntiarvokin laskee heti, kun jalalla astuu kaupasta ulos. Ketjusta tuskin saisi muutamaa kymppiä enempää. Tyhmää olla katkera siitä, että työttömällä on jokin koru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huolehdi, sinäkin saat sen, kun sairastut ja joudut työttömäksi. Muista sitten olla nöyränä ja ajatella itsestäsi em. tavalla.
Mitä väliä sillä on sairastunko tai joudunko työttömäksi? Yhteiskunta maksaa minulle sen 490 euroa kuukaudessa lisäksi vuokran, lääkärin, lääkkeet, sähkön ja kotivakuutuksen. Ai jäi työttömäksi? No nyt voin ruveta juomaan brenkkua niin yhteiskunta maksaa katkaisut sekä antaa harkinnanvaraista kun menee niin huonosti. OH! Sairastuin yhteiskunta maksaa hoidot sekä antaa tukea sairaalle paralle.
Toisen onnellisuus ei ole multa pois. Ei vois muutenkaan vähempää kiinnostaa toisten raha-asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on sairastunko tai joudunko työttömäksi? Yhteiskunta maksaa minulle sen 490 euroa kuukaudessa lisäksi vuokran, lääkärin, lääkkeet, sähkön ja kotivakuutuksen. Ai jäi työttömäksi? No nyt voin ruveta juomaan brenkkua niin yhteiskunta maksaa katkaisut sekä antaa harkinnanvaraista kun menee niin huonosti. OH! Sairastuin yhteiskunta maksaa hoidot sekä antaa tukea sairaalle paralle.
Säälittää, miten paha olo sulla on, että kumpuaa tollasta katkeruutta. Hae apua itselles.
Tottakai ärsyttää se, että joku terve ja iloinen tunkee kätensä minun taskuuni ja vie sieltä elantorahansa.